Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, daar ben ik zelf ook geen voorstander van.allemaal goed en wel, maar hoeft die halvering van de punten echt zonodig?
De andere kant van de medaille is natuurlijk dat heel wat clubs zonder het bestaan van PO2 ook vervroegd op vakantie hadden gekunnen, bv. Cercle Brugge, Charleroi, Anderlecht en OH Leuven. Anders spelen zij ook maar om 8ste of 10de te eindigen. Ik vond de strijd om PO2 dit jaar zeker een toegevoegde waarde hebben.Inderdaad, 't is allemaal te rationaliseren en begrijpelijk vanuit sporteconomisch opzicht, zo redeneer ik doorgaans ook, maar de romanticus in me wil toch gewoon kampioen zijn na dertig speeldagen en klaar.
Zeker eens je met je supportershart redeneert. 't Is gemakkelijk om voor PO's te zijn als je met je club kans maakt op deelname. Je zal maar een STVVsupporter zijn en op je gat moeten zitten tot eind juli terwijl de buren meebikkelen voor de titel.
30 matchen is toch gewoon perfect voor ons aantal ploegen? Dan heb je ook tijd en ruimte om te bekermatchen in het weekend in te plannen ipv de dinsdag om 18u, meer ruimte om de matchen in het weekend op een deftig moment in te plannen, inhaalmatchen zijn geen probleem meer want geen midweekmatchen meer, competitie moet niet meer beginnen in juli als er veel mensen nog op verlof zijn,...
Alleen maar positief voor iedereen (het financiële is echt maar bijkomstig want tv-rechten hebben nog nooit zoveel opgebracht als nu)
edit: ivm 2e klasse: als je zorgt voor een goed verloop met 14/16 ploegen dan zie ik echt niet waarom niemand daar zit op te wachten. Je kan idd makkelijker zakken uit 1ste maar je kan evengoed veel makkelijker stijgen
Dat is dus wat velen idd vergeten.Nee, daar ben ik zelf ook geen voorstander van.
De andere kant van de medaille is natuurlijk dat heel wat clubs zonder het bestaan van PO2 ook vervroegd op vakantie hadden gekunnen, bv. Cercle Brugge, Charleroi, Anderlecht en OH Leuven. Anders spelen zij ook maar om 8ste of 10de te eindigen. Ik vond de strijd om PO2 dit jaar zeker een toegevoegde waarde hebben.
Dit dus he.De andere kant van de medaille is natuurlijk dat heel wat clubs zonder het bestaan van PO2 ook vervroegd op vakantie hadden gekunnen, bv. Cercle Brugge, Charleroi, Anderlecht en OH Leuven. Anders spelen zij ook maar om 8ste of 10de te eindigen. Ik vond de strijd om PO2 dit jaar zeker een toegevoegde waarde hebben.
Een pak minder? Laatste speeldagen: Eupen-Zulte 1-5, Club-Eupen 7-0, Gent-KVO 1-2, Anderlecht-KVM 2-3, Seraing-Westel 1-1. Nochtans hadden KVO, Seraing en KVM niets meer te winnen of te verliezen, Eupen daarentegen welDit dus he.
Vooral dit jaar was de strijd om PO2 echt wel spannend.
Zonder die playoffs kan je dus situaties hebben zoals in provinciaal voetbal vanaf maart: niks meer te winnen, mathematisch zeker van het behoud en het aantal punten dat uitbetaald wordt is quasi gehaald. Plots heeft een deel van die spelers/ploegen geen zin meer om er nog voor te gaan waardoor je nog 2 maand wekelijks naar een gezondheidswandeling staat te kijken.
Als er meer ploegen nog iets hebben om voor te spelen is de kans op "vreemde" uitslagen op de 2 laatste speeldagen ook een pak minder. Cercle ging er dit seizoen nog vol voor tegen Z-W terwijl die anders misschien geneigd zouden geweest zijn om de provinciegenoot te helpen en ineens die verre verplaatsing naar Eupen voor minstens een jaar in de kast te stoppen.
Wat een week![]()
Winnen van Club is niet al te moeilijk gebleken dit seizoenGeen Europees is een zegen voor Genk en Antwerp.
Maakt een groot verschil, ik zie Union nog 3e worden ALS Antwerp eindelijk eens kan winnen van Club.
Verre van zelfs? Heel de pers was lyrisch. Nu goed. Ook niet te hoog van de toren blazen. Kwestie van niet op achterstand te komen tegen Antwerp, want die verdediging is ijzersterk.Winnen van Club is niet al te moeilijk gebleken dit seizoen
Ik vond Genk ook verre van indrukwekkend vorig weekend, dus zou mijn geld wel op Antwerp durven zetten voor de titel.
Wij hebben wel Europees gespeeld he, zes matchen in totaal. Wij hebben dit seizoen bv. meer matchen gespeeld dan Club Brugge.Geen Europees is een zegen voor Genk en Antwerp.
Maakt een groot verschil, ik zie Union nog 3e worden ALS Antwerp eindelijk eens kan winnen van Club.
Niks speciaals denk ik? Heeft hier een jaar op uitleenbasis gespeeld en deed zijn best.Verre van zelfs? Heel de pers was lyrisch. Nu goed. Ook niet te hoog van de toren blazen. Kwestie van niet op achterstand te komen tegen Antwerp, want die verdediging is ijzersterk.
Hoe zit het met de Antwerp-fans en hun relatie met Samatta? Ik vroeg mij dat gisteren ineens af.
Winnen van Club is niet al te moeilijk gebleken dit seizoen
Ik vond Genk ook verre van indrukwekkend vorig weekend, dus zou mijn geld wel op Antwerp durven zetten voor de titel.
Verre van zelfs? Heel de pers was lyrisch. Nu goed. Ook niet te hoog van de toren blazen. Kwestie van niet op achterstand te komen tegen Antwerp, want die verdediging is ijzersterk.
Hoe zit het met de Antwerp-fans en hun relatie met Samatta? Ik vroeg mij dat gisteren ineens af.
In de pers heeft Genk nog niet meegespeeld allesinds. Vorige week was Union de grote favoriet, nu Antwerp. Laat ze allesinds maar denken. Zondag wordt wel een zeer moeilijke wedstrijd. En een ergernis om naar te kijken als Genk supporter als Antwerp op voorsprong komt.