Jupiler Pro League 2022-2023

Je gaat nu toch ook geen nieuwe trainer de kado geven om tegen Antwerp en Genk te moeten spelen?

beter ofwel Mazzu laten aanmodderen tot WK, of die van de beloften, en dan definitieve coach voor na het WK
Waarom? Tegen Antwerp en Genk is er toch al niet veel hoop om punten te pakken. De nieuwe trainer heeft dan meer tijd om met de ploeg te werken. Ik denk niet dat er veel druk zal zijn voor die 2 matchen bij een nieuwe trainer. Als ze Mazzu sowieso willen ontslaan zou het dom zijn om te blijven wachten. Hoe meer tijd de nieuwe trainer krijgt hoe beter lijkt mij. Die zijn tactiek gaat er ook niet op 1 week ingeslepen zijn.

Weer een voorbeeld van een bestuur dat niet beseft dat je het niet kan winnen van je klanten, de supporters.
Ondanks een maandenlang georchestreerd mediashowtje.

Er is toch meer dan genoeg tijd om voor te bereiden met de WK stop. Het lijkt bijna op een zomerstop.
Heeft RSCA eigenlijk veel WK gangers?

Laatst bewerkt:
En dan zie je in Duitsland bv wel supporters rond het stadion gewoon door mekaar lopen.

Iemand zicht hoe dat komt? Ook strenge straffen zoals in Engeland, of gewoon andere voetbalcultuur?

Bij ons is dat echt toch jammer, met die onnozele combi regelingen die nodig zijn.

Hopelijk kunnen we dat marginaal gedrag ooit meer in de kiem smoren met mss wat stevigere straffen.
Lol. Duitsland. Die kloppen op Europese verplaatsing ook alles kapot. Engelsen hetzelfde. Vuilighedi zit overal.

Viborg Europees gehaald nu toch?

Als hij zijn landgenoot Thorup meebrengt kan het misschien nog wel een ok richting zijn gegeven de omstandigheden en de horrornamen die ook passeren (à la Hasi of Losada).
Staan 3de na 13 van de 24 speeldagen en dan is er nog iets van een PO systeem dachtek

Ja maar hebben afgelopen seizoen Europees gehaald ook. Komen onder hem van 3de klasse.

Ik wil hem niet verdedigen, gewoon een sprankeltje hoop zoeken ;).
ah idd ik zie het ook, ze hebben de degradatie PO's gewonnen en daarom spelen ze Europees

't Ging nochtans 'terecht ander en beter' zijn volgens Gavin
De eigenlijke quote was:
Ander en, allicht ook, beter.
Daar zitten toch twee belangrijke nuances in, maar toch bedankt.

Dat blijven die vreemde kronkels van de Anderlechtkliek hier, ik zal het nooit begrijpen. Ik zou echt eens heel graag jullie forum, of Telegramgroep met Kompanyprofielfoto van toen hij debuteerde als speler bij Anderlecht, meelezen waar jullie elkaar opjutten en dezelfde scheve informatie voeden. Zijn we bij zijn vertrek de inside info van echte ITKs over hoe Kompany beloofd had aan zijn vrouw om terug te keren naar Engeland na enkele jaren al vergeten? Die gefantaseerde propaganda is ondertussen vervangen door Petertjes en Woutertjes en honderd keer "Amuzu, c'est comme Mazzu heeeee", maar het komt op hetzelfde neer: wit goed, zwart fout. Of omgekeerd in Kompany zijn geval. Maar om paars draait het eigenlijk niet.

Het ontgaat me ook hoe het falen van Mazzu het gelijk is van Kompany, iets dat dus het enige is dat van tel lijkt. Ik persoonlijk denk dat Mazzu redelijk begonnen was zonder dat velen hem dat gunden maar nu is dat natuurlijk vrij onhoudbaar, vasthouden aan Hoedt is onbegrijpelijk in welke benarde klassementssituatie dan ook .... maar dat heeft toch niets met Kompany zijn bewind te maken? Hoe verantwoordt Mazzu zijn 16 op 42 in zijn eerste jaar het proces van de vorige drie jaren? Hoe vergoeilijkt derde in de championship met een bende JPL-spelers dat geklooi in de JPL met spelers van Bayern, Fiorentina en ondertussen zelfs Manchester City? PO1 werd enkel gehaald omdat Gent zich voor de duizendste keer liever in eigen voet schoot, één zo een fase in bijvoorbeeld de match tegen Brugge vorige week maakt ook een groot verschil voor de perceptie. Dat Union blijft draaien op dezelfde manier met dezelfde mentaliteit onder een andere trainer, waar is die basis bij Anderlech na het proces? Of is die basis inzakken in de tweede helft en blijven bibberen, want dat is precies wel een rode draad, niet?

Mazzu was in mijn ogen niet de beste keuze door zijn periode bij Genk, dat doet fel denken aan Hein zonder de bombast en het ego dat bij Anderlecht nodig is. Ze hadden gehoopt dat hij bijgeleerd had zoals Hein dat deed bij zijn tweede poging bij een grotere club in Gent, maar dat is niet gebleken. Alleen, dat hij het nu niet goed doet (en dat is het, ook al zit er ook een aardig pak ongeluk en "in de hoek waar de klappen vallen etc" bij) terwijl de spelers wel nog achter hem schijnen te staan, herschrijft nul komma nul van de vorige drie jaren: die waren even onsuccesvol en er waren dezelfde problemen. Ge moet het op het moment zelf absoluut waarmaken, en niet relatief afwegen tegen uw opvolger of uw eigen prestatie in een divisie lager bij een andere ploeg. Want opnieuw: dan draait het weer om Kompany, en niet om Anderlecht.

Dat is natuurlijk quatsch. Anderlecht kan echt wel zakken. Het is niet zo dat ploegen met de naam 'Anderlecht' per definitie niet kunnen zakken.
Natuurlijk kan het nog altijd. Maar zo ver gaat het bestuur het nooit laten komen, ze zetten het wel recht met de volgende transferperiode.
Daar twijfel ik geen seconde aan.

Laatst bewerkt:
De eigenlijke quote was:

Daar zitten toch twee belangrijke nuances in, maar toch bedankt.

Dat blijven die vreemde kronkels van de Anderlechtkliek hier, ik zal het nooit begrijpen. Ik zou echt eens heel graag jullie forum, of Telegramgroep met Kompanyprofielfoto van toen hij debuteerde als speler bij Anderlecht, meelezen waar jullie elkaar opjutten en dezelfde scheve informatie voeden. Zijn we bij zijn vertrek de inside info van echte ITKs over hoe Kompany beloofd had aan zijn vrouw om terug te keren naar Engeland na enkele jaren al vergeten? Die gefantaseerde propaganda is ondertussen vervangen door Petertjes en Woutertjes en honderd keer "Amuzu, c'est comme Mazzu heeeee", maar het komt op hetzelfde neer: wit goed, zwart fout. Of omgekeerd in Kompany zijn geval. Maar om paars draait het eigenlijk niet.

Het ontgaat me ook hoe het falen van Mazzu het gelijk is van Kompany, iets dat dus het enige is dat van tel lijkt. Ik persoonlijk denk dat Mazzu redelijk begonnen was zonder dat velen hem dat gunden maar nu is dat natuurlijk vrij onhoudbaar, vasthouden aan Hoedt is onbegrijpelijk in welke benarde klassementssituatie dan ook .... maar dat heeft toch niets met Kompany zijn bewind te maken? Hoe verantwoordt Mazzu zijn 16 op 42 in zijn eerste jaar het proces van de vorige drie jaren? Hoe vergoeilijkt derde in de championship met een bende JPL-spelers dat geklooi in de JPL met spelers van Bayern, Fiorentina en ondertussen zelfs Manchester City? PO1 werd enkel gehaald omdat Gent zich voor de duizendste keer liever in eigen voet schoot, één zo een fase in bijvoorbeeld de match tegen Brugge vorige week maakt ook een groot verschil voor de perceptie. Dat Union blijft draaien op dezelfde manier met dezelfde mentaliteit onder een andere trainer, waar is die basis bij Anderlech na het proces? Of is die basis inzakken in de tweede helft en blijven bibberen, want dat is precies wel een rode draad, niet?

Mazzu was in mijn ogen niet de beste keuze door zijn periode bij Genk, dat doet fel denken aan Hein zonder de bombast en het ego dat bij Anderlecht nodig is. Ze hadden gehoopt dat hij bijgeleerd had zoals Hein dat deed bij zijn tweede poging bij een grotere club in Gent, maar dat is niet gebleken. Alleen, dat hij het nu niet goed doet (en dat is het, ook al zit er ook een aardig pak ongeluk en "in de hoek waar de klappen vallen etc" bij) terwijl de spelers wel nog achter hem schijnen te staan, herschrijft nul komma nul van de vorige drie jaren: die waren even onsuccesvol en er waren dezelfde problemen. Ge moet het op het moment zelf absoluut waarmaken, en niet relatief afwegen tegen uw opvolger of uw eigen prestatie in een divisie lager bij een andere ploeg. Want opnieuw: dan draait het weer om Kompany, en niet om Anderlecht.

Hehe. Je leeft toch nog.

Laten we dan een gewone simpele conclusie trekken die enkel over Anderlecht gaat.

Ik las de laatste maanden erg vaak een zinnetje "het is beter te sterven met je idealen dan te leven met die van iemand anders", om Mazzu te verdedigen.
Wel, dat geldt ook voor een club denk ik dan. Mazzu staat haaks op zowat alles dat op Anderlecht leeft. Tot meer moet je de huidige situatie eigenlijk al niet samenvatten. Protest tegen Mazzu, lofzangen voor Kompany, het komt allemaal op hetzelfde neer: men is aan 't kloten met waar wij als klein manneke voor zijn beginnen supporteren.

Want opnieuw: dan draait het weer om Kompany, en niet om Anderlecht.

nWVgvmw.jpeg

Het doet pijn, maat. Ik mis mijn coach. Anderlecht is voor mij dood sinds Wouterke en Peterke Vince aan de deur hebben gezet om Mazzu aan te stellen. Ik méén dat.

Mjah Mazzu kan wel een ploeg neerzetten, dat heeft hij al twee keer dubbel en dik bewezen. Nu loopt het mis, maar het is tegelijk een samenloop van vanalle zaken. Momenteel is zo een ontslag echt niet aan de orde als je niets degelijks hebt klaarstaan. Als je Mazzu buitengooit moet daar een degelijke puntenpakker in de plaats komen of het is allemaal voor niets geweest.

Ik had hem gewoon laten verderdoen, net zoals ik Kompany gewoon had laten verderdoen bij gebrek aan beter.

Met die mensen aan het roer kom je sowieso niet veel verder als Anderlecht zijnde. Welke trainer heeft er zin in om met zulke aasgieren boven zijn hoofd te werken? En wie presteert er dan goed? Tenzij er een kerel komt die alles naar zijn hand zet in de positieve zin, type Preud'homme, gaat de wissel vermoedelijk geen soelaas brengen op langere termijn.

Mjah Mazzu kan wel een ploeg neerzetten, dat heeft hij al twee keer dubbel en dik bewezen. Nu loopt het mis, maar het is tegelijk een samenloop van vanalle zaken. Momenteel is zo een ontslag echt niet aan de orde als je niets degelijks hebt klaarstaan. Als je Mazzu buitengooit moet daar een degelijke puntenpakker in de plaats komen of het is allemaal voor niets geweest.

Ik had hem gewoon laten verderdoen, net zoals ik Kompany gewoon had laten verderdoen bij gebrek aan beter.

Met die mensen aan het roer kom je sowieso niet veel verder als Anderlecht zijnde. Welke trainer heeft er zin in om met zulke aasgieren boven zijn hoofd te werken? En wie presteert er dan goed? Tenzij er een kerel komt die alles naar zijn hand zet in de positieve zin, type Preud'homme, gaat de wissel vermoedelijk geen soelaas brengen op langere termijn.

Type Preud'homme zou ik toch mee oppassen. Hij ging Standard ook helemaal hertekenen. Jammergenoeg draaide het uit helemaal tegenovergesteld uit.

Terug
Bovenaan