Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Strafpunten :D

We zitten hier niet in de lagere school he. Zou hier een gezellig forum worden.
Kritiek op scheidsrechters hoort er toch gewoon bij?
En iedereen zit hier toch te klagen over de non match van Anderlecht?
"Soort van strafpunten" niet zoals p&a waar je dan uit de groep wordt gekickt of bans. Een meer ludieke manier van strafpunten.

een middenveld ashimeru /diawara /arnstad is gewoon 3x hetzelfde , bal proberen afnemen en terugspelen naar de verdediging , ne fucking 10 ja geef daar is een bom geld aan .
Een goede 6 ook wel cruciaal. Geen van de 3 komt zich aanbieden als een verdediger de bal heeft. Normaal zou een Diawara dat toch moeten doen als 6? Die sloft daar maar wat in niemandsland.

Ik neem aan dat er nog in een 6 zal geïnvesteerd worden. En Hopelijk raken we nog van Diawara af, maar zal net als bij Raman niet simpel worden met dat gigantische contract. Dat Kana zelfs niet mag invallen, terwijl Diawara de stenen uit de grond zuigt, en Kana wel een bal kan komen halen en rondspelen, zeer bedenkelijk. Riemer toch ook geen punten gescoord gisteren. Heel bizarre tactiek, lokaal speelde de hele ploeg als een bende zoutzakken.

En er wordt hier veel gelachen met Sardella, maar vond hem in die 20 minuten gewoon veel beter spelen dan Patris, waar we 4 miljoen voor betaalden ...

Bij Arnstad lijkt het dan weer iets psychologisch. Is niet meer dat bijterke op het veld zoals bij de futures, waardoor hij opeens ook niet meer kan passen.

Benieuwd naar de nieuwe transfers. Maar zowel Patris als Dupe konden niet echt overtuigen. 4,5 miljoen voor Dreyer toch ook dik betaald.

Laatst bewerkt:
Maar hey overduidelijk de rug volgens zowat iedereen hier.

Vond het gisteren al niet duidelijk maar om hier niet te boel wat op te jutten menne mond maar gehouden. En dan mag in mijn ogen de discussie alweer gaan of die handsregel niet gewoon wederom aangepast dient te worden. Want voor mij is dit een aangeschoten bal en geen penalty, maar binnen de huidige reglementering wel gewoon hands als het zo gezien wordt door scheids en var.
Op die foto lijkt het de elleboog maar als je het filmpje afspeelt en je bekijkt de allerlaatste herhaling zie je toch dat het de rug is. De elleboog zit ernaast en de bal veranderd daar niet van richting. Kijk maar eens goed. Op een stilstaand beeld kan je dit niet zien

Maar zoals gezegd. Daar ligt het niet aan. Als Anderlecht in het middenveld niks gaat veranderen gaat zelf plaats 11 moeilijk zijn. Dat is al duidelijk

Het is alleszins niet overduidelijk zoals hier beweerd werd. En daarbij waarom zou ge dat niet op een stilstaand beeld kunnen zien? Het is geen tackle waar ge de intensiteit niet van kunt inschatten bij een stilstaand beeld. Dit lijkt me situatie die perfect in te schatten valt met een stilstaand beeld.

Het is alleszins niet overduidelijk zoals hier beweerd werd. En daarbij waarom zou ge dat niet op een stilstaand beeld kunnen zien? Het is geen tackle waar ge de intensiteit niet van kunt inschatten bij een stilstaand beeld. Dit lijkt me situatie die perfect in te schatten valt met een stilstaand beeld.
Het is dat. Het is gewoon niet helemaal duidelijk. Het kan een foute beslissing zijn, maar ik vind het geen gigantische blunder eerlijk gezegd.

Vanuit die beelden is het toch nauwelijks vast te stellen of het op de elleboog of op de rug is? Dan kan de VAR toch niet overrulen?

Akkoord dat het inderdaad moeilijk te zien is, ik had het gisteren snel op mijn telefoon bekeken. Maar idd, de VAR kan dit niet overrulen want geen clear error, maar in eerste instantie zou ik dit als ref toch gewoon niet fluiten.

En verder heb je helemaal gelijk hoor, het zagen en klagen over VAR en ref was hier vorig seizoen echt tenenkrullend ergerlijk.

VAR 1 - de rest hier 0? :unsure:

Met dit stilstaand beeld kan je toch onmogelijk beoordelen of die bal de elleboog effectief raakt?

Een goede 6 ook wel cruciaal. Geen van de 3 komt zich aanbieden als een verdediger de bal heeft. Normaal zou een Diawara dat toch moeten doen als 6? Die sloft daar maar wat in niemandsland.

Ik neem aan dat er nog in een 6 zal geïnvesteerd worden. En Hopelijk raken we nog van Diawara af, maar zal net als bij Raman niet simpel worden met dat gigantische contract. Dat Kana zelfs niet mag invallen, terwijl Diawara de stenen uit de grond zuigt, en Kana wel een bal kan komen halen en rondspelen, zeer bedenkelijk. Riemer toch ook geen punten gescoord gisteren. Heel bizarre tactiek, lokaal speelde de hele ploeg als een bende zoutzakken.

En er wordt hier veel gelachen met Sardella, maar vond hem in die 20 minuten gewoon veel beter spelen dan Patris, waar we 4 miljoen voor betaalden ...

Bij Arnstad lijkt het dan weer iets psychologisch. Is niet meer dat bijterke op het veld zoals bij de futures, waardoor hij opeens ook niet meer kan passen.

Benieuwd naar de nieuwe transfers. Maar zowel Patris als Dupe konden niet echt overtuigen. 4,5 miljoen voor Dreyer toch ook dik betaald.
Arnstad moet geen bijterje zijn want dan heeft die 15 gele kaarten en 5 rode , die moet meer vanvoor staan dicht bij de spitsen

Kijk wat ik gepost heb van twitter ( vergroot het beeld ) , als je daar geen rug ziet dan wil je het niet zien .
Ik dacht eerst dat het rug was, toen ik echter naar 0.19 / 0.20 keek leek mij dat eerder de achterkant van de elleboog te zijn. Ik heb het daar zelfs even stil gezet en mij leek dat eerder elleboog te zijn.

Mensen moeten het gewoon accepteren wat het is, perfectie zelfs met deze technologie is er nog altijd niet. Dus neem het zoals het komt, net zoals je het vroeger zonder de aanwezigheid van deze technologie ook deed.
Ik zou het in ieder geval niet beter kunnen beslissen.

Ik dacht eerst dat het rug was, toen ik echter naar 0.19 / 0.20 keek leek mij dat eerder de achterkant van de elleboog te zijn. Ik heb het daar zelfs even stil gezet en mij leek dat eerder elleboog te zijn.

Mensen moeten het gewoon accepteren wat het is, perfectie zelfs met deze technologie is er nog altijd niet. Dus neem het zoals het komt, net zoals je het vroeger zonder de aanwezigheid van deze technologie ook deed.
Ik zou het in ieder geval niet beter kunnen beslissen.

Rare ellebogen heeft Jan , draai u klokske wat verder imo .

Zelfde arbiter .

Bij die 2de waren de handspel regels niet hetzelfde als wat ze nu zijn, dus totaal irrelevant.

Denk zelfs dat dit 1 van de redenen is dat die regel veranderd is.

694

Dat zijn beelden die de VAR krijgt ja zeg het maar hoor , niemand kan echt 100% oordelen
Dus geen clean error
Ik dacht op gewone snelheid ook eerder de rug.
Denk dat de ref de beste positie heeft om het te zien.

1. Ook op dat beeld kan je niet met 100% zekerheid zeggen of de bal tegen de elleboog dan wel tegen de rug is. Met andere woorden: de VAR kan hier niets doen. De scheidsrechter stond in een andere positie, als die van oordeel is dat het tegen de elleboog is, en de VAR kan uit de beelden niet met zekerheid zeggen dat dat niet zo is, dan moet hij volgens de huidige regels daar penalty voor geven. Dat is balen als supporter, uiteraard. Maar dat is niet de "fout" van de scheidsrechter, dat is niet het gevolg van incompetente scheidsrechters of VAR.

2. En in een periode dat dit volgens de regels nog geen penalty was. Echt, beste voorbeeld van supporters die de sport verzieken dit.

En wat het maakt het uit wat de regels nu waren bij de handsbal van Vormer, al waren de regels hetzelfde, dan mag een scheidsrechter nooit nog een andere beslissing al ie ooit eens (een verkeerde) bepaalde beslissing genomen heeft of wat?
Wat een ongelooflijk belachelijke idee is dat eigenlijk, een fase van gisteren vergelijken met één uit het (relatief ver) verleden :crazy:
Hell, zelfs al was het van vorige week, hier kan je gewoon quasi onmogelijk consequent in fluiten, omdat het elke keer opnieuw een interpretatie van het moment is, het zou mooi zijn als we elke keer het verleden moeten overlopen om te checken als dat wel "consequent genoeg" is voor iedereen.

Tuurlijk wil je consequent fluiten, maar kzou al content zijn als dat eens deftig toegepast worden op tijdrekken, mekkeren, ... daar kan ik me 100 keer meer aan storen dan een foute beslissing (ja, ook al het voor mijn ploeg is).

694

Dat zijn beelden die de VAR krijgt ja zeg het maar hoor , niemand kan echt 100% oordelen
Dus geen clean error
Ik dacht op gewone snelheid ook eerder de rug.
Denk dat de ref de beste positie heeft om het te zien.
Ja en zo is het moeilijk te zien omdat de camera , bal en elleboog in 1 lijn zitten. Zelfs al zou die bal nog een meter van Vertonghen zijn in de richting van de camera gaat deze op dit beeld nog lijken dat die hem raakt. Het had uitsluitsel gegeven als de camera aan de andere kant stond maar het is nu zo. Anderlecht moet gewoon beter spelen.

"Soort van strafpunten" niet zoals p&a waar je dan uit de groep wordt gekickt of bans. Een meer ludieke manier van strafpunten.
Gewoon eens op voorhand afspreken dat we over speeldag 2 wedstrijden niet spreken over de ref. Experimentje

Neen, dat is niet de realiteit. Dat is de perceptie. Populairste sport van de wereld, maar enkel in het voetbal is het niveau van de scheidsrechters blijkbaar totaal ondermaats. Ik geloof er geen hol van.

Het probleem ligt bij jou (en de spelers, omkadering, ...), die om de een of andere reden verwachten dat scheidsrechters robots zijn die geen fouten maken, die tegelijk niet willen dat scheidsrechters robots zijn want er bestaat ook nog zoiets als de geest van het spel, en die het onderling ook zelden tot nooit eens zijn over zogezegde "overduidelijke" fouten (na uren de tijd hebben om alles op het gemak, zonder druk, te bekijken uit 100 verschillende camerahoeken).

Het is complete bullshit. En verdorie, ik ga dit seizoen elke keer ik weer iemand zie kankeren op een scheidsrechterlijke beslissing die met de voeten vooruit tackelen en dit posten.
Ik zal wellicht tegen de stroom ingaan hiermee, maar dan ga je dit elke week meerdere keren kunnen posten. Misschien een idee om uit dit topic te blijven als het u toch zo stoort? Let op, no offense hè, want je hebt zeker ergens een punt met het feit dat fouten erbij horen maar eerlijk gezegd is het toch gewoon allemaal wat te veel de laatste tijd. Dat kan je toch moeilijk ontkennen? Men heeft de VAR in het leven geroepen om de arbitrage te corrigeren waar nodig en toch gebeuren er nog bijna wekelijks grote fouten die niet worden gecorrigeerd, dan kan ik begrijpen dat er kritiek komt, hoor.

Nu is deze fase zeker geen goed voorbeeld daarvan, want het is inderdaad moeilijk te zien of de bal de rug of de elleboog raakt. Bijkomende is ook nog eens dat deze beslissing niet meer wedstrijdbepalend was. Vorig seizoen zijn er echter genoeg voorbeelden te vinden die wél wedstrijdbepalend waren. Dat kán absoluut eens gebeuren, want niemand is uiteraard perfect, maar de hoeveelheid waaraan dat gebeurt baart mij zorgen. En uiteindelijk is dat voor niemand goed, noch voor de fans, noch voor de clubs en noch voor de arbitrage zelf.

Akkoord dat het inderdaad moeilijk te zien is, ik had het gisteren snel op mijn telefoon bekeken. Maar idd, de VAR kan dit niet overrulen want geen clear error, maar in eerste instantie zou ik dit als ref toch gewoon niet fluiten.

En verder heb je helemaal gelijk hoor, het zagen en klagen over VAR en ref was hier vorig seizoen echt tenenkrullend ergerlijk.

Met dit stilstaand beeld kan je toch onmogelijk beoordelen of die bal de elleboog effectief raakt?
Stilstaande beelden zijn sowieso een no go om over te oordelen.

Echter stel ik mij wel de volgende vraag: stel dat de bal effectief de elleboog heeft geraakt, dan is dat toch nog steeds geen penalty? Waar moet Vertonghen met zijn armen naar toe? Oké, ze zijn denk ik niet volledig naast het lichaam, maar dat is ook gewoon lastig als je net een sliding inzet.

In dit geest van het voetbal lijkt mij dit dus zeker geen penalty. Ik weet niet meer 100% wat de regels zijn wat betreft handspel, dus wat dat betreft ga ik geen verdere uitspraken doen.

Achja , we kunnen het niet terugdraaien . We moeten gewoon veel beter maar toch straf dat we na 1 speeldag en 1 wedstrijd een discutabele penalty hebben :clap:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14