Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is natuurlijk gewoon scorebordjournalistiek hé -> ik vind ook zoals Au79 dat rsca tot nu toe zeer goed bedeeld is geweest met punten in verhouding tot het spel dat ze gebracht hebben. Als ik naar mijn eigen ploeg kijk dan hebben wij gewoon enorm veel punten laten liggen dit seizoen die eigenlijk of te vermijden of gewoon onterecht waren.

Maakt op zich ook allemaal heel weinig uit als je naar plaatsen 2 tem 6 kijkt en de halvering in rekening gaat brengen wetende dat er nadien nog 10 topmatchen aankomen. Enkel Union heeft nu al zo'n voorsprong dat die moeten gaan falen in PO1 om de titel nog kwijt te geraken want ik zie momenteel toch echt geen enkele ploeg 26/30 of meer halen in die playoffs.
Union word gewoon kampioen omdat ze nu wel ne goeie trainer hebben die niet gaat panikeren in de PO’s .
Wij staan voor mij correct op de 2 de plaats , de andere ploegen moeten maar geen punten laten liggen .

Ja kom, alsof dat na 23 speeldagen puur scorebordjournalistiek is? Het gaat over het niveau van Anderlecht en dat dat geen 2de plaats waardig is. Als die ander ploegen na 23 speeldagen toch aanzienlijk wat punten achter staan wilt dat evengoed zeggen dat die hun niveau even of zelfs nog meer dramatisch is. Anderlecht, en waarschijnlijk die andere ploegen, hebben ook gewoon enorm veel punten laten liggen.

Voor elk punt dat ze goed bedeeld zijn, zijn er ook die ze niet gekregen hebben.
Union is so far de enige ploeg die op niveau speelt, en andere ploegen hebben inderdaad ook punten laten liggen, het gevoel dat ik gewoon probeer te verwoorden maar blijkbaar niet doorkomt in de paarswitte hersenen is dat anderlecht redelijk wat punten "nipt" verdiend heeft met slecht spel, ja jullie staan 2e maar het was gewoon weinig overtuigend en in redelijk wat wedstrijden had het dubbeltje op de andere kant kunnen vallen en dan hadden jullie nu misschien 6e gestaan.

anyway, maakt niet uit hé, klassement is wat het is en door die idiote halvering wordt alles toch in de playoffs beslist

Union is so far de enige ploeg die op niveau speelt, en andere ploegen hebben inderdaad ook punten laten liggen, het gevoel dat ik gewoon probeer te verwoorden maar blijkbaar niet doorkomt in de paarswitte hersenen is dat anderlecht redelijk wat punten "nipt" verdiend heeft met slecht spel, ja jullie staan 2e maar het was gewoon weinig overtuigend en in redelijk wat wedstrijden had het dubbeltje op de andere kant kunnen vallen en dan hadden jullie nu misschien 6e gestaan.

anyway, maakt niet uit hé, klassement is wat het is en door die idiote halvering wordt alles toch in de playoffs beslist
En wat blijkbaar niet doorkomt in uw blauw zwarte hersenen is dat Anderlecht ook punten "nipt" verloren heeft die het wel verdiend en dat die som gewoon 0 is. Alsof al die andere ploegen altijd meer pech hebben en punten verliezen die ze niet mogen verliezen en nooit punten winnen die ze verdienen. Na 23! speeldagen kan je wel aannemen dat iedereen gewoon op hun plaats staat.

Ja, het spel is slecht, daar zijn we het allemaal wel over eens maar die ander ploegen presteren nu of hebben even dramatisch gepresteerd.

Als ik naar mijn eigen ploeg kijk dan hebben wij gewoon enorm veel punten laten liggen dit seizoen die eigenlijk of te vermijden of gewoon onterecht waren.
Dat Anderlecht een 0-2 voorsprong weggeeft tegen Standard is te vermijden, een gelijkspel tegen Kortrijk is te vermijden, het gelijkspel in de laatste minuut tegen Genk is te vermijden etc. Je snapt dat iedereen wel zoiets kan vertellen over zijn ploeg. Het gelijkspel van Club tegen Mechelen was wel onterecht, die 2 punten verdienen ze zeker wel.

Anderlecht heeft zeker wedstrijden gehad waarin het meer kreeg dan het verdiende. Maar er zijn er ook andersom geweest. Feit is dat het spel van de laatste 6? matchen heel bedroevend is. Dat klopt helemaal

Union word gewoon kampioen omdat ze nu wel ne goeie trainer hebben die niet gaat panikeren in de PO’s .
Wij staan voor mij correct op de 2 de plaats , de andere ploegen moeten maar geen punten laten liggen .
Union is eerder torenhoog favoriet omdat het zelf fenomenaal presteert en omdat er nu geen ploeg is die min of meer gelijke tred kan houden.

Gemiddeld puntenaantal top-4 reguliere competitie:
2021-2022: Union 2.26, Club Brugge 2.12, Anderlecht 1.88 en Antwerp 1.85
2022-2023: Genk 2.21, Union 2.21, Antwerp 2.12 en Club Brugge 1.74
2023-2024: Union 2.39, Anderlecht 1.96, Club Brugge 1.78 en Gent 1.70

En wat blijkbaar niet doorkomt in uw blauw zwarte hersenen is dat Anderlecht ook punten "nipt" verloren heeft die het wel verdiend en dat die som gewoon 0 is. Alsof al die andere ploegen altijd meer pech hebben en punten verliezen die ze niet mogen verliezen en nooit punten winnen die ze verdienen. Na 23! speeldagen kan je wel aannemen dat iedereen gewoon op hun plaats staat.

Ja, het spel is slecht, daar zijn we het allemaal wel over eens maar die ander ploegen presteren nu of hebben even dramatisch gepresteerd.

Dat Anderlecht een 0-2 voorsprong weggeeft tegen Standard is te vermijden, een gelijkspel tegen Kortrijk is te vermijden, het gelijkspel in de laatste minuut tegen Genk is te vermijden etc. Je snapt dat iedereen wel zoiets kan vertellen over zijn ploeg. Het gelijkspel van Club tegen Mechelen was wel onterecht, die 2 punten verdienen ze zeker wel.
't is natuurlijk lastig te discussiëren op deze manier -> ik probeer nuance te leggen in mijn posts door duidelijk maken dat ik dit gevoel heb op basis van de matchen van rsca die ik heb gezien, en dan krijg je een antwoord met "altijd" en "nooit" ... allemaal zaken die ik absoluut niet beweer.
We zijn het er over eens dat het spel van rsca dit seizoen nog op niet veel trekt, daar kan ik al mee leven ;)

Dat iedereen na 23 wedstrijden op zijn plaats staat vind ik dan weer niet, maar soit.

't is natuurlijk lastig te discussiëren op deze manier -> ik probeer nuance te leggen in mijn posts door duidelijk maken dat ik dit gevoel heb op basis van de matchen van rsca die ik heb gezien, en dan krijg je een antwoord met "altijd" en "nooit" ... allemaal zaken die ik absoluut niet beweer.
We zijn het er over eens dat het spel van rsca dit seizoen nog op niet veel trekt, daar kan ik al mee leven ;)

Dat iedereen na 23 wedstrijden op zijn plaats staat vind ik dan weer niet, maar soit.
Kom seg, haal die altijd en nooit weg en die zin leest net het zelfde. Plus dat die zin nog niet eens de essentie is van wat er staat. Het gaat er vooral om dat je die case kan maken voor elke ploeg.

Ja als je gewoon de punten op gaat tellen en je hebt het op één na meeste punten sta je 2de. Ksnap niet welk punt je wil maken met het 2de deel van je post.

Dat er mensen hier beweren dat het raar is dat we 2des staan met ons matig voetbal .
Valt toch over te discussiëren? Wij hebben al maanden aan een stuk naar manieren gezocht om punten weg te gooien, maar uiteindelijk gaan de Union-fans toch naar ons wijzen als grootste gevaar en niet naar jullie. In zover ik Unionsupporters kan inschatten natuurlijk.

Het is niet raar dat ge met dat matige voetbal 2de staat omdat inderdaad de rest de punten niet pakt of niet beter speelt, maar op het einde van het seizoen zou het ook niet raar zijn als ge in de PO's maar meedoet voor plaats 4.

Zo typisch dat de helft van de mensen weer het geheugen van een dikke maand heeft maar meer niet precies.
Niet lang geleden kregen ze lof voor hun spel en efficiëntie, leuke goals. Ok, dat werd nooit 90min volgehouden maar bij momenten zag het er erg goed uit.

De laatste 2 maand ofzo heb je dan ineens een pak blessures (luxe-invaller Amuzu, Dolberg wat gesukkel en niet topfit, Hazard vanalles aan de hand, Delaney niet beschikbaar, en 3 van de 4 degelijke backs geblesseerd). Niet heel gek dat het dan ff minder draait.
Uiteraard moet het nog altijd beter met wat er op het veld staat. Maar beetje belachelijk om te stellen op basis van de laatste paar matchen dat je dan ineens boven je stand zou staan.

En niet om het Ref Department enige credits te geven, maar als je hen zou moeten volgen, dan hadden we in ieder geval meer fases in ons voordeel moeten hebben dan tegen in vergelijking met wat de scheids op het veld beslist. Dus op dat vlak hoeft er ook niet gememd te worden. Dat iedereen zijn eigen rekening maar maakt.

We staan 2des omdat de rest het nog slechter doet, das de enige reden... Union (alhoewel dat die ook geen schoon voetbal spelen imo) staat terecht eerste maar al de rest suckt eigenlijk hard... Als RSCA supp mogen we blij zijn dat we 2des staan maar langs de andere kant spelen we (zeker gezien de kern die we hebben) dramatisch slecht voetbal en zouden we eigenlijk nooit op die 2de plek mogen staan...

Na onze farce met de incorrect afgekeurde goal van Thiago tegen KVM moet je lezen van rsca-sups dat het op het einde van het seizoen toch in evenwicht is (en dat je dus niet te hard moet zagen) ... maar als het in jullie nadeel is zoals gisteren dan verdwijnt die nuance ineens? (pas op, ik vond het zeker geen 'verzonnen' of 'onterechte' penalty, gewoon een lichte penalty zoals je er nog wel ziet gebeuren op andere velden)
Bij Kv Mechelen gaan ze toch nog wat moeten tegen krijgen om het in evenwicht te krijgen

Blunder vs Club
Blunder? vs Rwdm
Gisteren goedkope penalty voor en wij krijgen een (goedkope) penalty niet

Valt toch over te discussiëren? Wij hebben al maanden aan een stuk naar manieren gezocht om punten weg te gooien, maar uiteindelijk gaan de Union-fans toch naar ons wijzen als grootste gevaar en niet naar jullie. In zover ik Unionsupporters kan inschatten natuurlijk
Dan zal dat louter over de laatste weken gaan , want ervoor lieten jullie ook geen goeie indruk na
Voetbal kan keren .

Ik ben toch benieuwd welke structurele acties ze gaan ondernemen in de zomer. Opnieuw 20miljoen weggescholden en daar bovenop voor nog eens extra 20miljoen borg staan... 't is een open deur intrappen om dit niet duurzaam te noemen.

Inclusief bonussen 60miljoen aan spelerslonen op een jaar tijd lijkt me toch ook wel heel stevig, amai. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het elders is.

We staan 2des omdat de rest het nog slechter doet, das de enige reden... Union (alhoewel dat die ook geen schoon voetbal spelen imo) staat terecht eerste maar al de rest suckt eigenlijk hard... Als RSCA supp mogen we blij zijn dat we 2des staan maar langs de andere kant spelen we (zeker gezien de kern die we hebben) dramatisch slecht voetbal en zouden we eigenlijk nooit op die 2de plek mogen staan...

Anderlecht heeft gewoon een enorm hoge goal conversion & save ratio; dus goeie afwerkers en/of geluk bij de afwerking & goeie keeper en/of geluk bij de afwerking van de tegenstander. Scoren 'teveel' bij kansen en krijgen 'te weinig' goals binnen naar gelang kansen tegen.

Ik ben toch benieuwd welke structurele acties ze gaan ondernemen in de zomer. Opnieuw 20miljoen weggescholden en daar bovenop voor nog eens extra 20miljoen borg staan... 't is een open deur intrappen om dit niet duurzaam te noemen.

Inclusief bonussen 60miljoen aan spelerslonen op een jaar tijd lijkt me toch ook wel heel stevig, amai. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het elders is.

in the end gaat dat fout aflopen he, met de FFP regels die nog eens verscherpt zijn, en de licentie-regels die nu zouden zeggen dat je geen schulden mag hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14