Jupiler Pro League 2022-2023

^ze zullen wel zien. De regels zijn wat ze zijn, maar het is alvast allemaal niet zo zwart-wit als sommigen doen uitschijnen. En uitspraken als "niet koosjer" vind ik al helemaal verregaand want er is zelfs nog geen uitspraak of het oké is of niet, om nog maar te zwijgen van het zogenaamde financieel voordeel... Allemaal veel en veel te prematuur, en dus veel te goedkoop.

^ze zullen wel zien. De regels zijn wat ze zijn, maar het is alvast allemaal niet zo zwart-wit als sommigen doen uitschijnen. En uitspraken als "niet koosjer" vind ik al helemaal verregaand want er is zelfs nog geen uitspraak of het oké is of niet, om nog maar te zwijgen van het zogenaamde financieel voordeel... Allemaal veel en veel te prematuur, en dus veel te goedkoop.
Aangezien het onderzoek al 3 jaar? aan de gang is , zal het inderdaad allemaal niet zo simpel zijn. Ik doe daar geen uitspraken over. Lees alleen in de media wat het zou kunnen kosten.

En niet koosjer vind ik zelf ook lachwekkend als ge weet wie er met propere handen corrupt is bevonden, rechtszaak afkopen en weer mogen verder doen. Ik blijf daar bij dat al die hoge pieten in de bestuurskamers aan corruptie doen. En niet alleen in België

De stress zal wel al beginnen komen, die hebben twee jaar geleden ook gezien dat Club het bijna uit handen heeft gegeven en onze voorsprong was drie keer zo groot.
Ik begrijp de genk supporters volledig.

Het probleem is niet per se dat Genk een VZW is, wel dat Genk blijkbaar vindt dat al hun commerciële activiteiten niet onderworpen zijn aan vennootschapsbelasting, in tegenstelling tot alle andere profclubs. Voor een spaghettiavond snap ik dat, voor een Sander Bergé die voor 25 miljoen euro naar de PL trekt al minder. Zelf vraag ik me oprecht af wat het verschil is. VZW statuut betekent niet dat je op magische wijze vrijgesteld bent van belastingen op winst, dat hangt volledig van de activiteiten af. De fiscus denkt er ook zo over.

Qua legaliteit kan ik me uiteraard niet uitspreken maar op ethisch vlak stel ik me daar serieuze vragen bij.

^als ge de doos van ethiek wilt opentrekken over voetbalactiviteiten zijn we vertrokken voor honderd pagina's. Dus laat ons het maar gewoon bij feiten houden en de geldende procedures.

En de fiscus is ook maar de fiscus he. Dat is geen bron van waarheid. Daarvoor verliezen ze veel te veel rechtzaken.

Net wat beelden van na het fluitsignaal gezien, dikke chapeau aan onze supporters voor de sfeer ondanks het verlies ♥️

^als ge de doos van ethiek wilt opentrekken over voetbalactiviteiten zijn we vertrokken voor honderd pagina's. Dus laat ons het maar gewoon bij feiten houden en de geldende procedures.

En de fiscus is ook maar de fiscus he. Dat is geen bron van waarheid. Daarvoor verliezen ze veel te veel rechtzaken.
Leidt misschien tot wat interessantere discussies hier dan het wekelijkse gezaag op de arbitrage en VAR :biglaugh:

Ik wil niet direct klagen over scheidsrechters maar Vissers deed er deze namiddag toch ook wel regelmatig om. Een buitenwaaiende bal snel nog affluiten om een scheidsrechtersbal aan Standard te geven was echt belachelijk. Die fase met een bal op het veld werpen niet bestraffen gaat er ook niet in.
Ik denk dat Brugge niet te klagen heeft. Ik begrijp nog altijd niet waarom Brugge die 2 vrije trappen kreeg.
Maar wat er vooral niet te begrijpen valt bij de "fout" voor de 2e vrije trap is dat ze 2x voordeel krijgen. Lang krijgt voordeel en mag doorspelen, trapt op doel en zijn schot wordt geblokt om erna nog een vrije trap te krijgen. Begrijpen wie kan begrijpen kan.

En Odoi was donker geel, maar kon voor zelfde geld rood krijgen (ongeveer zeflde fout als Zinckernagel op Eupen heeft hem rood opgeleverd). Lang leve de consequente arbitrage.

Het was een te vermijden nederlaag. Standard kwam te loom voor de dag en was onefficiënt in de aanval.

edit: sorry StevenFM, het was sterker dan mezelf.

Laatst bewerkt:
De stress zal wel al beginnen komen, die hebben twee jaar geleden ook gezien dat Club het bijna uit handen heeft gegeven en onze voorsprong was drie keer zo groot.
Ik begrijp de genk supporters volledig.
Dit vat het volledig samen. Ik ga gewoon tegenwoordig iedere match kapot van de stress.

Ik lig hier ook af en toe op andere ploegen te kappen uit frustratie.

Mijn grootste frustratie blijft gewoon dat die Engelse ploegen even de topschutter kunnen wegkapen met hun belachelijk hoge bedragen. En die zit dus gewoon op de bank.

Nu goed, volgend weekend ga ik het Belgisch voetbal links laten liggen. Ik ga eindelijk naar Barcelona - Real Madrid kijken. Samen met 3 andere Barca-fans. Het heeft geld gekost, maar blij dat ik er eindelijk eens tussenuit kan.

Het doel van PO was vooral ingevoerd om onze competitie Europees sterker te maken.
Aanvankelijk vond ik dat eigenlijk wel het geval gezien we - de Belgische competitie - ook uit een diep dal terugkwamen, maar dit lijkt toch niet meer het geval gezien we toch struggelen tegen ploegen uit Bulgarije en Azerbeidzjan in de Conference League...

Ik denk dat Brugge niet te klagen heeft. Ik begrijp nog altijd niet waarom Brugge die 2 vrije trappen kreeg.
Maar wat er vooral niet te begrijpen valt bij de "fout" voor de 2e vrije trap is dat ze 2x voordeel krijgen. Lang krijgt voordeel en mag doorspelen, trapt op doel en zijn schot wordt geblokt om erna nog een vrije trap te krijgen. Begrijpen wie kan begrijpen kan.

En Odoi was donker geel, maar kon voor zelfde geld rood krijgen (ongeveer zeflde fout als Zinckernagel op Eupen heeft hem rood opgeleverd). Lang leve de consequente arbitrage.

Het was een te vermijden nederlaag. Standard kwam te loom voor de dag en was onefficiënt in de aanval.

edit: sorry StevenFM, het was sterker dan mezelf.
dat is toch wel een héél rood-witte bril:
* die voordeelfase met Lang en vrije trap -> dat zie je toch wel regelmatig gebeuren dat scheidsrechter terugkomt op eerder fout omdat ploeg geen voordeel uit het balvoordeel haalt
* fout Odoi: indien geen bal dan zuiver rood, maar nu raakt hij EERST de bal, en komt dan met open voet op enkel terecht, niet echt aan hoge intensiteit, dus geel kan ik begrijpen, rood absoluut niet
* die slag op Meijer daar zijn al penalties voor gegeven, dus niet onlogisch dat dat eens aangehaald wordt

dat is toch wel een héél rood-witte bril:
* die voordeelfase met Lang en vrije trap -> dat zie je toch wel regelmatig gebeuren dat scheidsrechter terugkomt op eerder fout omdat ploeg geen voordeel uit het balvoordeel haalt
* fout Odoi: indien geen bal dan zuiver rood, maar nu raakt hij EERST de bal, en komt dan met open voet op enkel terecht, niet echt aan hoge intensiteit, dus geel kan ik begrijpen, rood absoluut niet
* die slag op Meijer daar zijn al penalties voor gegeven, dus niet onlogisch dat dat eens aangehaald wordt

Bij de 1 fout op Vanaken is er nu toch werklijk niets?

Mbt 2e fout. Bedoel ik vooral de lange tijd tussen de duik van Odoi en de beslissing van Visser voor het fluiten van de vrije trap na geblokt schot van Lang. Voor iets wat al geen fout was. Odoi duikt nadat hij de bal speelt, mocht hij geraakt zijn (niet te zien op beelden?), heeft het zijn pass al niet beindvloed.

Fout van Odoi: ik zeg zelf dat het (donker) geel is, alleen is het niet consequent met beslissingen in andere matchen.

Dat van Meijer heb ik niet gezien, zijn er ergens beelden van?

Bij de 1 fout op Vanaken is er nu toch werklijk niets?

Mbt 2e fout. Bedoel ik vooral de lange tijd tussen de duik van Odoi en de beslissing van Visser voor het fluiten van de vrije trap na geblokt schot van Lang. Voor iets wat al geen fout was. Odoi duikt nadat hij de bal speelt, mocht hij geraakt zijn (niet te zien op beelden?), heeft het zijn pass al niet beindvloed.

Fout van Odoi: ik zeg zelf dat het (donker) geel is, alleen is het niet consequent met beslissingen in andere matchen.

Dat van Meijer heb ik niet gezien, zijn er ergens beelden van?
Dat geval met Odoi/Lang is idd discutabel maar heb het nog zien gebeuren, dus lijkt me geen flagrante fout van de scheidsrechter.

Filmpje over die elleboog: geen idee, maar op tv was het toch duidelijk, en Meijer lijkt er me niet de persoon naar om komedie te spelen.

Dat geval met Odoi/Lang is idd discutabel maar heb het nog zien gebeuren, dus lijkt me geen flagrante fout van de scheidsrechter.

Filmpje over die elleboog: geen idee, maar op tv was het toch duidelijk, en Meijer lijkt er me niet de persoon naar om komedie te spelen.
Tuurlijk was het een fout van de scheidsrechter. Het was gewoon een mooie duik van Odoi en dus nooit een vrije trap. De rest is geschiedenis.

Elleboog op Meijer heb ik niet gezien, tv stond al af.

Een voetballer die geen komedie kan spelen? dat bestaat niet.

Tuurlijk was het een fout van de scheidsrechter. Het was gewoon een mooie duik van Odoi en dus nooit een vrije trap. De rest is geschiedenis.

Elleboog op Meijer heb ik niet gezien, tv stond al af.

Een voetballer die geen komedie kan spelen? dat bestaat niet.
Maar wel nog alles van de 2de helft gezien?

Het doel van PO was vooral ingevoerd om onze competitie Europees sterker te maken.
Aanvankelijk vond ik dat eigenlijk wel het geval gezien we - de Belgische competitie - ook uit een diep dal terugkwamen, maar dit lijkt toch niet meer het geval gezien we toch struggelen tegen ploegen uit Bulgarije en Azerbeidzjan in de Conference League...

Volgens de competitiecoëfficiënt is de JPL de 8ste beste competitie. Veel beter kan je daar niet doen, of wel?

Of er een causaal verband is met de invoering van de play-offs, dat lijkt me te gemakkelijk om te claimen. Maar zeggen dat we achteruit zijn gegaan, klopt toch ook niet.

Terug
Bovenaan