Jupiler Pro League 2022-2023

Ik volg Antwerp totaal niet, maar elke keer ik een samenvatting zie, zie ik die lege (hoofd?) tribune. Wat gaat daar eigenlijk mee gebeuren?

Ik volg Antwerp totaal niet, maar elke keer ik een samenvatting zie, zie ik die lege (hoofd?) tribune. Wat gaat daar eigenlijk mee gebeuren?
De bedoeling is dat die plat gaat en dat er een nieuwe tribune wordt gebouwd. Maar de gronden waarop die tribune staat zijn niet eigendom van Antwerp maar van Mintjens. Antwerp betaalt haar jaarlijks om met de grond te mogen doen wat het wil maar in 2052 vervalt dat opstalrecht en worden de gronden en gebouwen erop eigendom van Mintjens. Met dank aan Eddy Wauters.

Dus ja, die situatie ziet Gheysens niet zitten en vandaar lopen er nog steeds onderhandelingen tussen beide partijen.

Eigenlijk hoop ik dat ze die tribune gewoon laten staan en ik terug op mijn houten bank kan gaan zitten :(

De bedoeling is dat die plat gaat en dat er een nieuwe tribune wordt gebouwd. Maar de gronden waarop die tribune staat zijn niet eigendom van Antwerp maar van Mintjens. Antwerp betaalt haar jaarlijks om met de grond te mogen doen wat het wil maar in 2052 vervalt dat opstalrecht en worden de gronden en gebouwen erop eigendom van Mintjens. Met dank aan Eddy Wauters.

Dus ja, die situatie ziet Gheysens niet zitten en vandaar lopen er nog steeds onderhandelingen tussen beide partijen.

Eigenlijk hoop ik dat ze die tribune gewoon laten staan en ik terug op mijn houten bank kan gaan zitten :(
Old skool :clap: op tv ziet het er wel niet uit.

Toen Antwerp een tiental jaar geleden nog in de krochten van tweede klasse zat ook nog een paar keer op de houten planken van T2 gestaan/gezeten. Toch wel iconisch, met altijd een leuke sfeer.

Toen Antwerp een tiental jaar geleden nog in de krochten van tweede klasse zat ook nog een paar keer op de houten planken van T2 gestaan/gezeten. Toch wel iconisch, met altijd een leuke sfeer.
Sfeer was toen veel beter dan nu op de nieuwe T4 waar de sfeermakers te verspreid zitten.

Wat een tweede helft spelen wij tegen Oostende, enkel aan ons zelf te danken dit resultaat. Heel erg jammer dat Vormer uitvalt (gelukkig heeft hij kunnen rusten tegen Union, nietwaar Leye). Gaan zijn grinta/het vuur dat hij in de ploeg kan brengen echt missen. Ik geloof er wel nog in en wil ons nog niet geheel afschrijven, we hebben alles nog in handen met matchen tegen Seraing, Kortrijk & Eupen. Anderzijds moet ik toegeven dat het er niet goed uitziet. Leye niet buitengooien tijdens de WK-stop kan onze doodsteek blijken te zijn, nuja dat ligt perfect in lijn met ons beleid van de laatste jaren.

:cry: :cry: :cry:

Sfeer was toen veel beter dan nu op de nieuwe T4 waar de sfeermakers te verspreid zitten.

Die beruchte match waar we een 2-0 ombuigen naar een 2-4 was die tribune nog open, dacht ik. Ik zat toen in het uitvak en was echt enorm onder de indruk van de sfeer die match. Vergeet ik nooit meer.

Laatst bewerkt:
Arokodare start bij Genk tegen KVM.

Jammer dat ik door mijn knie niet er zelf bij ben. Altijd een fijne verplaatsing naar Mechelen qua stadion.

KVM gaat verdiend winnen want dit Genk is getrakteerd op een envelopke in een kantine van 2de provinciale voor het drinkgeld.

Nee, gefeliciteerd Antwerp/Union met de titel.

Overigens schoot me die heel sterke reeks binnen van Standard niet eens zo lang geleden toen nog Anderlecht kampioen werd, laatste jaar van Edmilson.

Pieken moet in de play-offs, nu is het vooral aanhaken en meezijn.

Ja Zulte... 2 weken op rij op zo een manier 2 punten weggooien...
Triest, diep triest. Heb het al meermaals meegegeven maar Leye moest ook gevlogen zijn tijdens de WK-break. Wat staat die Gano eigenlijk ook op dat veld te doen.

Volgende week tegen Kortrijk spelen we zonder middenveld. Vormer uit, Bruls geschorst en Rommens geschorst. Sissako zal veel mogen lopen. Hopelijk is Miroshi dan al terug, erg dat we op hem moeten rekenen maar so be it.

Terug
Bovenaan