Jupiler Pro League 2022-2023

Mjah al steken ze een baseball bat dwars in hun gat om 6u 's nachts op de dag van de match, zo lang ze maar presteren op het veld denk ik dan.
Klopt, maar als we dan toch naar wielrenners of lopers kijken ...

Daar is het natuurlijk man tegen man, waardoor het quasi direct duidelijk gaat worden als je in de periode voorafgaand aan de wedstrijd niet de pater uitgehangen hebt, hell, zelfs al doe je er alles voor is het soms nog niet voldoende (slechte dag, ...)

Mij lijkt het wel dat je als (voetbal)team nóg beter kan worden moest je allemaal als een pater leven in bepaalde periodes. Als er natuurlijk één wat minder is valt dat nu natuurlijk niet zo op, en komt ie er mee weg.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat moeten doen, maar het zou me toch niet verwonderen moesten er een pak voetballers nog meer uit hun carrière kunnen halen met een (nóg) betere levenstijl. Maar ja, ze verdienen zo danig veel geld, dat het allemaal niet uitmaakt als ze moeten stoppen op hun 35 itt een wielrenner.

Het getuigt van weinig beroepsernst. Je bent ten slotte prof. Dat het net Hoedt is, verbaast me niet. Die had allang gevlogen bij mij. Wat een non-voetballer die denkt de grote man te zijn omdat ie al in Engeland en Italie heeft gespeeld. Er is een reden waarom hij daar niet meer aan de bak komt..

Ik vind het altijd een moeilijke discussie, die beroepsernst bij topsporters. Ergens heb ik ook liever dat een voetballer zich volop op het voetbal focust.

Maar wie zijn mijn favoriete voetballers? Ibra, C. Ronaldo en Ronaldo, Riquelme, Chiellini, E. Hazard,... Allesbehalve de afgeborstelde types dus.

Een Davy De Fauw is wat je hoopt hoe een topsporter zich gedraagt. Een Eric Cantona is wat je echt wil. Allee, voor mij toch. Misschien omdat voetballers ook maar mensen zijn met hun gebreken, net als ieder ander mens?

Klopt, maar als we dan toch naar wielrenners of lopers kijken ...

Daar is het natuurlijk man tegen man, waardoor het quasi direct duidelijk gaat worden als je in de periode voorafgaand aan de wedstrijd niet de pater uitgehangen hebt, hell, zelfs al doe je er alles voor is het soms nog niet voldoende (slechte dag, ...)

Mij lijkt het wel dat je als (voetbal)team nóg beter kan worden moest je allemaal als een pater leven in bepaalde periodes. Als er natuurlijk één wat minder is valt dat nu natuurlijk niet zo op, en komt ie er mee weg.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat moeten doen, maar het zou me toch niet verwonderen moesten er een pak voetballers nog meer uit hun carrière kunnen halen met een (nóg) betere levenstijl. Maar ja, ze verdienen zo danig veel geld, dat het allemaal niet uitmaakt als ze moeten stoppen op hun 35 itt een wielrenner.
Volkomen gelijk hoor, ik vind een Hazard ook best een schande. Maar die presteert dan ook niet meer.

Als je jezelf niet verzorgt verval je sneller, zak je sneller af en is het feest voregtijdig gedaan. Maar je hebt wel je plezierke gehad. Elke speler moet dat voor zichzelf uitmaken. Als trainer zou ik in ieder geval hameren op resultaten op het veld vooral. Een beetje onder lichte dwang weliswaar, maar toch... :unsure:

Het is wel een stuk pijnlijker natuurlijk als een speler zich laat gaan na een dik contract/droomtransfer.

Volkomen gelijk hoor, ik vind een Hazard ook best een schande. Maar die presteert dan ook niet meer.

Als je jezelf niet verzorgt verval je sneller, zak je sneller af en is het feest voregtijdig gedaan. Maar je hebt wel je plezierke gehad. Elke speler moet dat voor zichzelf uitmaken. Als trainer zou ik in ieder geval hameren op resultaten op het veld vooral. Een beetje onder lichte dwang weliswaar, maar toch... :unsure:

Het is wel een stuk pijnlijker natuurlijk als een speler zich laat gaan na een dik contract/droomtransfer.
Welja, dat is mijn punt eigenlijk ... waarschijnlijk zijn die resultaten er wel, maar misschien is er nog potentieel dat niet benut wordt door niet dat tikkeltje extra te willen doen.
Als je ziet hoeveel verschil dat soms al maakt tussen het maken en niet maken in de voetbalwereld, is daar toch nog ruimte denk ik. Er zijn veel voetballers/sporters, als je dat zo hoort, die als je jong waren nauwelijks moeite moesten doen omdat ze fysiek al sterk(er) waren, terwijl spelerkes die echt hun tenen moesten uitkuisen elke training, zo karakter gekweekt hebben en dan ook fysiek stappen zetten en soms veel verder komen dan deze met intrinsiek veel meer talent.

Ik vind het altijd een moeilijke discussie, die beroepsernst bij topsporters. Ergens heb ik ook liever dat een voetballer zich volop op het voetbal focust.

Maar wie zijn mijn favoriete voetballers? Ibra, C. Ronaldo en Ronaldo, Riquelme, Chiellini, E. Hazard,... Allesbehalve de afgeborstelde types dus.

Een Davy De Fauw is wat je hoopt hoe een topsporter zich gedraagt. Een Eric Cantona is wat je echt wil. Allee, voor mij toch. Misschien omdat voetballers ook maar mensen zijn met hun gebreken, net als ieder ander mens?

Als er nu 1 voetballer is die op en top leeft voor zijn sport en zich nooit te buiten laat aan excessen is het Cristiano Ronaldo toch? Kerel drinkt geen alcohol of gesuikerde dranken, eet ook thuis super gezond en doet ook heel veel aan sport thuis buiten de club.

Als er nu 1 voetballer is die op en top leeft voor zijn sport en zich nooit te buiten laat aan excessen is het Cristiano Ronaldo toch? Kerel drinkt geen alcohol of gesuikerde dranken, eet ook thuis super gezond en doet ook heel veel aan sport thuis buiten de club.
Was inderdaad een slecht voorbeeld, my bad. Mijn punt is gewoon dat een koorknaapje dat in de pas loopt, niet heel lang herinnerd zal worden of niet zo gemakkelijk tot een halve godenstatus vereerd wordt.

En als ze al prof zijn kunnen worden, hebben ze al veel zelfdiscipline getoond om daar te geraken. Ik vind niet dat een flamboyante levensstijl een rem zet op prestaties, tenzij het echt de spuigaten uitloopt. Misschien heeft een E. Hazard of Ronaldinho wel zo'n levensstijl nodig om te kunnen presteren, om het voetbal zo te kunnen relativeren dat je geen of weinig druk voelt.

Vraag het aan een Goots, Radzinski, Sonck of Severyns, je kan het profvoetbal maar tot midden-eind 30 volhouden als je je tijdens je carrière verzorgt.

Ge hebt mannen zoals Simons en de Fauw nodig om het goeie voorbeeld te geven voor jongeren. Ik hoop dat er veel mensen zich spiegelen aan C Ronaldo of Ibra (ook extreem begaan met zijn vak)

Speciale gedachten heb jij :unsure:
Mja, 't is wel zo hoor:

"De fans kennen de kneepjes van het vak en het materiaal is geëvolueerd. Het gaat niet meer over de pijlen en staven van vroeger", legt Sven Degruytere, veiligheidsverantwoordelijke bij AA Gent, uit. "Ze zijn zeer klein en kunnen gemakkelijk binnengebracht worden."

En supporters zijn blijkbaar bijzonder inventief. "Ik hoorde dat er bij een UEFA-match condooms werden gevonden in de toiletten. Die waren niet bedoeld voor seksuele daden, maar om vuurpijlen anaal of vaginaal in te brengen. Men gaat dus ver."

Enige plaats (plaatsen igv vrouw) waar je ondanks een grondige fouille mee weg komt.

Geef mij maar een type Vanaken qua beroepsernst. Komt nooit in de media met fratsen, doet geen rare interviews, geen gezever op social media én die staat er 60 matchen per seizoen zonder blessures.

En die tot zijn 38e prof was?
Slecht voorbeeld dus? Roken en ging ook graag iets drinken tijdens zijn carrière met zijn wodka/cola's (denk ik, het was in ieder geval geen bier drinker maar meer sterke + mixer). Was gewoon een spits die een gave had om slim te lopen en goed af te werken.

Slecht voorbeeld dus? Roken en ging ook graag iets drinken tijdens zijn carrière met zijn wodka/cola's (denk ik, het was in ieder geval geen bier drinker maar meer sterke + mixer). Was gewoon een spits die een gave had om slim te lopen en goed af te werken.
In die tijd deden wel meer spelers dat e. Als ge verhalen hoort van oudploegmaats die na jaren nog eens samen komen, er werd wat afgezopen hoor.

Dat gaat nu toch allemaal niet meer als ge u sport serieus wilt nemen.

Het niveau is tegenwoordig ook gewoon een pak hoger he, een hoop van die spelers die destijds het mooie weer maakten, zouden met hun ingesteldheid nu het tempo ook niet kunnen bijhouden.
Als ge filmpjes ziet van zelfs EK of WK van 40 jaar geleden, dat is bij wijze van spreken wandelvoetbal.

Avond voor een match is het natuurlijk geen strak plan.
Maar als ze anders eens doorzakken who cares?

Ook al sta ik vaak te vloeken en te doen als er weer eens een goed betaalde vedet er de kantjes vanaf loopt en/of slecht presteert, maar het blijven mensen.

Bij voetbal wordt het natuurlijk ook meteen uitvergroot.
Nu, als je momenteel voor anderlecht speelt is het natuurlijk niet goed voor de publieke opinie over u om laat in een dancing gezien te worden op dit moment....

Heb ik iets gemist of is Chiellini zo'n varken in zijn vrije tijd?

Qua voorbeelden kan het wel tellen in uw post ze.

Moest ge nu nog Adriano, Terry, Balotelli, Robinho zeggen..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan