Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
2 coaches gebruiken?Je kan die 2 situaties toch niet echt vergelijken?
Voor mij is de case van Hoefkens nogal duidelijk:
- als Club in de omschakeling mag spelen zoals in CL tegen topploegen dan lukt dat goed met duo Jutgla-Sowah en dan marcheert het systeem van Hoefkens goed
- als Club zelf het spel moet maken dan lukt plan Hoefkens niet
We hebben dit seizoen nog 2x Benfica waarin plan Hoefkens kan lukken, maar ook nog 20+ matchen in competitie waarin het dus niet gaat lukken.
Tijd voor andere coach die Club wél aanvallend voetbal kan laten spelen dat ook punten oplevert in nationale competitie.
En om de vergelijking met Mazzu te maken: bij Anderlecht onder Mazzu had je toch wel het gevoel dat mits enkele overwinningen er een déclic kon komen en dat rsca zomaar vertrokken zou kunnen zijn, dat gevoel heb ik totaal niet bij Club -> 't is elke match gewoon van 't zelfde, als we op deze manier met Hoefkens verder doen is het misschien hakken over de sloot toch PO1, maar kan evengoed PO2 worden.
Ondanks mijn aversie voor Hein zou ik eigenlijk wel eens willen zien wat hij met onze kern kan, want ik zijn tijd met Gent bracht hij wel mooi aanvallend voetbal. (wat met ons middenveld toch echt wel moet kunnen met Onyedika - Nielsen - Vanakan - Buchanan - Skov Olson)

Zo zijn er nog 13178 anderenomdat hij vrij is?
omdat hij vrij is én Bart Verhaeghe kent hem van bij de rode duivels dan?Zo zijn er nog 13178 anderen
Moest het Martinez worden, dan zou ik dat toch een vreemde stap in zijn carrière vinden.
Niet dat ik hem bij Barcelona ofzo zie, voor alle duidelijkheid (zoals wel eens in de media werd gesuggereerd in de periode 2018-2020)
Maar voor iemand die toch een hele tijd in de Premier League heeft gewerkt en daarnaast ook met een hele reeks topvoetballers bij de Rode Duivels, en daarmee op het hoogste toneel (WK/EK) heeft geacteerd, zou ik de stap naar de Jupkes League toch heel raar vinden...
Thx Bobby!
En om de vergelijking met Mazzu te maken: bij Anderlecht onder Mazzu had je toch wel het gevoel dat mits enkele overwinningen er een déclic kon komen en dat rsca zomaar vertrokken zou kunnen zijn, dat gevoel heb ik totaal niet bij Club -> 't is elke match gewoon van 't zelfde, als we op deze manier met Hoefkens verder doen is het misschien hakken over de sloot toch PO1, maar kan evengoed PO2 worden.
Het was toch zeker niet elke match zo slecht als je laat uitschijnen: jullie match tegen Club was toch ok en als Mignolet die zotte redding niet doet dan eindigt dat toch gewoon op een gelijkspel?Bij Mazzu was het toch ook gewoon elke match hetzelfde. Het spel op de mat was rampzalig. De voorbije jaren had je bij ons het gevoel, als het wat minder liep qua resultaten, dat een paar overwinningen voor een déclic konden zorgen, maar toen waren we op het veld meestal wel de betere ploeg.
Het voetbal onder Mazzu was ongezien zwak. En hoe de persmeute Mazzu buiten schot probeerde te houden ook. Het was iedereens schuld behalve Mazzu. Zelfs heel Neerpede moest op de schop volgens Peter Vandenbempt (Wouter Vandenhaute).
Ja onze kern heeft serieuze gebreken. Maar de kern van vorig jaar had dat ook. Maar toen lag het op 1 of andere manier meer aan de coach toen het slecht ging. Een coach die ze nu allemaal mooi van antwoord dient in Engeland. Mss was het geen slecht idee die gewoon verder te laten doen zonder gemoei van onze narcistische voorzitter en zijn slaafje Verbeke.
Het was toch zeker niet elke match zo slecht als je laat uitschijnen: jullie match tegen Club was toch ok en als Mignolet die zotte redding niet doet dan eindigt dat toch gewoon op een gelijkspel?
Ik kan snappen dat je verbitterd bent over het bestuur en het wegsturen van Kompany maar Mazzu was volgens mij echt niet zó slecht als coach
Da's toch ook gewoon het verschil tussen een coach die nog nooit T1 is geweest, zelfs niet bij een jeugdploeg, en een coach die al jaren redelijk succesvol meedraait en het jaar ervoor stuntte met Union. Wiedes toch dat de ene meer krediet krijgt dan de andere?Bij Hoefkens was de pers al de balans aan het opmaken en de queeste naar een nieuwe coach al in detail aan het beschrijven na STVV. Zelfs al zette Mazzu Amuzu in de goal, Benito op de libero en Vertonghen in de punt, dan nog zou het journaille, Peter op kop, wijzen naar Neerpedepampering, de kleur van het gras of de lumen van de stadionverlichting.
Zie hierboven: een boerenjaar achter de rug bij Union en ook met Charleroi jarenlang goeie dingen laten zien. En coaches van Anderlecht krijgen altijd meer respijt van media en analisten (en neutrale supporters) dan van de kritische eigen supporters. Buiten de jaren onder Kompany heb ik de Anderlechtsupporters hier de afgelopen 10 jaar nauwelijks anders geweten dan steen en been klagen over bestuur en trainers. De idee-fixe ten opzichte van Mazzu bij een deel van de Anderlechtaanhang hier is in elk geval een gigantisch stuk groter dan het vermeende oneinidige respijt dat hij genoot bij de media.En het bespelen van de pers van onze voorzitter heeft hier precies toch ook zijn effect niet gemist. Want ik ben nog altijd op zoek naar wat Mazzu eigenlijk zo goed heeft gedaan om zoveel respijt te krijgen in de media en bij de analisten.
Een groepje marginalen dat na vorige wedstrijd wat onnozel staat te doen aan de poort, helpt natuurlijk niet.
Eerlijk ik zou graag Hein als T1 bij ons zien zijn persoonlijkheid is ook al veel kalmer dan pakweg 5jaar geleden.Aub geen Thorup. Eerst Chuk en dan Jess
Is Hein geen optie trouwens?