Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
3 speeldagen voor dit zou wel heel overdreven zijn hoor Silence. :crazy: Zeker omdat het zoals ik eerder al opperde lang niet zeker is dat het om een bewuste actie gaat. Burgess zegt zelf dat hij wou gooien naar Lazare. Een stelling dat perfect verdedigbaar is gezien de situatie.

1 wedstrijd vind ik in dit geval al ruim voldoende.
Niet mijn woorden, maar die van het bondsparket

Het gaat om fysieke agressie en dat is volgens de tabel minstens drie speeldagen schorsing”, aldus het bondsparket.

Hier hebben ze gewoon gelijk. De spelers was geschorst in het officiële systeem waar je de opstelling moet doorgeven. Dat heeft niets te maken met wegkomen of iets dergelijks
Heb het niet op die schorsing daar zullen ze wel gelijk in hebben.
Btw 1 speeldag is gewoon te weinig voor die actie.

Komaan, dat er hier nog mensen zijn die beweren dat het niet bewust was. Het wàs duidelijk bewust en hij dacht ermee weg te komen, omdat hij nu eenmaal een geniepige speler is die de grens opzoekt.

Dus ja 1 sleeldag is belachelijk.
Union heeft nog mijn steun in Europa en hun supporters zijn geweldig maar Union is alles behalve sympathiek.

De grootste union supporter hier van het forum was weken trots op hoe Union maar weer eens een match kon winnen met schop voetbal, haters gonna hate zei em.

Om dan nu op het moment dat ze as usual aan het choken zijn te janken over het onfaire po systeem.

Om het zoals nen duitser te zeggen: Tja.

Het is ook Burges tekort doen om te zeggen dat hij dit niet express deed, hij is er slim en doordacht genoeg voor en zo slecht kan hij nu ook niet mikken.

Ik vind het niet persé erg dat daar eens een rode kaart van komt, want het is echt zo een fase die ik haat als fan. Fout gefloten voor de tegenpartij, bal nog even meepakken, daarna nog wat slenteren vlak voor de bal, zelfs na die gele kaart nog blijven zagen en staan. (ja ik weet dat elke trainer dit vraagt aan zijn ploeg)

Eerst lijkt het toch echt of de scheids tegen hem aanloopt, maar dan lijkt hij zijn arm wat te laten hangen, maar zelfs dan.

Toch wel een belachelijke tweede geel.

Tenzij hij wat gezegd heeft natuurlijk.

07/12/2023 - Anderlecht - Standard - wordt (tijdelijk) stopgezet wegens wangedrag van de fans
21/01/2024 - RWDM - Eupen - stopgezet wegens wangedrag van de fans

01/03/2024 - beslissing valt dat RWDM zonder supporters moet spelen in eerste thuismatch (gisteren dus) & uitmatch van de PO's - bron: https://sporza.be/nl/2024/03/01/rwd...sloten-deuren-afwerken-na-wang~1709291007970/
08/03/2024 - beslissing valt dat Standard & Anderlecht zonder supporters "zou" moeten spelen bij de eerste wedstrijd van de PO's - bron: https://sporza.be/nl/2024/03/08/and...ren-na-wangedrag-fans-in-beker~1709897196737/

Dus er zitten bijna 2 maanden verschil in, in het "nadeel" van Standard & Anderlecht. Echter volgt de uitspraak 7 dagen later dan bij RWDM, wat dan weer 2 maanden "voordeel" oplevert ... dat is al opvallend, maar waarschijnlijk beetje leuke spelletjes door de advocaten.

Bij Standard & Anderlecht gaat het al over een voorwaardelijke straf na de zoveelste andere incidenten eerder, maakt duidelijk niet veel uit, want RWDM had geen recht op beroep? Of kon dit niet betalen of wou dit niet doen? Geen idee ...

Maar alles is wel doodleuk verschoven naar na het seizoen hoor, zodat het grote Anderlecht zeker niet in de problemen komt, want ze hebben het wrs o zo lastig financieel en met de PO's enzo, dat past nu niet hoor ... dat geldt uiteraard niet voor RWDM :sarcastic:

Er zullen wel weer dwaze redenen of regeltjes zijn, ongetwijfeld, maar voor mij neigt dit toch al beetje naar competitievervalsing met twee maten en twee gewichten.

07/12/2023 - Anderlecht - Standard - wordt (tijdelijk) stopgezet wegens wangedrag van de fans
21/01/2024 - RWDM - Eupen - stopgezet wegens wangedrag van de fans

01/03/2024 - beslissing valt dat RWDM zonder supporters moet spelen in eerste thuismatch (gisteren dus) & uitmatch van de PO's - bron: https://sporza.be/nl/2024/03/01/rwd...sloten-deuren-afwerken-na-wang~1709291007970/
08/03/2024 - beslissing valt dat Standard & Anderlecht zonder supporters "zou" moeten spelen bij de eerste wedstrijd van de PO's - bron: https://sporza.be/nl/2024/03/08/and...ren-na-wangedrag-fans-in-beker~1709897196737/

Dus er zitten bijna 2 maanden verschil in, in het "nadeel" van Standard & Anderlecht. Echter volgt de uitspraak 7 dagen later dan bij RWDM, wat dan weer 2 maanden "voordeel" oplevert ... dat is al opvallend, maar waarschijnlijk beetje leuke spelletjes door de advocaten.

Bij Standard & Anderlecht gaat het al over een voorwaardelijke straf na de zoveelste andere incidenten eerder, maakt duidelijk niet veel uit, want RWDM had geen recht op beroep? Of kon dit niet betalen of wou dit niet doen? Geen idee ...

Maar alles is wel doodleuk verschoven naar na het seizoen hoor, zodat het grote Anderlecht zeker niet in de problemen komt, want ze hebben het wrs o zo lastig financieel en met de PO's enzo, dat past nu niet hoor ... dat geldt uiteraard niet voor RWDM :sarcastic:

Er zullen wel weer dwaze redenen of regeltjes zijn, ongetwijfeld, maar voor mij neigt dit toch al beetje naar competitievervalsing met twee maten en twee gewichten.
Anderlecht is gewoon blijven in beroep gaan en die andere ploegen hebben dat niet gedaan. Die beroepsprocedures kan je Anderlecht niet kwalijk nemen. Dat is gewoon België. Zelfs buiten het voetbal gaan ze 5 keer in beroep. En de grootste reden waarom iedereen in beroep gaat is ook omdat ze in beroep bijna altijd strafvermindering krijgen

Anderlecht is gewoon blijven in beroep gaan en die andere ploegen hebben dat niet gedaan. Die beroepsprocedures kan je Anderlecht niet kwalijk nemen. Dat is gewoon België. Zelfs buiten het voetbal gaan ze 5 keer in beroep
Dat beroep kan nu ook nog behandeld worden he, tis nog tot eind mei voetbal.

Anderlecht speelt na jaren problemen eindelijk nog eens een goed seizoen, en de insinuaties vliegen weer in het rond hoor. "Competitievervalsing", "het grote Anderlecht mag niet in de problemen komen", ...

Anderlecht was niet de eerste ploeg die in beroep gaat tegen een straf, en het zal ook zeker niet de laatste zijn.

Dat beroep kan nu ook nog behandeld worden he, tis nog tot eind mei voetbal.
Zo eenvoudig is dat allemaal niet. Dit begint opnieuw zodat beide partijen zich kunnen voorbereiden. Dat is buiten het voetbal ook zo. Daar zijn wettelijke termijnen op. Meestal is dat 30 of 60 kalenderdagen dacht ik, afhankelijk voor welke instantie dat is.

En pas op: ik ben daar ook allemaal tegen maar het is nu eenmaal hoe het hier werkt. Voor elke scheet gaan ze hier naar de rechtbank. In Engeland zal je dergelijke zaken allemaal niet zien gebeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14