Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
amai, die van STVV hebben duidelijk instructie gekregen om penalty uit te lokken. jammer genoeg is de ref er al 1x voor gevallen, gelukkig weer gestopt door Roef
Zonder herhaling had ik zoiets van: strafschop!
Dus dat de arbiter fluit begrijp ik volkomen.
Maar na de eerste herhaling toch wel duidelijk dat de aanvallende speler niet geraakt wordt.
Jammer dat de VAR dit gewoon laat passeren en niet ingreep.

Later gaat Godeau vol met de elleboog bewust in het het gezicht van Pardo, zelfs geen geel.
En dan nog de stevige tackle met gestrekt been 30 cm van de grond vol naar het been van Brown, geel…

Ik kan de beslissingen echt nauwelijks volgen, zeker als je weet waarvoor Brown onmiddellijk rood kreeg op Stayen.

Ondanks de zwakke arbitrage toch een mooie overwinning.
 

Jammer dat er uiteraard ook alweer een enorm arrogante reactie moet zijn van de voorzitter van een G5 ploeg, wij zijn officieel in orde met onze proflicentie dus wij hebben evenveel recht om in 1A te spelen als bijvoorbeeld Genk!

Nog even over die toeschouwersaantallen, in 1A is dit een totaal ander verhaal qua aantallen, even de cijfers van vroeger onze 2 seizoenen in 1e klasse:
Seizoen2007-2008: gemiddeld 4119 toeschouwers
Seizoen2008-2009: gemiddeld 5084 toeschouwers (meteen een stijging van bijna 1000 fans extra).
Voor een gemeente (Denderleeuw) met maar 21.000 inwoners zijn dit volgens mij uitstekende cijfers!
Hij heeft gewoon gelijk hoor, zo arrogant is dat niet. Dender is bij voorbaat degradatiekandidaat en heeft zeer weinig groeimarge realistisch gezien.

Dat is niet erg, dat is ook geen belediging. Het is gewoon zo.
 
Wat als Club en rsca gelijk eindigen ze hebben alle twee een ster naast hun. Kijken ze naar gewonnen matchen in po1 of over het volledige seizoen
 
Wat als Club en rsca gelijk eindigen ze hebben alle twee een ster naast hun. Kijken ze naar gewonnen matchen in po1 of over het volledige seizoen
Indien beide teams (g)een asterisk én evenveel punten hebben, geeft de eindstand van de reguliere competitie de doorslag. De ploeg die daar het hoog gerangschikt stond, krijgt dan het voordeel. Bij de Relegation Play-offs, waar de punten niet gehalveerd worden, is dit de enige regel.
 
Wat als Club en rsca gelijk eindigen ze hebben alle twee een ster naast hun. Kijken ze naar gewonnen matchen in po1 of over het volledige seizoen
Bij een gelijk aantal punten in de eindstand tussen twee clubs heeft de club die geen half puntje extra ontving het voordeel, anders geeft de reguliere eindstand de doorslag.
 
Leuk hoor, Hayen. In plaats van relatief rustige POs zit ik hier nu toch weer met (titel)stress voor (hopelijk) alle komende matchen. Die POs zijn eigenlijk slecht voor de gezondheid van de fans van de betrokken clubs. Constante stroom aan topmatchen voor 6 punten.
 
Leuk hoor, Hayen. In plaats van relatief rustige POs zit ik hier nu toch weer met (titel)stress voor (hopelijk) alle komende matchen. Die POs zijn eigenlijk slecht voor de gezondheid van de fans van de betrokken clubs. Constante stroom aan topmatchen voor 6 punten.
Vind ik ook. Ik merk dan ook dat ik in die periode ( als je mee doet) slechter slaap enzo. Matchen die dan laat zijn zoals vandaag, en het is spannend met de nodige adrenaline geraak ik het eerste uur na de match gewoon niet aan inslapen. Nefast als je dag erop om 5 uur eruit moet
 
Vind ik ook. Ik merk dan ook dat ik in die periode ( als je mee doet) slechter slaap enzo. Matchen die dan laat zijn zoals vandaag, en het is spannend met de nodige adrenaline geraak ik het eerste uur na de match gewoon niet aan inslapen. Nefast als je dag erop om 5 uur eruit moet

Thuis een kleine van een jaar en drie maanden en we hebben onderling een dag-wissel-routine voor degene die potentieel 'snachts moet opstaan (ze slaapt door dus dat is enkel als ze ziek is... zoals deze week een klein beetje het geval is :angry: ) en 's morgens opstaat wanneer ze (vroeger dan de rest) wakker wordt. Als we dan een dag speciaal dat niet willen, moeten we switchen en eindigt dat dikwijls in dat degene die die switch wil ergens twee nachten doet. En zo een nacht houdt ook in om op tijd te slapen en zeker niet ff een kalmerend pintje te drinken ofzo. Maw tis switch-city tijdens de PO's want ik ben na zo matchen (winst of verlies) echt veel te opgenaaid om aan slapen te denken :biglaugh:

(En dat terwijl ik dacht dat deze PO's echt niks spanning gingen meebrengen voor ons)
 
Thuis een kleine van een jaar en drie maanden en we hebben onderling een dag-wissel-routine voor degene die potentieel 'snachts moet opstaan (ze slaapt door dus dat is enkel als ze ziek is... zoals deze week een klein beetje het geval is :angry: ) en 's morgens opstaat wanneer ze (vroeger dan de rest) wakker wordt. Als we dan een dag speciaal dat niet willen, moeten we switchen en eindigt dat dikwijls in dat degene die die switch wil ergens twee nachten doet. En zo een nacht houdt ook in om op tijd te slapen en zeker niet ff een kalmerend pintje te drinken ofzo. Maw tis switch-city tijdens de PO's want ik ben na zo matchen (winst of verlies) echt veel te opgenaaid om aan slapen te denken :biglaugh:

(En dat terwijl ik dacht dat deze PO's echt niks spanning gingen meebrengen voor ons)
Mijn jongste wordt er 3 en daar kan ik ook elke nacht 3 tot 4 keer voor uit mijn bed. Doorslapen zit er niet in. Mijn oudste deed dat ook pas op 4 jaar. Leuk kids in huis hebben :D

Dus ik kan men slaap wel gebruiken en dat dat door die voetbal ook nog eens onderbroken wordt is soms wel extra zwaar. Op dat vlak zal ik blij zijn dat het seizoen erop zit. Vorig jaar was dat anders, toen had ik daar geen last van :biglaugh:
 
Ik weet wel dat ik als Genk zijnde zeker niet 4de wil worden en tegen Gent wil spelen, want die zullen zeer uitgekookt zijn.
 
Ik weet wel dat ik als Genk zijnde zeker niet 4de wil worden en tegen Gent wil spelen, want die zullen zeer uitgekookt zijn.
Kan zelf zijn dat je als derde tegen Gent moet spelen he. Het is dit jaar een enorm fiasco voor die tickets waar niemand momenteel op kan antwoorden. Wint Union beker? Halen ze plaats 1-2? Zelfde voor Antwerp. Wint Club Brugge Conference League? Halen ze plaats 1 of 2 en winnen ze confernece league? Al deze factoren zorgen voor een enorme onzekerheid. Zeker omdat de finale van de play offs eigenlijk pas na de finale van de conference league is:

Twee (belangrijke) voorwaarden

Zes Belgische ploegen in Europa, het zou komend seizoen zomaar kunnen. Maar wel enkel indien twee voorwaarden vervuld zijn: dat Club Brugge straks de Conference League wint, terwijl het zich niét plaatst voor Europa via de competitie.

Een eindzege op 29 mei is namelijk gekoppeld aan automatische kwalificatie voor de groepsfase van de Europa League. Indien Club Brugge in de Jupiler Pro League bij de eerste twee zou eindigen, kunnen ze dat ticket nog verbeteren naar kwalificatie voor de Champions League of de derde voorronde. In dat geval zal België net zoals de voorgaande jaren vijf Europese tickets behouden.

Bizarre situatie met barrage​

Maar indien Club Brugge op 29 mei de Conference League zou winnen terwijl het niét bij de eerste twee van de Champions’ Play-offs geëindigd zou zijn, is de kans reëel dat ons land een extra team kan afvaardigen. Dat is zeker het geval als Club Brugge zesde of vijfde zou worden. Indien Club vierde wordt, zouden ze barrages om een Europees ticket moeten spelen tegen de winnaar van de Europe Play-offs (momenteel staat AA gent daarvoor in poleposition). Alleen: die staan pas gepland op zondag 2 juni, het weekend... ná de finale van de Conference League.

Dat zou – in theorie – tot de vreemde situatie leiden dat Club Brugge in België nog om een Europees ticket zou moeten spelen enkele dagen nadat het zich via de Conference League verzekerd heeft van deelname aan de Europa League. Voor Club Brugge zelf zou het resultaat van die barrage er dus niet meer toe doen, maar voor het Belgische voetbal wél. Indien Club Brugge zich in eigen land niet kwalificeert voor Europa, krijgt ons land immers een extra ticket.

Union al zeker van tweede voorronde Europa League

Bovendien bestaat - door de inzinking van Union - de kans dat de derde dit seizoen al veroordeeld is tot die bewuste barragematch om een Europees ticket. Die primeur zou het geval zijn indien Union en Antwerp allebei nog buiten de top drie vallen en Antwerp de bekerfinale wint van Union.

Als kampioen van de reguliere competitie is Union immers al zeker van een Europees ticket, dat toegang geeft tot de tweede voorronde van de Europa League. Antwerp zou als bekerwinnaar dan uitkomen in de play-offronde van de Europa League. Indien twee andere teams – bijvoorbeeld Anderlecht en Genk – dan op één en twee zouden eindigen, gaan zij lopen met een ticket voor de Champions League en de derde voorronde van de Champions League.

Ook dat scenario zou dus de deur openzetten voor een bizarre situatie, met Club Brugge dat in theorie z’n opwachting zou moeten maken in een barragematch waarin het niets meer te verliezen heeft. Maar zou die match dan überhaupt worden gespeeld? Kan België dan zomaar beslag leggen op een extra ticket voor Europa?

Belgische voetbalbond heeft UEFA gecontacteerd​

Hoe de zaak dan opgelost zou kunnen worden, is nog onduidelijk - zowel de Pro League als de Belgische voetbalbond heeft voorlopig geen antwoord klaar. “We staan hierover in contact met de UEFA, en verwachten definitief uitsluitsel na de halve finale van de Conference League”, zegt woordvoerster Marie Verbeke van de Belgische voetbalbond.

Je ziet : heel veel als, als, als maar niemand kan momenteel zeggen hoe de verdeling is
 
Kan zelf zijn dat je als derde tegen Gent moet spelen he. Het is dit jaar een enorm fiasco voor die tickets waar niemand momenteel op kan antwoorden. Wint Union beker? Halen ze plaats 1-2? Zelfde voor Antwerp. Wint Club Brugge Conference League? Halen ze plaats 1 of 2 en winnen ze confernece league? Al deze factoren zorgen voor een enorme onzekerheid. Zeker omdat de finale van de play offs eigenlijk pas na de finale van de conference league is.
Zou al moeten zijn dat én Antwerp de beker wint én Antwerp op plaats 5-6 eindigt én Union op plaats 5-6 eindigt, en enkel dan heb je op plaats 4 geen Europees ticket want speelt nummer 3 die barrage tegen Gent... die kans lijkt me dus wel klein ;)
 
Zou al moeten zijn dat én Antwerp de beker wint én Antwerp op plaats 5-6 eindigt én Union op plaats 5-6 eindigt, en enkel dan heb je op plaats 4 geen Europees ticket want speelt nummer 3 die barrage tegen Gent... die kans lijkt me dus wel klein ;)
Als Union en Antwerp buiten de top 3 vallen en Antwerp wint de beker is het van dat:

Bovendien bestaat - door de inzinking van Union - de kans dat de derde dit seizoen al veroordeeld is tot die bewuste barragematch om een Europees ticket. Die primeur zou het geval zijn indien Union en Antwerp allebei nog buiten de top drie vallen en Antwerp de bekerfinale wint van Union.

Als dit klopt en Union blijft zo voetballen, kan dit wel realiteit worden. Maar ik zeg het: veel ALS. We zullen zien maar niemand kan tot op heden antwoorden wie op welke plaats waar voor strijd ( behalve plaats 1 en 2)
 
Als Union en Antwerp buiten de top 3 vallen en Antwerp wint de beker is het van dat:

Bovendien bestaat - door de inzinking van Union - de kans dat de derde dit seizoen al veroordeeld is tot die bewuste barragematch om een Europees ticket. Die primeur zou het geval zijn indien Union en Antwerp allebei nog buiten de top drie vallen en Antwerp de bekerfinale wint van Union.

Als dit klopt en Union blijft zo voetballen, kan dit wel realiteit worden. Maar ik zeg het: veel ALS. We zullen zien maar niemand kan tot op heden antwoorden wie op welke plaats waar voor strijd ( behalve plaats 1 en 2)
Maar als Antwerp en Union buiten de top 3 vallen, maar wel op plaats 4 dan is jouw ploeg 5e of 6e hé ;) ... vandaar dus dat Union en Antwerp de nummers 5 en 6 moeten worden, enkel dan val jij als rsca/club/genk/cercle zijnde af voor Europees voetbal op plaats 4.

Dus de kans dat nummer 4 geen Europees haalt is zeer klein, kans is inderdaad groter zoals bovenstaande dat de nummer 3 de barrage moet spelen.
 
Maar als Antwerp en Union buiten de top 3 vallen, maar wel op plaats 4 dan is jouw ploeg 5e of 6e hé ;) ... vandaar dus dat Union en Antwerp de nummers 5 en 6 moeten worden, enkel dan val jij als rsca/club/genk/cercle zijnde af voor Europees voetbal op plaats 4.

Dus de kans dat nummer 4 geen Europees haalt is zeer klein, kans is inderdaad groter zoals bovenstaande dat de nummer 3 de barrage moet spelen.
Ja ik heb het over barrage spelen als nummer 3. Zo kan je als derde zomaar naast Europees voetbal grijpen
 
Als Gent zijnde wil ik ook niet tegen Genk, want die zijn weer een goed einde seizoen aan't spelen. en zo vlot gaat het bij ons nu ook weer niet.
 
Als Gent zijnde wil ik ook niet tegen Genk, want die zijn weer een goed einde seizoen aan't spelen. en zo vlot gaat het bij ons nu ook weer niet.
Play off 2 ploeg heeft ook nadelen dat ze op verplaatsing moeten en nu matchen hebben met eigenlijk geen inzet.( Westerlo, Standard en Leuven). Tegenover de andere ploeg die moet blijven presteren
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan