Jupiler Pro League 2022-2023

q
@Silence @quo_vadis

Ik heb de desbetreffende fase niet gezien, maar jullie discussie doet me aan dit artikel met uitleg over wat verstaan wordt onder "doelbewust de bal raken". (of gecontroleerd balbezit)
Er zijn een dozijn video's om te verklaren wat wel en niet offside is, met wat chance is er eentje hetzelfde als de fase uit deze match.

dan kom ik al deze tegen:

A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent.

No change to Law 11 is necessary but, to reflect football’s expectation, the guidelines for distinguishing between ‘deliberate play’ and ‘deflection’ are clarified as follows:

‘Deliberate play’ is when a player has control of the ball with the possibility of:

• passing the ball to a team-mate; or
  • gaining possession of the ball; or
  • clearing the ball (e.g. by kicking or heading it).

If the pass, attempt to gain possession or clearance by the player in control of the ball is inaccurate or unsuccessful, this does not negate the fact that the player ‘deliberately played’ the ball.
Waarbij Sardella de bal wegkopt dus is dit volgens die regel geen offside van die speler van Standard

Het was Fossey die uit buitenspel kwam en dus voor Sardella staat. Ohio staat ook vlak bij Sardella en kan ook de reden zijn waarom hij hem weg heeft gekopt, en die stond geen buitenspel.
333887881_927197421803499_3385461303773120943_n.jpg

Wat zit je hier eigenlijk allemaal te vissen, Slimani laat zich gewoon vallen en 2 minuten ervoor maakt die een duwfout op een verdediger zonder bal tegen de keeper waar hij al geel moest krijgen.
Laifis houdt hem tegen met de arm.
Dat is licht, maar compleet overbodig en Slimani laat zich gemakkelijk vallen.
Maar ik zie geen poging om de bal te spelen dus ik begrijp het gemekker wel ook al zou het licht zijn. Maar je mag geen reden geven om te fluiten..

Die duwfout is idd onnodig en gevaarlijk en ook geel ja

Tgoch, geen overduidelijke scoringskans omdat de bal te ver weg was, verdedigers van Standard die dichter bij doelstonden? (Ben maar aan het gissen).
Ja idd moeten gissen waarop ze de regels nie volgen
Feit is dat hij geen intentie heeft om de bal te spelen en dat is een voorwaarde voor geel of rood

In die quote die ik gaf was het geen buitenspel omdat die speler van Anderlecht bewust de bal speelt. Staat los van gecontroleerd balbezit.
Zij spreken over gecontroleerd balbezit hè ivm die nieuwe fase..

Toch helaas enkele discutabele fases
Verdiende hij gewoon te winnen

Ja idd moeten gissen waarop ze de regels nie volgen

Zij spreken over gecontroleerd balbezit hè ivm die nieuwe fase..

Toch helaas enkele discutabele fases
Verdiende hij gewoon te winnen
Ik spreek niet over nieuwe fase of gelijk wat, zoals ik hier de regel lees en de fase erbij neem is het gewoon geen buitenspel omdat Sardella de bal bewust wegkopt en daarmee het buitenspel opheft. Niets nieuwe fase, gewoon geen buitenspel. Dus ook geen discutabele fase

Journalist van het nieuwsblad ziet dingen die er niet zijn gebeurd :

De Rouches voetbalden in die tweede periode wel net wat vaker op de helft van Anderlecht maar de thuisploeg loerde maar wat graag op de tegenaanval. Slimani pakte wel nog een domme rode kaart nadat hij al te fel protesteerde toen hij zich veel te makkelijk liet vallen. Na een foutje in de Standard-defensie lieten Verschaeren en Ashimeru bovendien na om de partij op slot te gooien.

Dus 2-2 met een man minder. Niet slecht dan.

Ik spreek niet over nieuwe fase of gelijk wat, zoals ik hier de regel lees en de fase erbij neem is het gewoon geen buitenspel omdat Sardella de bal bewust wegkopt en daarmee het buitenspel opheft. Niets nieuwe fase, gewoon geen buitenspel. Dus ook geen discutabele fase
Volgens Jonathan Lardot was er een tweede fase begonnen en hij keurde het doelpunt goed.

Gewoon belachelijk dat Anderlecht niet minstens 10 punten meer heeft dit seizoen. Wat die al allemaal gewoon weggegeven hebben (of vergeten pakken of afgepakt), niet te doen eigenlijk.

Volgens Jonathan Lardot was er een tweede fase begonnen en hij keurde het doelpunt goed.
Dan is er volgens hem (aangezien Sardella de bal bewust speelt) een nieuwe fase begonnen.

Mij lijkt het op basis van die regel gewoon geen buitenspel en staat dit los van een nieuwe fase of niet

Als dat zijn oordeel is, dan geeft hij toch onrechtstreeks aan dat het wél buitenspel was in de 1e fase, en dat de lijnrechter daar dus een fout gemaakt heeft door niet te vlaggen.

Terug
Bovenaan