Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien moeten ze het strafschopgebied maar wat kleiner maken, of terug onrechtstreekse vrije trap invoeren. Want penalty's voor zoiets zijn te belachelijk voor woorden. Over de fase zelf kan je discussiëren, is het fout of niet. Maar de strafmaat nl een doelpunt cadeau is toch totaal niet proportioneel. Zo ver van doel, Mechelen had niet eens de bal, en dan voel je een handje en ga je liggen en is het 2-2

En over die van Brown: komedie van Brown en dan een irritante Japanner, 2 kleine kinderen gewoon allebei geel geven en 't is opgelost. T is niet dat Brown een boks of stamp gaf ofzo. Refs werken zichzelf in de nesten door zo'n rode kaarten.

Toch weer 2 verloren punten voor RSCA. Vraag me oprecht af wat die in PO1 gaan doen met dit spelniveau. Never nooit gaan ze die tweede plaats vasthouden.
Jij vergeet precies van waar ze komen vorig seizoen.. plaats 11! Ambitie was en is nog steeds play off 1 halen. En daar staan ze goed op. Sowieso is het ook beter om nu in een dip te zitten dan in de Play offs.

Toch weer 2 verloren punten voor RSCA. Vraag me oprecht af wat die in PO1 gaan doen met dit spelniveau. Never nooit gaan ze die tweede plaats vasthouden.
Gij hebt precies nen glazen bol he
Denkte da iedereen dan vlotjes gaat winnen van iedereeen in PO1 ?

Ik vond de penalty heel goedkoop gegeven, op basis van de beelden die ik zag. Echt een heel goed beeld zat daar helaas niet tussen. Ondanks dat lijkt me het wel correct dat de VAR niet ingreep. Leek me geen clear error?

Toch zal Anderlecht in eerste plaats naar zichzelf moeten kijken. Ik heb alleen de tweede helft gezien en die was echt bedroevend. Op basis van die tweede helft zou ik zeggen "een punt gewonnen ipv 2 verloren".

Ik vraag me echt af of wel iemand in staat is om het Union nog moeilijk te maken. De titel ligt toch voor het grijpen lijkt me. Alleen Brugge zie ik misschien nog op tijd in gang schieten voor de PO, maar Union verwacht ik toch als eindwinnaar (en ik hoop het ook).

Het spel was slecht .
Voor mij mag hij is starten met Vazquez of 2 spitsen , Ik hou van Dolberg maar die is niet in vorm .
Over de penalty ga ik kort zijn , je kan em geven maar als uwe lijnrechter geen klote eraan vind op 4 m en gij zijt 20 m verder en ge beslist zelf ( zonder de VAR te checken ) , mjah .
Er zijn zoveel slechte beslissingen genomen dat je toch wel is kunt checken .
Ik hoop echt da we terug pieken in de PO's

Ik vond de penalty heel goedkoop gegeven, op basis van de beelden die ik zag. Echt een heel goed beeld zat daar helaas niet tussen. Ondanks dat lijkt me het wel correct dat de VAR niet ingreep. Leek me geen clear error?

Toch zal Anderlecht in eerste plaats naar zichzelf moeten kijken. Ik heb alleen de tweede helft gezien en die was echt bedroevend. Op basis van die tweede helft zou ik zeggen "een punt gewonnen ipv 2 verloren".

Ik vraag me echt af of wel iemand in staat is om het Union nog moeilijk te maken. De titel ligt toch voor het grijpen lijkt me. Alleen Brugge zie ik misschien nog op tijd in gang schieten voor de PO, maar Union verwacht ik toch als eindwinnaar (en ik hoop het ook).
Helemaal mee eens hoor. Het is in ons geval gewoon enorm zuur omdat er al 2 loepzuivere penalty's niet zijn gegeven aan ons ( enkel nadien de PRD dat zegt : ja dit moest penalty zijn) en we zulke fratsen dan toch tegen krijgen.

Helemaal mee eens hoor. Het is in ons geval gewoon enorm zuur omdat er al 2 loepzuivere penalty's niet zijn gegeven aan ons ( enkel nadien de PRD dat zegt : ja dit moest penalty zijn) en we zulke fratsen dan toch tegen krijgen.
nu had ik toch verwacht dat jullie na die farce met Genk waar jullie onterecht die vrije trap krijgen ipv een penalty opnieuw tegen en (daardoor?) toch nog 3 punten konden halen een beetje rustiger zouden zijn over scheidsrechterlijke beslissingen?

na onze farce met de incorrect afgekeurde goal van Thiago tegen KVM moet je lezen van rsca-sups dat het op het einde van het seizoen toch in evenwicht is (en dat je dus niet te hard moet zagen) ... maar als het in jullie nadeel is zoals gisteren dan verdwijnt die nuance ineens? (pas op, ik vond het zeker geen 'verzonnen' of 'onterechte' penalty, gewoon een lichte penalty zoals je er nog wel ziet gebeuren op andere velden)

nu had ik toch verwacht dat jullie na die farce met Genk waar jullie onterecht die vrije trap krijgen ipv een penalty opnieuw tegen en (daardoor?) toch nog 3 punten konden halen een beetje rustiger zouden zijn over scheidsrechterlijke beslissingen?

na onze farce met de incorrect afgekeurde goal van Thiago tegen KVM moet je lezen van rsca-sups dat het op het einde van het seizoen toch in evenwicht is (en dat je dus niet te hard moet zagen) ... maar als het in jullie nadeel is zoals gisteren dan verdwijnt die nuance ineens? (pas op, ik vond het zeker geen 'verzonnen' of 'onterechte' penalty, gewoon een lichte penalty zoals je er nog wel ziet gebeuren op andere velden)
Dat zal zeker niet van mij komen want ik heb gezegd dat Brugge daar is bestolen.

Mij gaat het over het feit dat ze de ene keer zwaardere fouten niet eens opmerken om de week nadien voor iets heel licht wel te fluiten. Als ze dit altijd en overal fluiten zou ik niets zeggen. Maar de willekeur, dat is het grote probleem.

Ik ben sowieso niet van mening dat dit op het einde allemaal in evenwicht is. Daarvoor gebeuren er veel te veel fouten, aan een groot tempo. ( Lees elke speeldag)

Dus we gaan alle fouten vanaf nu toelaten omwat erop Genk gebeurde ?
man , je leest hier wat .

Het is sport, en er is nu eenmaal een grijze zone. Daarnaast zijn er x scheidsrechters, Hoe wil je nu dat die allemaal op dezelfde consequente manier fluiten?

De technologie is gewoon van een hoger niveau dan de menselijke capaciteiten van de refs. De refs kunnen gewoon nooit winnen, het zal altijd iets zijn. Dat is niet alleen in het voetbal, kijk maar eens naar de NFL of de NBA.

Gij hebt precies nen glazen bol he
Denkte da iedereen dan vlotjes gaat winnen van iedereeen in PO1 ?
Ik snap niet goed wat je punt is in feite?
Al wat ik zeg is dat hun spelniveau niet 2de plaats in de JPL waardig is en dat ze deze op die manier niet gaan vast houden.
Akkoord dat ze gisteren semi-bestolen zijn maar het is dit seizoen al vaker 'net wel' dan 'net niet' geweest.

Al wat ik zeg is dat hun spelniveau niet 2de plaats in de JPL waardig is en dat ze deze op die manier niet gaan vast houden.
Akkoord dat ze gisteren semi-bestolen zijn maar het is dit seizoen al vaker 'net wel' dan 'net niet' geweest.
Dat zeggen ze al enkele weken , maar andere clubs laten ook punten liggen . Dat is men punt .
Maar ik ga me hier niet meer in opboeien .

Ja, niveau van Gent is op't moment ook geen PO1 waard, maar zolang er 12 ploegen niet beter doen... (of niet genoeg punten meer halen)

Maar het blijft wel een vreemde stelling natuurlijk. Het spel van Anderlecht trekt op niks maar ze staan wel nog steeds respectievelijk 4,6,7,9 punten voor op positie 3,4,5 en 6. Genk haalt 2/9 tegen OHL, STVV en Cerlce. Gent 1/9 tegen STVV, Westerlo en KV. Antwerp verliest vorige week van Eupen. Club was terug beter bezig maar gaat dan gelijk spelen tegen Kortrijk.

Misschien staan ze gewoon op die plaats omdat dat tegenwoordig het niveau is van een ploeg die 2de staat? Je kan toch echt niet beweren dat die andere playoff kandidaten het zoveel beter doen? (Uitgezonderd Club dan eventueel)
We krijgen volgende speeldag ook een voorproef van de playoffs. De top 6 speelt tegen elkaar.

Maar het blijft wel een vreemde stelling natuurlijk. Het spel van Anderlecht trekt op niks maar ze staan wel nog steeds respectievelijk 4,6,7,9 punten voor op positie 3,4,5 en 6.
Dat is natuurlijk gewoon scorebordjournalistiek hé -> ik vind ook zoals Au79 dat rsca tot nu toe zeer goed bedeeld is geweest met punten in verhouding tot het spel dat ze gebracht hebben. Als ik naar mijn eigen ploeg kijk dan hebben wij gewoon enorm veel punten laten liggen dit seizoen die eigenlijk of te vermijden of gewoon onterecht waren.

Maakt op zich ook allemaal heel weinig uit als je naar plaatsen 2 tem 6 kijkt en de halvering in rekening gaat brengen wetende dat er nadien nog 10 topmatchen aankomen. Enkel Union heeft nu al zo'n voorsprong dat die moeten gaan falen in PO1 om de titel nog kwijt te geraken want ik zie momenteel toch echt geen enkele ploeg 26/30 of meer halen in die playoffs.

Dat is natuurlijk gewoon scorebordjournalistiek hé -> ik vind ook zoals Au79 dat rsca tot nu toe zeer goed bedeeld is geweest met punten in verhouding tot het spel dat ze gebracht hebben. Als ik naar mijn eigen ploeg kijk dan hebben wij gewoon enorm veel punten laten liggen dit seizoen die eigenlijk of te vermijden of gewoon onterecht waren.

Maakt op zich ook allemaal heel weinig uit als je naar plaatsen 2 tem 6 kijkt en de halvering in rekening gaat brengen wetende dat er nadien nog 10 topmatchen aankomen. Enkel Union heeft nu al zo'n voorsprong dat die moeten gaan falen in PO1 om de titel nog kwijt te geraken want ik zie momenteel toch echt geen enkele ploeg 26/30 of meer halen in die playoffs.
Ja kom, alsof dat na 23 speeldagen puur scorebordjournalistiek is? Het gaat over het niveau van Anderlecht en dat dat geen 2de plaats waardig is. Als die ander ploegen na 23 speeldagen toch aanzienlijk wat punten achter staan wilt dat evengoed zeggen dat die hun niveau even of zelfs nog meer dramatisch is. Anderlecht, en waarschijnlijk die andere ploegen, hebben ook gewoon enorm veel punten laten liggen.

Voor elk punt dat ze goed bedeeld zijn, zijn er ook die ze niet gekregen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14