Jupiler Pro League 2022-2023

Ja, ik laat me soms meeslepen door vrienden
De laatste 4 wedstrijden waren telkens 0-0 dus blij dat ik deze keer een penalty gezien heb :unsure:

Was gisteren trouwens ook boel in ons vak omdat er een paar Mazzu buiten begonnen te roepen en daarna Viva Kompany :unsure:
In welk vak was dat als ik vragen mag?
Ik zit in een sfeervak en ik moet zeggen dat er nog geen woorden zijn gevallen over Mazzu buiten. Eerder gemor op spelers zoals Verschaeren, Murrillo en Raman.

Benieuwd of Anderlecht nu terug naar af gaat of niet. Er leek wat momentum in de maak maar dat is precies weer volledig weg.
Ik meen oprecht dat ik denk dat we een historische kans gemist hebben. Ik zie niet goed in wie of wat dit nu zou rechttrekken. Dan moet diezelfde Vandenhaute, die in de waan van de dag leefde en op de hype van het moment sprong, nu wel een geschikte trainer vinden.

We hebben een getalenteerde kern, iets waar veel in zit (maar dan moet je wel willen voetballen), maar dat vergt geduld en trage progressie. En als je geduld vraagt op Anderlecht moet je een hele sterke persoon zijn om dat te kunnen krijgen. Kompany kon dat door zijn status. Ik zie geen enkele andere trainer die daartoe in staat is. Geen enkele.

Dus nee ik zie het somber in nu.

Dikke kak dat het weer niks gaat worden maar wel heerlijk dat die losers vant bestuur den boomerang in hun bakkes krijgen :)
Kompany buiten gooien en het komt in orde … my ass ja .

In welk vak was dat als ik vragen mag?
Ik zit in een sfeervak en ik moet zeggen dat er nog geen woorden zijn gevallen over Mazzu buiten. Eerder gemor op spelers zoals Verschaeren, Murrillo en Raman.
Wij zitten in de S en daar was er toch wel wat geklaag over de wissels, over hoe we speelden, etc.
Die sfeervakken blijven vooralsnog gaan inderdaad.

Wissel gisteren de 2 coaches en hun tacktiek en je hebt een heel andere match

Bij Gent telkens 4 a 5 lopende mensen naar voor en in of rond de 16 en dat ging dan ook snel naar voor
Bij Anderlecht Silva die moet komen kaatsen of de aanval starten op de middellijn. Staat als spits met momenten ook gewoon teveel op de flanken te voetballen. Staat hij toch eens vooraan is het op een eiland. Amuzu met zijn snelheid staat op onze eigen backlijn
Verschaeren die het spel dan nog eens gigantisch vertraagt.

Kompany was misschien naïef in zijn spel, maar met de spitsen die je nu hebt had je al veel meer goals gemaakt in zijn systeem.
Mazzu zijn wissels zijn wel verrassender. Maar eindigen met Silva - Esposito - Raman - Angulo/Stroeykens is teveel van het goeie ook, iemand moet die ballen ook in de box brengen

En dan nog Arnstadt alleen op de 6, volgens mij heeft die jongen daar nog nooit gespeeld

Het wordt wel meer en meer duidelijk hoe moeilijk het is voor RSCA om hun plaats aan de top weer in te nemen en te claimen wanneer de wacht aan die top overgenomen is door andere clubs, zowel financieel als sportief.

De supporters verwachten wonderen en een titel, maar het kan nog eens best lang duren eer dat terug komt. Ik zie ze eerder Genk gewijs elke 10 jaar eens een titel pakken dan echt opnieuw dominant te worden in België.
Nope ,wij verwachten gene titel wel beter of even goed zoals met Kompany , goed voetbal 3 de plaats , finale beker en liefst nu goed doen in CL .
Thats it .
Elke 10 jaar nen titel .. u serious ….

Het wordt wel meer en meer duidelijk hoe moeilijk het is voor RSCA om hun plaats aan de top weer in te nemen en te claimen wanneer de wacht aan die top overgenomen is door andere clubs, zowel financieel als sportief.

De supporters verwachten wonderen en een titel, maar het kan nog eens best lang duren eer dat terug komt. Ik zie ze eerder Genk gewijs elke 10 jaar eens een titel pakken dan echt opnieuw dominant te worden in België.

Ik denk dat we met de middelen die er nu uitgegeven werden, en voortbouwen op wat er stond, en houden wat goed was, we dit seizoen nog een stap vooruit konden zetten. En meededen bovenaan. We werden al derde en een stap zetten was niet onmogelijk.
Cullen en Gomez vertrokken enkel door Kompany (de ene naar de ploeg van Kompany, de andere naar City dankzij Kompany), die had je gerust kunnen overtuigen nog een jaar te blijven als VK bleef. Er waren middelen om half juli al een spitsenduo aan te trekken dat niet minder is dan dat van vorig jaar, en met Ishaq een concurrent voor Murillo.
Dan was je gewoon klaar voor het seizoen aan te vatten op de automatismen en manier van spelen van vorig jaar en speelde je mee aan de top (Club blijft financieel onhaalbaar, dat wel).

Uiteraard kan ik dat niet hard maken en is dat gissen. Maar ik zag de progressie jaar na jaar toenemen.

Maar alles omsmijten vraagt weer heel veel tijd.

Kompany is toch niet ontslagen?
Ze hebben een elegante manier gevonden om uit elkaar te gaan maar het bestuur zag het niet in Kompany (enfin Vandenhaute niet) en dat ging zo ver dat hij zich kwam moeien in de kleedkamer en er werd ook beslist dat zijn staff (Munienge & Floribert) hun contracten niet verlengd werden. Kompany eiste garanties dat dat werd opgelost (niet meer elke match als een schoonmoeder op zijn vingers komen kijken in de kleedkamer en staff houden) en daar wilde men niet op in gaan, tja dan duw je de trainer weg he.

Bij Mazzu werd al gepolst in december. December he. En in november werden de spelers achter Kompany zijn rug al geraadpleegd, die daarmee naar Kompany zelf gestapt waren want ze stonden allemaal achter hem.

Letterlijk ontslaan is dat niet maar een blijk van vertrouwen was dat nu ook niet echt bepaald allemaal.

Ze hebben een elegante manier gevonden om uit elkaar te gaan maar het bestuur zag het niet in Kompany (enfin Vandenhaute niet) en dat ging zo ver dat hij zich kwam moeien in de kleedkamer en er werd ook beslist dat zijn staff (Munienge & Floribert) hun contracten niet verlengd werden. Kompany eiste garanties dat dat werd opgelost (niet meer elke match als een schoonmoeder op zijn vingers komen kijken in de kleedkamer en staff houden) en daar wilde men niet op in gaan, tja dan duw je de trainer weg he.

Bij Mazzu werd al gepolst in december. December he. En in november werden de spelers achter Kompany zijn rug al geraadpleegd, die daarmee naar Kompany zelf gestapt waren want ze stonden allemaal achter hem.

Letterlijk ontslaan is dat niet maar een blijk van vertrouwen was dat nu ook niet echt bepaald allemaal.
Ah oke, dat is duidelijk.

Geen idee hoelang het gaat duren, maar het ziet er momenteel niet naar uit dat we snel weer gaan meedoen om de titel. Play-off 1 halen zal dit seizoen weeral harken worden, als je ziet welke stappen ploegen als Antwerp, Genk, Gent en Union blijven zetten.

Geen idee hoelang het gaat duren, maar het ziet er momenteel niet naar uit dat we snel weer gaan meedoen om de titel. Play-off 1 halen zal dit seizoen weeral harken worden, als je ziet welke stappen ploegen als Antwerp, Genk, Gent en Union blijven zetten.
Nochtans een betere start dan vorig jaar!

Wissel gisteren de 2 coaches en hun tacktiek en je hebt een heel andere match

Bij Gent telkens 4 a 5 lopende mensen naar voor en in of rond de 16 en dat ging dan ook snel naar voor
Bij Anderlecht Silva die moet komen kaatsen of de aanval starten op de middellijn. Staat als spits met momenten ook gewoon teveel op de flanken te voetballen. Staat hij toch eens vooraan is het op een eiland. Amuzu met zijn snelheid staat op onze eigen backlijn
Verschaeren die het spel dan nog eens gigantisch vertraagt.

Kompany was misschien naïef in zijn spel, maar met de spitsen die je nu hebt had je al veel meer goals gemaakt in zijn systeem.
Mazzu zijn wissels zijn wel verrassender. Maar eindigen met Silva - Esposito - Raman - Angulo/Stroeykens is teveel van het goeie ook, iemand moet die ballen ook in de box brengen

En dan nog Arnstadt alleen op de 6, volgens mij heeft die jongen daar nog nooit gespeeld

Ik vind Hein een goeie trainer (misschien de beste in België) maar die man heeft er bij ons ook wel een potje van gemaakt. Met soort profielen dat niet overeenkomt met wat er uit de jeugd komt. We zaten gisteren lange ballen te spelen met lilliputters op het middenveld. Elke hoge bal was een cadeau voor Gent. Toen Hein bij ons zat moest hij figuren als Santini, Cobbaut, Makarenko en Sanneh hebben. Torens om dat soort voetbal te kunnen spelen.
En we kunnen nu niet echt zeggen dat dat aansloeg bij ons. Dus of hij iets met de huidige kern zou gedaan hebben, geen idee.

Maar je hebt gelijk dat wij niet meer bewegen en infiltreren, vorig jaar was dat net onze sterkte: opkomende spelers van overal.

Nochtans een betere start dan vorig jaar!
Euh nee, zelfs dat niet. Vorig jaar startten we met 10 op 18, nu met 9 op 18. En 1-op-1 de matchen vergelijken doet ons er dit jaar ook slechter uitkomen. Los van het schabouwelijke voetbal nu en het feit dat we vorig jaar moesten starten met Thelin-Raman als spîtsenduo.

Terug
Bovenaan