Jupiler Pro League 2022-2023

Godverdomme. Net de samenvatting gezien van Genk-STVV. Ik zeg niet dat we absoluut top waren, maar we hadden altijd moeten winnen. Ongelofelijk wat Paintsil daar mist.

Met die Offside goal van STVV kropen jullie wel door het oog van de naald. Was er eigenlijk ruimte tussen beide lijnen, want dat lieten ze niet zien. Of moet dat niet meer?
En wel straf dat die lijnrechter daar meteen voor heeft gevlagd, heel goeie ogen 😅

Met die Offside goal van STVV kropen jullie wel door het oog van de naald. Was er eigenlijk ruimte tussen beide lijnen, want dat lieten ze niet zien. Of moet dat niet meer?
En wel straf dat die lijnrechter daar meteen voor heeft gevlagd, heel goeie ogen 😅
tegenwoordig gokken ze toch gewoon? VAR lost het misschien wel op.

tegenwoordig gokken ze toch gewoon? VAR lost het misschien wel op.
Dat is een te gemakkelijke conclusie vind ik.
Zijn wel degelijk nog altijd vrij veel gewoon juist hoor. Dat ze die verschillen van 20cm of minder niet zien is gewoon compleet normaal en daar is het dan in idd een soort van gok omdat het echt over fracties van secondes gaat meestal.

Aan de andere kant zal het feit dat er een backup is er wel voor zorgen dat je met een geruster hart kan vlaggen (of net niet), waar ook gewoon niets verkeerd mee is.
Dat is toch ook de reden waarom een ref op het veld vermoedelijk anders gaat beginnen denken qua beoordeling van een fout. Al sneller eens niet fluiten, of net wel omdat je weet dat er nog een backup is (of zou moeten zijn). Lijkt me een logische reactie, ook al fluit je niet met dat uitgangspunt, onbewust moet dat toch meespelen denk ik.
Daarom vind ik het soms te gemakkelijk om te zeggen van "hoe kan die dat nu niet gezien hebben", misschien zag ie het wel, twijfelde hij, en liet doorspelen omdat je de VAR nog hebt.

Nuja, zoals eerder al aangehaald ... maak eens mensen van de refs en laat ze spreken voor de camera of nodig die eens uit in een talkshow (ET) of podcast (MidMid) bijvoorbeeld. Ik ben echt oprecht geinteresseerd hoe zo'n beoordelingen werken, hoe ze denken, maar je kan daar zo weinig over te weten komen dat het eigenlijk voor iedereen een enigma is, jammer want ik denk dat iedereen veel empthatischer zou zijn en het zou heeeeeel veel frustraties bij spelers en supporters doen verdwijnen volgens mij.

Inderdaad, zou zo veel doen. Maar Gebronzeerde Frank (en de hele leiding van het scheidsrechterkorps) is natuurlijk een toonbeeld van in een ivoren toren zitten.

Gene Raman in de selectie tegen OHL , Mazzu is eindelijk gestopt met drinken !
Jantje en Diawara wel erin .
Vreemde basisploeg toch wel.

Hij kan nog met veel namen schuiven, als het systeem en de tactiek hetzelfde blijft zal het niet veel oplossen.
Wel blij dat Sadiki een kans krijgt.

Terug
Bovenaan