Jupiler Pro League 2022-2023

Ik hoop vooral dat mensen ook dit onthouden van Sclessin. Niet enkel hun wangedrag. De tifo/sfeer van zondag is ongezien in België.

Ook opmerkelijk: 10/11 spelers tegen Club waren er vorig jaar ook al. Knap werk van de Ronny. Benieuwd naar wat de andere transfers nog gaan bijbrengen.
Ik moet zeggen dat als Sclessin davert, ik echt graag naar die matchen kijk, toch een sfeertje dat je in België niet snel vindt.

Volgens La Capitale lag Mazzu mogelijk buiten als ze tegen KVK hadden verloren, maar 'nu heeft hij zich toch weer tijd gekocht'.
Wat een kortzichtig scorebordbeleid alweer. Je kan na 12 matchen heus wel zien of er evolutie in zit en als je hem dagelijks bezig ziet weet je ook hoe de man werkt. Ook als match 13 tegen een kneusje dan toevallig goed is qua resultaat.

Enfin de volgende 3 matchen zijn tegen Charleroi, Club Brugge en KVM. Vervolgens uitmatchen op Zulte en Standard. En tussendoor West Ham 2 maal. Dat kan dus ofwel alles doen keren naar het positieve, ofwel ons helemaal kopje onder duwen.

Een voorbeeld uit ons land: op 18, 19 en 20 oktober wordt in de Jupiler Pro League midweekvoetbal gespeeld. Op dinsdag om 18.30 uur (!) moeten de fans van Kortrijk in Charleroi zijn, die van OH Leuven zelfs in Eupen. Ook de fans van de thuisploeg geraken er wellicht niet op tijd. Woensdag hetzelfde: de supporters van AA Gent moeten zich in de volle avondspits naar Brussel haasten, want om 18.30 uur spelen de Buffalo’s daar al op het veld van Union. De dag erna is het de beurt aan de Oostendenaars om zich door de files voor de Kennedytunnel naar de Bosuil te wurmen om daar (ook al om 18.30 uur) Antwerp partij te geven. Zo neem je de supporters toch niet ernstig?

Wie vind dat nu uit, midweekspeeldag met aftrap om 18.30h? Het wordt alleen maar erger en erger voor de fans.

Een voorbeeld uit ons land: op 18, 19 en 20 oktober wordt in de Jupiler Pro League midweekvoetbal gespeeld. Op dinsdag om 18.30 uur (!) moeten de fans van Kortrijk in Charleroi zijn, die van OH Leuven zelfs in Eupen. Ook de fans van de thuisploeg geraken er wellicht niet op tijd. Woensdag hetzelfde: de supporters van AA Gent moeten zich in de volle avondspits naar Brussel haasten, want om 18.30 uur spelen de Buffalo’s daar al op het veld van Union. De dag erna is het de beurt aan de Oostendenaars om zich door de files voor de Kennedytunnel naar de Bosuil te wurmen om daar (ook al om 18.30 uur) Antwerp partij te geven. Zo neem je de supporters toch niet ernstig?

Wie vind dat nu uit, midweekspeeldag met aftrap om 18.30h? Het wordt alleen maar erger en erger voor de fans.
it's all about the money...

Klopt, maar als ze zo verder doen en niet gaan luisteren naar de fans zullen de inkomsten bij alle ploegen een serieuze duik gaan nemen.
wat vermoedelijk nog steeds niet opweegt tegen de extra tv-inkomsten via Eleven. Ik ben zelf ook mee schuldig want ga zelden live naar Club kijken maar heb wel abo bij Eleven.

Ik ga naar de thuismatchen en heb eleven voor de uitmatchen. Maar ik heb ook wel andere dingen te doen om half 7 's avonds tijdens de week 😕

Als je alle matchen live ter plaatse wil volgen, zowel Europees als in de competitie, moet je werkloos & single zijn denk ik.

Ik heb ook een abo op Eleven Sports maar die uren zijn toch ook voor mij vervelend. Liever zoals Duitsland en Engeland met een hoop matchen op hetzelfde moment en dan gewoon een simulcast waarbij er telkens geswitched wordt naar waar de goals vallen.

Maar zelfs de kijkcijfers van Eleven Sports dalen, dus hopelijk zien we binnenkort verandering. Benieuwd of de overname van Eleven Sports door DAZN een invloed daarop zal uitoefenen.

Tbh is het voor mij een combinatie van factoren. En naar daar rijden, én parking zoeken, én het ticket kost veel geld, én het voetbal trekt meestal op niks. Denk dat van de laatste 10 matchen (meestal Anderlecht, soms Club) die ik live gezien heb, er 5 keer 0-0 en 4 keer 0-1/1-0 tussen zat :sop:

Iedereen heeft schrik dat ze failliet gaan deze winter. Het zal niet alleen de voetbal zijn die minder volk over de vloer krijgt.. Winkels, restaurants, pretparken.. Er is alleen nog geld voor eten en de electriciteit en gas.

13.000 gemiddeld voor Anderlecht is toch wel écht heel laag, nee?
Ja, absoluut. Vorige match tegen Kortrijk leek het daar alleszins wel op.
Ik zeg dat van Kompany maar om te lachen maar ik had wel via-via al gehoord dat men zei dat de ticketverkoop dramatisch was (de club communiceerde niet, wat ook veelzeggend is), terwijl er de jaren ervoor (post-corona dan wel) wel een betere trend was. Er was enthousiasme. En ik heb persoonlijk heel wat anekdotische weet van mensen die hun abo teruggestuurd hebben na hun achterlijke zet eind mei. Men heeft dat onderschat.

Die uren die we dit seizoen hebben, zijn er de laatste jaren altijd. Een 18u30 op zondag is zowat ons standaarduur geworden. Daar zou ik het dus niet op durven steken. En 't is ook niet wezenlijk duurder geworden. Wat ons betreft toch.

Dit komt er dan ook nog eens bij. Deze 2 partijen waren tegen elkaar aan het opbieden bij het contract. Dat wordt nu 1 geheel. Dit gaat de Jupiler Pro League minder tv gelden laten genereren. Wacht maar. Kans is groot dat nu enkel deze partij een bod gaat doen.

Ja, absoluut. Vorige match tegen Kortrijk leek het daar alleszins wel op.
Ik zeg dat van Kompany maar om te lachen maar ik had wel via-via al gehoord dat men zei dat de ticketverkoop dramatisch was (de club communiceerde niet, wat ook veelzeggend is), terwijl er de jaren ervoor (post-corona dan wel) wel een betere trend was. Er was enthousiasme. En ik heb persoonlijk heel wat anekdotische weet van mensen die hun abo teruggestuurd hebben na hun achterlijke zet eind mei. Men heeft dat onderschat.

Die uren die we dit seizoen hebben, zijn er de laatste jaren altijd. Een 18u30 op zondag is zowat ons standaarduur geworden. Daar zou ik het dus niet op durven steken. En 't is ook niet wezenlijk duurder geworden. Wat ons betreft toch.
ook anekdotisch, maar de 3 rsca-supps in mijn vriendenkring en hebben dit jaar ook voor het eerst sinds langs geen abo meer genomen. (puur omwille van het geleverde spel de laatste jaren)

13.000 gemiddeld voor Anderlecht is toch wel écht heel laag, nee?

Ik ben alvast sinds de komst van Mazzu niet meer gaan kijken. Al zou ik op zich nog wel eens graag voetbal gaan kijken, maar de kans om iets te zien dat op voetbal lijkt in het Astrid park is dit seizoen een pak kleiner dan de vorige jaren. Zou veel liever de Futures gaan kijken, maar weinig zin om in dat vreselijke Koning Boudewijn stadion te gaan zitten. Ik wacht dus de matchen van de futures in het Astrid park een beetje af.

Dit komt er dan ook nog eens bij. Deze 2 partijen waren tegen elkaar aan het opbieden bij het contract. Dat wordt nu 1 geheel. Dit gaat de Jupiler Pro League minder tv gelden laten genereren. Wacht maar. Kans is groot dat nu enkel deze partij een bod gaat doen.

Ik hoop dat dit betekent dat we op Eleven Sports wat voetbalwedstrijden uit die andere regio's kunnen bekijken. Af en toe een topmatchke uit Portugal, Zwitserland of Oostenrijk kijken, spreekt me wel aan.

ook anekdotisch, maar de 3 rsca-supps in mijn vriendenkring en hebben dit jaar ook voor het eerst sinds langs geen abo meer genomen. (puur omwille van het geleverde spel de laatste jaren)

Bizarre kerels dan wel. Want de laatste jaren waren net op dat vlak een verademing tov de jaren ervoor.

Terug
Bovenaan