Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn profs hè.
Dat het geen topspelers zijn weten we inderdaad.
Maar simpele inspeelpasses, loopacties of bewegingen hebben we toch ook nie gezien of zien foutlopen?

In de basis stonden 9 veldspelers van vorig jaar, dan zou ge toch automatisme mogen zien, nie?

En Verschaeren was vorig jaar ook enorm vaak onzichtbaar en zwak dus daar zal het nie allemaal aan liggen
Verschaeren was de laatste matchen onder Riemer echt sterk hoor. Het was na zijn blessure dat alles in elkaar stuikte. Maar die 9 man die je zegt zijn gewoon te zwak voor topmatchen te winnen. Dat zag je vorig seizoen ook al

een middenveld ashimeru /diawara /arnstad is gewoon 3x hetzelfde , bal proberen afnemen en terugspelen naar de verdediging , ne fucking 10 ja geef daar is een bom geld aan .

Gohja de meeste spelers zijn er pas deze week gekomen en deden niet mee. Ons middenveld is noppes. Dat was vorig seizoen ook en dat is niet veranderd hè. Daar zal toch moeten ingegrepen worden. Verschaeren is nog veel te lang out
Delcroix naast Vertonghen en Debast op de 6 zou ik eens graag willen zien. Voor het overige al mijn nieuwe moed al meteen weg helaas.

Heb de match niet gezien en vind het best fijn dat Union heeft gewonnen... maar dit is idd wel een lachwekkende penalty.

Ge vraagt u soms toch af of die mannen aan die schermen echt iets kennen van voetbal of eerder naar Hans Anders moeten. :unsure:
Maar blijkbaar is het vooral Vandriesche met een opmerkelijke call, en geen duidelijk beeld voor de VAR om te overrulen.

Heb de match niet gezien en vind het best fijn dat Union heeft gewonnen... maar dit is idd wel een lachwekkende penalty.

Ge vraagt u soms toch af of die mannen aan die schermen echt iets kennen van voetbal of eerder naar Hans Anders moeten. :unsure:
Vanuit die beelden is het toch nauwelijks vast te stellen of het op de elleboog of op de rug is? Dan kan de VAR toch niet overrulen?

VAR overrulet ook niet, VAR adviseert. Eindbeslissing is altijd de ref.

En als de camerabeelden onduidelijk zijn, kan men niet spreken over "clear en obvious error" dus wordt de ref niet gevraagd even naar het schermpje te gaan.

Vanuit die beelden is het toch nauwelijks vast te stellen of het op de elleboog of op de rug is? Dan kan de VAR toch niet overrulen?
Ach kom, dit is toch overduidelijk de rug.
De zoveelste belachelijke non-beslissing.
1 speeldag ver, en nog beter 1 match ver.
Gelukkig 0,0 invloed op de wedstrijd.
Er hangen daar 20 tv-schermen, ze hebben minuten lang de tijd om te kijken.
Ik vraag mij soms echt af wat die allemaal zien/niet zien.
Graag communicatie tussen de refs en var, zou alleen maar op meer begrip kunnen rekenen.
Of juist de personen eruit kunnen halen die gewoon niet goed genoeg zijn om deze job uit te oefenen.

Ach kom, dit is toch overduidelijk de rug.
De zoveelste belachelijke non-beslissing.
1 speeldag ver, en nog beter 1 match ver.
Gelukkig 0,0 invloed op de wedstrijd.
Er hangen daar 20 tv-schermen, ze hebben minuten lang de tijd om te kijken.
Ik vraag mij soms echt af wat die allemaal zien/niet zien.
Graag communicatie tussen de refs en var, zou alleen maar op meer begrip kunnen rekenen.
Of juist de personen eruit kunnen halen die gewoon niet goed genoeg zijn om deze job uit te oefenen.
Op die beelden is dat niet overduidelijk de rug. Nog maar 1 match ver en we zijn weeral begonnen met wat écht de sport is gewonnen: zagen over de scheidsrechter. Al was het effectief zijn rug, het kan me geen ene zak schelen. Dat scheidsrechters fouten maken: Hoort. Er. Bij. Leer er mee leven en stop met deze sport kapot te maken.

Op die beelden is dat niet overduidelijk de rug. Nog maar 1 match ver en we zijn weeral begonnen met wat écht de sport is gewonnen: zagen over de scheidsrechter. Al was het effectief zijn rug, het kan me geen ene zak schelen. Dat scheidsrechters fouten maken: Hoort. Er. Bij. Leer er mee leven en stop met deze sport kapot te maken.
Je kan fouten maken, akkoord.
Maar als wekelijks en zo goed als elke speeldag grote fouten gemaakt worden maar er toch terecht geklaagd worden zeker?
Het kan deze sport alleen maar ten goede komen als de als de arbitrage ook op niveau werkt die verwacht mag/moet worden.
Het niveau is ondermaats, dat is gewoon de realiteit.
En maakt de sport ook kapot.

Ik maak me meer zorgen over de ref die het volgens mij perfect moet zien waar hij staat, dan over de VAR die niet ingrijpt.

Je kan wel zien dat het op de rug is op de herhaling van de zijkant.

Je kan fouten maken, akkoord.
Maar als wekelijks en zo goed als elke speeldag grote fouten gemaakt worden maar er toch terecht geklaagd worden zeker?
Het kan deze sport alleen maar ten goede komen als de als de arbitrage ook op niveau werkt die verwacht mag/moet worden.
Het niveau is ondermaats, dat is gewoon de realiteit.
En maakt de sport ook kapot.
Neen, dat is niet de realiteit. Dat is de perceptie. Populairste sport van de wereld, maar enkel in het voetbal is het niveau van de scheidsrechters blijkbaar totaal ondermaats. Ik geloof er geen hol van.

Het probleem ligt bij jou (en de spelers, omkadering, ...), die om de een of andere reden verwachten dat scheidsrechters robots zijn die geen fouten maken, die tegelijk niet willen dat scheidsrechters robots zijn want er bestaat ook nog zoiets als de geest van het spel, en die het onderling ook zelden tot nooit eens zijn over zogezegde "overduidelijke" fouten (na uren de tijd hebben om alles op het gemak, zonder druk, te bekijken uit 100 verschillende camerahoeken).

Het is complete bullshit. En verdorie, ik ga dit seizoen elke keer ik weer iemand zie kankeren op een scheidsrechterlijke beslissing die met de voeten vooruit tackelen en dit posten.

Kijk wat ik gepost heb van twitter ( vergroot het beeld ) , als je daar geen rug ziet dan wil je het niet zien .

Kijk wat ik gepost heb van twitter ( vergroot het beeld ) , als je daar geen rug ziet dan wil je het niet zien .
1. Right back at you, als jij daar 100% de rug wil zien, is dat omdat jij dat wil zien. Niet omdat je dat met 100% zekerheid kan zien.
2. Waarom denk je na het lezen van mijn post dat ik mijn mening zou bijstellen? Fouten horen er bij. Leer er mee leven of wees verantwoordelijk voor de dood van deze sport.

1. Right back at you, als jij daar 100% de rug wil zien, is dat omdat jij dat wil zien. Niet omdat je dat met 100% zekerheid kan zien.
2. Waarom denk je na het lezen van mijn post dat ik mijn mening zou bijstellen? Fouten horen er bij. Leer er mee leven of wees verantwoordelijk voor de dood van deze sport.
Ok.

Ik snap eigenlijk niet dat er hier commentaar komt op de ref. Ik vermoed dat die op aangeven van de lijnrechter een penalty floot (en indien niet op eigen initiatief). Dat kan perfect, want het was, zeker in volle snelheid, heel moeilijk te zien of het tegen de rug of elleboog was.
Dan is het aan de VAR om het te gaan uitmaken en als die de ref volgen, dan treft de ref imo geen enkele schuld.

Er mag inderdaad kritiek komen op beslissingen van scheidsrechters, dat ga ik niet beweren.

Maar men moet er idd leren mee leven dat fouten er bij horen in de sport, en zeker in een sport waar niet alles in een regel te gieten valt, en tegelijk dat dit niet "enkel in België" zogezegd zo is, dat is ook weer wat je er zelf van maakt gewoon. Dat is letterlijk overal zo, er zijn maar enkele echte topscheidsrechters in de wereld, net zoals er maar enkele echte topvoetballers zijn in de wereld (en ook die maken fouten, tiens).

Kzou zeggen, leer eens nuanceren, probeer je eens in de plaats te stellen van die personen. Dan kan je natuurlijk nog weer twee dingen denken, geheel betweterig van "allé, hoe kan je dat nu niet zien, kzie het 'van hier in mijn zetel zelfs'" of je kan denken "jah, ik kan begrijpen dat je dat in (eerste instantie) fluit". Want vergeet niet dat je vanuit de ref zijn perspectief, in één seconde moet beslissen om te fluiten of niet, en maar drama maken als het eens 3 seconden duurt in de plaats (maar tis allemaal simpel hoor voor sommigen) :laugh:
Ok, de fallback van de VAR is er nog, maar die heeft dan ook weer clear en obvious errors nodig om te kunnen/mogen overrulen, dus daar zit het systeem mss wat fout, dat kan.

Vond ik het gisteren penalty neen, ik dacht ook direct dat het gewoon tegen de rug was, vraag is dan, wat is het beeld dat de ref op het veld zag, vanuit zijn standpunt, dat het op de arm was vermoedelijk, anders zou ie toch niet fluiten (jaja, haal maar de complot/omkoop theorieën boven)
Is dat foutief, en heeft de VAR geen duidelijk beeld, dan heb je, tjah "pech", zo simpel is het gewoon. Vroeger had je de fallback van de VAR helemaal niet, en was het penalty, einde verhaal.

Wat een verademing trouwens donderdag, eens geen VAR, er valt een goal en je moet niet angstvallig naar de refs op het terrein staan loeren omdat de VAR nog moet checken en eventueel ergens nog iets gezien heeft, zalige tijden :love:

Zaag en klaag maatschappij, dat is het gewoon geworden, over alles tegenwoordig :puke:
En ja het is hier een discussieforum, dus tuurlijk mag het, maar wordt er niet een beetje te veel op diezelfde nagel geklopt? Terwijl het hier heus niet anders is dan in de rest van de voetbalwereld?

Hoe slecht stond Vertonghen trouwens te spelen, leeftijd begint te spelen met een hoop smerige fouten ter compensatie. Dan wordt het natuurlijk moeilijk want daar kon je vorige jaar nog op rekenen, nu zit je met vragen in de verdediging en het middenveld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K