Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Uiteraard vooral teleurstelling qua resultaat.
Maar we hebben ons dit seizoen al enorm vaak geërgerd aan onze verdedigende en aanvallende inefficiëntie dat het momenteel weer "rechtstreeks naar af" is wanneer er weer zoiets gebeurt. De eerste 4 PO matchen deed iedereen hopen dat we stilaan toch ergens gingen geraken met deze kern en we in het tussenseizoen vooral zouden moeten "tweaken" om volgend seizoen een mooi seizoen te draaien. Maar nu is er bij velen weer de schrik ingekropen dat we toch serieus naar de tekentafel moeten gaan.
 
Mensen vergeten soms dat we vorig jaar van de 11 de plaats komen EN een nieuw elftal moesten bouwen
Ik had bij het begin vant seizoen getekend om op deze plek te staan .
Maar wel eventjes 23 miljoen in spelers hebben geïnvesteerd.
En 6 van onze sterkhouders zaten er gewoon vorig seizoen ook al. Dus dat nieuw elftal bouwen valt op zich wel mee.
Uiteraard is top 3 halen goed tot zeer goed. Maar je kan wel moeilijk gaan ontkennen dat daar vooral veel meeval mee gemoeid was. En dat we nauwelijks deftig voetbal hebben gezien, met gisteren als dieptepunt.
Hoe iedere bal blind werd weggetrapt vanuit Riemer zijn geliefkoosd laag blok was schrijnend om te zien. En niet de reden waarom ik voetbal kijk.

Na een jaar eenhalf Riemer is ook nog altijd niet duidelijk wat het idee is, tactisch dan. Dat laag blok keert wel vaak weer. Maar een paar blessures en hij gaat toch heel vreemde dingen doen. Ook nog eens steeds teruggrijpen naar het middenveld Rits - Delaney, dat garant staat voor slecht voetbal. En Vasquez - Dolberg werkt ook niet. Uiteraard ook grote hiaten in de kern. Zoals veel te weinig echte flankspelers.

Top 3 halen was toch wel het minimum met deze kern, en dat lijkt te gaan lukken, maar zonder Dreyer zijn goals weet ik niet of je PO1 haalt met dit voetbal.
 
Brugge heeft ons 2 keer terecht afgemaakt. Verschil in kwaliteit van spelers is te groot, en met name bij Brugge zie je dat het er vooral een mentaliteitskwestie is. Qua kern is dat gewoon de beste van het land, gevolgd door Anderlecht qua intrinsieke waarde.
Als Brugge zo blijft spelen, wordt het kampioen want Union of Anderlecht zie ik persoonlijk niet snel winnen hiervan.
 
Brugge heeft ons 2 keer terecht afgemaakt. Verschil in kwaliteit van spelers is te groot, en met name bij Brugge zie je dat het er vooral een mentaliteitskwestie is. Qua kern is dat gewoon de beste van het land, gevolgd door Anderlecht qua intrinsieke waarde.
Als Brugge zo blijft spelen, wordt het kampioen want Union of Anderlecht zie ik persoonlijk niet snel winnen hiervan.
rsca hoeft slechts gelijk te spelen tegen ons om kampioen te spelen, en ze spelen dan nog eens thuis... voorwaarde is natuurlijk wel dat ze gaan winnen op Union ;)

Ik kan me vergissen maar op Antwerp volgend weekend zou moeten meevallen, die gaan toch echt met hun gedachten al bij de bekerfinale zitten en zich niet willen blesseren?
 
Uiteraard ook grote hiaten in de kern. Zoals veel te weinig echte flankspelers.

Top 3 halen was toch wel het minimum met deze kern, en dat lijkt te gaan lukken, maar zonder Dreyer zijn goals weet ik niet of je PO1 haalt met dit voetbal.
Amuzu, Hazard, Angulo en ook Degreef is al eens ingevallen
Dat zijn er 3/4 waarvan 2 sowieso met een versnelling en meer dan degelijke techniek

Als uw beste plan dan is om daar Dolberg te zetten. Dan ligt het niet aan de kern die ge tot beschikking hebt
 
Is toch vooral zijn eigen rare tactische keuzes negeren wat hij daarmee doet?

Als ze zo blijven spelen zullen ze die positie niet behouden.
hij maakt toch al een heel seizoen die keuzes, en ze zijn er op die positie mee geraakt.
ik denk dat je vooral moet wakker liggen van het niveau van Brugge op dit moment, want zelfs met tactisch "logischere" keuzes wordt dat de grootste concurrent
 
Amuzu, Hazard, Angulo en ook Degreef is al eens ingevallen
Dat zijn er 3/4 waarvan 2 sowieso met een versnelling en meer dan degelijke techniek

Als uw beste plan dan is om daar Dolberg te zetten. Dan ligt het niet aan de kern die ge tot beschikking hebt
Denk wel dat Amuzu was gestart als die volledig fit was.
Angulo zie ik het echt niet in, en voor Degreef komt het allemaal nog wat te vroeg.
Maar idd, Dolberg en Stroeykens op u flanken zetten is zonde, omdat ze op hun beste posities wél heel sterk zijn.
Vandaar, heel bizar dat deze winter geen winger meer werd gehaald.
 
rsca hoeft slechts gelijk te spelen tegen ons om kampioen te spelen, en ze spelen dan nog eens thuis... voorwaarde is natuurlijk wel dat ze gaan winnen op Union ;)

Ik kan me vergissen maar op Antwerp volgend weekend zou moeten meevallen, die gaan toch echt met hun gedachten al bij de bekerfinale zitten en zich niet willen blesseren?
Kan soms ook het gevaar zijn van onderschatting maar als de logica er gaat zijn, gaat Antwerp Brugge weinig in de weg kunnen leggen.

Anderlecht gaat een slag krijgen van Union waar het niet meer van gaat herstellen. Brugge - Union wordt de bepalende wedstrijd voor de titel.
 
rsca hoeft slechts gelijk te spelen tegen ons om kampioen te spelen, en ze spelen dan nog eens thuis... voorwaarde is natuurlijk wel dat ze gaan winnen op Union ;)

Ik kan me vergissen maar op Antwerp volgend weekend zou moeten meevallen, die gaan toch echt met hun gedachten al bij de bekerfinale zitten en zich niet willen blesseren?
En we hebben hen vorig jaar kampioen gemaakt, ze mogen eens iets terug doen nu het niet meer uitmaakt!
 
En we hebben hen vorig jaar kampioen gemaakt, ze mogen eens iets terug doen nu het niet meer uitmaakt!

Ik denk dan dat ze eerder iets gaan willen terugdoen voor Union door wel te winnen van Club. Of van jullie krijgen de titel, wij de beker. Maar goed, het zou logischer zijn dat Antwerp spelers zal laten rusten op zondag, wat Union zich niet kan veroorloven tegen A'lecht.
 
Ik denk dan dat ze eerder iets gaan willen terugdoen voor Union door wel te winnen van Club. Of van jullie krijgen de titel, wij de beker. Maar goed, het zou logischer zijn dat Antwerp spelers zal laten rusten op zondag, wat Union zich niet kan veroorloven tegen A'lecht.
Kado's gaan ze niet uitdelen, maar dat ze met hun hoofd bij die bekerfinale zullen zitten is niet meer dan logisch hé.
5 punten achter op Genk, ik zie niet in hoe ze dat gaan inhalen op 4 matchen, dus ik verwacht niet veel meer van Antwerp deze playoffs.
 
Kado's gaan ze niet uitdelen, maar dat ze met hun hoofd bij die bekerfinale zullen zitten is niet meer dan logisch hé.
5 punten achter op Genk, ik zie niet in hoe ze dat gaan inhalen op 4 matchen, dus ik verwacht niet veel meer van Antwerp deze playoffs.
Misschien nog een generale repetitie dit weekend om zo mentaal te boosten naar de bekerfinale. Die dan winnen en nadien niks meer te doen :p
 
Misschien nog een generale repetitie dit weekend om zo mentaal te boosten naar de bekerfinale. Die dan winnen en nadien niks meer te doen :p
Ik was in 't begin ook aan het denken dat Antwerp die wedstrijd wat gaat laten schieten, maar als ik er zo over nadenk... Volgens mij gaan die toch met een goed gevoel naar de bekerfinale willen trekken.
 
Net die 4-1 van Puertas gezien, wat een goal :drool:
De vrije trap tegen Brugge, de 2 goals op de Bosuil en nu 2 goals thuis. Hij is echt in bloedvorm opeens.
Ongelooflijke techniek en klinisch in de afwerking. En spelinzicht. Hopelijk kunnen we hem nog een seizoen houden maar ik vrees (opnieuw) voor een uitverkoop :cry2:

Ongelooflijk dat hij amper aan minuten kwam vorig seizoen. Als Geraerts wat meer geroteerd had ipv al-tijd Teuma, was het toen misschien anders gelopen.

En ik kan er volgend weekend thuis tegen Anderlecht niet bijzijn. Ik ben op verlof verdoeme. Sterven voor de TV
 
Ik was in 't begin ook aan het denken dat Antwerp die wedstrijd wat gaat laten schieten, maar als ik er zo over nadenk... Volgens mij gaan die toch met een goed gevoel naar de bekerfinale willen trekken.
Wedstrijden laten schieten etc dat zijn fabeltjes, gelijk vorig jaar dat we Union zouden laten winnen. Die gaan er vol voor gaan tegen brugge...
 
Uiteraard vooral teleurstelling qua resultaat.
Maar we hebben ons dit seizoen al enorm vaak geërgerd aan onze verdedigende en aanvallende inefficiëntie dat het momenteel weer "rechtstreeks naar af" is wanneer er weer zoiets gebeurt. De eerste 4 PO matchen deed iedereen hopen dat we stilaan toch ergens gingen geraken met deze kern en we in het tussenseizoen vooral zouden moeten "tweaken" om volgend seizoen een mooi seizoen te draaien. Maar nu is er bij velen weer de schrik ingekropen dat we toch serieus naar de tekentafel moeten gaan.
't Is echt onvoorstelbaar eigenlijk. Voor de dubbele confrontatie toch zo stiekem dromen van een 6/6 omdat de eerste wedstrijden echt zo goed waren. Resultaat 0-7 geaggregeerd, niet te geloven. Al het goede was compleet verdwenen in Brugge, en in eigen huis vervielen we opnieuw in slechte gewoonten.
 
Uiteraard gaat Antwerp gewoon spelen om te winnen tegen Club.

Misschien af en toe iets voorzichtiger om blessures/schorsingen te vermijden (kunnen ze inderdaad in de competitie geschorst wordt voor de bekerfinale?). Dit laatste kan ik me wel voorstellen dat toch in het achterhoofd speelt bij sommigen.
 
Tgoh, het zal van het scenario afhangen, als we vroeg kunnen scoren zie ik Antwerp wel een switch maken naar de bekerfinale.
 
Uiteraard gaat Antwerp gewoon spelen om te winnen tegen Club.

Misschien af en toe iets voorzichtiger om blessures/schorsingen te vermijden (kunnen ze inderdaad in de competitie geschorst wordt voor de bekerfinale?). Dit laatste kan ik me wel voorstellen dat toch in het achterhoofd speelt bij sommigen.
Daar zeg je het eigenlijk al, tuurlijk dat die niet op het veld komen om met forfait cijfers te verliezen. Maar het snedige./intensiteit zal toch lager liggen, en vaak hangt het van die laatste percenten af.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan