Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Kwam toevallig ook naar voor in de MidMid aflevering met Vanzeir dacht ik. Ik heb ook die indruk.
Die groep geeft mij sowieso serieuze "Lierse 1997" vibes, als in dat de sfeer binnen die groep echt waanzinnig goed zit.
De speler maakt zich breed en de bal raakt zijn arm, penalty dus. Ook al gaat dat in tegen alle gezond verstand. Penalty's worden als snoepgoed uitgedeeld met die nieuwe handsregel. Of toch de interpretatie die we in België toepassen want wij hebben dubbel zoveel strafschoppen per match als Nederland.
We kunnen discussiëren over de belachelijkheid van de regels. Maar kom hier niet af met "arm tegen het lichaam". Want dat klopt niet.
En ik herhaal: "Ik vind de regels belachelijk". Maar we hebben er al even erge en ergere tegengekregen als dit. En zowel dit als dat zou niet mogen, net zoals een absoluut onbedoelde hands van McKenzie ook niet zou mogen meetellen (zeker als de ref dan na de match tegen McKenzie komt zeggen dat als er nog iemand na hem de bal had geraakt dat de goal wel had geteld).
Maar kom geen onwaarheden verkondigen om even een volledige groepering van supporters van een club belachelijk te willen maken.
Qua de hands: zie boven
En ja, dat is ook oprecht mijn vrees. En dat moeten we omkeren. We hebben uiteraard voor een deel ook gewoon "pech" (bewust tussen aanhalingstekens) dat we zowel tegen Antwerp, STVV als Union met een schrikwekkend percentage van tegenkansen/tegengoals verliezen en we onze vervanger van Onuachu kwijt zijn. Maar we moeten echt wel leren omgaan met zulk een voetbal: zowel puur in het spel als naar tegenstanders/refs toe. Net zoals we ook gewoon efficiëntere keuzes moeten maken rond en in de 16. Zeker Paintsil kiest de laatste weken telkens voor de moeilijke oplossing.
We spelen overigens nog tegen een paar teams die dit tot een kunst verheven hebben de komende weken. Ik zie ons daardoor ook gewoonweg niet meer eerste staan tegen dat de PO's beginnen.
op basis van dat 2D-beeld kan de bal evengoed nog 10 cm voor de arm geweest zijn -> het beeld dat ik op tv heb gezien was van de voorkant en daar was de arm mooi naast het lichaam... ik ga maar gewoon af op het beeld dat ik gezien heb, ik ga echt niet expres iets gaan verzinnen over een match waar Club zelfs geen belang ik had hé
Kwam toevallig ook naar voor in de MidMid aflevering met Vanzeir dacht ik. Ik heb ook die indruk.
Die groep geeft mij sowieso serieuze "Lierse 1997" vibes, als in dat de sfeer binnen die groep echt waanzinnig goed zit.
Bij ons wordt ook dikwijls de vergelijking gemaakt met onze club in de periode 97-99. Een ploeg van bijters die een top mentaliteit hadden, een oldskool stadion en een weergaloze support. Ja. Ooit hadden we een echt goede supportersschare
Over vanalles en nog wat klagen maar dan wel stellen dat de penalty terecht was zonder enige nuance, tja, dan heeft het geen enkele zin om zelfs proberen te discussiëren hé
Ik denk dat 95% van dit forum de penalty onterecht vond, zegt voldoende
zijn arm volgt zijn lichaam dus natuurlijk beweging en aangezien de arm ook langs het lichaam is (wat niet wil zeggen dat er geen ruimte mag zijn tussen arm en lichaam) is dit gewoon geen hands.
Ivm die fase van STVV: daar is de arm helemaal niet langs het lichaam en compleet niet te vergelijken met de fase in Genk
Blijkt dat de regel nog niet duidelijk genoeg is en te veel ruimte laat voor interpretatie, ik stel voor dat vanaf volgend seizoen elke bal tegen hand of arm gewoon hands is.
Blijkt dat de regel nog niet duidelijk genoeg is en te veel ruimte laat voor interpretatie, ik stel voor dat vanaf volgend seizoen elke bal tegen hand of arm gewoon hands is.
Het zijn toch enkel en alleen bepaalde Genk-supporters die dit wel een penalty vinden? Al de rest vindt dit gewoon duidelijk géén penalty.
En sorry maar als dit al een penalty is, ja dan kunnen we net zo goed elk contact met de hand gaan bestraffen met een penalty. Iedereen gaat dan gewoon bewust naar de handen trappen om zo een penalty te versieren.
Ge zult er niet veel bij ons vinden die dat niet vinden. Wat dan ook gewoon een gevolg is van dat we in het verleden soortgelijke fases in ons nadeel hebben gehad en de uitleg toen was dat dat terecht was.
Overigens is het niet omdat een forum iets vindt dat wat Rub1nho zegt niet klopt. Want zowel ref als VAR zagen er een penalty in. De Bleeckere niet. Dus ja.... Interpretatie bij de refs zo te zien.
Ge zult er niet veel bij ons vinden die dat niet vinden. Wat dan ook gewoon een gevolg is van dat we in het verleden soortgelijke fases in ons nadeel hebben gehad en de uitleg toen was dat dat terecht was.
Overigens is het niet omdat een forum iets vindt dat wat Rub1nho zegt niet klopt. Want zowel ref als VAR zagen er een penalty in. De Bleeckere niet. Dus ja.... Interpretatie bij de refs zo te zien.
Hehe, beetje objectiviteit mag wel op een neutraal forum e. Als ik u redenering volg was dat van Buchanan ook terecht geen rood want ahja scheidsrechter en VAR zagen er geen fout in.
Frustratie allemaal goed en wel maar het is ook maar voetbal natuurlijk, jullie worden naarmate jullie ouder worden precies fanatieker en fanatieker, waar dat bij mij bv net het tegenovergestelde is.
Hehe, beetje objectiviteit mag wel op een neutraal forum e. Als ik u redenering volg was dat van Buchanan ook terecht geen rood want ahja scheidsrechter en VAR zagen er geen fout in.
Frustratie allemaal goed en wel maar het is ook maar voetbal natuurlijk, jullie worden naarmate jullie ouder worden precies fanatieker en fanatieker, waar dat bij mij bv net het tegenovergestelde is.
Geen woorden in de mond leggen. Mijn reactie over "VAR en ref vonden het penalty" ging puur over dat Rub1nho sprak over "interpretatie" en dat tegengesproken werd door Pinkman. Het feit dat één partij binnen eenzelfde departement één ding vond en een andere partij een ander duidt op dat er voor hen een verschil in interpretatie was. En de forum-opmerking sloeg op dat een forum waar "95%" een ding vindt daarom niet betekent dat er bij de refs geen interpretatie kan zijn over een fase. Ik vond dat toch heel duidelijk uit mijn zin nochtans. En dan moogt ge al dan niet akkoord zijn met penalty of al dan niet zelf vinden dat interpretatie mogelijk is, maar dat er bij de refs zo te zien nog steeds een probleem is qua interpretatie is een feit.
En dat is qua hands inderdaad een issue gezien de richtlijnen echt niet vanzelfsprekend zijn. Je wordt al quasi verplicht om naar uitersten te gaan om geen interpretatie te krijgen: alles mag of niks mag. Maar dat is uiteraard helemaal niet realistisch. Dus gaan hands-discussies en al dan niet belachelijke penalty's vermoedelijk voor eeuwig een deel van het voetbal zijn.
Neem de regels erbij en dan is het gewoon geen penalty. Dat is het voordeel van de uitleg op maandag, er wordt tijd genomen om dit te bekijken en dan kan je maar 1 conclusie hebben. Dat een ref insta moet beslissen maakt het natuurlijk extra moeilijk en je kan het hem ook niet verwijten dat hij die beslissing maakt in een split second. De VAR ziet dat de bal met de arm geraakt wordt en kan dan bvb beslissen geen clear error want er was wel degelijk een arm tegen de bal.
Maar als je de dag erna nog steeds het een terechte penalty vindt dan kijk je wel door een extreem gekleurde bril en mis je de nodige objectiviteit (die je wel mag verwachten als de emotie van de match al even achter de rug is)
Zulte Waregem gaat de laatste rechte lijn van de degradatiestrijd in zonder Mbaye Leye en zijn assistent Patrick Asselman. De club vervangt de Senegalese coach (voorlopig) door Frederik D’Hollander, de coach van Jong Essevee. Clubicoon Davy De fauw keert terug als assistent.
Zulte Waregem gaat de laatste rechte lijn van de degradatiestrijd in zonder Mbaye Leye en zijn assistent Patrick Asselman. De club vervangt de Senegalese coach (voorlopig) door Frederik D’Hollander, de coach van Jong Essevee. Clubicoon Davy De fauw keert terug als assistent.
Zo slecht speelde Zulte Waregem nochtans niet onder Leye. Ik denk dat ze beter een nieuwe keeper hadden gekocht. Bossut toch met voorsprong de slechtste keeper in 1A.
Zo slecht speelde Zulte Waregem nochtans niet onder Leye. Ik denk dat ze beter een nieuwe keeper hadden gekocht. Bossut toch met voorsprong de slechtste keeper in 1A.
Het Referee Department heeft dus niets gezegd over de buitenspelgoal van Slimani?
Popovic raakt de bal absoluut niet bewust dus de lijn moet worden getrokken als Raman de bal speelt toch? En daar leek Slimani buitenspel op te lopen.
Voor mij persoonlijk niets om over te klagen, maar je zou op zijn minst verwachten dat het Referee Department wekelijks alle VAR-beslissingen onder de loep neemt? (ook al volgde de VAR de lijnrechter hier, maar ze hebben hier toch lang genoeg naar gekeken tijdens de match)
Er is een officiele VAR lijn getrokken en hebben ze ook laten zien op TV.
Daaruit bleek dat het geen offside was.
Wat wil je nu? Dat ze vandaag opeens met een ander beeld en lijn te voorschijn komen waaruit het wel offside is?
Dan kan elke buitenspelfase in elke match de vuilbak in