Jupiler Pro League 2022-2023

qua kern denk ik niet dat rsca dit jaar met Club of Antwerp kan concurreren dus dan zou het toch logischer zijn om een stabiele ploeg te bouwen dit jaar die goed op elkaar ingespeeld geraakt om dan volgend jaar terug op de titel te mikken? Ik zou Mazzu rustig de tijd geven, Kompany heeft ook héél lang de tijd gehad terwijl het spel niet wow was en de punten evenmin
Mazzu kwam zelf af met de ambitie om voor de titel te spelen om de supporters te paaien. Dan moet je niet afkomen met tijd geven

qua kern denk ik niet dat rsca dit jaar met Club of Antwerp kan concurreren dus dan zou het toch logischer zijn om een stabiele ploeg te bouwen dit jaar die goed op elkaar ingespeeld geraakt om dan volgend jaar terug op de titel te mikken? Ik zou Mazzu rustig de tijd geven, Kompany heeft ook héél lang de tijd gehad terwijl het spel niet wow was en de punten evenmin

Ik heb dat nog al eens gezegd, maar ieder heeft daar zijn mening over. Dat is een kwestie van smaken en geuren en kleuren. Maar ik vind het spel dat Kompany trachtte te spelen, vanaf de eerste match, zowel bij ons als bij Burnley >>> dat waar Mazzu voor staat, hier of waar hij ooit al zat.
En ik weet dat niet elke supporter dat op dezelfde manier ervaart (sommigen zien vooral graag strijd etc. en je hebt supporters die Mourinho mooier voetbal vinden brengen dan Guardiola etc.) maar voor mij moet mijn club op zijn minst de dominante ploeg zijn in een match en zo weinig mogelijk met lange ballen spelen. Bovendien zitten we nu met een trainer die ik qua maniertjes verfoei: de hele match neuten tegen de ref en heel kleintjes uithalen op de persconferentie. Op zo'n dingen kon je Kompany uiterst zelden betrappen maar we kennen Mazzu en da's zijn handelsmerk. Ik moet dat niet.

Wat betreft kansen creëren of goals scoren of xG en wat dan ook scoort hij de eerste 10 matchen in een ploeg dat eigenlijk toch al redelijk goed draaide toen hij overnam (dat hij dat helemaal wilt omgooien is zijn eigen keuze), veel minder dan Kompany in de 2 vorige seizoenen (en daar kijken we dan naar matchen inclusief playoffs erbij).

Ik zou dus niet weten waarom je zo iemand tijd moet geven. Er is net een conclusie gemaakt door het bestuur dat het niet rap genoeg tot resultaatssuccessen leidde terwijl er wel degelijk progressie was. En men wilde iemand halen die wel (nu, direct) successen kon halen. Dan lijkt het mij maar normaal dat ze daarop afgerekend zullen worden.

Want mooi om te zien is dit allemaal niet.

Laatst bewerkt:
Enfin niet dat ik een vooruitgang zie als hij nu ontslagen zou worden he, ik vrees dat we in een neerwaartse spiraal gaan terechtkomen hoor, waar het de laatste 2 jaar stijgend was. Maar ik vraag me ook af waar Mazzu de reputatie heeft dat hij prijzen kan pakken aan de Belgische top. Die zit nu al te verbleken, rond zich uit te slaan en ziet er 10 jaar ouder uit dan enkele weken geleden. De stress begint zichtbaar te worden, en hoorde van heel wat Genkse vrienden al dat ze hem herkennen.

Die houdt dat nooit vol bij ons zonder heel raar te gaan beginnen doen. Zie je nu al. De Anderlecht-druk doet wat met een coach. Tenzij je Anderlecht gewoon bent of alles goed gaat.

Enfin niet dat ik een vooruitgang zie als hij nu ontslagen zou worden he, ik vrees dat we in een neerwaartse spiraal gaan terechtkomen hoor, waar het de laatste 2 jaar stijgend was. Maar ik vraag me ook af waar Mazzu de reputatie heeft dat hij prijzen kan pakken aan de Belgische top. Die zit nu al te verbleken, rond zich uit te slaan en ziet er 10 jaar ouder uit dan enkele weken geleden. De stress begint zichtbaar te worden, en hoorde van heel wat Genkse vrienden al dat ze hem herkennen.

Die houdt dat nooit vol bij ons zonder heel raar te gaan beginnen doen. Zie je nu al. De Anderlecht-druk doet wat met een coach. Tenzij je Anderlecht gewoon bent of alles goed gaat.

Klopt helemaal. De zenuwtrekjes die begonnen opkomen toen het bij ons moeilijk werd, zijn er nu al.
Mazzu is een toffe gast en ik zal het eeuwig jammer vinden dat het niet gelukt is bij ons, want die heeft een perfect Genk profiel. Maar het mag duidelijk zijn dat het gewoon geen trainer is voor een club die ook de druk van een topclub heeft.

Brugge staat op een ander niveau maar qua kern moet Anderlecht niet onderdoen voor Antwerp vind ik. Laat ons eerlijk zijn, jongens als Bataille, Vines, Pacho, Miyoshi en Gerkens zijn ook geen absolute wereldtoppers he.

Bij nog ploegen hetzelfde? We hebben het al moeilijk, dus zie ons nog weinig punten pakken. Met zo een oude, kleine kern wordt het zeer moeilijk.

17 matchen in 65 dagen: dit is de kalender van KAA Gent

8 september - Molde vs. KAA Gent (CoL)
11 september - KAA Gent vs. Zulte Waregem (JPL)
15 september - KAA Gent vs. Shamrock Rovers (CoL)
18 september - Racing Genk vs. KAA Gent (JPL)
INTERLANDBREAK
2 oktober - KAA Gent vs. Cercle Brugge (JPL)
6 oktober - KAA Gent vs. Djugardens (CoL)
9 oktober - Eupen vs. KAA Gent (JPL)
13 oktober - Djurgardens vs. KAA Gent (CoL)
16 oktober - KAA Gent vs. KV Mechelen (JPL)
19 oktober - Union vs. KAA Gent (JPL)
23 oktober - KAA Gent vs. Seraing (JPL)
27 oktober - Shamrock Rovers vs. KAA Gent (CoL)
30 oktober - OH Leuven vs. KAA Gent (JPL)
3 november - KAA Gent vs. Molde (CoL)
6 november - KAA Gent vs. Club Brugge (JPL)
9 november - 1/16e finale beker
12 november - KV Kortrijk vs. KAA Gent (JPL)

Brugge staat op een ander niveau maar qua kern moet Anderlecht niet onderdoen voor Antwerp vind ik. Laat ons eerlijk zijn, jongens als Bataille, Vines, Pacho, Miyoshi en Gerkens zijn ook geen absolute wereldtoppers he.
Ik kijk dan vooral naar de wisselmogelijkheden en het middenveld, vooral in die 2 zie ik een groot verschil tussen rsca langs de ene kant en Club en Antwerp langs de andere.

In principe zou die voorlijn van rsca voldoende moeten zijn om voor de top mee te spelen, en ook keeper en achterlinie zijn voldoende daarvoor, enkel het middenveld valt wat bleek uit tegenover een Skov Olsen - Onyedika - Nielsen - Vanaken - Buchanon bijvoorbeeld.

Bij nog ploegen hetzelfde? We hebben het al moeilijk, dus zie ons nog weinig punten pakken. Met zo een oude, kleine kern wordt het zeer moeilijk.

INTERLANDBREAK
Dat zal Brugge, Union en Anderlecht ook zo zijn, want die spelen ook Europees.
Tactisch slim gezien van Antwerp, om Europees niet mee te doen.

INTERLANDBREAK
Kalender bij ons is even vol en kern nog minder breed 🙈

Btw dus die Marcelin van Cercle gaat daar echt gewoon mee weg komen met zijn tackle?? :angry: ook geen schorsing nadien, als dat nog altijd is door die onnozele regel dat hij al bestraft is met geel ofzoiets mogen ze toch eens wakker schieten.

Btw dus die Marcelin van Cercle gaat daar echt gewoon mee weg komen met zijn tackle?? :angry: ook geen schorsing nadien, als dat nog altijd is door die onnozele regel dat hij al bestraft is met geel ofzoiets mogen ze toch eens wakker schieten.
Nee, omdat er een VAR is, werd die commissie afgeschaft. Beetje onterecht als ze zo'n dingen onbestraft laten.

Leverkusen heeft van de 6 gespeelde matchen dit seizoen er 5 verloren, waaronder een verloren bekermatch tegen een derdeklasser. Dus ja, van die vormdip moet Club echt wel gaan profiteren. Al vind ik Club op dit moment ook echt nog niet onder stoom.

Nee, Club ook nog niet super, maar dat was vorig jaar ook niet en toch waren de eerste twee CL matchen top tegen PSG en Leipzig.

Bij Leverkusen zit het vooral tegen blijkbaar. Hadden in ieder geval meer dan genoeg kansen tegen Freiburg.

Wordt gewoon een lastige match, zoals iedere match in de CL. Hopelijk zit het wat mee, toch ook altijd belangrijk in zo een matchen.

Mika Godts (17) zet volgende week stap naar A-kern van KRC Genk

De Genkse A-kern zal straks bijna voor de helft bestaan uit spelers die zijn doorgestroomd uit de opleiding. Mika Godts (17) wordt de dertiende tiener (op 28 spelers), die ‘de straat oversteekt’.

Met twee goals en een assist in vier wedstrijden drukte Mika Godts meteen zijn stempel bij Jong Genk in de Challenger Pro League. De 17-jarige linksbuiten zet snel stappen en wordt daarvoor beloond. “Mika is klaar om aan te sluiten bij de A-kern”, zegt Head of Football Dimitri de Condé. “Omdat hij de voorbije dagen sukkelde met een lichte blessure, zal dat in principe volgende week gebeuren. In eerste instantie blijft hij wedstrijden spelen bij Jong Genk, waar hij zich toont in de rechtstreekse duels met volwassen profs. Dat is één van de grote voordelen van de overstap van Jong Genk naar 1B, je kan sneller inschatten wanneer jonge spelers klaar zijn voor een volgende stap.”

Nieuw contract
KRC Genk is met Mika Godts tevens in verregaande onderhandelingen over een nieuw contract. Ook met Andras Nemeth en zijn entourage werden al enkele positieve gesprekken gevoerd, Dimitri de Condé ziet die dossiers straks in orde komen. “De doorstroming van jonge talenten is voor ons minstens even belangrijk als inkomende transfers”, zegt hij. “Daarom was ik ook enorm tevreden en opgelucht toen we Bilal El Khannouss enkele maanden geleden konden vastleggen. Het was een van onze belangrijkste dossiers, dat heeft Bilal al voldoende geïllustreerd.”

Net als Godts en Nemeth is ook Joseph Paintsil volgende zomer einde contract. “Met hem en zijn entourage staat vrijdag een eerste gesprek op het programma”, aldus de Condé. “Zij wilden pas na afloop van de zomermercato aan de onderhandelingstafel plaatsnemen.”

Ook de voorbereiding voor de wintermercato is intussen opgestart. “We zijn al dichtbij een akkoord met een jong buitenlands talent voor Jong Genk.”

Terug
Bovenaan