Jupiler Pro League 2022-2023

Durft gij uw hand ervoor in het vuur te steken dat het ENKEL over incompetentie gaat? Na propere handen?
Ik ben zeker niet rotsvast overtuigd dat het allemaal complotten zijn, maar ik ben even weinig overtuigd dat het allemaal incompetentie is. Ik sta sinds propere handen echt van niets meer verbaasd.

Mijn voorbeeld hierboven van Gumienny zegt op dat vlak toch genoeg hoe zoiets kan gaan. Dit is echt geen bedenking of theorie van mij, dit zijn echt zijn letterlijke woorden op meerdere bijeenkomsten van de scheidsrechter-vereniging waar zowel hij als mijn vader lid van waren.

Mijn voorbeeld hierboven van Gumienny zegt op dat vlak toch genoeg hoe zoiets kan gaan. Dit is echt geen bedenking of theorie van mij, dit zijn echt zijn letterlijke woorden op meerdere bijeenkomsten van de scheidsrechter-vereniging waar zowel hij als mijn vader lid van waren.
Dat komt natuurlijk wel door de supporters voornamelijk e. Als een scheidsrechter een fout maakt zijn er bij iedere ploeg wel mensen "ah ma ik weet dat die scheids voor .... supporterde, dus die is partijdig!"

Iedere scheidsrechter heeft op een gegeven moment, of zelfs nu nog, voor een ploeg gesupporterd anders komt ge niet in die voetbalwereld terecht, maar dat mag echt wel losgezien worden met het feit of die scheidsrechter al dan niet professioneel zijn werk doet. Beetje zelfde verhaal met commentators/analisten op dat vlak.

Als er echt nog louche zaken gebeuren, waar ik ook zeker niet mijn hand voor in het vuur wil steken dat dat niet zo is, dan zal het heus wel wat verder gaan dan "jama die woont op 5 minuten van X of die heeft ooit nog voor Y gespeeld"

zeker zonder enige aanleiding

Propere handen is toch wel genoeg aanleiding?
Geloven dat er geen louche dingen in het voetbal (ja, ook bij scheidsrechters) is net zo naïef als geloven dat het wielrennen clean is op dit moment. En ik begrijp wel dat je liever daar niet aan denkt want dat maakt de ervaring minder.

Nu, dat staat los van een scheidsrechter die voor één of andere ploeg supportert natuurlijk.

Tijd om alle scheidsrechters te screenen en terug te gaan tot hun 5 jaar om te zien voor welke club ze gesupporterd hebben. :laugh:
Slinger is toch ook ferm aan het doorslaan hoor... complotten, refs moeten objectieve robots zijn die nog nooit zelfs maar sympathie gehad hebben voor een ploeg, corruptie in alle gelederen.

Noem mij maar naïef, maar dit is gewoon belachelijke praat hoor, zeker zonder enige aanleiding.
Want fouten maken wil niet zeggen dat ze allemaal in een complot zitten hoor, of moeten we elke voetballer die onbegrijpelijke fouten (voor open doel missen, blunders, rode kaarten) maakt ook op de brandstapel gooien?
En kom niet af met "maar niet elke week", want er lopen prutsers genoeg rond op onze velden hoor.
Ik stel mijn vraag nog eens.
Wat denk je van propere handen? Van KV Mechelen, Delferiêre en Vertenten? Was je toen ook naïef en geloofde je de beschuldigingen ook niet?
Ik stel mij gewoon vragen dat die prutsers de ene week hetzelfde wel fluiten en de andere week niet.
Ik kan er gewoon niet bij dat je de elleboog niet ziet op de beelden (ze zitten er met 3!).

Dat argument van de voetballers missen ook, slaat echt op niets. Als zij missen benadelen ze hun eigen ploeg en that’s it. Als de ref mist dan benadeelt hij 1 ploeg terwijl hij net een neutrale factor zou moeten zijn die iedereen gelijk behandelt en net ervoor moet zorgen dat alles gelijk verloopt.

Dit.
Was ik geen Genk supporter keek ik AL LANG niet meer naar het Belgisch voevoetbal
En op Europees/wereld niveau is alles ok?
Hoe ik het lees, heeft die bij de jeugd zelfs voor Club gespeeld.
Dat betekent uiteraard niet dat die daarom noodzakelijk partij trekt voor Club, maar je maakt het dan toch een moeilijk verhaal naar de buitenwereld toe.
Die heeft de eerste ploeg niet gehaald dus is nu misschien gedegouteerd van Club. Aub he jongens.

Tuurlijk is propere handen echt, en ik wil ook niet beweren dat er nu niets gebeurt. Maar jullie doen alsof het effectief bewezen is precies dat er nu massaal (ja, want verschillende ploegen, refs) omkoping aan de gang is. Sorry, maar daar weiger ik in mee te gaan gewoon.

En voetballers die missen? Die kunnen dus niet omgekocht worden volgens jullie theorie? Enkel refs dus?
Sta me toe dit niet serieus nemen? :unsure:

Ik stel mijn vraag nog eens.
Wat denk je van propere handen? Van KV Mechelen, Delferiêre en Vertenten? Was je toen ook naïef en geloofde je de beschuldigingen ook niet?
Ik stel mij gewoon vragen dat die prutsers de ene week hetzelfde wel fluiten en de andere week niet.
Ik kan er gewoon niet bij dat je de elleboog niet ziet op de beelden (ze zitten er met 3!).
Die zaken ontkent hier toch niemand van propere handen en dergelijke?

Het komt nu gewoon over alsof je roept dat ze allemaal corrupt zijn, om achteraf als er 2 procent effectief corrupt is te zeggen van 'zie je wel dat ze allemaal corrupt zijn!
zo werkt het uiteraard niet.

Die zaken ontkent hier toch niemand van propere handen en dergelijke?

Het komt nu gewoon over alsof je roept dat ze allemaal corrupt zijn, om achteraf als er 2 procent effectief corrupt is te zeggen van 'zie je wel dat ze allemaal corrupt zijn!
zo werkt het uiteraard niet.
Voila, dat bedoel ik dus ook.
Er is niemand die ontkent dat er iets aan de hand is rond gans de arbitrage zoals omkadering, communicatie,... en mss ook ergens een corrupte ref, ik ga mijn handen daar ook niet voor in het vuur steken uiteraard.
Maar hier wordt gesproken over bewuste benadeling haast door verschillende personen, kom op zeg.

Van Damme had zelf dus zaterdag in 1B gefloten en zondag was hij 2x VAR in Tubeke. En hij is niet de enige semiprof als ik dat allemaal bekijk.
Soms doen ze de combinatie van zelf fluiten, 4e man zijn en nog eens VAR zijn in 1 weekend. Totaal onverantwoord.
Sorry maar dat is teveel van het goede en moet de KBVB aanpakken. Hierin gaan zij ook in de fout.

Ik kan er van meespreken want ik doe regelmatig ook 2 wedstrijden in een weekend als AR. Je focus op de 2e wedstrijd ligt soms een pak lager dan de eerste. Fysiek loopt het soms ook stroefer.
Dat is niet anders als VAR operator dat je op die schermen zit te gapen op gebied van focus.

Gewoon eventjes terzijde om wat meer inzicht te krijgen, dat doet niets af van de enorme blunders die gebeurd zijn op bepaalde fases. Over screening wil ik niet beginnen, dat is te belachelijk voor woorden.

Tuurlijk is propere handen echt, en ik wil ook niet beweren dat er nu niets gebeurt. Maar jullie doen alsof het effectief bewezen is precies dat er nu massaal (ja, want verschillende ploegen, refs) omkoping aan de gang is. Sorry, maar daar weiger ik in mee te gaan gewoon.

En voetballers die missen? Die kunnen dus niet omgekocht worden volgens jullie theorie? Enkel refs dus?
Sta me toe dit niet serieus nemen? :unsure:

Niemand doet alsof dat bewezen is. Niemand zegt dat er sowieso bewuste benadeling is. Maar met wat je ziet, stellen mensen zich terecht veel vragen. En jij minimaliseert dat wel heel hard.

Lip bloeit , scheids op 5 m van de 2 spelers , dat je dan is niet afvraagt om het 2 x te checken gaat erbij mij totaal niet in .

Soms willen we als videoref te snel gaan om het spel niet te lang te onderbreken.

Kijk, dat krijg je dan natuurlijk, iedereen zit te zagen dat het te lang duurt, maar als het dan te snel gaat, maar fout, krijg je ook weer een hele hoop kak.
Supporters mogen ook gewoon eens in de spiegel kijken in deze en begrip op brengen waarom het mss langer duurt dan gehoopt.

Sowah die naar rechts uitwijkt om de magische driehoek met Buchanon en Mata vervolledigen is echt niet goed voor mijn vrijdagavond.

Was ook aan het twijfelen maar raakt hem wel degelijk met arm. Maar wel van eigen lichaam, idk of dat er toe doet. Hoe dan ook, armoe troef weeral, niets intensiteit en goesting.

Volgens de regels is het penalty maar ja, zoveelste voorbeeld van een fase waarbij actie en straf buiten proportie zijn vind ik.

Terug
Bovenaan