Da's hetzelfde verhaal bij de Duivels hé. Geen middenveld, dan valt alles op de verdediging.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kana sukkelt nogal heel veel met kwaaltjes.Laat Sardella er momenteel maar even uit.
Kana kan perfect op de 6 spelen, maar krijgt ook geen kansen meer.
Ze zijn Diawara gaan halen als stofzuiger, maar tegen club speelt hij deftig en nu komt hij nie van de bank. Onlogisch.
Leonie kan daar ook spelen en Sadiki deed het ook telkens goed als hij mocht spelen
Ik vraag me feitelijk af waarom ze Veldman niet gewoon coach hebben laten verder coachen dit seizoen, toen zat terug voetbal in de ploeg.
Dit dus, en ik heb ook niet het gevoel dat het snel gaat beteren. Riemer heeft zijn type-elftal nog niet gevonden, elke wedstrijd staat er weer een ander middenveld op het plein. Dreyer lijkt me wel een goeie maar is er nog maar net en is ook maar één speler natuurlijk.
Ik snap ook niet dat iedereen Amuzu op links zet en Verschaeren op rechts. Met Amuzu zijn snelheid ben je weinig als die telkens moet terugkappen naar zijn rechter terwijl Yari met zijn techniek en behendigheid wel makkelijker naar binnen kan snijden volgens mij. Maar idealiter speel je wel gewoon met twee betere wingers (gezien Amuzu zijn voorzetten/schoten en de algemene stagnatie van Verschaeren).
Het was eigenlijk ook wel een beetje een hold-up gisteren.

Spijtig dat Mehssatou zo weinig zijn kans gekregen heeft. Doet het nu toch best aardig bij Kortrijk denk ik? Maar op beide flanken (zowel verdedigend als aanvallend) mag er serieus wat bijkomen. Al zie ik wel toekomst in N'diaye, laat bij momenten wel goeie dingen zien vind ik.Kana sukkelt nogal heel veel met kwaaltjes.
Ik zou die verdediging laten staan, al hadden ze al 2 jaar een concurrent voor Murillo moeten halen. Dat hebben ze ook gedaan eigenlijk, maar ze halen een concurrent die nog slechter is uiteindelijk met al hun geld dat ze ter beschikking hadden. Totaal wanbeleid.
Voor de rest stonden hier de afgelopen jaren Dewaele, Sardella, de linksvoetige Mykha, El Kababri en Sadiki op die rechtsback. Mja.
Dat Anderlecht de betere kansen had, sure. Maar van een hold-up kan je toch echt niet spreken? Moest die Ndour van Zulte een klein beetje kalmer gebleven zijn had die een hattrick kunnen maken gisteren. Gano had er ook 2-3 kunnen maken.
Was gewoon een 50/50 match met veel mogelijkheden langs beide kanten.
Die foto is 2D, kun je toch onmogelijk op zeggen hoe ver de bal effectief van die arm verwijderd is?Ik heb er de cijfers bijgehaald op Sofascore. xG van 2,38 tegen 1,22, 19 doelkansen versus 11, 9 binnen kader versus 5, meer balbezit, minder fouten nodig gehad, meer corners, bal tegen de paal, en als ik de reactie van Verbruggen/Vertonghen/Debast en die foto hier elders zie bij die goal lijkt het mij toch echt wel hands bij de 2-2.
Dan verliezen is toch ook niet heel erg verdiend lijkt me zo.
Wat niet wilt zeggen dat het een goeie match van Anderlecht was, of mij hoopvol stemde of zo. Dit soort matchen moet je vlot kunnen winnen.
Die foto is 2D, kun je toch onmogelijk op zeggen hoe ver de bal effectief van die arm verwijderd is?
op xG had je kunnen winnen, maar tegen ons heb je dan weer een punt gestolen op xG![]()
dus hier zie jij geen hands ?
Het probleem is dat het eerste beeld (bewegend/achteraanzicht) geen uitsluitsel geeft. Hij fluit initieel geen hands en voor de VAR is dat beeld niet duidelijk genoeg om te oordelen, dus telt die goal.Dat beeld langs achter gaf geen uitsluitsel en dat bedoelden ze.
doet het idd niet slecht maar dan vooral op de linksachter. Op rechts meestal een stuk minder. Is ideale speler voor subtopper in België maar als je hoger ambieert komt hij tekortSpijtig dat Mehssatou zo weinig zijn kans gekregen heeft. Doet het nu toch best aardig bij Kortrijk denk ik? Maar op beide flanken (zowel verdedigend als aanvallend) mag er serieus wat bijkomen. Al zie ik wel toekomst in N'diaye, laat bij momenten wel goeie dingen zien vind ik.
Over die reacties kan je toch weinig zeggen? Al die voetballers roepen al voor handsballen als er een bal op de buik vliegt in de 16 meter.. Met de huidige regels zeker als die maar in de buurt van een arm komt. Op die reacties ga ik al lang niet meer af hoor, zelfs in amateur (zaal)voetbal, roept iedereen dat elke bal over de lijn voor hem is..Ik had de indruk heel licht de bal te zien veranderen van richting bij 1 standpunt, maar het blijft allemaal vaag uiteraard. Alleen is de reactie van niet enkel Vertonghen maar ook Debast & Verbruggen simultaan hetzelfde en lijkt mij wel bizar dat ze het allemaal verkeerd zouden inzien. We hebben over het algemeen nogal brave weinig protesterende spelers. Maar goed.
Uiteraard hebben we op Club een punt gestolen. Maar we zouden er beter mee af geweest zijn met de 3 punten gisteren en een verlies op Club natuurlijk.
Over die reacties kan je toch weinig zeggen? Al die voetballers roepen al voor handsballen als er een bal op de buik vliegt in de 16 meter.. Met de huidige regels zeker als die maar in de buurt van een arm komt. Op die reacties ga ik al lang niet meer af hoor, zelfs in amateur (zaal)voetbal, roept iedereen dat elke bal over de lijn voor hem is..
We hebben over het algemeen nogal brave weinig protesterende spelers. Maar goed.

Ja ok, 5 punten is niet veel op zich maar voor je echt in accuut degratiegevaar begint te verkeren moeten daar al 4 ploegen plots allemaal een reeks beginnen neerzetten. Het is niet dat en Mechelen en Kortrijk en Eupen en Zulte plots allemaal 3 matchen gaan winnen en dat Anderlecht intussen 0 op 9 gaat pakken. Van dat niveau zijn die ploegen nu ook weer niet, er is een reden dat ze daar staan uiteindelijk. Dat er 1 of 2 van die ploegen (bv Zulte) nog omhoog gaan schieten dat kan zeker... maar 4? I highly doubt it.Eigenlijk niet nee, het verschil tussen Anderlecht en een degradatieplek bedraagt nu nog 5 punten, Chelsea staat 13 punten boven de degradatiezone. Het voornaamste issue bij Anderlecht is dat je niet het gevoel hebt dat ze meer kwaliteit op het veld hebben dan de ploegen onder hen...
Het is wel zo dat Mechelen al voor Anderlecht staat. Hebben nog 3 punten te goed van de stilgelegde match tegen Charleroi. Dus slechts 3 ploegen moeten Anderlecht nog inhalen. Als Seraing dit weekend voor een stunt zorgt, gaat er grote paniek zijn.Ja ok, 5 punten is niet veel op zich maar voor je echt in accuut degratiegevaar begint te verkeren moeten daar al 4 ploegen plots allemaal een reeks beginnen neerzetten. Het is niet dat en Mechelen en Kortrijk en Eupen en Zulte plots allemaal 3 matchen gaan winnen en dat Anderlecht intussen 0 op 9 gaat pakken. Van dat niveau zijn die ploegen nu ook weer niet, er is een reden dat ze daar staan uiteindelijk. Dat er 1 of 2 van die ploegen (bv Zulte) nog omhoog gaan schieten dat kan zeker... maar 4? I highly doubt it.
Zulte pakte net 6 op 9 en verloor op Genk (winst tegen KVM en Anderlecht). KVK pakte 9 op 12 (OHL, Genk en Seraing) en verloor op Gent. Dus dat zijn er al 2 die in een goeie flow zitten. Anderlecht is ook niet de ploeg die het gewoon is om te moeten vechten om erin te blijven (ook de supporters niet) dus daar gaat er extra veel druk zijn. Zeg nooit nooit dusJa ok, 5 punten is niet veel op zich maar voor je echt in accuut degratiegevaar begint te verkeren moeten daar al 4 ploegen plots allemaal een reeks beginnen neerzetten. Het is niet dat en Mechelen en Kortrijk en Eupen en Zulte plots allemaal 3 matchen gaan winnen en dat Anderlecht intussen 0 op 9 gaat pakken. Van dat niveau zijn die ploegen nu ook weer niet, er is een reden dat ze daar staan uiteindelijk. Dat er 1 of 2 van die ploegen (bv Zulte) nog omhoog gaan schieten dat kan zeker... maar 4? I highly doubt it.
En je weet nooit als de supporters het terug in hun hoofd halen om hun ongenoegen te ventileren in de vorm van vliegend vuurwerk...Zulte pakte net 6 op 9 en verloor op Genk (winst tegen KVM en Anderlecht). KVK pakte 9 op 12 (OHL, Genk en Seraing) en verloor op Gent. Dus dat zijn er al 2 die in een goeie flow zitten. Anderlecht is ook niet de ploeg die het gewoon is om te moeten vechten om erin te blijven (ook de supporters niet) dus daar gaat er extra veel druk zijn. Zeg nooit nooit dus
Ik zou "stunt" wel tussen aanhalingstekens plaatsen.Als Seraing dit weekend voor een stunt zorgt, gaat er grote paniek zijn.