Jupiler Pro League 2022-2023

Mja, ik vond het vreemd, en ook niemand in het stadion die erom riep. Ook niemand bij Westerlo. Vandaar dat dat VAR moment zo onbegrijpelijk leek op dat moment.

hEEcd9G.png

Mja, ik vond het vreemd, en ook niemand in het stadion die erom riep. Ook niemand bij Westerlo. Vandaar dat dat VAR moment zo onbegrijpelijk leek op dat moment.

Dat niemand erom riep, ligt vooral omdat ge zowel als speler als supporter bezig zijt met de bal te volgen.

Omdat hij gewoon gigantisch blunderde dit weekend en dat dit een impact heeft op de competitie. Daar mag wel wat tegenover staan vind ik.
Ja dit begrijp ik ook echt niet. Maar net zoals zoveel zaken in dit land : straffeloosheid. Wat maakt het hier uit of ge iets mis doet? Dag later doe je gewoon hetzelfde opnieuw zonder straf. Zielig eigenlijk

Mja, als we gaan beginnen met het schorsen van de VAR-mensen hebben ze op den duur niemand meer beschikbaar. :unsure:

Er zijn gewoon een grondige hervormingen nodig binnenin dat busje. Geen idee hoe vaak dat al gezegd is geweest door velen (inclusief mezelf), maar zet daar alstublieft om te beginnen al een ex-voetballer bij die mee kan oordelen over bepaalde zaken door zijn ervaringen als profvoetballer.

Gaan we een week op voorhand al zagen over de refs? Begint al vroeg.
Voor de bekermatch donderdag, he.

Overigens is mijn post volledig neutraal zonder enige implicatie van incompetentie aan het adres van Visser of de VAR die dit weekend flagrant in de fout ging. Alle discussie die hieruit vloeit, is jullie eigen verdienste.

:coolbrows:

Al heeft zo'n 'straf' natuurlijk ook geen enkel nut.

Zet De Bleeckere als hoofd van de refs/VAR gewoon elke match op 1 van de drie stoeltjes. Lang leve de consequentie en aangezien 90% van de wedstrijden toch niet overlapt lijkt me dit ideaal.

En hij krijgt waarschijnlijk toch genoeg geld :unsure:

Trouwens, wat vonden jullie van het VAR moment bij Westerlo - Union? Die kerel van Westerlo had de bal al een seconde eerder op doel getrapt, is dat dan echt nog een penalty waard? Allé, iedereen ziet dat Lazare te laat met die tackle is, maar had totaal geen invloed meer op het resultaat (trap in de tribunes)
Ik vond het al straf dat die niet gewoon rood kreeg voor zo'n tackle.

Veel te laat, geen intentie de bal te spelen en nog gevaarlijk ook.

Zet De Bleeckere als hoofd van de refs/VAR gewoon elke match op 1 van de drie stoeltjes. Lang leve de consequentie en aangezien 90% van de wedstrijden toch niet overlapt lijkt me dit ideaal.

En hij krijgt waarschijnlijk toch genoeg geld :unsure:
En bij elk doelpunt op stilstaande fase VAR moment om te zien of niemand elkaar heeft aangeraakt? Om hem dan af te keuren

Nee dank u

Mja, als we gaan beginnen met het schorsen van de VAR-mensen hebben ze op den duur niemand meer beschikbaar. :unsure:

Er zijn gewoon een grondige hervormingen nodig binnenin dat busje. Geen idee hoe vaak dat al gezegd is geweest door velen (inclusief mezelf), maar zet daar alstublieft om te beginnen al een ex-voetballer bij die mee kan oordelen over bepaalde zaken door zijn ervaringen als profvoetballer.
Is dat nu zo moeilijk om communicatie tussen de VAR en arbitrage vrij te geven in het stadion zodat iedereen kan meevolgen?
Dan zal er meer begrip komen.
Na een beladen wedstrijd met discutabele fases zou de VAR een verklaring moeten afleggen na de wedstrijd.
Moet de VAR geschorst worden? Na het onbegrip van mij en alle mede Buffalo’s wel.
Maar laat hun desnoods verklaren waarom ze niet tussenkwamen.
Dan is het ook duidelijk waarom ze niet tussenkwamen.
Dit gaat niet over 2mm buitenspel, maar over een overduidelijke fase die gewoon weg niet verkeerd kan beoordeeld worden.
Daarom graag de uitleg van de VAR.

Ook VAR-coördinator Christof Dierick heeft er niet meteen een verklaring voor waarom de videoscheidsrechter niet ingreep. "Ik heb de fases opnieuw bekeken en heb ook gecontroleerd welke beelden de VAR heeft gebruikt."

"Ze zijn iets te snel over de fase heen gegaan. Ze hebben het te snel gecheckt en hebben daardoor de impact anders ingeschat."

Dat in hetzelfde weekend ook een flagrante fout van Eupen-aanvaller Djeidi Gassama aan het oog van de VAR ontsnapte, maakt het extra vervelend voor Dierick. "Zulke fases zorgen ervoor dat de VAR er slecht uitkomt", zegt hij.

Akkoord dat iemand fouten kan maken. Maar hier heb je dus de scheidsrechter die het niet ziet, de lijnrechters die het niet zien en vervolgens de drie scheidsrechters in het VAR busje lokaal (dank u @NemesisBE) die het op de TV beelden niet zien. Dan zit het probleem wat mij betreft toch dieper dan enkel een individuele fout.

Laatst bewerkt:

Da's geen busje hoor. Gewoon een vast lokaal in Tubeke waar ze elke match doen.

Ik vond die Eupen aanvaller nog veel smeriger dan de slag, die kerel stak in volle sprint zijn been vooruit om de keeper extra hard te treffen. Met succes.
Dat de VAR zoiets laat passeren, toont nogmaals aan dat de VAR er enkel is zodat de bond nog meer het entertainment kan manipuleren.

Trouwens, sporting zaagt over buitenspel, maar dat ze eerst een lachwekkende penalty kregen, werd stilletjes vergeten.
Als een arbiter zoiets tegen Sporting of Club fluit, staat het kot in brand.

Terug
Bovenaan