Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf dat iets onnozel vinden eigenlijk.
Volgens mij zaten er in Inter ook een Roma en Inter supporter (met clubkleuren) gewoon naast elkaar.

Waarom zou ge niet met clubkleuren door elkaar kunnen zitten of mogen juichen.
Het is "maar" voetbal, op café zitten we toch ook allemaal door elkaar om te kijken.

Gelijk ge zegt, toch niks zo leuk om eens met maten samen naar de voetbal gaan kijken, zelfs wat jennen mag toch wel (zolang het beleefd blijft) zonder dat men elkaar de kop moet inslaan.
Dat zou in theorie kunnen werken, ware het niet dat er daar toch telkens wat tussen zitten met een erg kort lontje en de eerste de beste kans grijpen om wat amok te maken.

Ik ga ook af en toe als Brugge supporter met vrienden mee naar Gent kijken, doorgaans zelfs in de spionkop zoals zondag ook tegen Standard.

Zelfs als het Gent - Club is ga ik mee. En uiteraard ligt dat als Club supporter nog een pak gevoeliger dan bij pakweg een Standard supporter.

Voor de match zeggen degenen waarmee ik ben gekomen soms wel eens tegen hun andere maten dat ik voor Club ben, maar dat hangt af van wie ze het tegen zeggen. Maar in het stadion doen ze het toch liever/beter niet.

Zo overigens nog een anekdote:

Ben de 2 bekerfinales van Gent in 2008 en 2010 ook meegegaan met een supportersbus, in één van die jaren (weet niet meer exact welk) staan we aan de Texaco in Groot-Bijgaarden wanneer daar nog een supportersbus stopt, stapt daar een bende vleesbomen uit, velen in bloot bovenlijf, compleet opgepompt en opgefokt en duidelijk stijf van de poeder, echt geen lieverdjes waarvan ik weet dat er ook ene gelinkt was aan de Hells Angels. Enkele maten van mij kenden een paar van die gasten, roept er ene luidkeels " hey gasten, der staat hier ene van Brugge" wijzend naar mij. Ik natuurlijk compleet ineengedoken, toen hij zag dat die gasten nogal kwaad en rap op ons afkwamen heeft hij ze toch moeten uitleggen dat het een grap was.

Ik vond het in elk geval heel erg grappig... niet dus. :eek:

Wij hebben ook nog regelmatig supporters van Anderlecht en Standard naar Club meegenomen. Uiteindelijk is daar toch ook gewoon niets mis mee en nooit ambras mee gehad.

Zo overigens nog een anekdote:

Ben de 2 bekerfinales van Gent in 2008 en 2010 ook meegegaan met een supportersbus, in één van die jaren (weet niet meer exact welk) staan we aan de Texaco in Groot-Bijgaarden wanneer daar nog een supportersbus stopt, stapt daar een bende vleesbomen uit, velen in bloot bovenlijf, compleet opgepompt en opgefokt en duidelijk stijf van de poeder, echt geen lieverdjes waarvan ik weet dat er ook ene gelinkt was aan de Hells Angels. Enkele maten van mij kenden een paar van die gasten, roept er ene luidkeels " hey gasten, der staat hier ene van Brugge" wijzend naar mij. Ik natuurlijk compleet ineengedoken, toen hij zag dat die gasten nogal kwaad en rap op ons afkwamen heeft hij ze toch moeten uitleggen dat het een grap was.

Ik vond het in elk geval heel erg grappig... niet dus. :eek:
Altijd plezant zo iets.
Zo 2j terug halve finale europa league. Ik mee met iemand van Frankfurt (als West Ham supporter).
25°, ik daar express in trui en lange broek zodat er geen tattoos zichtbaar zijn want anders zien ze meteen voor wie ik ben.
Gezellig op café pinten drinken en zeveren. Roept die daar opeens ook voor gans het spel dat ik voor West Ham ben.

Gelukkig een café met gezapige supporters, na wat uitleggen en doen en uiteindelijk voor gans de cafe vanop den toog mijn tattoos mogen tonen hebben we rustig verder kunnen drinken en zeveren zonder gedoe. Maar was toch ook eerst even niet op mijn gemak.

Het was wel in onderling overleg blijkbaar. En in dit geval geloof ik dat wel.
Dat zullen ze inderdaad communiceren naar de buitenwereld toe, maar je hoeft toch niet naïef te zijn om te beseffen dat het bestuur er liever een punt wilde achter zetten? Als ze nog tevreden waren en nog met hem door wilden dan was hij nog gewoon trainer lijkt me.

Dat zullen ze inderdaad communiceren naar de buitenwereld toe, maar je hoeft toch niet naïef te zijn om te beseffen dat het bestuur er liever een punt wilde achter zetten? Als ze nog tevreden waren en nog met hem door wilden dan was hij nog gewoon trainer lijkt me.
Goh dat weet ik toch zo niet. Als Defour het zelf niet meer ziet zitten om tot oplossingen te komen lijkt mij het verstandig om dit ook aan te geven.

Altijd plezant zo iets.
Zo 2j terug halve finale europa league. Ik mee met iemand van Frankfurt (als West Ham supporter).
25°, ik daar express in trui en lange broek zodat er geen tattoos zichtbaar zijn want anders zien ze meteen voor wie ik ben.
Gezellig op café pinten drinken en zeveren. Roept die daar opeens ook voor gans het spel dat ik voor West Ham ben.

Gelukkig een café met gezapige supporters, na wat uitleggen en doen en uiteindelijk voor gans de cafe vanop den toog mijn tattoos mogen tonen hebben we rustig verder kunnen drinken en zeveren zonder gedoe. Maar was toch ook eerst even niet op mijn gemak.

Bij veel mensen maakt het ook echt gewoon niet uit en kan je rustig samen een pint drinken aan de toog in verschillende outfits of kleuren. Degenen met wie ik meestal ga kijken weten ook tegen wie ze dat kunnen zeggen zonder dat die lastig zouden beginnen doen.

Maar ge hebt er altijd agressieve idioten tussen die voetbal niet kunnen relativeren, jammer genoeg.

Vroeger in het ottenstadion van gent ook al bij die van gent gezeten, als ge u normaal gedraagt is er niet veel aan de hand, bij lokeren ook al eens.

Toen sprong mijn zoon wel eens recht maar ja wat gaan ze doen tegen een 9 jarig kind.

Het was wel in onderling overleg blijkbaar. En in dit geval geloof ik dat wel.
Defour lijkt me een geval Verheyen te zijn: een trainer met een spelvisie die helaas aan de slag moet met een kern die dat voetbal en die drive niet heeft. In beide gevallen geef ik hen het voordeel van de twijfel.

Defour is natuurlijk ook niet zomaar een trainer bij Mechelen. Als je voelt als club maar ook als trainer dat het publiek begint te morren en zich keert tegen jou dan lijkt me een 'proper' afscheid de beste oplossing voor beiden partijen.

Bij veel mensen maakt het ook echt gewoon niet uit en kan je rustig samen een pint drinken aan de toog in verschillende outfits of kleuren. Degenen met wie ik meestal ga kijken weten ook tegen wie ze dat kunnen zeggen zonder dat die lastig zouden beginnen doen.

Maar ge hebt er altijd agressieve idioten tussen die voetbal niet kunnen relativeren, jammer genoeg.
Ik ben ooit eens een tiental jaar terug of zo als Brugge-fan mee gaan kijken met een van mijn beste kameraden toen die voor Anderlecht is. Hij had toen een ticket/abo over van iemand waar hij normaliter gaat kijken, maar aangezien die niet kon had hij mij meegevraagd.

Als ik mij niet vergis was dat tegen Genk toen en Anderlecht scoorde toen een keer of 5. Natuurlijk sprong ik niet recht zoals iedereen in dat vak bij elke geel, maar applaudisseerde ik gewoon. Op den duur kwam er iemand vragen waarom ik niet mee recht sprong bij elke goal. Ik heb toen iets gezegd dat ik niet echt een voetbal-fan ben, maar gewoon eens eenmalig mee kwam kijken. :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14