Jupiler Pro League 2022-2023

Je kan de Buchanan fase dan (wellicht met een beetje goede wil ;) ) ook lezen alsof hij de bal gewoon wilt afschermen en daardoor z'n armen gebruikt en hierbij per ongeluk Orban vol in het gezicht raakt. Normaal duelletje dus. Z'n reactie meteen na het contact sprak in ieder geval wel boekdelen. Buchanan had Orban niet zo willen raken.
Eerst een bewuste slag uitdelen en dan de vermoorde onschuld spelen. Dat is de enige verklaring hiervoor al de rest is zever en dat weet je ook ;-)

Zeker, ik probeer gewoon de selectieve verontwaardiging aan te duiden over onterecht niet-gegeven rode kaarten.

Verder denk ik wel dat Buchanan even oprecht verschoten was van hoe hard hij Orban geraakt had, maar dat doet er niet toe uiteraard.

Ah voila. Een normale beweging is dat toch niet echt van Nurio.

Uiteraard niet van dezelfde "graad" als TJ, maar dat uit zich doorgaans eerder in het aantal weken schorsing eerder dan in het al dan niet geven van een rode kaart.

Maar Lazare 2 weken geleden is eigenlijk een veel beter voorbeeld. Bij Nurio kan je nog twijfelen over intentie; bij Lazare zeer zeker niet. Maar toen hoorde we dus niemand daarover.

Je afzetten op een andere speler (goed wetende dat Nielsen daar ligt) met je been gestrekt anderhalve meter naar achter. Ok dan. Misschien. Ik zeg het: je kan inderdaad twijfelen over de werkelijke intentie van Nurio.

Je afzetten op een andere speler (goed wetende dat Nielsen daar ligt) met je been gestrekt anderhalve meter naar achter. Ok dan. Misschien. Ik zeg het: je kan inderdaad twijfelen over de werkelijke intentie van Nurio.
Nee dat zeg je niet
Jij zegt dit:

Wel grappig ook weer dat hier weer zoveel commotie over is, terwijl Nurio 2 minuten daarvoor "in de actie" tot 2x toe natrapt naar de op de grond liggende Nielsen. Twee maten en twee gewichten, zoals zo vaak. Maar goed, kritisch, eigen analytisch vermogen in het Belgisch mediakorps in blijkbaar teveel gevraagd.

Terwijl zoals @quo_vadis ook zegt dit gewoon een normale actie is hoor.

Als je kort draait en je verwacht grond onder uw voeten dan is het toch niet onlogisch dat uw been zich strekt omdat er geen weerstand/grond is om af te zetten.

Dit is voor mij echt geen natrappen of iets dergelijks maar gewoon ongelukkig itt een bewuste elleboog in het gezicht van je tegenstander.

En ivm Onyedika-Lazare: (los van het belachelijke gedrag van die zogezegde supporters)
In beide is sprake dat Lazare goed wegkwam en dat hij rood moest krijgen

Alles is beeldvorming natuurlijk. Misschien speel ik iets teveel Calimero maar:

De actie van Buchanan is hét wapenfeit van deze speeldag. Dat de xG 2.29 - 0.27 was, is blijkbaar maar een voetnoot.

De actie van Lazare was eerder een voetnoot die nadien blijkbaar nog werd aangehaald in artikels die eigenlijk gaan over racistische reacties van Club supporters. :)

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de VAR teveel onbegrijpelijke beslissingen neemt. Eigenlijk kan het niet dat Buchanan en Lazare geen rood krijgen. Beide zijn onverklaarbaar; overduidelijke intentie om de speler te raken (en niet de bal) in een situatie waarin het spel (zo goed) als stil ligt. Dat moet er echt uit.

De actie van Buchanan is hét wapenfeit van deze speeldag. Dat de xG 2.29 - 0.27 was, is blijkbaar maar een voetnoot.

De actie van Lazare was eerder een voetnoot die nadien blijkbaar nog werd aangehaald in artikels die eigenlijk gaan over racistische reacties van Club supporters. :)

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de VAR teveel onbegrijpelijke beslissingen neemt. Eigenlijk kan het niet dat Buchanan en Lazare geen rood krijgen. Beide zijn onverklaarbaar; overduidelijke intentie om de speler te raken (en niet de bal) in een situatie waarin het spel (zo goed) als stil ligt. Dat moet er echt uit.
Dit was 11 tegen 11, als Club een uur met een man minder staat weet je het niet. Gent is sowieso ook niet gewonnen tegen 10 man maar het was wel wedstrijdbepalend.

Omdat die xG ook helemaal kan omkeren als Buchanan na 30 minuten rood krijgt.
KAN hé. Maar je krijgt allesinds een volledig andere wedstrijd.

Toch classic Hein om altijd op de refs te melken ipv naar zijn ploeg te kijken?
Is al jaren zo. Niet dat hij geen punt heeft maar vaak is dat gewoon zijn enige onderwerp na een match.

Kan er nog wel 1000 vinden denk ik.

Om het helemaal in het belachelijke te trekken van Lazare en Onyedika

De Club speler had bij deftige refs zelfs niet aan de wedstrijd mogen beginnen tegen Union (dan had hij zijn 2e geel en rood gekregen na de voorgaande wedstrijd tegen Antwerp voor die middenvingers richting het publiek)

Andere gebruikers uitlachen om hun mening is niet nodig.
Toch classic Hein om altijd op de refs te melken ipv naar zijn ploeg te kijken?
Lol, als hij nu niets mag zeggen wat dan wel nog?
Geeft trouwens zelf aan in zijn analyse na de match dat de rode kaart niet per se had betekend dat Gent wel gewonnen had. Is gewoon schandalig optreden van de VAR, alsof je dit kan laten passeren.
Reacties van Finisterra hierboven trouwens :rofl:

Lol, als hij nu niets mag zeggen wat dan wel nog?
Geeft trouwens zelf aan in zijn analyse na de match dat de rode kaart niet per se had betekend dat Gent wel gewonnen had. Is gewoon schandalig optreden van de VAR, alsof je dit kan laten passeren.
Reacties van Finisterra hierboven trouwens :rofl:
Ik zeg niet dat hij niets mag zeggen want hij heeft gelijk dat het rood moest zijn én dat de VAR moest ingrijpen. Maar daarna kan je toch gewoon een nuchtere analyse maken van de wedstrijd van uw ploeg?

Over Buchanan heb ik het eerder al gezegd. Die staat met zo'n rare negatieve attitude op het veld bij ons. Altijd lopen zagen, gezicht op onweer, supersnel geïrriteerd door alles en iedereen. Ik heb wat wedstrijden gezien van toen hij nog in de MLS speelde en daar had die dat totaal niet.

Ik vind dat Nurio toch een rare beweging doet met de rechtervoet. Als je wil draaien zoals hem, dan zou je rechtervoet normaal je steunvoet moeten zijn om te pivoteren, maar hij schopt eerst vooruit met die voet (en lijkt ook de reden dat hij zo zwaait met zijn ander been omdat hij uit balans is).

Lazare op Westerlo anders ook maar heel shady dat die opnieuw aan kaarten ontsnapt.
En wat daar op Eupen - Cercle gebeurt met die keeper....
Het wordt gewoon week na week na week erger in onze competitie. Maar het is vooral de schuld van ons! Wij kennen de VAR regels niet.

Dit was 11 tegen 11, als Club een uur met een man minder staat weet je het niet. Gent is sowieso ook niet gewonnen tegen 10 man maar het was wel wedstrijdbepalend.
Omdat die xG ook helemaal kan omkeren als Buchanan na 30 minuten rood krijgt.
KAN hé. Maar je krijgt allesinds een volledig andere wedstrijd.
Net zoals Lazare tegen Club dus? Was evenzeer wedstrijdbepalend (ook al in de 1e helft). Toen was dat nochtans allesbehalve een "wedstrijdbepalend" item in de media. Selectieve verontwaardiging...

Om het helemaal in het belachelijke te trekken van Lazare en Onyedika

De Club speler had bij deftige refs zelfs niet aan de wedstrijd mogen beginnen tegen Union (dan had hij zijn 2e geel en rood gekregen na de voorgaande wedstrijd tegen Antwerp voor die middenvingers richting het publiek)
Net zoals De Laet? Werd toen ook weer "vergeten" door de media. Alle focus op Onyedika (die overigens dit ook niet zomaar zal doen). Maar wellicht zijn enkel Club supporters racistisch (volgens de media).

Terug
Bovenaan