Jupiler Pro League 2022-2023

Als je die bal wegkopt, zonder dat er iemand mee in duel zit, dan weet je meestal wel waar naar je die bal kopt en is dat vrij gecontroleerd.
Als je de bal voor een voet zet, dan heb je geen idee naar waar die bal gaat vliegen.
Maar je kopt die bal weg omdat er iemand buitenspel staat in je rug en dus beïnvloedt die het spel.

Omdat het een bal koppen een bewuste acties is waar je de bal raakt en bij een blok je niet bewust de bal speelt. Of zoiets :p
Intentie is hetzelfde voor mij hoor.

Je kan ook zeggen Murillio springt en krijgt de bal domweg tegen zijn kop 😂

Maar soit controleert balbezit dus en dat was er in geen geval.

Achja kunt het Lardot nie kwalijk nemen, die kan met dezelfde bus mee naar Luik straks

Maar je kopt die bal weg omdat er iemand buitenspel staat in je rug en dus beïnvloedt die het spel.
Dit dus.

Eigenlijk moet Murillio dus die bal laten lopen en is het buitenspel.

Maar ook hier voel je aan alles (en lees je hun vorige beslissing) dat zij zelf mogen interpreteren.
Trouwens als de VAR u roept zal hij ook wel een andere mening hebben zeker?

Maar Fossey ging niet in duel, als hij nu echt mee de lucht in was gegaan, dan hadden ze volgens mij wel buitenspel gevlagd.
Maar de bal wordt toch weggekopt omdat die speler van Standard in zijn rug staat.

Maar zoals je zelf ziet vind ik het een moeilijke en is het niet altijd zo simpel

Je kan toch moeilijk zeggen dat hij serieus voor Standard fluit?
De 2 buitenspelfases zijn duidelijk voor interpretatie vatbaar (die 2e is trouwens al tegendraads met het ref department)

Ook geen idee waarom Fossey mocht blijven staan bij die penalty?

Een opzettelijke handsbal, duwen, vasthouden of een tackle zonder intentie om de bal te spelen, waarbij een scoringskans ontnomen wordt in het strafschopgebied, dienen nog altijd bestraft te worden met een rode kaart. Alleen een tackle mét intentie om de bal te spelen of onopzettelijk hands zullen voortaan met een gele kaart worden bestraft.

Fossey heeft geen enkele intentie om de bal te spelen en loopt enkel Amuzu onderuit -> rood + penalty

De fase waar Slimani geel krijgt trouwens..
Laifis blokeerde hem de doorgang met de arm, obstructie?

Ivm de 2e goal

Langs de andere kant, stuur Sardella terug naar de beloften en zet N'Diaye terug want tis dramatisch

Hmm miszien dan want volgens mij stond Fossey toch wel achter Murillo (schuinachter). Indien niet nevermind
Fossey stond achter Sardella, niet Murillio

Als Fossey er niet staat kan Sardella rustig en alleen die bal controleren en uitvoetballen ipv wegkoppen dus beïnvloed hij het spel.

De fase waar Slimani geel krijgt trouwens..
Laifis blokeerde hem de doorgang met de arm, obstructie?

Ivm de 2e goal

Langs de andere kant, stuur Sardella terug naar de beloften en zet N'Diaye terug want tis dramatisch
Wat zit je hier eigenlijk allemaal te vissen, Slimani laat zich gewoon vallen en 2 minuten ervoor maakt die een duwfout op een verdediger zonder bal tegen de keeper waar hij al geel moest krijgen.

Terug
Bovenaan