Jupiler Pro League 2022-2023

Hoedt wordt op die manier wel naar buiten geduwd lijkt mij. Als hij zelfs in dit geval geen optie is... wat ik laat het duidelijk zijn, perfect begrijp.

Daar komt nooit iets van. Lichaam niet gemaakt voor topsport. Zeer spijtig, maar helaas de realiteit. Zinho waarschijnlijk van hetzelfde laken een pak. Valt totaal niet op te rekenen, ondanks overmatig talent.
ok Dokter Marsu , we zullen het doorgeven aan onze staf

Hoedt wordt op die manier wel naar buiten geduwd lijkt mij. Als hij zelfs in dit geval geen optie is... wat ik laat het duidelijk zijn, perfect begrijp.
Krijgt Sardella een nieuw kans? Kana?
Top van Riemer dat Wesley fietsjes mag gaan jatten (zoals Boskamp het zou zeggen)

Krijgt Sardella een nieuw kans? Kana?
Top van Riemer dat Wesley fietsjes mag gaan jatten (zoals Boskamp het zou zeggen)

Lissens doet het ook niet slecht bij de futures.

Al komen zowel Lissens, Sardella, Kana, Debast ook nog maar net uit blessure.

Het kan er nog wel bij zeker?

Niet enkel Delcroix, het is iets dat wel heel veel voorvalt met onze jongeren. Sambi jaar uit, Delcroix meermaals zware blessure, Verschaeren jaar uit geweest, Sardella, Lissens, Debast, Kana, Duranville nu weer, Doku,…
Het is niet dat ze fysiek niet sterk zijn, of gespierd of zo. Maar allemaal vaak langdurige miserie op jonge leeftijd. Misschien te vroeg te veel gebracht, of te veel op gestampt, ofwel wordt er fysiek niet goed mee gewerkt. Maar het is opvallend.

Flappy, alle namen die je opnoemt zijn op hun 16 gedebuteerd in de eerste ploeg, direct voor de leeuwen gegooid. Hun lichaam is nog in volle groei en ze moeten volop presteren.
Natuurlijk, heeft de bestuurlijke malaise er wel voor gezorgd dat men moest terugvallen op Neerpede.

Jullie hebben sinds Sas trouwens inderdaad een redelijk triestige medische staff.

Niet dat ik wil zeggen dat je geen gelijk zou hebben, maar waarop baseer je dat precies?

Mij leek het dat we na dat horror jaar van dat seizoen dat niet werd afgewerkt door de COVID pandemie, daar wel stappen aan het zetten waren aangaande bv het analyseren van de fysieke belasting van de spelers. Ondanks de zware blessures van Verschaeren, Van Crombrugge en Delcroix.

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet dat ik wil zeggen dat je geen gelijk zou hebben, maar waarop baseer je dat precies?

Mij leek het dat we na dat horror jaar van dat seizoen dat niet werd afgewerkt door de COVID pandemie, daar wel stappen aan het zetten waren aangaande bv het analyseren van de fysieke belasting van de spelers. Ondanks de zware blessures van Verschaeren, Van Crombrugge en Delcroix.
Was historisch oprecht en ronduit slecht. Kristof Sas heeft jarenlang daar wanbeleid mogen voeren. Dat liet sporen na. Kompany heeft dat proberen aan te pakken naar verluid, maar die is nu weg.

En Anderlecht heeft nu wel effectief redelijk wat blessures gehad. Al zal het in sommige gevallen ook met pech te maken hebben.

Toen Sas bij Club zat werd dat ook wel gezegd, geen idee als dat waar is natuurlijk, maar we hadden ook wel veel meer blessures toen.

Sas heeft de bijnaam Dokter Spuit omdat hij gretig en vaak naar inspuitingen grijpt. Waardoor hij sluimerende blessures vaak erger maakt. Veel op vraag van spelers die zo ‘snel geholpen’ willen worden.

Suarez zo om zeep geholpen.

Maar veel van die youngsters hier waren wel andere gevallen. Niet onder Sas. Die zit nu bij de Rode Duivels begot 😅

Vervang Delcroix door Vanheusden en je komt op een ietwat gelijkaardig verhaal. Jammer, want goeie verdedigers bij de nationale ploeg zouden geen overbodige luxe zijn.

Hier zie je toch dat hij toch al veel matchen gemist heeft op jonge leeftijd omwille van blessures. 46 matchen al gemist en 62 matchen gespeeld. En als je dan de huidige blessure erbij pakt dan komt je bijna gelijk uit qua gemiste matchen en gespeelde matchen. Dus ja dan is het moeilijk om erop te rekenen als basisspeler.

Als ik zie hoe toptalenten in USA vanaf een jaar of 14 klaargestoomd worden qua lichaamsbouw en spieren, net ter preventie van blessures later, stel ik mij daar toch ook vragen bij als ik al die slungels hier zie voetballen in de jeugd. Onlangs nog in een documentaire de IMG academy opleiding bezig gezien, echt indrukwekkend.

Als ik zie hoe toptalenten in USA vanaf een jaar of 14 klaargestoomd worden qua lichaamsbouw en spieren, net ter preventie van blessures later, stel ik mij daar toch ook vragen bij als ik al die slungels hier zie voetballen in de jeugd
Lukaku was op zen 16j al vrij stevig imo , hangt ook van uwe bouw af en of je nog groeit :)

Terug
Bovenaan