Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
OHL zakt toch zwaar in mijn achting. "hij had een flauwte", wat een onzin.
Ter herinnering, hij had 1,6 promille alcohol in het bloed. Dat zijn 8-10 glazen alcohol.

Inderdaad, kap zoveel alcohol binnen bij mij en ik ga mij ook flauw voelen, maar ga ook niet meer achter het stuur kruipen van een wagen.
OHL geeft m.i. een fout signaal. Ontspanning moet er zijn, maar niet onverantwoordelijkheid.
 
OHL zakt toch zwaar in mijn achting. "hij had een flauwte", wat een onzin.
Ter herinnering, hij had 1,6 promille alcohol in het bloed. Dat zijn 8-10 glazen alcohol.


idd triestig, ik krijg pas een flauwte na 16 pinten.
 
tjah, is gewoon opportunisme natuurlijk om geen kapitaalsvernietiging te doen
als die volgend seizoen iet of wat meevalt krijg je die mss nog verkocht en zijn buitenlandse clubs dat "vergeten"
 
idd triestig, ik krijg pas een flauwte na 16 pinten.
Ik heb ook heel wat meer nodig om zat te worden. :biglaugh:

Maar goed, met dat aantal kruip ik niet meer achter het stuur. Ik heb er ooit eens 3 gedronken met de auto en toen ik thuiskwam heb gezworen dat nooit meer te doen.
 
ja, nu is't wa belachelijk. door de halvering van de punten, kunt ge 12de eindigen na 30 speeldagen, en toch nog een Europees ticket krijgen (in theorie). beetje idioot, 't is toch maar forceren dat PO2 ook nog betekenis heeft.
 
Jammer dat PO1 weer met 6 is.

Absoluut. Ik vond het format met vier echt heel leuk. Alleen hadden ze de halvering van de punten afgelopen seizoen moeten beperken tot de ploegen die niet op 1 zijn geëindigd. Zo straf je de mindere prestaties af en beloon je de goede prestaties. Lijkt mij objectief rationeel het eerlijkste om te doen.
Toch zeker het afgelopen seizoen. Jammer dat ze niet eens de moeite deden om het te testen. Het kan nog wel, retroactiefw zou een mooie kampioen opleveren.
 
Absoluut. Ik vond het format met vier echt heel leuk. Alleen hadden ze de halvering van de punten afgelopen seizoen moeten beperken tot de ploegen die niet op 1 zijn geëindigd. Zo straf je de mindere prestaties af en beloon je de goede prestaties. Lijkt mij objectief rationeel het eerlijkste om te doen.
Toch zeker het afgelopen seizoen. Jammer dat ze niet eens de moeite deden om het te testen. Het kan nog wel, retroactiefw zou een mooie kampioen opleveren.
Dus de punten halveren van 2-3-4-5-6 en niet van 1? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Relegation play-offs vind ik perfect zo, maar ze hadden de champions en europe playoffs respectievelijk van plekken 1-4 en 5-8 moeten doen (zoals afgelopen seizoen). Met behoud van de punten ook.
Probleem is dan dat het seizoen van 9-12 er eind maart weeral opzit.

In Tsjechië hebben ze een gelijkaardig systeem als ons: 16 ploegen en top-6 speelt voor de titel in een eindronde maar dan wel slechts 5 speeldagen. Vind ik eigenlijk zo slecht nog niet.
 
Ik vind dit toch wel een drogreden.
Jaren geleden was de competitie in januari al voorbij voor ploegen van plaats 8 tot 14.
Nu hebben ze nog iets om voor te spelen.
Maar Po 1 met 4 is stukken beter.
10 wedstrijden is gewoon te lang.
 
Was inderdaad beter geweest met top-4 PO1.
Maar hoe doe je dan PO2, 2 poules van 4 vanaf 0 punten en de winnaars tegen elkaar? Zo was het vroeger en daar was toch heel veel kritiek op. 1 poule met maar 7 matchen dan?
 
Ik vind dit toch wel een drogreden.
Jaren geleden was de competitie in januari al voorbij voor ploegen van plaats 8 tot 14.
Nu hebben ze nog iets om voor te spelen.
Maar Po 1 met 4 is stukken beter.
10 wedstrijden is gewoon te lang.
Die clubs speelden ook nog derbies of matchen tegen topclubs, he. Je kan niet zeggen tegen een ploeg dat hun seizoen er in maart al op zit terwijl de rest vrolijk verder voetbalt tot eind mei. Ik zeg niet dat je daarom PO1 met 6 moet spelen maar wel dat je ook met de kleinere clubs rekening moet houden.
 
Alsof einde seizoenmatchen vanaf maart zoveel betekenis hadden.
Ploegen die vaak een anoniem seizoen draaien kunnen nu eindelijk eens strijden voor iets.
Westerlo had voor de eerste keer in lange tijd zicht op een Europees ticket.
In een competitie speel je altijd voor iets. Het kunnen inderdaad de derby’s zijn of een topclub dat op bezoek komt.

In maart de competitie beëindigen voor 25% van de ploegen is echt geen optie. Geen inkomsten meer maar de spelers moet je wel doorbetalen.

Al vind ik het ook jammer dat de play-offs terug naar 6 gaan.
 
Heb het kunnen verteren, Antwerp kampioen en uiteindelijk hebben ze het meeste aantal punten behaald. Is ook gewoon een sterke kern en die staan er opnieuw volgend seizoen.
Uiteindelijk hebben we nu in België toch een brede top, waar ik Anderlecht nog wel bijreken.
Als Genksupp weet je dat er wel wat bouwjaren zijn dus met Europees voetbal ben ik al tevreden.
Gent, Brugge en Antwerp zie ik voor de knikkers gaan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan