Jupiler Pro League 2022-2023

Eén keertje zo’n post kan nog gebeuren, maar vanaf nu mag je zulke uitspraken staven met voorbeelden.
het mag nu toch echt eens gedaan met genk constant compleet overduidelijke non-penalty's cadeau te doen

het aantal punten dat genk op die manier al cadeau gekregen heeft dit seizoen en ook de 2 vorige seizoenen, ge gaat er met 50 cadeaupunten bijlange na niet komen

en dat is dan nog alleen maar gesproken over punten zomaar gekregen van totaal onrechtmatige penalty's, er is dan nog niks gezegd over het puntengewin dat ze konden doen omdat hun tegenstanders onbegrijpelijke en gewoon geheel onterechte rode kregen of andersom genk die die evenzeer onbegrijpelijk en totaal onterecht niet kregen (weliswaar de totaal onterechte rode kaarten van de tegenstanders waren zeker een stuk talrijker dat de rode die genk had moeten krijgen maar niet kreeg)

het mag nu toch echt eens gedaan met genk constant compleet overduidelijke non-penalty's cadeau te doen

het aantal punten dat genk op die manier al cadeau gekregen heeft dit seizoen en ook de 2 vorige seizoenen, ge gaat er met 50 cadeaupunten bijlange na niet komen

en dat is dan nog alleen maar gesproken over punten zomaar gekregen van totaal onrechtmatige penalty's, er is dan nog niks gezegd over het puntengewin dat ze konden doen omdat hun tegenstanders onbegrijpelijke en gewoon geheel onterechte rode kregen of andersom genk die die evenzeer onbegrijpelijk en totaal onterecht niet kregen (weliswaar de totaal onterechte rode kaarten van de tegenstanders waren zeker een stuk talrijker dat de rode die genk had moeten krijgen maar niet kreeg)
Je mag dan eens staven in welke matchen Genk al minstens 50 punten cadeau heeft gekregen de laatste 2 seizoen, want ik kom aan 8 benutte strasfschoppen dit seizoen en vorig jaar 7. Stel nu nog dat dit allemaal onterechte strafschoppen zijn dan nog kom je maar aan (15*3)-(15*1) 30 cadeaupunten. Dus ofwel stop je met die zever of toon je het aan.

Kijk, ik heb wel respect voor Union, maar iedereen doet of dat een ploeg is die niks mis doet.

Ze worden geholpen door Engels geld. Die Burgess, Lazare en Morris zijn echt misselijke spelers. Ze mogen fouten maken zonder consequenties. En dat stoort mij allemaal.

Maar goed. Ik ben gefrustreerd. Dan draait ge zo een seizoen na het verlies van Ito, Thorstvedt, Lucumi, Dessers,...

En dan komt een kutclub uit Engeland die gewoon zelf geen goed werk heeft gedaan en onze topschutter komt jatten. Die Engelsen kunnen geld smijten dat het niet meer normaal is. Maar goed. Ik heb het opgegeven voor dit jaar. We mogen blij zijn met PO 1.
:oi22:

Ben net de samenvatting aan ‘t kijken, die penalty voor Genk is toch echt belachelijk.

Die eerste goal die wordt afgekeurd is wel jammer dat dat offside is want dat was geweldig gespeeld.

Anderlecht was toch ook echt goed, behalve in de afwerking dan, al was die keeper van Cercle toch ook gewoon heel sterk.

Laatst bewerkt:

"Refs moeten voor de camera komen." Of "We zouden alle communicatie moeten horen, dat zou meer begrip opleveren."
Anderzijds kan je tuurlijk zelf eens op die stoel zitten of een match fluiten. Dat kan ook een vorm van begrip opbrengen.

Laatst bewerkt:
Het Referee Department heeft dus niets gezegd over de buitenspelgoal van Slimani?
Popovic raakt de bal absoluut niet bewust dus de lijn moet worden getrokken als Raman de bal speelt toch? En daar leek Slimani buitenspel op te lopen.

Voor mij persoonlijk niets om over te klagen, maar je zou op zijn minst verwachten dat het Referee Department wekelijks alle VAR-beslissingen onder de loep neemt? (ook al volgde de VAR de lijnrechter hier, maar ze hebben hier toch lang genoeg naar gekeken tijdens de match)

Laatst bewerkt:
Zolang de clubs geen actie(s) ondernemen gaat dit blijven duren natuurlijk.
Gent heeft al genoeg geklaagd (gezaagd), het is ook eens aan de andere clubs om op tafel te kloppen.

Ik ben ook echt enorm slechtgezind. Ben ook gewoon van alles dat niet ons eigen forum is weggebleven gisteren. Voetballend verdienen we tegen Antwerp, STVV en Union minstens 7 op 9 en met 9 op 9 had ook niemand iets te zeggen. Maar de feiten zijn wat ze zijn: 1 op 9. En binnen Genk krijgt Union veel bagger van supporters owv hun spel. En uiteraard vind ik dat ook maar niks, maar "it's part of the game" en het is aan de refs om hier korte metten mee te maken. Ik hoop dat Vrancken de les EINDELIJK leert en dat ook begint toe te passen. Union kan ik dat niet verwijten. Die komen van een midweek-bagaar en doen het met de middelen die ze hebben en mogen gebruiken. Maar het is gigantisch frustrerend. En als ge met zo voetbal toch meerdere keren (tegen bovendien uw directe concurrenten) met lege handen achterblijft op zulke manieren, verliest ge enorm veel hoop. Er staat nog veel te doen, maar ik ben eerlijk: Op dit moment durf ik geen geld te zetten op een 5de titel. En we voelen dit al weken, dus ik ben blij om hier nu toch eens te zien dat er mensen onze vrees snappen.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook echt enorm slechtgezind. Ben ook gewoon van alles dat niet ons eigen forum is weggebleven gisteren. Voetballend verdienen we tegen Antwerp, STVV en Union minstens 7 op 9 en met 9 op 9 had ook niemand iets te zeggen. Maar de feiten zijn wat ze zijn: 1 op 9. En binnen Genk krijgt Union veel bagger van supporters owv hun spel. En uiteraard vind ik dat ook maar niks, maar "it's part of the game" en het is aan de refs om hier korte metten mee te maken. Ik hoop dat Vrancken de les EINDELIJK leert en dat ook begint toe te passen. Union kan ik dat niet verwijten. Die komen van een midweek-bagaar en doen het met de middelen die ze hebben en mogen gebruiken. Maar het is gigantisch frustrerend. En als ge met zo voetbal toch meerdere keren (tegen bovendien uw directe concurrenten) met lege handen achterblijft op zulke manieren, verliest ge enorm veel hoop. Er staat nog veel te doen, maar ik ben eerlijk: Op dit moment durf ik geen geld te zetten op een 5de titel. En we voelen dit al weken, dus ik ben blij om hier nu toch eens te zien dat er mensen onze vrees snappen.

En ja, twee goals terecht afgekeurd, een penalty terecht gekregen dus ge kunt over "the big things" niet klagen. Maar ik blijf het toch frappant vinden hoe wij zowel tegen Union als STVV eindigen met evenveel gele kaarten als de tegenpartij. Dat kunt ge toch niet verklaren als ge de matchen ziet. Dat ge bvb tegen Union twee keer geel pakt owv protest terwijl bij de twee afgekeurde goals en bij de penalty ze met meerdere de ref omsingelden zonder kaart. Buh, ik snap het echt niet. En veel kunt ge niet zeggen, want enerzijds zijn uw eigen kaarten correct en zijn het "kleine dingen" waar ge enkel op let en u in frustreert als ge supporter zijt. De consequentie in kaarten trekken, is dikwijls zoek tijdens onze matchen. En uiteraard zal dit weer op hoongelach onthaald worden, net zoals ik er nog altijd niet bij kan dat die rug-knie vorige week zelfs maar een discussie kon zijn. Maar het frustreert me gewoon echt enorm. En ik ben er zeker van dat er nog forumleden zijn die zich hier vragen over stellen naar hun club toe. Geef bvb kaarten voor tijdrekken bij de eerste keren dat het zich voordoet (en niet in de 96ste minuut terwijl de speler in kwestie letterlijk van de eerste helft al bezig is) en die zever is gedaan. Geef een kaart of twee bij de eerste tekenen van cynische fouten en dat is gedaan. En wees consequent in wie ge kaarten geeft voor wat en de frustratie is ook minder.
Over vanalles en nog wat klagen maar dan wel stellen dat de penalty terecht was zonder enige nuance, tja, dan heeft het geen enkele zin om zelfs proberen te discussiëren hé

Ik denk dat 95% van dit forum de penalty onterecht vond, zegt voldoende

Lazare, Burges die spelers begin ik toch ook wat een hekel aan te krijgen, tegen Club moest lazare altijd rood krijgen en blijkbaar tegen genk ook weer het het bloed van onder de nagels getrokken.
Als geheel gun ik Union een prijs maar ze komen overal altijd goed weg dit seizoen.

Over vanalles en nog wat klagen maar dan wel stellen dat de penalty terecht was zonder enige nuance, tja, dan heeft het geen enkele zin om zelfs proberen te discussiëren hé

Ik denk dat 95% van dit forum de penalty onterecht vond, zegt voldoende

Vond die 95% onze afgekeurde goal dan ook onterecht? Ik ben alvast consequent: Penalty terecht = goal terecht afgekeurd. De handsregels zijn belachelijk. Dat zeg ik ook hier al jaren. Maar ze zijn wat ze zijn.
Maarreuh: Ik had ondertussen mijn 2de alinea al verwijderd vooraleer ik uw post zag. Dus voor de rest ga ik de 25 dingen die ik daarop kan zeggen, ook niet zeggen.

Lazare, Burges die spelers begin ik toch ook wat een hekel aan te krijgen, tegen Club moest lazare altijd rood krijgen en blijkbaar tegen genk ook weer het het bloed van onder de nagels getrokken.
Als geheel gun ik Union een prijs maar ze komen overal altijd goed weg dit seizoen.

Klopt. Dit seizoen hebben ze op dat vlak zeker veel meeval.
Net zoals die "ze doen het met beperkte middelen" ook wel de schop op mag. Die hun bank is bvb beter bezet dan die van ons.
Er mag inderdaad wel nuance komen naar Union toe en dat is er stilaan wel.

Maar los van dat en los van de afgelopen wedstrijd gun ik ze nog steeds een prijs. Gewoon niet ten koste van ons ;) Er is ook gewoon veel moois aan die club. En hun mentaliteit op het veld vind ik fijn (daar heb ik ook met medesupporters al veel discussies over gehad en heb ik na de match tegen Antwerp ook al aangehaald). Als het te ver gaat soms (en dat is ook zo) is het aan de ref om dat aan te pakken. Ge kunt een ploeg niet verwijten dat ze alles doen dat ze kunnen doen. Maar "alles geven", "een blok zetten", "snedig uitbreken". I like that.

Laatst bewerkt:
Vond die 95% onze afgekeurde goal dan ook onterecht? Ik ben alvast consequent: Penalty terecht = goal terecht afgekeurd. De handsregels zijn belachelijk. Dat zeg ik ook hier al jaren. Maar ze zijn wat ze zijn.
Maarreuh: Ik had ondertussen mijn 2de alinea al verwijderd vooraleer ik uw post zag. Dus voor de rest ga ik de 25 dingen die ik daarop kan zeggen, ook niet zeggen.
Zelfs volgens de belachelijke regels was het geen hands -> arm gestrekt tegen het lichaam en geen enkele beweging van die arm, dat is gewoon geen hands en dus geen penalty.

Jullie zijn misschien met niet veel op dit forum maar het niet willen toegeven van dit soort zaken is wel opvallend bij elk van jullie

Klopt. Dit seizoen hebben ze op dat vlak zeker veel meeval.
Net zoals die "ze doen het met beperkte middelen" ook wel de schop op mag. Die hun bank is bvb beter bezet dan die van ons.
Er mag inderdaad wel nuance komen naar Union toe en dat is er stilaan wel.

Maar los van dat en los van de afgelopen wedstrijd gun ik ze nog steeds een prijs. Gewoon niet ten koste van ons ;) Er is ook gewoon veel moois aan die club. En hun mentaliteit op het veld vind ik fijn (daar heb ik ook met medesupporters al veel discussies over gehad en heb ik na de match tegen Antwerp ook al aangehaald). Als het te ver gaat soms (en dat is ook zo) is het aan de ref om dat aan te pakken. Ge kunt een ploeg niet verwijten dat ze alles doen dat ze kunnen doen. Maar "alles geven", "een blok zetten", "snedig uitbreken". I like that.
Er is wel een verschil in die fases (penalty en afgekeurde goal). Ik snap als voetbalsupporter volledig de emotie/frustratie hoor, na 45 minuten had Genk evengoed 3-0 kunnen voorstaan en daar had niemand iets op te zeggen gehad, maar ook dat is voetbal en dat zie je zoals je zelf zegt toch wat terugkomen bij Genk. Het is vooral iets dat ze in de PO's wel gaan moeten omzetten in overwinningen, want daar speel je natuurlijk enkel tegen ploegen die duidelijk wel weten hoe ze zo'n match naar hun hand moeten zetten en uitvoetballen (Union, Antwerp en mogelijks Club Brugge zijn alledrie ploegen die dat duidelijk wel kunnen).

We kunnen discussiëren over de belachelijkheid van de regels. Maar kom hier niet af met "arm tegen het lichaam". Want dat klopt niet.
En ik herhaal: "Ik vind de regels belachelijk". Maar we hebben er al even erge en ergere tegengekregen als dit. En zowel dit als dat zou niet mogen, net zoals een absoluut onbedoelde hands van McKenzie ook niet zou mogen meetellen (zeker als de ref dan na de match tegen McKenzie komt zeggen dat als er nog iemand na hem de bal had geraakt dat de goal wel had geteld).
Maar kom geen onwaarheden verkondigen om even een volledige groepering van supporters van een club belachelijk te willen maken.

KrE0ExR.png

Er is wel een verschil in die fases (penalty en afgekeurde goal). Ik snap als voetbalsupporter volledig de emotie/frustratie hoor, na 45 minuten had Genk evengoed 3-0 kunnen voorstaan en daar had niemand iets op te zeggen gehad, maar ook dat is voetbal en dat zie je zoals je zelf zegt toch wat terugkomen bij Genk. Het is vooral iets dat ze in de PO's wel gaan moeten omzetten in overwinningen, want daar speel je natuurlijk enkel tegen ploegen die duidelijk wel weten hoe ze zo'n match naar hun hand moeten zetten en uitvoetballen (Union, Antwerp en mogelijks Club Brugge zijn alledrie ploegen die dat duidelijk wel kunnen).

Qua de hands: zie boven ;)

En ja, dat is ook oprecht mijn vrees. En dat moeten we omkeren. We hebben uiteraard voor een deel ook gewoon "pech" (bewust tussen aanhalingstekens) dat we zowel tegen Antwerp, STVV als Union met een schrikwekkend percentage van tegenkansen/tegengoals verliezen en we onze vervanger van Onuachu kwijt zijn. Maar we moeten echt wel leren omgaan met zulk een voetbal: zowel puur in het spel als naar tegenstanders/refs toe. Net zoals we ook gewoon efficiëntere keuzes moeten maken rond en in de 16. Zeker Paintsil kiest de laatste weken telkens voor de moeilijke oplossing.

We spelen overigens nog tegen een paar teams die dit tot een kunst verheven hebben de komende weken. Ik zie ons daardoor ook gewoonweg niet meer eerste staan tegen dat de PO's beginnen.

En ja, dat is ook oprecht mijn vrees. En dat moeten we omkeren. We hebben uiteraard voor een deel ook gewoon "pech" (bewust tussen aanhalingstekens) dat we zowel tegen Antwerp, STVV als Union met een schrikwekkend percentage van tegenkansen/tegengoals verliezen en we onze vervanger van Onuachu kwijt zijn. Maar we moeten echt wel leren omgaan met zulk een voetbal: zowel puur in het spel als naar tegenstanders/refs toe. Net zoals we ook gewoon efficiëntere keuzes moeten maken rond en in de 16. Zeker Paintsil kiest de laatste weken telkens voor de moeilijke oplossing.

We spelen overigens nog tegen een paar teams die dit tot een kunst verheven hebben de komende weken. Ik zie ons daardoor ook gewoonweg niet meer eerste staan tegen dat de PO's beginnen.
Ten eerste vind ik Vrancken een zeer capabele trainer, maar de tactische aanpassingen die Geraerts duidelijk tijdens de rust gedaan heeft zijn toch echt opvallend sterk. Dat valt mij in andere matchen ook op, dat Geraerts dat echt wel in zich heeft.

Arm is in een natuurlijke positie en er is geen beweging van de arm naar de bal, vind ik toch echt geen strafschop. Referee Department vond ook dat de VAR hier had moeten ingrijpen. Niet dat dat een referentie is maar ik geef het maar mee.

Voor mij wel vreemd dat die van KVM wel penalty is volgens het Referee Department. Ik snap het echt niet.

Laatst bewerkt:
Ik krijg ook meer en meer het gevoel dat Geraerts vorig jaar al de grote factor was. Mazzu de bezieler, Geraerts de tacticus.

Arm is in een natuurlijke positie en er is geen beweging van de arm naar de bal, vind ik toch echt geen strafschop. Referee Department vond ook dat de VAR hier had moeten ingrijpen. Niet dat dat een referentie is maar ik geef het maar mee.

Het was dan ook bedoeld als reactie op Spooky die weer eens de Genk supporters als groep een veeg uit de pan doet, maar dat wel doet aan de hand van een onwaarheid. Had hij gezegd "een natuurlijke positie", had ik die kans inderdaad niet gehad :D Kvind het ook gewoon belachelijk dat zoiets penalty is, maar we hebben ook al genoeg aan de andere kant van de medaille gestaan. Dan was de uitleg inderdaad: "Niet tegen het lichaam".

Nu, die analyses van het referee department neem ik inderdaad voor geen klote serieus. Bij ons was het niks, op KVM wel. Dat lijkt soms alsof ze een touw met een potlood rond hen binden en proberen de potlood in een fles te duwen. Wanneer het lukt, was de beslissing niet terecht. Lukt het niet, was het terecht.

Terug
Bovenaan