Jupiler Pro League 2022-2023

Euhm, Hubert van Oostende? :unsure:
Die staat ook onderaan maar als je naar de statistieken kijkt dan overtreft Bossut hem toch wel. Bossut heeft een save percentage van 59% tegenover 61% voor Hubert. Enkel Dillon Philips (2de keeper van Oostende) doet (veel) slechter met 42%.

Als je de kwaliteit van de kansen mee in rekening neemt: bij de xG voor voorkomen doelpunten staat Bossut afgetekend onderaan met -16 terwijl Hubert aan -4 zit.

it calculates the quality of goalkeeper's shot-stopping performance by subtracting the number of goals a GK has conceded from the number of goals a GK would be expected to concede based on the quality of the shots they faced

En eerlijk gezegd elke match bij Zulte Waregem stel ik mij wel de vraag of dat geen bal is die Bossut had kunnen pakken. Tegen Gent ook weer, bv. die 0-2 van Castro-Montes is goed geschoten maar is in de hoek van Bossut die al op zijn knieën zit en de bal in doel kijkt. Bij de 1-3 knoeien zijn verdedigers maar staat hij zelf ook in niemandsland te wapperen. Zelfs de 2-4 wordt door een deftige doelman gepakt want die bal is zeker niet in de hoek. Zelden zo een hulpeloze doelman gezien.

Laatst bewerkt:
Er is een officiele VAR lijn getrokken en hebben ze ook laten zien op TV.
Daaruit bleek dat het geen offside was.

Wat wil je nu? Dat ze vandaag opeens met een ander beeld en lijn te voorschijn komen waaruit het wel offside is?
Dan kan elke buitenspelfase in elke match de vuilbak in
Ik vraag me af als de lijn goed getrokken is geweest, op het juiste moment of niet.
Op de beelden die vandaag nog op sporza staan, zetten ze ff het beeld stil wanneer Raman de bal speelt, en dan lijkt Slimani toch duidelijk buitenspel te staan? Het kan gezichtbedrog zijn, maar ik zou er gewoon graag een uitleg voor zien.

Ik vraag me af als de lijn goed getrokken is geweest, op het juiste moment of niet.
Op de beelden die vandaag nog op sporza staan, zetten ze ff het beeld stil wanneer Raman de bal speelt, en dan lijkt Slimani toch duidelijk buitenspel te staan? Het kan gezichtbedrog zijn, maar ik zou er gewoon graag een uitleg voor zien.
Die uitleg is er -> De officiele VAR lijn.
Het leek mij ook buitenspel in de herhaling, maar met die lijn zie je Daland(?) zijn voet er nog staan.
Mij leek dat nu ook wel niet het beste camera standpunt om de lijn te trekken

Die uitleg is er -> De officiele VAR lijn.
Het leek mij ook buitenspel in de herhaling, maar met die lijn zie je Daland(?) zijn voet er nog staan.
Mij leek dat nu ook wel niet het beste camera standpunt om de lijn te trekken
Zou daarom handig zijn om bepaalde communicatie tussen de scheidsrechters en VAR mee te krijgen.
De commentators tijdens de match waren overtuigd van buitenspel en dachten dat de kont van de Cercle speler dat buitenspel dan ophief. Omdat de VAR-lijn gewoonweg niet duidelijk was. Enfin, ik heb precies de lijn gemist, heb enkel een stilstaand beeld gezien, waar ook de bal niet op te zien was omdat die verstopt zit achter een Cercle-speler. Dus het exacte moment van de pass is ook moeilijk te achterhalen.

toch wel iets te laat vrees (hoop) ik?

Jammer genoeg te laat. Idealiter hadden we ingegrepen tijdens de WK-break. Minstens, of ten laatste, ergens in januari. Het feit dat ze nu pas ingrijpen toont nog maar eens de pure incompetentie aan. Ik heb daar geen woorden voor, hoe je een club zo kan besturen. Door hun onkunde de laatste jaren zitten we in deze situatie & in 1B volgend seizoen. Dan maar hopen dat we het financieel overleven en er een tabula rasa binnen de club/het bestuur komt.

Zo slecht speelde Zulte Waregem nochtans niet onder Leye. Ik denk dat ze beter een nieuwe keeper hadden gekocht. Bossut toch met voorsprong de slechtste keeper in 1A.
Leye is/was een drama. Tactisch een dikke 0, verkeerde opstellingen (altijd maar vasthouden aan zijn 3 verdedigers, spelers uit positie,...), verkeerde wissels/match niet kunnen lezen waardoor we alsnog punten verliezen,... Nee, ik hoop voor eender welke club in België dat ze niet met hem in zee gaan. Over Bossut kan ik je enkel maar gelijk geven, wat is me dat zeg.

De degradatie van Zulte Waregem is al jaren in de maak. De situatie is zó herkenbaar. Dat Leye niet de beste coach is, dat kan goed zijn, maar daar ligt zeker en vast niet de oorzaak van het probleem. Ik had vorig jaar al gezegd dat Zulte Waregem een van de grote kanshebbers zou zijn om te degraderen, gezien hun evolutie de laatste jaren, zowel op als naast het veld (als in de tribunes). Als je kijkt naar het transferbeleid van die ploeg, wist je op voorhand dat het post-Dury helemaal de dieperik zou ingaan. Dat was de enige stabilitieit die ze nog hadden. Langetermijnvisie is onbestaande. Ik blijf erbij dat sommige fans beter twee keer hadden nagedacht toen ze om het ontslag van Dury aan het schreeuwen waren.

Hopelijk komt er nog een schokeffect, want ik vond het vroeger wel een sympathieke ploeg (ook al blijft er nu niet veel meer van over).

De degradatie van Zulte Waregem is al jaren in de maak. De situatie is zó herkenbaar. Dat Leye niet de beste coach is, dat kan goed zijn, maar daar ligt zeker en vast niet de oorzaak van het probleem. Ik had vorig jaar al gezegd dat Zulte Waregem een van de grote kanshebbers zou zijn om te degraderen, gezien hun evolutie de laatste jaren, zowel op als naast het veld (als in de tribunes). Als je kijkt naar het transferbeleid van die ploeg, wist je op voorhand dat het post-Dury helemaal de dieperik zou ingaan. Dat was de enige stabilitieit die ze nog hadden. Langetermijnvisie is onbestaande. Ik blijf erbij dat sommige fans beter twee keer hadden nagedacht toen ze om het ontslag van Dury aan het schreeuwen waren.

Hopelijk komt er nog een schokeffect, want ik vond het vroeger wel een sympathieke ploeg (ook al blijft er nu niet veel meer van over).
Je eerste 2 zinnen was ik nog mee. Maar komaan man, je kan Dury toch niet gaan verdedigen zeker. Ik zou hier alinea's vol kunnen schrijven over wat er allemaal verkeerd is gelopen de afgelopen jaren. Dat omvat voornamelijk het bestuur maar zeker en vast ook Dury, dat was de laatste jaren echt op. Het transferbeleid onder Dury was alleen al om van te wenen.

Je eerste 2 zinnen was ik nog mee. Maar komaan man, je kan Dury toch niet gaan verdedigen zeker. Ik zou hier alinea's vol kunnen schrijven over wat er allemaal verkeerd is gelopen de afgelopen jaren. Dat omvat voornamelijk het bestuur maar zeker en vast ook Dury, dat was de laatste jaren echt op. Het transferbeleid onder Dury was alleen al om van te wenen.
Volledige inspraak had hij niet meer in het transferbeleid, en er was amper geld. Behalve in zijn laatste jaar, eindigde Waregem toch nog steeds in de middenmoot. 9de plaats, 10de plaats, 11de plaats,... Niet de hoogtes van weleer, maar gezien de omstandigheden en situatie uiteindelijk ook helemaal niet slecht. Nu is het jullie eerste jaar helemaal zonder Dury, en je stevent af op degradatie.

Veel fans schreeuwden "Dury buiten" zonder zich te realiseren dat de grote oorzaak van het probleem niet bij de coach lag. Het is dan bijzonder naïef om te denken dat het bestuur dan plots een geniale coach gaat vinden terwijl ze al krap bij kas zitten en al jarenlang verkeerde beslissingen maken.

Ik las hier vorig jaar meermaals dat het op was met Dury, dat hij al jaren onderpresteerde, dat het tijd was voor iemand anders die het beter kon doen etc. Dat terwijl diezelfde mensen tegelijkertijd aan het klagen waren over het wanbeleid van het bestuur. Het is gewoon verschrikkelijk naïef om dan te denken dat een trainerswissel voor verbetering gaat zorgen, integendeel. En kijk, een jaar later sta je al op een zucht van de degradatie.

De positie van Dury was misschien onhoudbaar, maar als je een clubicoon zo gaat behandelen, dan draag je als supporter echt wel bij aan die crisis. Ik zag heel veel mensen "Dury buiten" roepen, maar precies niemand stelde zich de vraag: "en wat dan?" Nee, gewoon blind geloven dat een nieuwe coach het wel beter zou doen...somehow. Waregem stond vroeger bekend als een sympathieke ploeg, en die reputatie hebben de huidige fans ook om zeep geholpen.

Laatst bewerkt:

Iemand een idee waarom Anderlecht een forfaitnederlaag krijgt na het gooien van vuurpijlen op het veld (terecht, uiteraard) maar waarom Charleroi zijn match wel mag herspelen?

Iemand een idee waarom Anderlecht een forfaitnederlaag krijgt na het gooien van vuurpijlen op het veld (terecht, uiteraard) maar waarom Charleroi zijn match wel mag herspelen?
Las het ook net, compleet ridicuul dit, moest altijd 5-0 zijn voor KV Mechelen.

1 antwoord: Bayat

Chaleroi stond voor op dat moment en wij achter?

Maar dat moet altijd een 0-3 (0-5) voor KV.Mechelen zijn
Kan Anderlecht nog in beroep gaan ofzo voor onze match :D

Zucht, hoe kan dit zelfs, op die manier is het gewoon straffeloos hé... Zonder supporters, sidder en beef zeg, ze hebben hun inkomsten toch al gehad, alsof dat uitmaakt.

Terug
Bovenaan