Jupiler Pro League 2022-2023

Na gisteren kan je echt van iedereen winnen. Geen zwakke schakels gisteren. Ilic en D’Haene basisplaats kwijt?
Dhaentje is nog geschorst na zijn schandalige tackel tegen Gent. Mocht gerust wat meer speeldagen gekregen hebben daarvoor (als ze dit consequent doortrekken) maar hoeft er idd niet meteen meer in te komen. Mehsattou deed dat vorig jaar al goed op links en nu weer goed.

Ilic is nog iets anders. Redelijk zwaar ziek geweest en nu wel al terug op training maar blijkbaar nog steeds niet helemaal hersteld (geruchten daarentegen zeggen dat hij niet meer wil spelen zolang Radovanovic in de B-kern zit en met zo'n zaken moet je natuurlijk niet afkomen bij Storck)

Godmiljaar, ik ben het niet meer gewend om te verliezen. Hopelijk een opgefokte sfeer tegen Club. En 3 transfers aub, want die kern is veel te klein bij Genk.

Gewoon kwaliteit , kijk naar de kern wat Kompany had , Cullen , Nmecha, Zirkzee , Kouame, Gomez , da zijn gewoon stuk voor stuk basisspelers nu

Zirkzee 6 matchen gespeeld voor Bologna.
Kouamé de volle 2 goals voor Fiorentina.
Gomez 5 matchkes, maar dan wel bij City.
Niet dat ik deze spelers geen verlies vond. Grote fan van Zirkzee en Gomez. Maar ik zag die eigenlijk ook gewoon verdrinken in de chaos van dit seizoen. Hoe vaak hebben we Zirk en Kouamé niet verwenst omdat hun afwerking de wensen over liet. Zirkzee ging het alleszins niet beter doen dan Silva met al die lange ballen dit seizoen.

We missen vooral een trainer met een idee en goed systeem. Onder Mazzu was dat een ramp, trainde zelfs niet op tactiek. En Riemer gaat dat er uiteraard ook niet inkrijgen na 2 matchkes. Dat kost tijd. Tijd die we verloren door Mazzu week na week verder te laten prutsen, ondanks het duidelijk was dat die het niet recht ging trekken.

Door er na 3 jaar de stekker uit te trekken is deze chaos natuurlijk ook geen verrassing toch? Iedereen doet alsof wij een absolute brolkern hebben tov vorig jaar, maar vorig jaar konden wij niet rekenen op een Vertonghen, Delcroix, Debast of Duranville. We speelden begod met Hoedt Magallan centraal. Silva had ik graag wel eens ipv Kouamé gezien vorig seizoen, in het systeem Kompany.

That said zou ik niet meteen weten wie ik graag aan het hoofd van de club zou zien. Ergens zou ik graag eens zien wat Hein kan met een absolute topkern, ook al ben ik niet zo'n fan van de persoon en van het wegkopen bij een concurrent in het midden van het seizoen.

Thorup, meh. Speelde bij Gent wel leuk voetbal bij vlagen maar wat die Genk gelapt heeft... Uiteindelijk bij Kopenhagen het ook maar een seizoen uitgezongen. Knutsen van Bodo Glimt wordt ook genoemd maar da's imo weer een grote gok en niet wat we nodig hebben. Blessin geflopt bij Genoa en uiteindelijk ook enkel bij KVO gezeten dus veel adelbrieven heeft die ook niet.

Heb wel schrik dat ze met iets als Martinez of Hasi gaan afkomen.

Westerlo away, daar hebben we het altijd moeilijk. Terug met Frey en Janssen, dus nog eens proberen met 2 spitsen 🤔 Verder zowel Bataille, De Laet als Avila dus 3 Backs, dus waarschijnlijk 3-5-2 met de De Laet naast Alderweireld en Pacho en Bataille en Avila als wingbacks? Interessant experiment in ieder geval.

Bij HLN gaan ze ervan uit dat hij al buiten ligt en dat Club een grote naam wil. Welkom Bobby?
Het zou me niet verbazen mocht Verhaeghe bij Van Gaal polsen. Lijkt me wel financieel onhaalbaar.
Maar ja ge weet maar nooit. Laat het aub niet Martinez zijn. Dat zou een even groot fiasco zijn als Leekens in den tijd.

That said zou ik niet meteen weten wie ik graag aan het hoofd van de club zou zien. Ergens zou ik graag eens zien wat Hein kan met een absolute topkern, ook al ben ik niet zo'n fan van de persoon en van het wegkopen bij een concurrent in het midden van het seizoen.

Thorup, meh. Speelde bij Gent wel leuk voetbal bij vlagen maar wat die Genk gelapt heeft... Uiteindelijk bij Kopenhagen het ook maar een seizoen uitgezongen. Knutsen van Bodo Glimt wordt ook genoemd maar da's imo weer een grote gok en niet wat we nodig hebben. Blessin geflopt bij Genoa en uiteindelijk ook enkel bij KVO gezeten dus veel adelbrieven heeft die ook niet.

Heb wel schrik dat ze met iets als Martinez of Hasi gaan afkomen.
Het is nog te vroeg én ze gaan dat niet doen midden in het seizoen, maar ik zie wel iets in Karel Geraerts op termijn.

Het zou me niet verbazen mocht Verhaeghe bij Van Gaal polsen. Lijkt me wel financieel onhaalbaar.
Maar ja ge weet maar nooit. Laat het aub niet Martinez zijn. Dat zou een even groot fiasco zijn als Leekens in den tijd.
Die wil het rustiger aan doen en dat lijkt me die job toch niet. Die zijn loon is ook “maar” rond de 2.5 miljoen ofzo.

Zirkzee 6 matchen gespeeld voor Bologna.
Kouamé de volle 2 goals voor Fiorentina.
Gomez 5 matchkes, maar dan wel bij City.
Niet dat ik deze spelers geen verlies vond. Grote fan van Zirkzee en Gomez. Maar ik zag die eigenlijk ook gewoon verdrinken in de chaos van dit seizoen. Hoe vaak hebben we Zirk en Kouamé niet verwenst omdat hun afwerking de wensen over liet. Zirkzee ging het alleszins niet beter doen dan Silva met al die lange ballen dit seizoen.

We missen vooral een trainer met een idee en goed systeem. Onder Mazzu was dat een ramp, trainde zelfs niet op tactiek. En Riemer gaat dat er uiteraard ook niet inkrijgen na 2 matchkes. Dat kost tijd. Tijd die we verloren door Mazzu week na week verder te laten prutsen, ondanks het duidelijk was dat die het niet recht ging trekken.

Door er na 3 jaar de stekker uit te trekken is deze chaos natuurlijk ook geen verrassing toch? Iedereen doet alsof wij een absolute brolkern hebben tov vorig jaar, maar vorig jaar konden wij niet rekenen op een Vertonghen, Delcroix, Debast of Duranville. We speelden begod met Hoedt Magallan centraal. Silva had ik graag wel eens ipv Kouamé gezien vorig seizoen, in het systeem Kompany.
Zirkzee 16 goals 9 assists , Kouame 8 goals 7 assists , Gomez 6 goals 11 assist
De 3 spelers samen 30 goals , 27 assist
We zullen zien wie er op die plaats dezelfde statistieken gaat neerzetten .
Ze spelen allemaal in een sterkere competitie en meer concurentie ,normaal dat je die cijfers niet haalt .
Maar hier waren die gewoon basisspeler.

Zulte Waregem toch ook stilaan op de rand van de afgrond. Die situatie doet me altijd denken aan mijn eigen ploegje... Het probleem ligt duidelijk niet (alleen) aan de coach, maar vooral aan het transferbeleid en het bestuur. Dan is de coach buitenpesten het domste dat je kan doen.

Er werd hier gezegd dat bepaalde fans wel wat overdreven met hun kritiek op Dury, "maar dat het toch tijd werd voor iemand anders." Zo heb ik in een ver verleden ook nog gedacht, maar in de situatie waarin Zulte Waregem verkeert, is zoiets praktisch een garantie voor een rampzalige afloop.

Sportief is het al jaren traag maar zeker achteruit aan het gaan. Dan schuilt het gevaar dat je jezelf als subtopper blijft zien, terwijl dat al een tijdje niet meer het geval is. En dan is de trainer een makkelijke zondebok. Heel herkenbaar, hopelijk kunnen ze de situatie daar wel nog tijdig omkeren.

Zirkzee 16 goals 9 assists , Kouame 8 goals 7 assists , Gomez 6 goals 11 assist
De 3 spelers samen 30 goals , 27 assist
We zullen zien wie er op die plaats dezelfde statistieken gaat neerzetten .
Ze spelen allemaal in een sterkere competitie en meer concurentie ,normaal dat je die cijfers niet haalt .
Maar hier waren die gewoon basisspeler.

Ik zou toch het systeem van Kompany hierin niet onderschatten. Werden gewoon gemiddeld veel meer kansen gecreëerd. Zie je ook duidelijk bij Burnley dit seizoen. Heel veel volk voor goal, en veel ballen die er uiteindelijk ook terecht komen. Iets wat we dit seizoen echt wel missen.

Een Silva zou in dat systeem ook gewoon veel beter renderen, en ook meer kansen kunnen versieren. Net als ik Zirkzee net zo zeer mee zie verdrinken in de 5-3-2 van Mazzu. Daarom wordt de kern van dit seizoen mss een beetje onderschat, en die van vorig jaar overschat?

De ervaren mannen waren toen ook slechts Magallan, Hoedt, Murillo, Cullen, Refaelov, Olsson, Verschaeren en Amuzu.

Ik zou toch het systeem van Kompany hierin niet onderschatten. Werden gewoon gemiddeld veel meer kansen gecreëerd. Zie je ook duidelijk bij Burnley dit seizoen. Heel veel volk voor goal, en veel ballen die er uiteindelijk ook terecht komen. Iets wat we dit seizoen echt wel missen.

Een Silva zou in dat systeem ook gewoon veel beter renderen, en ook meer kansen kunnen versieren. Net als ik Zirkzee net zo zeer mee zie verdrinken in de 5-3-2 van Mazzu. Daarom wordt de kern van dit seizoen mss een beetje onderschat, en die van vorig jaar overschat?

De ervaren mannen waren toen ook slechts Magallan, Hoedt, Murillo, Cullen, Refaelov, Olsson, Verschaeren en Amuzu.
Denk dat iedereen rond ZZ wat beter word , zelfs Yari kon regelmatig scoren
Het Systeem van Kompany onderschat ik niet maar dat van Riemer wil ik wel is zien als hij de spelers mag gaan halen die hij wil voor zen systeem .

Terug
Bovenaan