Jupiler Pro League 2022-2023

De eigenlijke quote was:

Daar zitten toch twee belangrijke nuances in, maar toch bedankt.

Dat blijven die vreemde kronkels van de Anderlechtkliek hier, ik zal het nooit begrijpen. Ik zou echt eens heel graag jullie forum, of Telegramgroep met Kompanyprofielfoto van toen hij debuteerde als speler bij Anderlecht, meelezen waar jullie elkaar opjutten en dezelfde scheve informatie voeden. Zijn we bij zijn vertrek de inside info van echte ITKs over hoe Kompany beloofd had aan zijn vrouw om terug te keren naar Engeland na enkele jaren al vergeten? Die gefantaseerde propaganda is ondertussen vervangen door Petertjes en Woutertjes en honderd keer "Amuzu, c'est comme Mazzu heeeee", maar het komt op hetzelfde neer: wit goed, zwart fout. Of omgekeerd in Kompany zijn geval. Maar om paars draait het eigenlijk niet.

Het ontgaat me ook hoe het falen van Mazzu het gelijk is van Kompany, iets dat dus het enige is dat van tel lijkt. Ik persoonlijk denk dat Mazzu redelijk begonnen was zonder dat velen hem dat gunden maar nu is dat natuurlijk vrij onhoudbaar, vasthouden aan Hoedt is onbegrijpelijk in welke benarde klassementssituatie dan ook .... maar dat heeft toch niets met Kompany zijn bewind te maken? Hoe verantwoordt Mazzu zijn 16 op 42 in zijn eerste jaar het proces van de vorige drie jaren? Hoe vergoeilijkt derde in de championship met een bende JPL-spelers dat geklooi in de JPL met spelers van Bayern, Fiorentina en ondertussen zelfs Manchester City? PO1 werd enkel gehaald omdat Gent zich voor de duizendste keer liever in eigen voet schoot, één zo een fase in bijvoorbeeld de match tegen Brugge vorige week maakt ook een groot verschil voor de perceptie. Dat Union blijft draaien op dezelfde manier met dezelfde mentaliteit onder een andere trainer, waar is die basis bij Anderlech na het proces? Of is die basis inzakken in de tweede helft en blijven bibberen, want dat is precies wel een rode draad, niet?

Mazzu was in mijn ogen niet de beste keuze door zijn periode bij Genk, dat doet fel denken aan Hein zonder de bombast en het ego dat bij Anderlecht nodig is. Ze hadden gehoopt dat hij bijgeleerd had zoals Hein dat deed bij zijn tweede poging bij een grotere club in Gent, maar dat is niet gebleken. Alleen, dat hij het nu niet goed doet (en dat is het, ook al zit er ook een aardig pak ongeluk en "in de hoek waar de klappen vallen etc" bij) terwijl de spelers wel nog achter hem schijnen te staan, herschrijft nul komma nul van de vorige drie jaren: die waren even onsuccesvol en er waren dezelfde problemen. Ge moet het op het moment zelf absoluut waarmaken, en niet relatief afwegen tegen uw opvolger of uw eigen prestatie in een divisie lager bij een andere ploeg. Want opnieuw: dan draait het weer om Kompany, en niet om Anderlecht.
Mazzu dalende lijn , Kompany stijgende lijn . Ik heb niet zoveel tekst nodig .

Geschift eigenlijk he. Tien jaar terug met Beerschot ook enkele uitmatchen meegedaan. Dat is gewoon non stop pinten zuipen op de bus naar de match. Een half uur voor vertrek verzamelen en al een tweetal pinten opzuipen, dan bustrip naar bv Cercle of Standard en sommigen zitten dan al bijna aan 10 pinten nog voor de match is begonnen.

Ban alcohol in het stadion en zorg voor betere controle bij de toegangspoorten (dronken mensen niet toegestaan bv), je zal al een pak minder problemen hebben.
En op elke parking stoppen om te gaan pissen!

Toch wel een blamage op de carrière van Mazzu.
En imo eentje waar hij zelf maar een klein deel verantwoordelijk voor was.
Goh ja en nee.
Hij is idd maar deels verantwoordelijk voor de sportieve malaise bij Anderlecht, dat klopt. En hij wordt te hard verweten dat het allemaal zijn fout is, dat klopt ook.
Maar eigenlijk had hij moeten weten waar hij aan begon voor hij tekende he. Ik begrijp de ambitie om een grote club te coachen etc maar als hij slim was geweest was hij gewoon nooit bij Anderlecht begonnen.
Hij zat in een positieve flow met Union, kon daar ook Europees spelen en werd er op handen gedragen door spelers en supporters. En dan ga je naar een club in vrije val die geleid wordt door mensen zonder voetbalinzicht maar met (te) hoge eisen. Een club waarvan je eigenlijk ook zou moeten weten dat hun DNA compleet haaks staat op u manier van spelen. En als vervanger van iemand die daar als de verpersoonlijking van de volledige Heilige Drievuldigheid wordt aanzien.

Ambitie is mooi en nodig maar hier had hij gewoon voor moeten passen. Dit was gedoemd om te mislukken vanaf zijn handtekening onder dat contract kwam.

Hopelijk wordt '22-'23 voor RSCA niet wat '81-'82 voor FCB was maar het kan wel. Ik zie hier geen quick fixes eerlijk gezegd, anderzijds is het algemene niveau van de JPL zodanig laag dat tegen de degradatie spelen toch echt niet zou mogen voor deze ploeg.

Goh ja en nee.
Hij is idd maar deels verantwoordelijk voor de sportieve malaise bij Anderlecht, dat klopt. En hij wordt te hard verweten dat het allemaal zijn fout is, dat klopt ook.
Maar eigenlijk had hij moeten weten waar hij aan begon voor hij tekende he. Ik begrijp de ambitie om een grote club te coachen etc maar als hij slim was geweest was hij gewoon nooit bij Anderlecht begonnen.
Hij zat in een positieve flow met Union, kon daar ook Europees spelen en werd er op handen gedragen door spelers en supporters. En dan ga je naar een club in vrije val die geleid wordt door mensen zonder voetbalinzicht maar met (te) hoge eisen. Een club waarvan je eigenlijk ook zou moeten weten dat hun DNA compleet haaks staat op u manier van spelen. En als vervanger van iemand die daar als de verpersoonlijking van de volledige Heilige Drievuldigheid wordt aanzien.

Ambitie is mooi en nodig maar hier had hij gewoon voor moeten passen. Dit was gedoemd om te mislukken vanaf zijn handtekening onder dat contract kwam.
it's all about the money ... Mazzu kon gewoon een veelvoud verdienen bij rsca tov Union, dan moet je als trainer niet twijfelen hé

Hopelijk wordt '22-'23 voor RSCA niet wat '81-'82 voor FCB was maar het kan wel. Ik zie hier geen quick fixes eerlijk gezegd, anderzijds is het algemene niveau van de JPL zodanig laag dat tegen de degradatie spelen toch echt niet zou mogen voor deze ploeg.
Als je gewoon al ziet hoe snel Cercle nu ineens 12/15 pakt met een nieuwe trainer, dan is er echt niet zoveel nodig ook niet. Deze kern is individueel heus wel sterk genoeg om 5 plaatsen omhoog te klimmen.

it's all about the money ... Mazzu kon gewoon een veelvoud verdienen bij rsca tov Union, dan moet je als trainer niet twijfelen hé
Dat denk ik nu eigenlijk niet. Volgens mij wou hij het gewoon echt maken bij een topclub. En dacht hij ook ergens wel dat het bij Union niet meer beter kon. Dat hij meer verdient is uiteraard een plus maar ik denk nu niet dat hij enkel voor het geld zo'n keuze maakte.

Coucke is beter een suikeroompje van een kleine club waar enkele gepassioneerde medewerkers zitten die elk jaar goed werk leveren met kutmateriaal. Daar vier je feest ook al verlies je van Club/Anderlecht/Genk.

Al is het voor Anderlecht nog extra precair als ze verkocht worden. Wie weet waar je dan bij komt. Nu zitten er enkele speciale gevallen aan het roer, maar die hun bedoelingen zijn nog wel half goed en Anderlecht minded.

Enige mogelijkheid is dan toch een buitenlandse investeerder of een satelietploegje worden. Ook geen leuk toekomstperspectief.
Ik zie in België ook niet zoveel. Ik neem aan dat Vandenhaute en de zijnen niet het kapitaal hebben om dit beredderd te krijgen. Of zijn Londense copain moet all-in gaan, maar wilt die dat nu nog?
Op een terugkeer van Alexandre Vandamme moeten we ook niet direct hopen denk ik. Die man is zo mediaschuw als het maar kan en zal mentaal wel helemaal afscheid genomen hebben hiervan nu.

Altijd gehoopt dat Anderlecht Belgisch kon blijven maar wie verbrandt zich hier nog aan. Ik vrees ook voor zo'n buitenlandse investeerder/groep waarvan je niet weet wat daar dan van gaat komen.

Coucke is intrinsiek een FCB-man, was misschien van in den beginne een 'paard van Troje' scenario. Heeft hem veel geld gekocht (maar niet zoveel dat hij het voelt) maar wel opdracht volbracht.

Terug
Bovenaan