Jupiler Pro League 2022-2023

Dat zijn dus semiprofs en krijgen al een basisvergoeding van 2600€ om niets te doen.

Als je dan 3 matchen per maand fluit en nog eens een match of 3 als VAR
dan heb je 2600+6000+1350. Dus samen een kleine 10 000€ per maand als semiprof. Dat vind ik best veel voor het niveau dat er jammer genoeg maar behaald wordt.
Dit zal wel niet meer kloppen want het is "al" van 2019, maar het geeft toch een indicatie hoe de rekening gemaakt wordt: https://www.jobat.be/nl/art/hoeveel-verdient-een-scheidsrechter
Dus ik denk dat die 10k per maand wel heel optimistisch is niet?

En serieus "om niets te doen"? Want die hebben geen opleidingen, trainingen, analyses, duurlopen, conditie op peil houden, ...
Als je natuurlijk zo minachtend doet over scheidsrechters heeft het geen zin om te discussieren imo.

Wat doet een voetballer om zijn miljoenen te verantwoorden? Ontbijtje pakken, beetje massage, trainingske van 2u, douche, beetje eten, beetje rusten, mss nog wat in de fitness en dan naar huis in de zetel gaan liggen? :laugh:

Laatst bewerkt:
Dit zal wel niet meer kloppen want het is "al" van 2019, maar het geeft toch een indicatie hoe de rekening gemaakt wordt: https://www.jobat.be/nl/art/hoeveel-verdient-een-scheidsrechter
Dus ik denk dat die 10k per maand wel heel optimistisch is niet?
Die bedragen die ik vermeld zijn van dit jaar. En je hebt dacht ik 12 semipro scheidsrechters.

Bvb Visser heeft al 18 matchen gefloten in de JPL en 6 Europese/Interlands dit jaar, reken maar uit zou ik zeggen (en dan reken ik de onkostenvergoeding en de matchen als 4de ref nog niet eens mee)

Edit: voor die opleiding krijgen ze ook vergoedingen geen paniek. En er zijn heel veel meer profvoetballers die geen miljoenen verdienen hoor. Niet alle profs spelen bij Club.
Ik wil maar zeggen dat de semiprofs op dit moment goed hun boterham verdienen itt tot de refs die deze status niet hebben. En ja dan verwacht ik ook een hoger niveau dan wat we de laatste tijd krijgen. Niet voor niets dat we al jaren geen scheidsrechters meer hebben op grote tornooien.

Laatst bewerkt:
Als het spel hervat wordt is de fase voorbij en kan daar niet meer op teruggekomen worden he.
Dan moet je maar eens naar Real-Sevilla kijken van 2j geleden. Er wordt een penalty voor Real gefloten, maar die gaat niet door want de VAR komt tussen en geeft Sevilla een penalty van enkele fases daarvoor.

Is de bal toen buiten gegaan? Zolang de bal in het spel in blijft kunnen ze terug gaan voor een penalty of rode kaart.

Dan moet je maar eens naar Real-Sevilla kijken van 2j geleden. Er wordt een penalty voor Real gefloten, maar die gaat niet door want de VAR komt tussen en geeft Sevilla een penalty van enkele fases daarvoor.
Vind het niet meteen terug maar normaal kan dat enkel als de bal niet uit het spel gegaan is.

Ze hebben overschot van gelijk ... eens benieuwd of er officiële reactie gaat komen.

Ik heb het elders ook al aangegeven, maar het wordt tijd dat clubs eens samenzitten over de catastrofale arbitrage. Het wordt erger en erger...
Ik heb hier ook al geklaagd over beslissingen in ons nadeel en anderen ook qua hun club. Maar het wordt tijd dat de clubs dat eens opzij zetten en hier samen over in gesprek gaan. Want dit? Dit kan echt niet meer. Gisteren op Mechelen was het weer prijs.

Ik heb begrip dat het ook maar mensen zijn, maar sommige beslissingen kunnen gewoon niet.
Ik vind de statement van Gent nog altijd veel te braaf, maar het zal meer opbrengen (hopelijk) op de lange termijn.
Die bekerwedstrijd gisteren ook weer.
Als je beide tackles zag, kan je voor de eindbeslissing geen begrip hebben.

Op zich wel akkoord met dat statement, maar wat @starspike zegt ... dat de clubs gewoon eens met statement komen, dat zou veel meer effect hebben.
Maar ik hoop dan ook dat, om ff verder te gaan op wat ik gisteren zei, de clubs bereid zijn om mee te investeren en er niet een gewoon een wij-zij verhaal van maken, en terwijl wat wild staan roepen tegen de algehele arbitrage over "onkunde, onwil, onvoldoende kennis van zaken, ..."

Het voetbal groeit en er zijn steeds meer scheidsrechters nodig, door de VAR zijn er nog meer scheidsrechters nodig. Niet onlogisch dat het niveau dan daalt, die kloof krijg je niet op vijf jaar dichtgefietst.
Er is ook nog wel wat werk aan de financiele incentives. Voor de hoofdref is het best oké, maar de VAR verdient eigenlijk echt héél weinig. Kan me best inbeelden dat er mensen gewoon afhaken omdat het niet interessant genoeg is.

Referee Department volgt het VAR-protocol en is niet van plan om AA Gent opnames te verschaffen na bijtende brief van Buffalo’s​

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F03%2F01%2Fc8805519-45b5-4ea9-b2ff-9d61e8e575aa.jpg

AA Gent wil weten wat er is misgelopen bij de niet-bestrafte elleboog van Club Brugge-aanvaller Tajon Buchanan en wil inzage in de communicatie tussen de scheids en de VAR. Het Referee Department is echter niet van plan om opnames vrij te geven.

Dit zegt eigenlijk alles.
Als je niets te verbergen hebt geef je dit vrij.

Of, als je dit precedent schept, gaat elke ploeg elke speeldag elke discutabele beslissing gaan "bevragen", wat ze waarschijnlijk niet willen.

"Als je niets te verbergen hebt" :lol:
Dat neigt gewoon naar complot theorieën, wat een zever.

Is gewoon ook een beetje een heksenjacht aan het worden. Dat je het aankaart, dat snap ik, maar het moet ook niet belachelijk worden.

Of, als je dit precedent schept, gaat elke ploeg elke speeldag elke discutabele beslissing gaan "bevragen", wat ze waarschijnlijk niet willen.

"Als je niets te verbergen hebt" :laugh:

Is gewoon ook een beetje een heksenjacht aan het worden. Dat je het aankaart, dat snap ik, maar het moet ook niet belachelijk worden.
ik weet ook gewoon niet wat je kan bereiken als je die info wél hebt? ga je de match nog eens herspelen dan?
want dan ga je dan élke match mogen beginnen herspelen, want in élke match zijn er wel bedenkelijke fases.

nee, we hebben die match verdiend verloren, maar je moet ook niet méér gaan vragen dan een grondige her-evaluering van de VAR. best vóór de play-offs.

En ondertussen klaagt Cercle ook: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230227_97011453
En Zulte wilt geen Van Driessche of Laforge meer als ref https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230301_95879693

Dringend tijd dat er iets gebeurt aan het tanende niveau van de refs
Over die penalties heeft Cercle echt wel een punt. Even gekeken naar de penalty ratio in de top-10 competities en in België worden er veruit het meeste strafschoppen toegekend per match; 15% meer strafschoppen per wedstrijd dan in de tweede hoogste competitie (Ligue 1) en dubbel zoveel als in de Eredivisie of de Premier League.

Premier League: 0.22
La Liga: 0.33
Bundesliga: 0.35
Serie A: 0.29
Ligue 1: 0.39
Eredivisie: 0.21
Liga Portugal: 0.36
Jupiler Pro League: 0.44
Scottish Premiership: 0.28
Austrian Bundesliga: 0.27

Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de beslissingen maar wel dat de grens om hier een strafschop te krijgen veel lager ligt dan in andere competities. Persoonlijk zie ik het liever andersom.

"Als je niets te verbergen hebt" :laugh:

Dus jij gelooft echt dat er in een miljoenen wereld niet gefoefeld wordt?
Dan ben je echt gewoon naïef.
Om gewoon maar Mechelen of Juventus aan te halen.
Of verschillende clubleiders die hun schuld hebben afgekocht zoals Louwagie.

De manier waarop ze fases “beoordelen” maakt dit alles gewoon zeer verdacht.
Dat ze geen verantwoordelijkheid nemen en gewoon stilzwijgend verder doen maakt hun ook verdacht.
Waar zijn Delferière en Vertenten naar toe?

Dus jij gelooft echt dat er in een miljoenen wereld niet gefoefeld wordt?
Dan ben je echt gewoon naïef.
Om gewoon maar Mechelen of Juventus aan te halen.
Of verschillende clubleiders die hun schuld hebben afgekocht zoals Louwagie.

De manier waarop ze fases “beoordelen” maakt dit alles gewoon zeer verdacht.
Dat ze geen verantwoordelijkheid nemen en gewoon stilzwijgend verder doen maakt hun ook verdacht.
Waar zijn Delferière en Vertenten naar toe?
Ik denk dat je zal verschieten als we allemaal weten wat er wordt geregeld.

Het voetbal groeit en er zijn steeds meer scheidsrechters nodig, door de VAR zijn er nog meer scheidsrechters nodig. Niet onlogisch dat het niveau dan daalt, die kloof krijg je niet op vijf jaar dichtgefietst.
Er is ook nog wel wat werk aan de financiele incentives. Voor de hoofdref is het best oké, maar de VAR verdient eigenlijk echt héél weinig. Kan me best inbeelden dat er mensen gewoon afhaken omdat het niet interessant genoeg is.
Dalend niveau vind ik onbegrijpelijk. De rode kaart niet geven aan Buchanan heeft niets te maken met dalend niveau. Zelfs kinderen van 6 jaar zien dat dit niet kan en rood zou zijn. Daar zit gewoon meer achter

Waarom zou je kijken als je er vanuit gaat dat er gefoefeld wordt?
Omdat je supporter bent van een voetbalploeg, en misschien tegen beter in het niet wil geloven?
Maar er elke speeldag grote fouten gemaakt worden. Dat de ene week de fout correct beoordeeld wordt en nog geen 25 min later anders?
En dacht je eerst alles rond Delferière en co een leugen was? Of overdreven?

Terug
Bovenaan