Jupiler Pro League 2022-2023

Vond dit inderdaad ook geen rode kaart. Als er een intentie was geweest om hem neer te halen vond ik rood wel te verdedigen, maar op de beelden kon je toch duidelijk zien dat het per ongeluk was + niet alleen naar de goal. Zeer vreemde foutieve beslissing van Boterberg (terwijl de VAR er hem nog op wijst). Kan niet eigenlijk...

Vond dit inderdaad ook geen rode kaart. Als er een intentie was geweest om hem neer te halen vond ik rood wel te verdedigen, maar op de beelden kon je toch duidelijk zien dat het per ongeluk was + niet alleen naar de goal. Zeer vreemde foutieve beslissing van Boterberg (terwijl de VAR er hem nog op wijst). Kan niet eigenlijk...
't Blijft een beetje dubbel vind ik toch. Ik zeg niet dat het rood moet zijn, maar als je een snelle aanvaller hebt en een trage verdediger (wat in dit geval nu niet is) benadeel je de aanvaller wel hoor. Die komt dan namelijk alleen voor doel en heeft een vrije schietkans.

Kvind het een moeilijke om eerlijk te zijn.

Ik zou het opnieuw moeten bekijken om 100% zeker te zijn, maar vond het op het moment eerder geel omdat Mata niet rechtstreeks op doel afgaat. Plus het feit dat er nog minstens één verdediger tussen hem en het doel zit. Hij had alleszins geen vrije baan. Per ongeluk of niet vind ik minder doorslaggevend.

Je kan een rode kaart krijgen om verschillende redenen: bijvoorbeeld (i) omdat je een doorgebroken speler neerhaalt die alleen naar doel gaat (ongeacht hoe zwaar of licht de fout is) of (ii) door de zwaarte van de fout (ongeacht waar op het veld).

(i) leek me hier niet vervuld want volgens mij geen vrije baan naar doel.

(ii) leek me ook niet vervuld want per ongeluk (geen enkele intentie om een fout te maken). Als hij volledig bewust langs achter de speler zou neergetrapt hebben (zonder enige intentie de bal te raken), zou ik rood wel verdedigbaar hebben gevonden.

Ach Joos vond die fout van Trippier op KDB ook rood dus de mening van wat daar rond de tafel zit is in zo'n fases intussen irrelevant voor mij. Ik ben een fan van de Club en dat was inderdaad gewoon geel en niks meer. Dat dat zeer vervelende fouten zijn dat kan allemaal goed zijn, maar zoals Finisterra hierboven terecht aanhaalt is geen enkele van de voorwaarden voor rechtstreeks rood vervuld.

Da's er nog eentje die volgend(e) seizoen(en) voor 20m+ zal verpatst worden als die zo voort doet.

Terug
Bovenaan