Je mag nog Giroud of Lukaku in de punt hebben, als er geen bal in de 16 komt en ze die aan de middellijn moeten komen halen, gaan ze bitter weinig scoren. Nilis zei het in MidMid over Lukaku maar gaat op voor elke 9, hoe verder je van de goal speelt, hoe kwetsbaarder. Dus je moet zorgen dat die ballen in de 16 komen.Ik zou toch het systeem van Kompany hierin niet onderschatten. Werden gewoon gemiddeld veel meer kansen gecreëerd. Zie je ook duidelijk bij Burnley dit seizoen. Heel veel volk voor goal, en veel ballen die er uiteindelijk ook terecht komen. Iets wat we dit seizoen echt wel missen.
Een Silva zou in dat systeem ook gewoon veel beter renderen, en ook meer kansen kunnen versieren. Net als ik Zirkzee net zo zeer mee zie verdrinken in de 5-3-2 van Mazzu. Daarom wordt de kern van dit seizoen mss een beetje onderschat, en die van vorig jaar overschat?
De ervaren mannen waren toen ook slechts Magallan, Hoedt, Murillo, Cullen, Refaelov, Olsson, Verschaeren en Amuzu.
Silva heeft echt wel kwaliteit maar onder Mazzu moest die eerst nog 40 meter bal aan de voet overbruggen om dan te besluiten op doel. Zo kan je niet renderen als spits. En dat ligt 100% aan het systeem (ik maak even abstractie van Raman)
peter van den heyden, De Cock op de flanken redelijk beperkte voetballer's maar zo veel plezier aan gehad Ceh
Gertje