Jupiler Pro League 2022-2023

Wel straf dat je dan voor het eerst in jaren de groepsfase van de CL overleeft hé.
Achteraf gezien was het een van de zwakste poules als je naar de toenmalige prestaties in de nationale competities kijkt (Atletico en Porto sindsdien al fors opgeklommen, het omgekeerde van Club zeg maar). En na oktober was het ook gedaan en nog met de hakken over de sloot dank zij hun vliegende start.

Skov Olsen is van een jaar eerder, Nielsen is ça va maar maakt het verschil niet, Jutgla is niet consistent, 1 wereldmatch maakt nog geen wereldspeler, Yaremchuk tja need I say more, Boyata tsssss....
Ligt dat aan de spelers, of ligt dat aan de coach? Over Yaremchuk kan je moeilijk een oordeel vellen, Hoefkens gebruikte hem amper. Onyedika, Nielsen en Jutgla hebben ondanks dit kwakkelseizoen toch al getoond dat ze goeie aanwinsten zijn. Je kan het bestuur verwijten dat ze de centen van Yaremchuk beter in defensieve aanwinsten van een hoger niveau dan Boyata hadden gestoken, al zie ik Yaremchuk wel nog renderen onder een andere coach. Persoonlijk zou ik ook eerder een back-up voor Vanaken gezocht hebben, want de ploeg mist creativiteit als Vanaken niet draait. Maar los daarvan kan je het écht niet op de transfers steken dat het dit seizoen niet draait.

En ook de verzadiging bij een aantal spelers ... ja, dat kan zeker zijn dat dat speelt. Maar ook daar heb je dan een coach nodig om toch die drive er terug in te krijgen. En dat lukte Hoefkens helemaal niet, buiten dan een paar CL matchen.

Achteraf gezien was het een van de zwakste poules als je naar de toenmalige prestaties in de nationale competities kijkt (Atletico en Porto sindsdien al fors opgeklommen, het omgekeerde van Club zeg maar). En na oktober was het ook gedaan en nog met de hakken over de sloot dank zij hun vliegende start.
Is natuurlijk een klassieker hier in België om de prestaties van een Belgische ploeg op Europees toneel te minimaliseren -> Lijkt me ook logisch gezien de budgetten van Club tov de 3 andere ploegen in de poule dat die ploegen niet op volle sterkte én in form mogen zijn om daar dan na 4 matchen al tegen gekwalificeerd te zijn.

Blijft gewoon een feit dat de prestaties van Club uitzonderlijk waren, ongeacht hoe sterk/zwak de tegenstander was -> kijk gewoon naar de marktwaarde van de tegenstanders en je kan alleen maar vaststellen dat Club op papier kansloos was. Hoefkens zijn gameplan was gewoon top in die matchen en de spelers hebben het héél goed uitgevoerd. Maar CL is niet te vergelijken met JPL, underdog vs favoriet, en again, Hoefkens heeft na al die maanden nog steeds geen gameplan dat marcheert tegen "kleinere" ploegen.

Ge kunt misschien voorstellen dan aan Verhaeghe om Hoefkens als T2 te houden en hem voor de CL-matchen de honneurs te laten waarnemen 😆
En waarom niet De Boer als T1, komt niet op een Hollander meer of minder

Is natuurlijk een klassieker hier in België om de prestaties van een Belgische ploeg op Europees toneel te minimaliseren -> Lijkt me ook logisch gezien de budgetten van Club tov de 3 andere ploegen in de poule dat die ploegen niet op volle sterkte én in form mogen zijn om daar dan na 4 matchen al tegen gekwalificeerd te zijn.

Blijft gewoon een feit dat de prestaties van Club uitzonderlijk waren, ongeacht hoe sterk/zwak de tegenstander was -> kijk gewoon naar de marktwaarde van de tegenstanders en je kan alleen maar vaststellen dat Club op papier kansloos was. Hoefkens zijn gameplan was gewoon top in die matchen en de spelers hebben het héél goed uitgevoerd. Maar CL is niet te vergelijken met JPL, underdog vs favoriet, en again, Hoefkens heeft na al die maanden nog steeds geen gameplan dat marcheert tegen "kleinere" ploegen.
Grote tekst , kleine tekst .
Goeie campagne , maar je had een keeper die bove zichzelf steeg en nu zelfs begint te flateren

Grote tekst , kleine tekst .
Goeie campagne , maar je had een keeper die bove zichzelf steeg en nu zelfs begint te flateren
not sure wat je bedoelt met grote/kleine tekst?

ivm Mignolet -> Je doet de anderen wat tekort om het alleen aan Mignolet toe te schrijven vind ik, de ploeg speelde met vertrouwen in die matchen en dan stijgt iedereen boven zichzelf uit, momenteel loopt het vierkant en dan herken je de spelers plots niet meer... simpel voorbeeld: Onyedika: die heerste echt op de 6 in de CL, en nu die laatste match tegen OHL was dat gewoon een zeer middelmatige speler.

Ik hoop dat ze niet op hun geld kijken en met een (naar Belgische normen) toptrainer afkomen die de spelers terug op dat CL niveau krijgt. Titel is ver weg, maar PO1 is een must en dan minstens het Union/Genk héél moeilijk maken!

not sure wat je bedoelt met grote/kleine tekst?

ivm Mignolet -> Je doet de anderen wat tekort om het alleen aan Mignolet toe te schrijven vind ik, de ploeg speelde met vertrouwen in die matchen en dan stijgt iedereen boven zichzelf uit, momenteel loopt het vierkant en dan herken je de spelers plots niet meer... simpel voorbeeld: Onyedika: die heerste echt op de 6 in de CL, en nu die laatste match tegen OHL was dat gewoon een zeer middelmatige speler.

Ik hoop dat ze niet op hun geld kijken en met een (naar Belgische normen) toptrainer afkomen die de spelers terug op dat CL niveau krijgt. Titel is ver weg, maar PO1 is een must en dan minstens het Union/Genk héél moeilijk maken!
dat er heel veel word overgeschreven

Het Nieuwsblad spreekt van Scott Parker.
Hij heeft Fulham via play-offs naar de PL geloodst maar er ook mee gedegradeerd.. zijn recente passage bij Bournemouth was niet zo bijzonder en de ploeg is pas een beetje beginnen draaien na zijn vertrek (al
hadden ze ook zeer weinig nieuw bloed aangetrokken).

Het Nieuwsblad spreekt van Scott Parker.
Hij heeft Fulham via play-offs naar de PL geloodst maar er ook mee gedegradeerd.. zijn recente passage bij Bournemouth was niet zo bijzonder en de ploeg is pas een beetje beginnen draaien na zijn vertrek (al
hadden ze ook zeer weinig nieuw bloed aangetrokken).
Niet de ronkende naam waar iedereen op hoopt iig

Zou Peter Bosz haalbaar zijn? Speelt toch altijd aantrekkelijk voetbal. Heb sowieso liever iemand die Nederlands machtig is als trainer in België.

Zou Peter Bosz haalbaar zijn? Speelt toch altijd aantrekkelijk voetbal. Heb sowieso liever iemand die Nederlands machtig is als trainer in België.
Goh, die krijgt toch ook redelijk veel kritiek van de Nederlanders voor zover ik dat kan beoordelen. Bij Lyon was dat toch zeker gene vette.

Ben wel benieuwd naar de mening van @Wilcao hierover.

Coaches die de competitie niet kennen worden bijna nooit kampioen. Schreuder had al een stevige basis gekregen, en daarvoor moeten we al terug tot het kunststukje van Weiler.

Ik zou gewoon Hollerbach nemen of Yannick Ferrera.

Terug
Bovenaan