Jupiler Pro League 2022-2023

Hadden inderdaad altijd moeten winnen tegen STVV. Twee binnentikkers die flagrant gemist worden, bal van de lijn gehaald en dan nog de twee grote kansen van Paintsil. Daar tegenover staat een terecht afgekeurde goal en twee afstandsschoten. Maar het was wel een stevige match. STVV staat er dit seizoen wel en we zijn echt keihard aan het merken wat we missen, nl...

Heeft Genk geen extra winger of twee nodig?

Absoluut. Maar ik ga al blij zijn als we er één krijgen...
Ik heb een gevoel dat de ambitie dit seizoen niet zo hoog is als wij als supporter zouden willen. Nadruk op enkele jongeren tegen volgend seizoen vaste waardes te maken in de ploeg en als back-up en "hopen op PO1 en Europees" om dan volgend jaar hoger te mikken.

Bij Anderlecht gebeurt alles zoals ik het voorspeld had. De volgende stappen:
* Vandaag of morgen nog een onnozele paniektransfer, als ik de kranten mag geloven wordt de jeugd langzaam helemaal aan de kant geschoven (na Delcroix en Kana zoeken ze nu nog spelers die Stroeykens & Sadiki kunnen vervangen)
* Tegen pakweg november beseffen ze dat Mazzu er helemaal niet in zal slagen om beter te doen dan de voorbije seizoenen
* Rond de WK-periode of de winterstop zullen ze hem wel lozen
* En dan het grote vraagteken hoe deze leiding de club eruit gaat trekken.

Hier en daar een stoemelingse overwinning (zoals tegen Bern) kan de man tijd kopen. Zo zag ik Hasi 1,5 seizoen tijd kopen.

Dat Vandenhaute en Verbeke zich gisteren al stonden aan te stellen tegen de ref in de catacomben toont aan hoe de zenuwachtigheid hen overmant. De brede rug van VK is weg.
Blijkbaar is Vandenhaute officieel lid van de sportieve staff volgens een Franstalige krant. En Vertonghen gaf aan dat die hem was gaan halen. Dat mag, maar hij is een aanzienlijke aandeelhouder. 't Moest Coucke eens geweest zijn. De analisten in de kranten rolden over elkaar om ermee te lachen. Sinds wanneer heeft die WVDH credits om zich als voetbalkenner te laten gelden? Een strateeg ja, een voetbalkenner, mja.

Ben wat laat, maar heb de match van Club uitgesteld gekeken.

Eerste 30 minuten waren redelijk mat. Aanvallend niks gebracht toen. Nadien aanvallend wel goed en al bij al niet zoveel weggegeven (al had Cercle zeker wel een goal verdiend). Cercle stond goed.

Vond Nielsen, Sylla en Sowah de beste spelers. Die eerste ademt echt blauw/zwart, zeg. Veel beter nog dan ik verwacht had; alomtegenwoordig en zorgt eindelijk weer voor meer drive in de ploeg. Sylla is een gigantisch talent en oogt al zeer matuur voor z'n leeftijd (19 jaar). Sowah blijft soms wat ongelukkig in z'n acties, maar werkt zo hard, is snel en gaf ook een aantal heerlijke passes die voor gevaar zorgden. Invalbeurt van Nusa (17 jaar) ook veelbelovend: pijlsnel en technisch sterk. Onyedika viel ook goed mee; lijkt een duidelijke upgrade op de 6 (zowel voetballend als qua balverovering).

Skov (11 goals en 11 assists op 25 matchen voor Club; Gouden Schoen iemand?), Jutgla, Sylla, Nusa. De volgende tientallen miljoenen per transfer lijken weer gegarandeerd.

Het individuele talent dat bij Club rondloopt, is toch ongezien hoor. Moeten eigenlijk altijd kampioen spelen, maar Antwerp blijft wel winnen...

Daarnaast heeft Antwerp ook wel het immense voordeel om geen Europese campagne meer te hebben, die belasting die bij iedereen heel hoog zal liggen, gaan zij toch ontwijken. En ok ja, ze hebben al voorrondes gespeeld, maar dat was grotendeels in het begin/voor de start van de competitie, dat gaat er wel uitgaan. Het zal aan Club zijn om de druk aan te houden en zelf geen misstappen te begaan zolang Antwerp dat niet doet.

Het individuele talent dat bij Club rondloopt, is toch ongezien hoor. Moeten eigenlijk altijd kampioen spelen, maar Antwerp blijft wel winnen...
Na Genk/Charleroi/RSCA/Club gaan we pas echt weten wat ze waard zijn. Waarmee ik niets wil afdoen van hun prestaties tot nu toe (behalve europees dan).

Had het ook enkel over het individuele talent dat zonder enige twijfel in overvloed aanwezig is.

Qua (samen)spel vind ik al sinds de corona-uitbraak (net voor Kiev in februari 2021) dat het vaak stroef is. Ook nu nog niet echt overtuigd. Momenteel hebben we soms eens een goede periode vooral op basis van klasseflitsen. Ben wel fan van de hoge druk onder Hoefkens.

En verdedigend staan we ook niet zo stevig als pakweg de periode 2019-januari 2021. Toen had ik vaak de indruk dat de tegenstander echt nooit zou scoren tegen Club; dat gevoel is nu al anderhalf jaar weg.

Ben wat laat, maar heb de match van Club uitgesteld gekeken.

Eerste 30 minuten waren redelijk mat. Aanvallend niks gebracht toen. Nadien aanvallend wel goed en al bij al niet zoveel weggegeven (al had Cercle zeker wel een goal verdiend). Cercle stond goed.

Vond Nielsen, Sylla en Sowah de beste spelers. Die eerste ademt echt blauw/zwart, zeg. Veel beter nog dan ik verwacht had; alomtegenwoordig en zorgt eindelijk weer voor meer drive in de ploeg. Sylla is een gigantisch talent en oogt al zeer matuur voor z'n leeftijd (19 jaar). Sowah blijft soms wat ongelukkig in z'n acties, maar werkt zo hard, is snel en gaf ook een aantal heerlijke passes die voor gevaar zorgden. Invalbeurt van Nusa (17 jaar) ook veelbelovend: pijlsnel en technisch sterk. Onyedika viel ook goed mee; lijkt een duidelijke upgrade op de 6 (zowel voetballend als qua balverovering).

Skov (11 goals en 11 assists op 25 matchen voor Club; Gouden Schoen iemand?), Jutgla, Sylla, Nusa. De volgende tientallen miljoenen per transfer lijken weer gegarandeerd.

Ik vond Nusa ook echt zeer sterk invallen, mooie acties en héél snel.
Vermoedelijk Jutgla & Yaremtchuk als spitsen vanaf nu, dus als je dan de snelheid van een Nusa en Sowah kan inbrengen om in het laatste deel van de wedstrijd het verschil te maken dan is dat wel niet mis.

Ivm titelstrijd: is toch nog héél vroeg om nu al conclusies te trekken, bij Club moeten de spelers duidelijk nog veel meer op elkaar ingespeeld geraken en er zijn eigenlijk nog geen echte toppers gespeeld geweest.

Wel akkoord met Flappy dat je bij het rsca bestuur de zenuwachtigheid op de gezichten ziet van het bestuur, beste wat ze nu kunnen doen is Mazzu rustig de tijd te geven, maar ergens voel je aan je kleine teen dat ze dat precies net niet gaan doen.

Met die Offside goal van STVV kropen jullie wel door het oog van de naald. Was er eigenlijk ruimte tussen beide lijnen, want dat lieten ze niet zien. Of moet dat niet meer?
En wel straf dat die lijnrechter daar meteen voor heeft gevlagd, heel goeie ogen 😅
Het was toch offside. Maakt niet uit dat dat enkele centimers is.

Bij Anderlecht gebeurt alles zoals ik het voorspeld had. De volgende stappen:
* Vandaag of morgen nog een onnozele paniektransfer, als ik de kranten mag geloven wordt de jeugd langzaam helemaal aan de kant geschoven (na Delcroix en Kana zoeken ze nu nog spelers die Stroeykens & Sadiki kunnen vervangen)
* Tegen pakweg november beseffen ze dat Mazzu er helemaal niet in zal slagen om beter te doen dan de voorbije seizoenen
* Rond de WK-periode of de winterstop zullen ze hem wel lozen
* En dan het grote vraagteken hoe deze leiding de club eruit gaat trekken.

Hier en daar een stoemelingse overwinning (zoals tegen Bern) kan de man tijd kopen. Zo zag ik Hasi 1,5 seizoen tijd kopen.

Dat Vandenhaute en Verbeke zich gisteren al stonden aan te stellen tegen de ref in de catacomben toont aan hoe de zenuwachtigheid hen overmant. De brede rug van VK is weg.
Blijkbaar is Vandenhaute officieel lid van de sportieve staff volgens een Franstalige krant. En Vertonghen gaf aan dat die hem was gaan halen. Dat mag, maar hij is een aanzienlijke aandeelhouder. 't Moest Coucke eens geweest zijn. De analisten in de kranten rolden over elkaar om ermee te lachen. Sinds wanneer heeft die WVDH credits om zich als voetbalkenner te laten gelden? Een strateeg ja, een voetbalkenner, mja.
Bielsa, De Boer, Löw en Pochettino zijn nog vrij

Helaas Weiler en Hasi ook

Terug
Bovenaan