Jupiler Pro League 2022-2023

Toch de perfecte man op de perfecte plaats. Hij kan de talenten meegeven hoe ze moeten inzetten op hun carrière.
Ik denk dat ik dat bewust verdrongen of niet willen lezen heb.

Je maakt iemand verantwoordelijk voor het begeleiden van de jonge talenten die
  • bij zijn ploeg keer op keer de jonge spelers onder de bus gooide wanneer de ploeg het moeilijk had
  • gokte op eigen voetbalmatchen
  • als speler minder voetbaltalent- en inzicht in zich had dan quasi elke jeugdspeler die hij gaat zien passeren bij de beloften
  • die daardoor enkel in België heeft gevoetbald, terwijl de bulk van die jeugdspelers nu al in het buitenland vertoeft, en dus een heel ander carrièrepad bewandelen en zullen bewandelen dan Deschacht

Da's dus weer zo'n aanstelling op basis van naam, en niet op basis van enige competentie. Wéér een voorbeeld van het amateurisme in de voetbalwereld.

Ik denk dat ik dat bewust verdrongen of niet willen lezen heb.

Je maakt iemand verantwoordelijk voor het begeleiden van de jonge talenten die
  • bij zijn ploeg keer op keer de jonge spelers onder de bus gooide wanneer de ploeg het moeilijk had
  • gokte op eigen voetbalmatchen
  • als speler minder voetbaltalent- en inzicht in zich had dan quasi elke jeugdspeler die hij gaat zien passeren bij de beloften
  • die daardoor enkel in België heeft gevoetbald, terwijl de bulk van die jeugdspelers nu al in het buitenland vertoeft, en dus een heel ander carrièrepad bewandelen en zullen bewandelen dan Deschacht

Da's dus weer zo'n aanstelling op basis van naam, en niet op basis van enige competentie. Wéér een voorbeeld van het amateurisme in de voetbalwereld.
Volledig akkoord hoor. Complete aanfluiting. Die kerel krijgt zo'n job in de schoot geworpen, mag analistje spelen bij Play Sports en Sporza en krijgt op Eleven nog wat extra exposure voor zijn nieuwe sportsbar. En dan durft hij nog te zeggen dat mensen hem misprijzen...
Het is niet toevallig dat Annelien Coorevits in Over de Oceaan zei dat de gelukkigste periode in haar leven nog moet komen

Volledig akkoord hoor. Complete aanfluiting. Die kerel krijgt zo'n job in de schoot geworpen, mag analistje spelen bij Play Sports en Sporza en krijgt op Eleven nog wat extra exposure voor zijn nieuwe sportsbar. En dan durft hij nog te zeggen dat mensen hem misprijzen...
Het is niet toevallig dat Annelien Coorevits in Over de Oceaan zei dat de gelukkigste periode in haar leven nog moet komen
Voor analisten en presentatoren ligt de lat natuurlijk gewoon op de bodem van de Noordzee, met een De Bilde die met zijn gevuld strafblad wekelijks op de buis mag komen.

Deze 2 punten zijn toch totaal niet relevant, zeer weinig beloftencoaches die dergelijke zaken kunnen voorleggen, zijn dat daarom dan slechte coaches? Een Verheyen bv deed dat toch goed als coach van de beloften. Kan me eigenlijk alleen Walem herinneren die aan die 2 puntjes wel zou voldoen en dat was bij Kortrijk denk ik geen succes?

Deze 2 punten zijn toch totaal niet relevant, zeer weinig beloftencoaches die dergelijke zaken kunnen voorleggen, zijn dat daarom dan slechte coaches? Een Verheyen bv deed dat toch goed als coach van de beloften. Kan me eigenlijk alleen Walem herinneren die aan die 2 puntjes wel zou voldoen en dat was bij Kortrijk denk ik geen succes?
Als je als nationale ploeg hoog mikt, dan mag je verwachten dat de staf daar ook naar is gekozen. Maar, zo zijn er ook wel clubs in hetzelfde bedje ziek en ik zal bvb. Luc Nilis altijd als een (schrijnend) voorbeeld daar van vinden. Die man moest bij RSCA twee weken 'stage' lopen en kreeg dan een minimumcontract aangeboden, terwijl zo iemand in de staf altijd een meerwaarde is. Nu zit hij bij de beloften van Genk als assistent-trainer.

Als je als nationale ploeg hoog mikt, dan mag je verwachten dat de staf daar ook naar is gekozen. Maar, zo zijn er ook wel clubs in hetzelfde bedje ziek en ik zal bvb. Luc Nilis altijd als een (schrijnend) voorbeeld daar van vinden. Die man moest bij RSCA twee weken 'stage' lopen en kreeg dan een minimumcontract aangeboden, terwijl zo iemand in de staf altijd een meerwaarde is. Nu zit hij bij de beloften van Genk als assistent-trainer.
Hoog mikken. Alsof er een garantie is dat topspelers ook topcoaches worden. Dikke onzin natuurlijk.

Ik zeg niet dat deschacht dat goed zou doen of die functie verdient want daar kan ik simpelweg niet over oordelen, alleen zijn de 2 punten die ik quote zever van de bovenste plank om iemand al dan niet zo'n functie toe te kennen.

Toch de perfecte man op de perfecte plaats. Hij kan de talenten meegeven hoe ze moeten inzetten op hun carrière.
Bizar.

De aanstelling van FV doet me voorlopig wat huiveren en ik had anders verwacht. Ik hoop snel resultaten te zien want het is voorlopig aan tabula rasa van alles wat mooi was. :unsure:

Deschacht is ook zo een enigma. Die mens zag er uit alsof hij de schuld was van elke tegengoal, afschuwelijke interviews, schijnbaar rotkarakter op het veld... Maar die bleef zich in de basis knokken en stond er toen Anderlecht nog swingde en menig aanvaller verklaarde hem een van de moeilijkste verdedigers om tegen te spelen. Hoe kan dat? :unsure:

Heeft zich ook nog voor geen kloten bewezen als trainer. Maar goed, hij is T2 voor iets. Jacky is ook wel heel anders geworden de laatste jaren, maar of het de juiste leermeester is voor Olli, dat weet ik nog niet meteen. Stel u voor, Jacky toen hij nog in zijn zwartste periode zat en Olli naast hem. Ge kreeg uw oproeping voor de beloften en uw goesting was al gelijk over.

Hoog mikken. Alsof er een garantie is dat topspelers ook topcoaches worden. Dikke onzin natuurlijk.

Ik zeg niet dat deschacht dat goed zou doen of die functie verdient want daar kan ik simpelweg niet over oordelen, alleen zijn de 2 punten die ik quote zever van de bovenste plank om iemand al dan niet zo'n functie toe te kennen.
Het is zever van de bovenste plank om die punten los van de rest te zien.

Als je competenties hebt die uw gebrek aan ervaring compenseren, hoeft dat uiteraard geen enkel probleem te zijn. Ik betwijfel echter ten zeerste dat Deschacht die heeft, o.a. door de punten die je niet mee geciteerd hebt.

Maar hij doet toch nog wel steeds een beweging naar de bal die niet 'natuurlijk' is? Heft dat dan niet niet hetgeen wat op die slide 32 staat op?

Op second 10 is toch bewust zijn arm naar de bal bewegen omdat hij anders bij Balikwisha terecht komt?

Ja, sorry maar dit vind ik gewoon een overduidelijke strafschop. Veel duidelijker ga je ze toch niet krijgen wat betreft hands :laugh: Die uitleg van FDB hieromtrent is ook gewoon om van te huiveren.

Als deze beslissing wordt gestaafd door één of andere regel dan is het hoogtijd dat die regel in kwestie wordt verwijderd of aangepast.

Als je competenties hebt die uw gebrek aan ervaring compenseren, hoeft dat uiteraard geen enkel probleem te zijn. Ik betwijfel echter ten zeerste dat Deschacht die heeft, o.a. door de punten die je niet mee geciteerd hebt.
Heb je al trainingen van hem gekeken, of gevolgd? Gezien je niet wist dat hij assistent coach is neem ik aan van niet, dus is het puur speculatie dat hij wel of niet een goeie (assistent) coach zou zijn. En we moeten ook niet doen alsof de assistent-coach van de nationale beloften een cruciale pion is voor de ontwikkeling van jeugdspelers. Pas op, ik ben zelf allesbehalve fan van hem maar dit lijkt me gewoon weer een gratuit rondje Deschacht bashing.

Dat weet ge helemaal niet dus ge zijt uit uwe nek aant lullen omdat ge de persoon Deschacht niet moet.

Heb je al trainingen van hem gekeken, of gevolgd? Gezien je niet wist dat hij assistent coach is neem ik aan van niet, dus is het puur speculatie dat hij wel of niet een goeie (assistent) coach zou zijn. En we moeten ook niet doen alsof de assistent-coach van de nationale beloften een cruciale pion is voor de ontwikkeling van jeugdspelers. Pas op, ik ben zelf allesbehalve fan van hem maar dit lijkt me gewoon weer een gratuit rondje Deschacht bashing.

Dat weet ge helemaal niet dus ge zijt uit uwe nek aant lullen omdat ge de persoon Deschacht niet moet.
Ik weet dat hij gokte op eigen matchen. Dat alleen al is voor mij voldoende om hem te weren van zo'n functie. Ik weet dat hij, zeker de laatste jaren bij Anderlecht, de eerste was om met een beschuldigende vinger te wijzen naar de jeugd toen het moeilijk ging. Het forum stond hier jaren vol met posts van Anderlechtsupporters die hem daarvoor uitspuwden. Dan hoef ik geen trainingen mee te lopen om serieuze twijfels te hebben of zo'n figuur de beste persoon is die we in België kunnen vinden om onze nationale jeugd te begeleiden.

Dat ik hem een ongelofelijke lompe voetballer vond, da's absoluut waar. Maar dat is niet de reden waarom ik dit een dwaze beslissing vind van de bond, wel omwille van bovenstaande redenen. Je mag kiezen om dat te negeren, maar dat maakt het nogal lachwekkend kinderachtig om dan mij te beschuldigen van gratuit bashen, uit mijn nek aan het lullen zijn, of het zever van de bovenste plank te noemen.

Ik weet dat hij gokte op eigen matchen. Dat alleen al is voor mij voldoende om hem te weren van zo'n functie. Ik weet dat hij, zeker de laatste jaren bij Anderlecht, de eerste was om met een beschuldigende vinger te wijzen naar de jeugd toen het moeilijk ging. Het forum stond hier jaren vol met posts van Anderlechtsupporters die hem daarvoor uitspuwden. Dan hoef ik geen trainingen mee te lopen om serieuze twijfels te hebben of zo'n figuur de beste persoon is die we in België kunnen vinden om onze nationale jeugd te begeleiden.

Dat ik hem een ongelofelijke lompe voetballer vond, da's absoluut waar. Maar dat is niet de reden waarom ik dit een dwaze beslissing vind van de bond, wel omwille van bovenstaande redenen. Je mag kiezen om dat te negeren, maar dat maakt het nogal lachwekkend kinderachtig om dan mij te beschuldigen van gratuit bashen, uit mijn nek aan het lullen zijn, of het zever van de bovenste plank te noemen.

U originele beargumentering is gewoon niet correct net door de 2 punten die ik expliciet quote. Gij wilt dat niet los zien van elkaar, maar dat zijn 2 compleet irrelevante zaken voor de functie die hij heeft. Die eerste 2 punten zijn inderdaad gewoon een issue en daar ga ik volledig met u akkoord dat het raar is dat de keuze voor hem gemaakt is net door die 2 zaken. Maar aangezien niemand van ons Deschacht kent kan ook niemand oordelen over zijn competenties als coach.

Dat gij een vooroordeel hebt op basis van de 2 voornoemde zaken is uw probleem. Dat maakt het nog niet per definitie een slechte keuze, wel een rare. Ge gaat er vanuit dat dit een keuze is ingegeven door amateurisme, maar stel u nu eens voor dat er weldegelijk mensen zich bezig hebben gehouden met gesprekken en geoordeeld hebben dat Deschacht op dit moment de best mogelijke fit is.

Sorry maar Deschacht ‘de beste fit’?
Hij is gewoon niet integer door het gokken op eigen verlies. In zijn carrière was hij altijd hard voor de jeugd. Bij MidMid zei hij letterlijk dat de jeugd geen krediet heeft want ze moeten direct presteren.

Nu ja, als je als bond Erwin Lemmens er terug bij haalt na bewezen foefelen met contracten dan is dit nogmaals een teken aan de wand dat er incompetentie is. Onlangs reageerde Lemmens verongelijkt dat Frankie en Teddy hem niet meer nodig hadden. Wat had je gedacht?

de best mogelijke. Dat wilt zeggen dat er met alle parameters rekening is gehouden. Dus ook met heel zijn backstory.

En dat zinneke over de jeugd klopt toch gewoon? Een jeugdspeler die een maand lang iedere match de stenen uit de grond suckt zal sneller vervangen worden dan een speler die wel al iets bewezen heeft. Helemaal niks mis mee met hard zijn voor de jeugd. Hell in normale omstandigheden zal een jeugdspelers zelfs geen maand lang blijven staan als die slecht speelt.

Maar voor alle duidelijkheid ik ben ook geen fan van Deschacht e. Maar hier wat met drogredenen op voorhand heel de boel al afschieten en incompetentie verwijten terwijl ge van niks op de hoogte zijt is belachelijk. Als ge inside informatie hebt moogt ge nog eens terugkomen.

De beloften hebben zich ook makkelijk geplaatst voor het EK met 20/24, dus de staf zal wel geen slecht werk leveren zeker?

Terug
Bovenaan