Jupiler Pro League 2022-2023

idd, denk nooit dat Gent thuis gaat verliezen tegen Union, en wij uit in Westerlo, dat wordt ook zeer tricky.

Nu ja, PO2 met Anderlecht, Westerlo, Standard en wij dat zijn toch ook wel toffe matchen om naar uit te kijken
Wij gaan thuis echt niet winnen van Union.
In de beker lagen we er kansloos uit.
Union is nog steeds de best voetballend ploeg.
Winnen we deze, dan maken we wel een statement. Zoals gezegd voor de break, we gaan 10/12 moet e halen om erbij te zijn.

Een overzichtje

PO1
4. Gent - 54 - Union (T), Mechelen (U), Oostende (T)
5. Club - 52 - Seraing (T), Westerlo (U), Eupen (T)

PO2
6. Standard - 49 - Genk (T), Charleroi (T), OH Leuven (U)
7. Westerlo - 48 - Anderlecht (U), Club Brugge (T), Seraing (U)
8. Anderlecht - 45 - Westerlo (T), Genk (U), Mechelen (T)
9. Charleroi - 44 - Zulte (T), Standard (U), Genk (T), Mechelen (T)
10. Cercle - 44 - Antwerp (U), STVV (T), Zulte (U)

Degradatie
14. Kortrijk - 30 - Eupen (T), Antwerp (U), Union (T)
15. Eupen - 27 - Kortrijk (U), Zulte (T), Club (U)
16. Oostende - 24 - STVV (U), OH Leuven (T), Gent (U)
17. Zulte - 24 - Charleroi (U), Eupen (U), Cercle (T)
18. Seraing - 19 - Club (U), Union (U), Westerlo (T)

Gent - Union wordt een cruciale match voor PO1 want ik zie Gent geen punten meer laten liggen in zijn andere twee matchen. Club moet ook drie punten inhalen omdat Gent een wedstrijd meer gewonnen heeft dus een gelijkspel in Gent - Union is in feite niet genoeg.

Voor PO2 durf ik niets meer voorspellen, zeker niet met de straffe toeren die Charleroi op en naast het veld aan het uithalen is. Cercle zie ik het niet halen; zij hebben ook een wedstrijd minder gewonnen.

Van Seraing zijn we eindelijk verlost. Zulte en Oostende zitten in vieze papieren en moeten eigenlijk allebei 4 punten goedmaken op Eupen: Zulte heeft een wedstrijd minder gewonnen en Oostende een slechter doelsaldo (-7).

Union wordt inderdaad een stevige test, maar Brugge tegen Westerlo kan ook invloed hebben. en KVM doet thuis altijd wel een efforke meer tegen Gent.

we zijn er nog niet, tbh.

en als we tegen Union kunnen winnen, ga ik het vooral spijtig vinden dat we zó ver achter staan

Wij (KVK) hebben nog 1 puntje nodig en dan zijn we zeker gered want dan moeten KVO of Zulte al beide 9 op 9 pakken en Eupen 3 punten meer pakken dan wij. Maar ik zie het niet gebeuren dat Zulte of KVO 7 punten pakken met die tegenstanders dus eigenlijk ga ik er al van uit dat we erin blijven (al gebeuren er altijd vreemde zaken op het einde van het seizoen). KVO zie ik niet winnen van Gent en op STVV hebben ze nog nooit gewonnen (op 14 matchen). Zulte op Charleroi is ook geen succes (3 zeges op 18 wedstrijden) en die spelen nog vol voor PO2 en Eupen speelt ook nog voor zijn punten.

https://www.hln.be/voetbal/onrustwe...dert-al-39-4-miljoen-euro-belasting~a54de965/

Genk in hele vieze papieren, 40 miljoen neerleggen is een berg geld

Een zoveelste gerecycleerd artikel. Het is uiteindelijk nog steeds exact dezelfde zaak als al enkele jaren. En ze geraken er gewoonweg niet uit. Als het een clear case was voor de overheid was dat al lang afgehandeld. Net zoals Genk ook wel al lang advocaten op de zaak heeft en die ook wel min of meer weten wat ze al dan niet kunnen.

Dat eindigt gewoon zoals al jaren gedacht wordt: Genk die die zaak afkoopt. En daar hebben ze ook al geld voor aan de kant gezet.

Union wordt inderdaad een stevige test, maar Brugge tegen Westerlo kan ook invloed hebben. en KVM doet thuis altijd wel een efforke meer tegen Gent.

we zijn er nog niet, tbh.

en als we tegen Union kunnen winnen, ga ik het vooral spijtig vinden dat we zó ver achter staan
Mechelen kan altijd wat meer tegen Gent.
Een Storm speelt altijd zijn wedstrijd tegen Gent.
We hebben het daar nooit makkelijk.
Winst tegen Union is een must.

Een zoveelste gerecycleerd artikel. Het is uiteindelijk nog steeds exact dezelfde zaak als al enkele jaren. En ze geraken er gewoonweg niet uit. Als het een clear case was voor de overheid was dat al lang afgehandeld. Net zoals Genk ook wel al lang advocaten op de zaak heeft en die ook wel min of meer weten wat ze al dan niet kunnen.

Dat eindigt gewoon zoals al jaren gedacht wordt: Genk die die zaak afkoopt. En daar hebben ze ook al geld voor aan de kant gezet.
Dit is toch de eerste keer dat Genk dit zelf heeft opgenomen in hun jaarrekening? Wat toch wilt zeggen dat ze ermee bezig zijn. Ze boekte ook een bedrijfsverlies van 13,8 miljoen euro. Ik dacht dat zij een van de clubs waren die telkens overschot hadden.

Dat dit afgekocht wordt kan zeker. Zo gaat het er steeds aan toe tegenwoordig met al de corruptie in ons voetballand. En weelderig doet iedereen verder.

Dit is toch de eerste keer dat Genk dit zelf heeft opgenomen in hun jaarrekening? Wat toch wilt zeggen dat ze ermee bezig zijn. Ze boekte ook een bedrijfsverlies van 13,8 miljoen euro. Ik dacht dat zij een van de clubs waren die telkens overschot hadden.

Dat dit afgekocht wordt kan zeker. Zo gaat het er steeds aan toe tegenwoordig met al de corruptie in ons voetballand. En weelderig doet iedereen verder.
Afkopen draait niet rond corruptie.

Maar draait rond kunnen bewijzen, slaagkans om gelijk te krijgen, tijd dat je in de rechtbank zit om dat aan te vechten,...

Kijk gewoon naar die claim van wat was het +500 miljoen euro die de BBI ondertussen heeft vastgekregen van 1 speler. We zijn 10 jaar later ondertussen en je mag zeker zijn dat er daar dan ook nog eens een bom geld in advocaten en gerechtskosten zijn bijgekomen en wie weet wat nog.

En zelfs NU is het nog niet zeker omdat men naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gaat wegens "schending van het recht op het ongestoord genot van de eigendom".

Soms vraag je u wel eens af of het niet een beetje belachelijk aan het worden is met de beroepen en de mogelijkheden zoals procedurefouten om de boete/straffen toch nog kwijt te geraken.

Afkopen draait niet rond corruptie.

Maar draait rond kunnen bewijzen, slaagkans om gelijk te krijgen, tijd dat je in de rechtbank zit om dat aan te vechten,...

Kijk gewoon naar die claim van wat was het +500 miljoen euro die de BBI ondertussen heeft vastgekregen van 1 speler. We zijn 10 jaar later ondertussen en je mag zeker zijn dat er daar dan ook nog eens een bom geld in advocaten en gerechtskosten zijn bijgekomen en wie weet wat nog.

En zelfs NU is het nog niet zeker omdat men naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gaat wegens "schending van het recht op het ongestoord genot van de eigendom".

Soms vraag je u wel eens af of het niet een beetje belachelijk aan het worden is met de beroepen en de mogelijkheden zoals procedurefouten om de boete/straffen toch nog kwijt te geraken.
Vooral dat ja. Het is een ergerlijke trend

Onder de supporters al veel langer bekend dat ze het erin opgenomen hebben.
Ze weten dat ze gaan moeten betalen, maar ze bewisten de hoogte van de boete gezien ze wel nog altijd (onder impuls van hun topadvocaten) staan achter de redenering van het maatschappelijk doel. Er zijn in de tussentijd tweaks gebeurd aan hoe ze dingen organiseren om hier beter aan te voldoen (zowel organisatorisch als financieel) dus naar de toekomst toe slapen ze op hun twee oren. Maar die periode gaan ze nu eenmaal voor moeten betalen. Dus"afkopen" was in se niet de correcte term van mij aangezien de achterstallige belastingen wel gaan betalen. Enkel die boete zijn ze niet mee akkoord.

Ik vind overigens de term "corruptie" nogal overdreven gezien Genk echt wel enorm veel werk maakt van hun sociale functie. Op dat vlak zitten ze echt bij de absolute top in België. Ik vind bepaalde spelletjes rond het FFP verhaal dan toch veel erger dan dit. Maar ja, dat is dan ook de supporter die spreekt.

Onder de supporters al veel langer bekend dat ze het erin opgenomen hebben.
Ze weten dat ze gaan moeten betalen, maar ze bewisten de hoogte van de boete gezien ze wel nog altijd (onder impuls van hun topadvocaten) staan achter de redenering van het maatschappelijk doel. Er zijn in de tussentijd tweaks gebeurd aan hoe ze dingen organiseren om hier beter aan te voldoen (zowel organisatorisch als financieel) dus naar de toekomst toe slapen ze op hun twee oren. Maar die periode gaan ze nu eenmaal voor moeten betalen. Dus"afkopen" was in se niet de correcte term van mij aangezien de achterstallige belastingen wel gaan betalen. Enkel die boete zijn ze niet mee akkoord.

Ik vind overigens de term "corruptie" nogal overdreven gezien Genk echt wel enorm veel werk maakt van hun sociale functie. Op dat vlak zitten ze echt bij de absolute top in België. Ik vind bepaalde spelletjes rond het FFP verhaal dan toch veel erger dan dit. Maar ja, dat is dan ook de supporter die spreekt.
Ik bedoelde niet deze zaak met corruptie van Genk maar zaken die gebeurd zijn in operatie propere handen. Dat was een steek naar dat dossier.

Sowieso is er gewoon veel te veel geld mee gemoeid in die wereld, wat allerlei constructies om zich te verrijken in de hand werkt. Als je de laatste tijd hoort dat zelfs onze politiekers zich al rijkelijk laten verrijken met ons geld weet je het wel hoe alles werkt.

Mechelen kan altijd wat meer tegen Gent.
Een Storm speelt altijd zijn wedstrijd tegen Gent.
We hebben het daar nooit makkelijk.
Winst tegen Union is een must.
KVM wint 36% van zijn thuismatchen tegen jullie (op 41 wedstrijden) en ze wonnen 1 van hun laatste 6 thuismatchen. Dus niet bepaald een supertrack record toch?

niet meer dan terecht natuurlijk, nogal absurd dat een topploeg in de JPL een vzw zou zijn, kopen en verkopen van spelers dat doe je om winst te maken -> het is niet alsof Genk plots de ticketprijzen gaat verlagen omdat ze overschot van winst hebben.
Het feit dat er 60+ miljoen op hun rekening staat toont toch duidelijk aan dat het geen vzw is?
Deal. Maar dan gaan we ook achter het geld van Club, Anderlecht, Antwerp, Union,... dat ze gewoon gekregen hebben van de suikerooms.

Deal. Maar dan gaan we ook achter het geld van Club, Anderlecht, Antwerp, Union,... dat ze gewoon gekregen hebben van de suikerooms.

Je weet dat op juridisch vlak met het vingertje wijzen naar anderen en ondertussen appels met peren vergelijken, niet helpt?

"Geld krijgen van suikerooms", aangezien dat geen vzw's zijn, heet dat gewoon investeren hoor. Op basis van wat wil je dat geld terugvorderen voor de Staat?

Die misser van Paintsil, daarom is de xG of Goal Probability dus geen 100% hé, omdat zo'n pipo's als Paintsil, Amuzu, Yaremchuck er in en slagen om gemaakte goals alsnog te missen. Dus hier moeten we niet meer verbaasd over zijn ;)

Terug
Bovenaan