Jupiler Pro League 2022-2023

Hm, dit wordt weer zo een typisch Genks topseizoen. Alles vliegt makkelijk binnen, al heel wat late winners, redelijk wat penalties voor, 50/50 matchen die ze toch winnen. Nu gaan ze ook nog eens echt draaien.

Wordt knap lastig zo voor de rest.

Hm, dit wordt weer zo een typisch Genks topseizoen. Alles vliegt makkelijk binnen, al heel wat late winners, redelijk wat penalties voor, 50/50 matchen die ze toch winnen.

Wordt knap lastig zo voor de rest.
Straffe prestatie tot nog toe, want ze hebben toch wat kwaliteit ingeleverd tov vorig seizoen vind ik. Vrancken maakt een goede beurt daar vooralsnog.

Wel een kanttekening erbij maken dat ze geen Europees spelen, dat speelt wel in hun voordeel.

Zoals ik had verwacht, 3 speeldagen waarvan 2 effectief gevraagd voor Sylla. Denk niet dat Club hier in beroep tegen zou gaan, is gewoon terecht.
Tackle van Marcelin op Nielsen

Referee departement berispt "VAR"

Akkoord dat het rood is maar ik kan ook begrijpen dat Club in beroep gaat vanwege precedenten die zelfs geen gevolg kregen "omdat de VAR duidelijk in de fout gaat" waardoor er geen schorsingen meer aan gekoppeld kunnen worden.

Nu, 't zal Sylla goed doen om efkes aan de kant te staan en hopelijk gaan deze momenten er uit waar het licht soms volledig uit gaat...

er is geen precedent als er geen rood is getrokken hé. Gewoon een terechte schorsing en dan moet je die ondergaan.

Even ivm KV Kortrijk: er is een gigantisch mentaliteitsprobleem jammer genoeg: eerste helft tegen Zulte was degelijk maar dan die 2de helft. Van het zwakste dat ik al gezien heb sinds lang (en het was al zo zwak onder Belhocine). Gisteren opnieuw 1ste helft dramatisch en dan 2de helft duw je gewoon Charleroi weg en maak je nog kans op de winst. Waarom kunnen ze dat niet iedere match en vanaf het begin? Dan speel je gewoon mee voor de Top 8 want talent is er genoeg. Helpt natuurlijk niet veel als je al meer dan een jaar met een T2 aan het hoofd staat ipv een deftige trainer en het is onder Custovic nog zowaar slechter dan met Belhocine. Custovic heeft dan weer het geluk dat hij met veel betere spelers zit dan waar Belhocine het moest mee doen (Tanaka, Avenatti, Lamkel Ze, Sych, een fitte Loncar en ook Selemani die uiteindelijk gebleven is)

Rood vind ik overdreven, stonden nog met 3. Maar was sowieso zijn 2e geel dan.
Dom om daar gewoon de overtreding te maken.

Welke 3e, die aan de overkant ofzo? Er was enkel Ngadeu en op het ogenblik van de fout stond Okumu nog steeds enkele meters acher. De verzachtende omstandigheden dat er andere spelers zijn, telt enkel als die op gelijke hoogte staan of nog dichter bij de doelman staan. Dat was hier hoegenaamd niet het geval.

Nog eens op bezoek in JB. Was beter thuis gebleven.

Enige die iets durft te doen is Nusa. Heerlijke om hem zo snel rond zijn as te zien draaien.

Ondankbare match voor Yaremchuk. Onyedika zijn minste match tot nu toe?

Plots krijg die match een beetje leven, maar weer om de verkeerde redenen natuurlijk.

En wat ik nog altijd niet begrijp is dat anno 2022 er nog altijd een half dozijn spelers de scheids gaat belagen in zo'n gevallen. Komt er dan ene 2 man wegtrekken alleen om dan zelf te gaan reclameren. Als de scheids een fout heeft gemaakt dan zet de VAR die (theoretisch gezien) wel recht.

Terug
Bovenaan