Er mag inderdaad kritiek komen op beslissingen van scheidsrechters, dat ga ik niet beweren.
Maar men moet er idd leren mee leven dat fouten er bij horen in de sport, en zeker in een sport waar niet alles in een regel te gieten valt, en tegelijk dat dit niet "enkel in België" zogezegd zo is, dat is ook weer wat je er zelf van maakt gewoon. Dat is letterlijk overal zo, er zijn maar enkele echte topscheidsrechters in de wereld, net zoals er maar enkele echte topvoetballers zijn in de wereld (en ook die maken fouten, tiens).
Kzou zeggen, leer eens nuanceren, probeer je eens in de plaats te stellen van die personen. Dan kan je natuurlijk nog weer twee dingen denken, geheel betweterig van "allé, hoe kan je dat nu niet zien, kzie het 'van hier in mijn zetel zelfs'" of je kan denken "jah, ik kan begrijpen dat je dat in (eerste instantie) fluit". Want vergeet niet dat je vanuit de ref zijn perspectief, in één seconde moet beslissen om te fluiten of niet, en maar drama maken als het eens 3 seconden duurt in de plaats (maar tis allemaal simpel hoor voor sommigen)

Ok, de fallback van de VAR is er nog, maar die heeft dan ook weer clear en obvious errors nodig om te kunnen/mogen overrulen, dus daar zit het systeem mss wat fout, dat kan.
Vond ik het gisteren penalty neen, ik dacht ook direct dat het gewoon tegen de rug was, vraag is dan, wat is het beeld dat de ref op het veld zag, vanuit zijn standpunt, dat het op de arm was vermoedelijk, anders zou ie toch niet fluiten (jaja, haal maar de complot/omkoop theorieën boven)
Is dat foutief, en heeft de VAR geen duidelijk beeld, dan heb je, tjah "pech", zo simpel is het gewoon. Vroeger had je de fallback van de VAR helemaal niet, en was het penalty, einde verhaal.
Wat een verademing trouwens donderdag, eens geen VAR, er valt een goal en je moet niet angstvallig naar de refs op het terrein staan loeren omdat de VAR nog moet checken en eventueel ergens nog iets gezien heeft, zalige tijden
Zaag en klaag maatschappij, dat is het gewoon geworden, over alles tegenwoordig

En ja het is hier een discussieforum, dus tuurlijk mag het, maar wordt er niet een beetje te veel op diezelfde nagel geklopt? Terwijl het hier heus niet anders is dan in de rest van de voetbalwereld?