Jupiler Pro League 2022-2023

Dit Union is gewoon genieten.
Terugplooien, lichte fouten uitlokken, snelle tegenaanval.
Modern voetbal en gewoon een heel goede ploeg.
Wij komen in elke linie te kort, en is geen schande.
Vanavond wordt niets.

Belachelijke regels. Geen enkele beweging. Enigste manier dat Gent kan scoren vandaag tegen Union is met een gratis penalty.

Union moet ook maar naar zichzelf kijken, na de 0-1 amper nog iets getoond... Als je echt wil winnen en op reserve naar de match van donderdag wil gaan dan kan je er maar best zo snel mogelijk 0-3 van maken...

Als Brugge 5e eindigt met gelijk aantal punten met Gent dan ga ik Yaremchuk persoonlijk een blafte op z'n muil geven door die misser tegen Kortrijk.

Gent mag dit nu toch niet meer laten schieten. Jammer voor Club, wat een horrorseizoen is dit uiteindelijk geworden - zo snel kan het dus gaan, maar ze verdienen het gewoon niet. Met Gent er bij zitten de 4 beste ploegen van het moment in PO-1. En het ziet er naar uit dat die echt wel heel spannend gaat worden. Zowel Genk, Union als Antwerp zouden mooie kampioenen zijn.

Belachelijke regels. Geen enkele beweging. Enigste manier dat Gent kan scoren vandaag tegen Union is met een gratis penalty.
Deed me sterk denken aan de penalty van Club vorige week, normaal worden beide nooit gegeven. (mezelf eventjes indekken : fout enkel gezien op telefoon)

Die van Club was er imho geen.
Die van Gent volgens de regels wel maar vind ik persoonlijk geen penal. Al had hij 1e helft ook op de stip gekund bij handspel van ik denk De Sart.

Dit Union is gewoon genieten.
Terugplooien, lichte fouten uitlokken, snelle tegenaanval.
Modern voetbal en gewoon een heel goede ploeg.
Wij komen in elke linie te kort, en is geen schande.
Vanavond wordt niets.
bwa, genieten...
beide keren dat ik die ploeg heb zien spelen tegen ons, vond ik die toch tegen vallen. ergens gun ik ze een titel, maar voor de rest?
vandaag scoren ze binnen de minuut, wat sterk is. maar daarna? een dubbele muur bij momenten, en veel tijd winnen.
dat dat blok dan goed staat is een verdienste, en dat ze snel kunnen counteren ook. maar ons echt overklassen doen ze vandaag toch niet, imo?

wij hadden gewoon te veel individuele fouten in spel vandaag. passen die niet toekwamen, of die niet aan genomen werden, gewoon de tegenspeler niet zien (en er los op sjotten), ballen die naar niemandsland getrapt worden... dingen die er 5 matchen uit waren, en die nu allemaal terug waren. zo win je ook niks.

deze match verdiende wel een gelijkspel, want een winnaar heb ik vandaag niet bezig gezien. (penalty's spreek ik mij niet over uit, ik zit aan de andere kant, en heb nog geen beelden gezien)

nu ja, het worden nog twee zenuwachtige weekends op deze manier.
en tegen West Ham gaan we toch zo geen fouten mogen maken, als we door willen.

ze winnen echt niet onverdiend hoor. 1ste halfuur was Zulte wel beter maar daarna hebben die zo goed als geen kans meer gehad terwijl Bostyn toch enkele goeie reddingen moest doen (+ bal op de lat). Deze was gewoon een verdiende voor hen
Deze match niet, de 2 vorige zeker wel. Maar gewoon 2 keer diep in blessuretijd winnen. Ze hadden gewoon niet meer mogen meedoen voor PO2. En met die extra match in gedachten dat ze gaan krijgen zal het moeilijk zijn om die eruit te houden. Zeker als je de laatste weken ziet dat alles in hun voordeel uitdraait.

met dat 1 puntje moest je ook gaan winnen op Eupen. Dus op zich verandert er niet veel voor jullie. Winnen op Eupen en dan thuis tegen Cercle afmaken. Eupen pakt geen punten op Club de laatste speeldag zou ik denken.
Dat ene punt lijkt me juist wel een groot verschil te zijn voor Waregem. Als Oostende nu 6 op 6 pakt, degraderen ze sowieso, ook al winnen ze op Eupen.

Als Oostende vandaag niet wint, heeft Waregem nog een goede kans. Maar als KVO de drie punten pakt op Sint-Truiden, lijkt het mission impossible te worden voor Waregem. Nu moeten ze sowieso ook 6 op 6 pakken. Hadden ze gisteren een punt gepakt, dan was 4 op 6 hoogst waarschijnlijk voldoende. Dus dat punt was wel degelijk van groot belang.

Handspel regel tja die van Club vorige week was al licht, gisteren ook weer twee die je of niet geeft of alletwee. Eerste twintig minuten van Union waren wel sterk nadien veel minder.

Terug
Bovenaan