Jupiler Pro League 2022-2023

Vind dat 1 match nog wel cva is. 1+1 zeker?
Fysieke integriteit is nu nie echt in gevaar.
Tis gewoon frustratie en oerdom en in the heat of the moment.

Natrappen tijdens de match vind ik nog n graad erger.
Dit dus. Is gewoon dom. Die fout van Muja op Paintsil is veel gevaarlijker. Die had zijn enkel kunnen breken. Daar hoor ik hier niemand over.

Of die elleboog van Ouattara op Butez bij de afgekeurde goal.
Staan ze daar dan nog eens met heel de ploeg fulmineren dat het een geldige goal als kers op de taart.

@Milanello @Sportinggboy , iemand op het Antwerp-forum schreef toevallig volgende samenvatting over hoe die gronden in Mintjes haar handen kwamen.

Er wordt nogal eenvoudig gesteld dat het een impasse is tussen Gheysens en Mintjens.

Naar wat ik hoor is het wel een pakje ingewikkelder dan dat. Mensen vergeten nogal vaak dat er in 2015 een regeling getroffen diende te worden tussen Decuyper en Mintjes/Wauters met het oog op een herschikking van de schulden. Zonder die overeenkomst zou Antwerp die felbegeerde licentie nooit hebben gekregen.

De gemeenschappelijke deler tussen Mintjens en Wauters is Francis Vanderhoydonck. Sinds 2020 is die man zelfs directeur van de Meubelfabriek 'Karel Mintjens SA'. Voordien was hij geruime tijd bestuurslid van NV Stadion, niet toevallig de vennootschap die dik 10 jaar geleden (een deel van) de bosuilgronden verkocht aan KTM Beheer.

Datzelfde NV Stadion was eveneens betrokken bij de discussie met Tony Gram, die in 2004 een schuldvordering overnam van Rabobank. Het is in de nasleep daarvan dat NV Stadion in 2008 werd veroordeeld om Tony Gram terug te betalen. Indien dat niet binnen de 12 dagen zou gebeuren, kon Tony Gram de gronden laten verkopen om zo zijn geld terug te krijgen. Twee dagen voor het aflopen van de 12-dagen termijn trok Colver zich terug en moesten Wauters en co op zoek naar een andere oplossing. KTM is toen tussengekomen en heeft de modaliteiten van het akkoord dat op tafel lag overgenomen: KTM leende het bedrag en kon - bij niet terugbetaling binnen de 8 maanden - een deel van de gronden kopen voor een vastgelegd bedrag van 1,1 miljoen euro. Bovenop de 500.000 die geleend werd zou KTM dus 'slechts' 600.000 euro moeten opleggen om aan die 1,1 miljoen euro te voldoen.

Het feit dat Antwerp die lening nooit terugbetaalde doet vermoeden dat er heel wat achterhoede-gevechten aan vooraf gingen: Colver heeft nadien op alle mogelijke manieren geprobeerd om die overeenkomst ongedaan te maken. Want... Een expert had de gronden geschat op 13!!! miljoen euro. De feitelijke participatie van Colver in NV Stadion werd daardoor herleid tot (quasi) 0. De architect van dit alles: Eddy Wauters. Hij heeft op dat moment zijn eigen (financiële) toekomst veilig gesteld door onder 1 hoedje te spelen met KTM, de partij die nogal snel vernauwd wordt tot 'Tanja Mintjens' die op haar beurt vertegenwoordigd wordt door Francis Vanderhoydonck. Welke overeenkomst er gemaakt is tussen Eddy Wauters en KTM is een goed bewaard geheim. Maar dat de sleutel tot een oplossing niet enkel bij KTM ligt maar ook bij Eddy Wauters, dat staat buiten kijf.

Niet vergeten dat Eddy Wauters in 2016 zijn 5 miljoen probeerde op te eisen, een bedrag dat toen op een geblokkeerde rekening is geplaatst om de licentie af te dekken.

Het lijkt er dus op dat KTM, dat de gronden aan 10% van de feitelijke waarde heeft gekocht, de volle pot lijkt te vragen (op zich hun volste recht) en dat daarnaast Eddy Wauters dat akkoord heeft gebruikt om, groot strateeg als hij is, zijn eigen financiële toekomst te verzekeren. Een eventuele verkoop van de gronden zal hem ongetwijfeld ten goede komen.

Zelfs dit hierboven is slechts een fractie van wat er zich momenteel afspeelt tussen Gheysens enerzijds, en het kluwen uit het verleden anderzijds.
Wel klote voor een voorzitter die nu vooruit wil. Maar dat er vanalles achter zou zitten, had ik al wel begrepen. Anders was dat al lang opgelost. Nu hij is gronden in Knokke aan het verkopen. Misschien betaalt hij ooit de volle pot terug :unsure:

Amai, daarnet eens goed gelachen met het artikel van Wim De Coninck op Sporza :rofl:

https://sporza.be/nl/2023/05/08/wim...n-smeerlapjes-nodig-met-zo-n-u~1683572466193/

Wat een zever staat hier allemaal in zeg. Ongelooflijk :unsure: Antwerp geen smeerlapjes? De Laet al eens bezig gezien? Vrancken die voor het eerst nerveus stond te coachen terwijl die eigenlijk al weken aan een stuk stijf van de stress staat? Om nog maar te zwijgen over de vergelijking MvB - Pep. :crazy:

Antwerp geen smeerlapjes? De Laet al eens bezig gezien?
Ja, ik heb die al eens bezig gezien. Nog steeds veel gezaagd en geklaag tegen de arbiter al is het de laatste weken wel terug beter. Al heb ik zo'n vermoeden dat hij wel wat smeerlapperij aan het opsparen is voor de komende 2 wedstrijden 😎
Zoals wel vaker ben ik die saaie persoon die afkomt met cijfertjes en het probeert objectief te bekijken en wat blijkt: Antwerp is zowaar de meest faire ploeg van het seizoen!

Het is ooit anders geweest, maar als dat hier gezegd werd was het toen ook gene waar. Cijfertjes en statistieken zeggen niet alles als die cijfers niet correct weergeven wat op het veld gebeurd. Moet spontaan aan zo'n Haroun denken en wat voor vuillapperij die allemaal mee wegkwam.

Ja, ik heb die al eens bezig gezien. Nog steeds veel gezaagd en geklaag tegen de arbiter al is het de laatste weken wel terug beter. Al heb ik zo'n vermoeden dat hij wel wat smeerlapperij aan het opsparen is voor de komende 2 wedstrijden 😎
Zoals wel vaker ben ik die saaie persoon die afkomt met cijfertjes en het probeert objectief te bekijken en wat blijkt: Antwerp is zowaar de meest faire ploeg van het seizoen!

Maar bij Antwerp en Union wordt er minder snel geel getrokken omdat dit soort voetbal hun spel is. Ook analisten zullen fouten die Antwerp spelers, en Union spelers maken sneller met de mantel der liefde bedekken omdat het hun spel is.

Best betaalde sporters, minst professionele sporters. Ongelofelijk.
Blijkbaar niet enkel gebruikelijk bij de staf, maar ook bij de spelers zelf. Het verbaast ook dat de clubs dit gebruik ook gewoon toestaan / gedogen, terwijl Nainggolan persona non grata wordt bij Antwerp na het vapen. Oké, dat was misschien ook niet slim, maar dan werk je als clubbestuur toch met twee maten en twee gewichten en getuigt het van weinig professionalisme.

Blijkbaar niet enkel gebruikelijk bij de staf, maar ook bij de spelers zelf. Het verbaast ook dat de clubs dit gebruik ook gewoon toestaan / gedogen, terwijl Nainggolan persona non grata wordt bij Antwerp na het vapen. Oké, dat was misschien ook niet slim, maar dan werk je als clubbestuur toch met twee maten en twee gewichten en getuigt het van weinig professionalisme.
Ik denk dat, als iemand dit op de bank doet, ook geschorst gaat worden. Radja is niet geschorst omdat hij aan het vapen was, wel omdat het op de bank is gebeurd tijdens een match.

maar het wordt dus wel gedaan op de bank, en 1 club heeft al straffen uitgedeeld voor het achterlaten van zakjes in de kleedkamers.
maar niet dus voor het gebruik, wat nochtans compleet verboden is in Europa. In Zweden mag het enkel omwille van de "historische context".

maar het wordt dus wel gedaan op de bank, en 1 club heeft al straffen uitgedeeld voor het achterlaten van zakjes in de kleedkamers.
maar niet dus voor het gebruik, wat nochtans compleet verboden is in Europa. In Zweden mag het enkel omwille van de "historische context".
Weten de clubs dat het op de bank wordt gedaan? Mij nog nooit opgevallen. Allè, zag het nu in het artikel over het buitenland (en Hoefkens), maar het zou mij anders niet opvallen.

Weten de clubs dat het op de bank wordt gedaan? Mij nog nooit opgevallen. Allè, zag het nu in het artikel over het buitenland (en Hoefkens), maar het zou mij anders niet opvallen.
als club moet je toch weten wat er gebeurt binnen je kleedkamer/bank. En wij zien het idd niet omdat de camera's niet continu op beelden van de bank toont.

Verder verkoopt Gent blijkbaar van die nicotine zakjes in het stadion (mssn is dit ondertussen al achterhaald)

als club moet je toch weten wat er gebeurt binnen je kleedkamer/bank. En wij zien het idd niet omdat de camera's niet continu op beelden van de bank toont.

Verder verkoopt Gent blijkbaar van die nicotine zakjes in het stadion (mssn is dit ondertussen al achterhaald)
Dan was ik mis. My bad.

Is Hoefkens daar ook niet mee begonnen door MPH?
Hoefkens doet dit al langer.

Een quote uit een artikel met Almeback uit 2011:

"Door zijn gevoelige luchtwegen voelde Almebäck naar eigen zeggen als puber nooit de drang om eens te lurken van een sigaret. Zelfs het Zweedse snus, het kruidige tabakmengsel dat onder de bovenlip wordt gepropt, kan hem niet verleiden. ‘Bah, ik vind dat het stinkt naar euhm... Iets vies, je weet wel. Ik heb dat al gezegd tegen Carl Hoefkens en Fredrik Stenman. Ik begrijp echt niet dat ze dat lekker vinden. In Örebro waren er spelers die het gebruikten in wedstrijden. Alsof je rookt tijdens een match.'"

Terug
Bovenaan