Jupiler Pro League 2022-2023

Tjeezes, dit was slecht. Ik weet niet hoe de match er op TV uitzag maar live was dit echt een drama.
Misschien was 0-0 nog de meest logische uitslag geweest want het was niet dat Gent beter was dan ons.
Die jonge gasten komen echt nog te kort op dit niveau. Verschaeren was vreselijk en Silva begint ook van zijn troon te vallen (die goeie start van hem kon niet blijven duren).

Ik denk dat Mazzu spijt gaat beginnen krijgen van zijn overstap. Met deze kern kan je niet beter doen dan wat Kompany deed.
Ik bedoel, als je ziet hoe Mazzu moet wisselen? Het is niet dat tussen al die wissels 1 klepper zit die het verschil kan maken. Al wie denkt dat we kampioen kunnen spelen of op zijn minst meedoen voor de titel moet zijn paars witte bril afdoen.
Bikkelen voor play off 1 en hopen op de beker.

Laatst bewerkt:
Hoe slecht is Verschaeren ook?
Belofte van het jaar voor Jonathan David :woohoo: Inzet kan je hem niet verwijten maar draagt offensief helemaal niets bij en kiest bijna altijd voor het balletje breed of achteruit en vertraagt te vaak het spel. Ik weet niet hoe Anderlecht fans hier naar kijken maar wat mij betreft toch de zwakke schakel van deze ploeg.

Laatst bewerkt:
9/18. Is Kompany hiervoor moeten vertrekken?
Vooral: Wanneer gaan we eens een deftige match zien? Intussen 10 matchen ver onder Mazzu en dit trekt gewoon nergens op. Matige tactiek en aanvallend totaal onmondig. Wat een drama, vergelijk dat eens met het scorend vermogen en de kansen vorig seizoen.

Nog eens weesten kijken en holy shit, wat was dat zeg.

Verschaeren deed het defensief niet zo slecht. In het begin moest die amper terug komen maar op de counter kwam Gent steeds in een man meer situatie tegen Kana he. Daarna is die meer defensief gezet. Aanvallend deed hij inderdaad wel niets

Verschaeren deed het defensief niet zo slecht. In het begin moest die amper terug komen maar op de counter kwam Gent steeds in een man meer situatie tegen Kana he. Daarna is die meer defensief gezet. Aanvallend deed hij inderdaad wel niets
Live was het echt schrijnend. Durft nooit risico in zijn spel leggen, veel te vaak achteruit/breed, zijn aansluiting was ook nergens.
Ook die nervositeit elke keer hij de bal heeft. Vreselijk.

Als je ziet hoe die speelt, no wonder dat zijn stats op 0 staan.

Heb maar de laatste 20 min gezien, maar wat mij vooraal opviel was hoe weinig durf er in het spel van Anderlecht zit. Telkens maar weer eenvoudig naar die flanken, balletje weer terug, balletje weer breed en opnieuw, telkens weer.

Zelden eens een leuk steekballetje om de verdediging open te splijten, zelden eens een leuke actie van 1 of een paar spelers samen (dribbel, één tweetje,...). Het is allemaal zo risico- en inspiratieloos.

En Verschaeren lijkt mij daar dan de exponent van.

Heb maar de laatste 20 min gezien, maar wat mij vooraal opviel was hoe weinig durf er in het spel van Anderlecht zit. Telkens maar weer eenvoudig naar die flanken, balletje weer terug, balletje weer breed en opnieuw, telkens weer.

Zelden eens een leuk steekballetje om de verdediging open te splijten, zelden eens een leuke actie van 1 of een paar spelers samen (dribbel, één tweetje,...). Het is allemaal zo risico- en inspiratieloos.

En Verschaeren lijkt mij daar dan de exponent van.
Yup, elke keer Anderlecht de bal had ging het naar achteren, opzij, nog eens terug. Niemand die een splijtende pass durft geven of eens vaart maakt. Het ging allemaal zo traag en gezapig dat Gent een zee van tijd en ruimte had om zich te positioneren.

Raman was trouwens ook schrijnend als die moest voetballen. Soms een simpele pass die zelfs niet lukt. Met als hoogtepunt de bal van de laatste kans die hij droog buiten trapt tussen 2 man :p Werden er een paar gek in de tribune langs mij.

Nog eens weesten kijken en holy shit, wat was dat zeg.

Verschaeren moet zich proberen richten op een soort rol als Mertens. Hangende spits, in de pocket. Als die voor doel komt is die vrij koelbloedig en heeft een actie.
Maar zo laag spelen, dat wordt enorm doelloos allemaal. Wat rond zijn eigen backlijn pirouettes draaien en terugkappen en balletje opzij. Daar heeft niemand wat aan. Op deze manier wordt dat niets. Maar goed, in een counterploeg à la Mazzu heeft die ook helemaal geen waarde. Moet er gewoon uit voor Ait El Hadj of Arnstad die wel die directheid naar voren kunnen brengen.

Verschaeren moet zich proberen richten op een soort rol als Mertens. Hangende spits, in de pocket. Als die voor doel komt is die vrij koelbloedig en heeft een actie.
Maar zo laag spelen, dat wordt enorm doelloos allemaal. Wat rond zijn eigen backlijn pirouettes draaien en terugkappen en balletje opzij. Daar heeft niemand wat aan. Op deze manier wordt dat niets. Maar goed, in een counterploeg à la Mazzu heeft die ook helemaal geen waarde. Moet er gewoon uit voor Ait El Hadj of Arnstad die wel die directheid naar voren kunnen brengen.

Terwijl die in de voorbereiding wel wat goals en assists had. Speelde die dan hoger?

Ja, ik laat me soms meeslepen door vrienden
De laatste 4 wedstrijden waren telkens 0-0 dus blij dat ik deze keer een penalty gezien heb :unsure:

Was gisteren trouwens ook boel in ons vak omdat er een paar Mazzu buiten begonnen te roepen en daarna Viva Kompany :unsure:
Die boel gaat binnenkort alleen maar erger worden. Op Union was het ook al zwaar hommeles onderling in het uitvak.
Vooral bij de Franstalige supporters was de trainerswissel in mei heel populair. "Enfin un vrai entraineur" daar het meest gehoorde zinnetje deze zomer en Mazzu ging dat wat versterken door in whatsappgroepjes met gekende supporters op Twitter te staan roepen dat hij de titel ging binnenhalen. Direct de populaire onder die mensen natuurlijk.

Voor die meute supporters, die geen greintje respect toonden voor Kompany "want we werden niet snel genoeg kampioen", vind ik het ergens wel mooi dat de boomerang heel snel in hun gezicht gaat terugkeren.
En ik vind dat vreselijk om te zeggen want na jaren van cynisch supporteren voor wat Van Holsbeeck met mijn club aan 't uitsteken was, was mijn liefde weer helemaal terug en zag ik het eindelijk weer de goeie kant op gaan met mensen aan het roer die het goed voor hadden met de club (dacht ik) maar bon, een paar ego's in de bestuurskamer dachten het beter te weten.

Terwijl die in de voorbereiding wel wat goals en assists had. Speelde die dan hoger?
We speelden tegen Janneke en Mieke in die matchen. Ploegen nog zwakker dan Paide en Seraing.

We hebben op dit moment ook nauwelijks al tegenstand gehad. Matchen als Union en Cercle uit kan je verliezen. Gent & Bern enige tegenstand en daarvan verlies je er 2 en win je 1 per ongeluk. Al de rest was niks qua tegenstand.

De kans met voetbal zoals Kompany de club in de jeugd kende en wilde laten terugkeren is nu definitief verkeken, ik zie maar 1 mogelijkheid, misschien moeten we dan maar Simon Davies terughalen :clap:

Die boel gaat binnenkort alleen maar erger worden. Op Union was het ook al zwaar hommeles onderling in het uitvak.
Vooral bij de Franstalige supporters was de trainerswissel in mei heel populair. "Enfin un vrai entraineur" daar het meest gehoorde zinnetje deze zomer en Mazzu ging dat wat versterken door in whatsappgroepjes met gekende supporters op Twitter te staan roepen dat hij de titel ging binnenhalen. Direct de populaire onder die mensen natuurlijk.

Voor die meute supporters, die geen greintje respect toonden voor Kompany "want we werden niet snel genoeg kampioen", vind ik het ergens wel mooi dat de boomerang heel snel in hun gezicht gaat terugkeren.
En ik vind dat vreselijk om te zeggen want na jaren van cynisch supporteren voor wat Van Holsbeeck met mijn club aan 't uitsteken was, was mijn liefde weer helemaal terug en zag ik het eindelijk weer de goeie kant op gaan met mensen aan het roer die het goed voor hadden met de club (dacht ik) maar bon, een paar ego's in de bestuurskamer dachten het beter te weten.
Benieuwd of Anderlecht nu terug naar af gaat of niet. Er leek wat momentum in de maak maar dat is precies weer volledig weg.

Het wordt wel meer en meer duidelijk hoe moeilijk het is voor RSCA om hun plaats aan de top weer in te nemen en te claimen wanneer de wacht aan die top overgenomen is door andere clubs, zowel financieel als sportief.

De supporters verwachten wonderen en een titel, maar het kan nog eens best lang duren eer dat terug komt. Ik zie ze eerder Genk gewijs elke 10 jaar eens een titel pakken dan echt opnieuw dominant te worden in België.

Terug
Bovenaan