Jupiler Pro League 2022-2023

Opvallend: van alle wedstrijden die nu gespeeld zijn in de PO, is er maar een die dezelfde winnaar (of een gelijkspel) had als tijdens de reguliere competitie (toevallig dan nog exact hetzelfde resultaat. :

Antwerp - Union: 4-2
Union - Antwerp: 0-2 (PO), 2-0

Antwerp - Genk: 2-1 (PO), 1-3
Genk - Antwerp: 0-1

Union - Genk: 3-0 (PO), 1-2
Genk - Union: 1-2

Antwerp - Club Brugge: 3-2 (PO), 0-0
Club Brugge - Antwerp: 2-2

Genk - Club Brugge: 3-1 (PO), 3-1
Club Brugge - Genk: 3-2

Union - Club Brugge: 2-2
Club Brugge - Union: 1-2 (PO), 1-1

Antwerp haalde in de reguliere competitie voor de resterende 3 matchen 7/9, Brugge 5/9, Union 4/9 en Genk 0/9

Ik heb wel de indruk dat na die valse start thuis tegen Antwerp, Union volledig zichzelf heeft teruggevonden in deze PO's. Met andere woorden, alles kan nog. en als neutrale supporter is die spanning fantastisch.

Het kan nog voor Genk, zeker als het volgende week zelf wint (want ik zie ons zelf niet winnen op Brugge) maar de goede vorm zit toch vooral bij Antwerp (27/30) en Union (25/30).

PO's zijn een genot he.
Het is hier al tot in den treure herhaald, er zijn voor en tegenstanders, maar op dit moment is het toch geweldig om de 3 absoluut sterkste ploegen van het seizoen het op deze manier zien uit te vechten.
Het kan nog voor Genk, zeker als het volgende week zelf wint (want ik zie ons zelf niet winnen op Brugge) maar de goede vorm zit toch vooral bij Antwerp (27/30) en Union (25/30).
Vergeet niet wat een mentale tik jullie net hebben uitgedeeld aan Brugge he, die stonden mentaal al niet sterk heb ik de indruk, maar dit gaat er alleen nog maar een schepje bovenop doen.

Het is hier al tot in den treure herhaald, er zijn voor en tegenstanders, maar op dit moment is het toch geweldig om de 3 absoluut sterkste ploegen van het seizoen het op deze manier zien uit te vechten.

Bwah, de PO's zijn wel totaal niet logisch eh. Je hebt een reguliere competitie, en als je dan eerste eindigt moet je nog eens 6 matchen spelen (en waar alles nog kan gezien het puntenverschil gehalveerd wordt). Het is goed voor Antwerp nu, maar ik blijf die PO's maar iets raar vinden.
Enfin, het past heel goed bij een competitie die vernoemd is naar een biermerk: alles uitmelken. 😂

Vergeet niet wat een mentale tik jullie net hebben uitgedeeld aan Brugge he, die stonden mentaal al niet sterk heb ik de indruk, maar dit gaat er alleen nog maar een schepje bovenop doen.

Brugge kon sowieso bijna niets meer doen, tenzij ze miraculeus alle matchen wonnen/winnen (wat echt niet ging gebeuren). Maar gene paniek, over een paar maanden begint alles gewoon opnieuw.

Na deze po’s kan je nog onmogelijk tegen zijn?
Union en Antwerp spelen echt wel goed voetbal en gaan het uitvechten voor de titel.
Genk kan nog, maar dan moeten ze zelf nog alles winnen.
De ploeg die de meeste punten pakt tegen de concurrenten is gewoon over verdiend kampioen.
De ploegen die po 2 missen hun seizoen zit er op (we zijn ondertussen al mei). Maar in een competitie zonder po’s is het seizoen voor meerdere ploegen al voor bij na de winterstop.
Jammer dat we terug naar 6 ploegen in PO1 gaan, de eerste 4 is gewoon logischer en plaatsen 5-8 voor het laatste Europese ticket.

Het enige jammere aan de PO's zijn de halvering van de punten, dat is volgens mij het grootste struikelblok voor de meeste mensen en dat begrijp ik wel.
Een kunstmatige ingreep om de PO's extra spannend te houden, maar die het onrechtvaardigheidsgevoel aanwakkeren.

Zonder halvering van punten had je nu:

1- Antwerp 81
2- Union 81
3- Genk 78

Nog spannender dan wat we nu hebben.

PO1 met 4 is gewoon zalig. Niet te lang, iedere match met enorme inzet want ook een uitgeteld Club wil toch nog winnen van die andere 3 terwijl je met 6 wel eens een ploeg hebt die uitgeblust is vooraleer de PO's beginnen.

Na deze po’s kan je nog onmogelijk tegen zijn?
Union en Antwerp spelen echt wel goed voetbal en gaan het uitvechten voor de titel.
Genk kan nog, maar dan moeten ze zelf nog alles winnen.
De ploeg die de meeste punten pakt tegen de concurrenten is gewoon over verdiend kampioen.

De ploegen die po 2 missen hun seizoen zit er op (we zijn ondertussen al mei). Maar in een competitie zonder po’s is het seizoen voor meerdere ploegen al voor bij na de winterstop.
Jammer dat we terug naar 6 ploegen in PO1 gaan, de eerste 4 is gewoon logischer en plaatsen 5-8 voor het laatste Europese ticket.
Alleen daarom zou het fair zijn dat Club 0 punten haalt zodat de ploegen het onderling echt hebben uitgevochten. ( Of Club dat de 3 resterende matchen van hun wint en iedere ploeg dan 3 punten heeft afgenomen). Dat zou het eerlijkste zijn.

Goh ik zelf vind het logischer om 2 keer Po te spelen met groepen van 6 teams. Nu zijn er echt wel veel ploegen die niet meer spelen. Sommige spelen inderdaad dan ook voor niks meer maar zo worden ze nog wel wat betaald voor prestaties. Nu kost het de clubs bakken vol met geld zonder inkomsten

Het enige jammere aan de PO's zijn de halvering van de punten, dat is volgens mij het grootste struikelblok voor de meeste mensen en dat begrijp ik wel.
Een kunstmatige ingreep om de PO's extra spannend te houden, maar die het onrechtvaardigheidsgevoel aanwakkeren.

Zonder halvering van punten had je nu:

1- Antwerp 81
2- Union 81
3- Genk 78

Nog spannender dan wat we nu hebben.
ah voila inderdaad -> tegen de playoffs op zich ben ik ook niet, maar de kunstmatige extra spanning door de halvering van de punten voelt gewoon onterecht aan.

Playoffs met 6 vind ik ook wel beter dan met 4 eigenlijk, daardoor heb je 10 matchen en geen 6 en dus gaan schorsingen/blessures en de vorm vd dag iets minder bepalend zijn. Er zijn ook voldoende leuke ploegen aan de top om een PO met 6 interessant te maken.

Alleen daarom zou het fair zijn dat Club 0 punten haalt zodat de ploegen het onderling echt hebben uitgevochten. ( Of Club dat de 3 resterende matchen van hun wint en iedere ploeg dan 3 punten heeft afgenomen). Dat zou het eerlijkste zijn.
Club is er tot nu toe elke match voor gegaan dus ik snap je opmerking niet zo goed, ik denk dat je Club voorlopig weinig kunt verwijten... we zetten gewoon ons slecht seizoen consequent voort in de playoffs.

Had normaal PO2 moeten zijn, maar niet onze schuld dat gent zo gaan falen is in die laatste matchen

Zalig, spannend, leuke televisie, kan allemaal zijn. Maar ik blijf tegen. Ik vind het inherent oneerlijk.

Plus het maakt alle 30 matchen voorafgaand minder belangrijk. Matchen in't najaar zijn bij wijze van spreken pro forma.
Dat allemaal voor 3 weken spanning.
Kampioen ben je ook als je wint van de kleintjes, niet alleen van de groten.

Soit, discussie is hier al genoeg gevoerd.

Over gisteren dan:
Zonder Onuachu & Tresor is dit Genk een heel pak minder. Logisch natuurlijk. We zijn achterin amper in de problemen gekomen. Ben benieuwd
ik keek vreemd op van Vrancken zijn wissels tijdens de rust. El Khanouss eraf halen was een foute keuze in mijn ogen. Zorgde in balbezit voor snelheid in hun spel. Op zich hebben we tot na de 2-0 niet speciaal gespeeld. Nadien kwam het vertrouwen wel terug.

Wel heel den tijd stress in de tribune. Ge probeert dat wel weg te zingen met een pintje, maar eenvoudig is dat niet.
Wel nog enkelen uren daarna in de straten verder gefeest. Het weer leende zich daar eindelijk weer voor.

Club is er tot nu toe elke match voor gegaan dus ik snap je opmerking niet zo goed, ik denk dat je Club voorlopig weinig kunt verwijten... we zetten gewoon ons slecht seizoen consequent voort in de playoffs.

Had normaal PO2 moeten zijn, maar niet onze schuld dat gent zo gaan falen is in die laatste matchen
Gewoon, neem nu dat Club enkel van Union of Antwerp punten neemt, en net die ploeg komt 1 punt te kort hebben ze dit verloren tegen Club en is Club de scherprechter. Het zou mooier zijn als ze het onderling uitmaken in directe wedstrijden. Is gewoon mijn gevoel

Gewoon, neem nu dat Club enkel van Union of Antwerp punten neemt, en net die ploeg komt 1 punt te kort hebben ze dit verloren tegen Club en is Club de scherprechter. Het zou mooier zijn als ze het onderling uitmaken in directe wedstrijden. Is gewoon mijn gevoel
ok, dan had ik je post verkeerd begrepen. Ja, zou het ook eerlijker vinden maar playoffs zijn nu eenmaal met 4 ploegen en je kan moeilijk gaan verwachten dat we onze 2 thuismatchen tegen Antwerp en Genk zomaar kado gaan doen, zou niet echt fair zijn tov supporters die abo/ticket betalen.

Dus zoals Club nu speelt vind ik het prima -> vermoedelijk spelen we gisteren punten kwijt oa door de onervaren jeugd die op het plein stond tegen het einde, maar denk dat dit eerder wegens blessures was dan een bewuste keuze van de trainer? Zolang we niet met die jeugd aan de match starten tegen ploeg A en zonder jeugd tegen ploeg B lijkt er me geen probleem.

Heb het even moeten verteren, maar goed. De match tegen Antwerp was frustrerend, ik hoopte op beterschap tegen Union, maar nu zijn we volledig uit de titelrace?

Gefeliciteerd Union met de afgetekende overwinning. We waren helemaal nergens terwijl ik bij Union het gevoel dat er nog een vitesse hoger inzat.
In de naam van het voetbal hoop ik dat jullie kampioen worden en hopelijk blijven er nog enkele spelers, maar een Boniface die vertrekt is helaas onvermijdelijk.

Terug
Bovenaan