Jupiler Pro League 2022-2023

Een speler, in buitenspelpositie, die de bal ontvangt van een tegenstander die de bal bewust
speelt (behalve vanuit een bewuste redding) wordt niet geacht voordeel uit zijn positie te
halen. Zie het figuur hieronder. Dit is geen buitenspel omdat de verdediger een bewuste
actie maakt om de bal te spelen. Doordat de verdediger de bal blokt en de bal daardoor bij
aanvaller terechtkomt, ontstaat er een nieuwe situatie.

Dus geldig doelpunt afgekeurd..
Doe je er nu om?

Kijken voor offside. Netjes nu

Bal is niet onder controle van Anderlecht dus nu moet je deze wel afkeuren. Wtf is dit allemaal seg.
Vuile Luikenaar!

Op Club me ook weer dood moeten ergeren aan medesupporters die klagen bij de VAR-penaltyfase omdat het te lang duurde. Ik val misschien in herhaling, maar liever geen penalty krijgen na 30 seconden dan er wel 1 krijgen na 4 minuten ga ik nooit snappen.

Had maar belachelijk geweest moest die afgekeurd zijn
Het referee department na onze goal tegen Zulte:

“Nadat Slimani de bal speelt, raakt Oostende-speler Pierre Dwomoh de bal en gaat die richting het midden van het terrein. De speler van Oostende heeft geen gecontroleerd balbezit”, aldus het Professional Referee Department.

“Hij raakt of speelt de bal niet bewust. Het aanvallende team (Anderlecht, red.) kreeg meteen weer balbezit en ging door met aanvallen. Men kan dus niet spreken over een nieuwe aanval. Daarom moest het doelpunt wegens buitenspel worden afgekeurd.”

Een voorzet over de lijn koppen is dat gecontroleerd balbezit?

Btw Diawara heeft daarnet veel geluk gehad dat hij geen Noa Lang is of hij kon gaan douchen. Want dit was echt 100 keer erger dan vorig jaar.

Wat is het verschil met een voorzet wegkoppen en uw voet voor een schot zetten?

Bij alletwee hebt ge de intentie de bal weg te werken hè
Als je die bal wegkopt, zonder dat er iemand mee in duel zit, dan weet je meestal wel waar naar je die bal kopt en is dat vrij gecontroleerd.
Als je de bal voor een voet zet, dan heb je geen idee naar waar die bal gaat vliegen.

Terug
Bovenaan