Jupiler Pro League 2022-2023

titelmatch :lol:

ik schat de kansen van Union toch hoger in.
gelijk in de stand.
Union thuis tegen Brugge, waar ze al liever niet Antwerp zien kampioen worden
Antwerp uit tegen Genk, die zelf nog kampioen kunnen worden.

alles is mogelijk in het voetbal, maar ze gaan nu voor de 2de week Antwerp al kampioen maken in de pers, terwijl het nog allemaal moet gebeuren.

Als neutrale supporter gun ik het qua voetbal misschien Genk nog wel het meest, maar de andere 2 verdienen het ook.
Doe mij voor de dramafactor en omdat ze er vorig seizoen al zo dichtbij waren dan toch maar Union.

Wel ongelooflijk dat er op de laatste speeldag nog 3 ploegen strijden voor de titel. Iemand een idee hoe lang dat geleden is?

Als neutrale supporter gun ik het qua voetbal misschien Genk nog wel het meest, maar de andere 2 verdienen het ook.
Doe mij voor de dramafactor en omdat ze er vorig seizoen al zo dichtbij waren dan toch maar Union.

Wel ongelooflijk dat er op de laatste speeldag nog 3 ploegen strijden voor de titel. Iemand een idee hoe lang dat geleden is?
Ik hoop Union en denk eigenlijk ook wel Union:
- Club gaat nooit punten kunnen afpakken met een veredeld b-elftal (er gaat sowieso geen risico met geblesseerden genomen worden) en is eigenlijk compleet uit vorm, dus die 3 punten mag je al bijschrijven
- Genk gaat er vol voor gaan tegen Antwerp want wipt over Antwerp bij zege en kan dan voorrondes CL spelen
- Antwerp was eigenlijk weinig indrukwekkend tegen Club 2x en nu tegen Union

Maar is en blijft voetbal dus alles kan nog, wordt spannend als neutrale supporter, kijk er wel naar uit eigenlijk.

Anderzijds heeft Union tegen ons in 180 minuten geen bal geraakt en hebben zij wel twee keer Genk tureluurs gespeeld. Janssen zou vermoedelijk speelklaar geraken dus er is nog hoop voor ons 🙏

ik hoop op een faire strijd en geen polemieken allerhande omwille van scheidsrechters, tegenstanders die zijn klak er naar gooit,...

Anderzijds heeft Union tegen ons in 180 minuten geen bal geraakt en hebben zij wel twee keer Genk tureluurs gespeeld. Janssen zou vermoedelijk speelklaar geraken dus er is nog hoop voor ons 🙏
Klopt, verschillende stijlen van spelen natuurlijk.
ik hoop op een faire strijd en geen polemieken allerhande omwille van scheidsrechters, tegenstanders die zijn klak er naar gooit,...
Vooral dit. Hopelijk gewoon 2 knallers van matchen.

In het seizoen 98-99 toen we met Genk onze eerste titel pakten, ging de strijd eigenlijk het hele seizoen tussen ons en Brugge. Op het einde van het seizoen begon Anderlecht (na een matig seizoen) echter ook een zeer sterke reeks neer te zetten en overal overtuigend te winnen (0-6 op Standard, 2-5 bij ons in de match waarin we al thuis kampioen hadden kunnen spelen, ... ) Op zich hadden ze dat seizoen niet echt meegedaan in de titelstrijd, maar als zowel wij als Brugge op de laatste speeldag verloren zouden hebben dan was het plots wel Anderlecht geweest dat als derde hond met de titel ging lopen. Ik denk dat er echter nooit iemand in dat scenario geloofd heeft, gevoelsmatig was de titel voor Genk gewoon al binnen.

- Club gaat nooit punten kunnen afpakken met een veredeld b-elftal (er gaat sowieso geen risico met geblesseerden genomen worden) en is eigenlijk compleet uit vorm, dus die 3 punten mag je al bijschrijven
- Genk gaat er vol voor gaan tegen Antwerp want wipt over Antwerp bij zege en kan dan voorrondes CL spelen

Maar is en blijft voetbal dus alles kan nog, wordt spannend als neutrale supporter, kijk er wel naar uit eigenlijk.

Ik snap niet waarom velen zo zeker zijn dat Union sowieso gaat winnen tegen Brugge omdat Brugge hen niets in de weg zou willen leggen? Dat Brugge nu niet met het mes tussen de tanden de strijd zal aangaan, dat wil ik nog wel volgen. Maar het is niet dat ze bewust owngoals gaan maken, de spitsen van Union vrij spel gaan geven, ... Union zal het nog altijd zelf moeten doén, en zulke titelmatchen gaan vaak met stress die verkrampend kan werken waardoor ge barslechte wedstrijd krijgt waarbij de bal maar niet goed wil vallen voor Union, terwijl het natuurlijk altijd kan zijn de bal voor Brugge wél goed valt.

Maar bon, die titelstress zal in beide wedstrijden aanwezig zijn, het gaat dus sowieso een waanzinnig spannend slot worden.

Als ik gisteren de tegenstanders hoorde om die 3 voorrondes door te komen, is dat toch niet echt een cadeau. Eerste ronde in volle voorbereiding meteen tegen Panathinaikos of Servette. Nadien Braga, PSV, Marseille en nadien nog een ronde.

Ik snap niet waarom velen zo zeker zijn dat Union sowieso gaat winnen tegen Brugge omdat Brugge hen niets in de weg zou willen leggen? Dat Brugge nu niet met het mes tussen de tanden de strijd zal aangaan, dat wil ik nog wel volgen. Maar het is niet dat ze bewust owngoals gaan maken, de spitsen van Union vrij spel gaan geven, ... Union zal het nog altijd zelf moeten doén, en zulke titelmatchen gaan vaak met stress die verkrampend kan werken waardoor ge barslechte wedstrijd krijgt waarbij de bal maar niet goed wil vallen voor Union, terwijl het natuurlijk altijd kan zijn de bal voor Brugge wél goed valt.

Maar bon, die titelstress zal in beide wedstrijden aanwezig zijn, het gaat dus sowieso een waanzinnig spannend slot worden.
Ze gaan het niet weggeven, maar ze zijn gewoon simpelweg niet goed genoeg momenteel. Ik wil gerust in mirakels geloven maar er zijn gewoonweg té veel argumenten die wijzen op een simpele overwinning voor Union:
- veel geblesseerden bij Club
- geen motivatie om te "moeten" winnen bij Club
- ontbrekende vorm bij Club
- jongsters die geen ervaring hebben tegen geslepen ploeg zoals Union
- Union dat thuis in uitverkocht stadion mag spelen

en dan iets minder objectieve argumenten:

- gunfactor tov Union bij Club (ok, vooral bij supps, maar ik kan me voorstellen dat Casper Nielsen niet gaat scoren zondag)
- gunfactor voor ex-clubspeler die coach is
- Noa Lang die nog eitje te pellen heeft met Antwerp en ongetwijfeld liever Union ziet kampioen spelen?

Ik heb via een vage hooligan link zelfs gehoord dat moest het "nodig zijn" (aka Antwerp kampioen en Brugge dat aan het winnen zou zijn), er enkele club hooligans op het veld zouden lopen totdat er een 5-0 forfait zou komen. Zou een ongelooflijke schande zijn natuurlijk.

Maar wel hilarisch en volledig jupkesniveau.

Had hier enkele dagen geleden vlak na de match iets gepost. Comment was gebanned als een flame. Excuses daarvoor, ik steek het op the heat of the moment.

Ik ga voor de rest hier mijn kas nog een week opfretten.
En hopen dat de spaghetti van Antwerp zondagmiddag slecht is zodat ze allemaal met de poepers zitten.

Fingers crossed.

Union zit ook met de nodige spelersproblemen qua blessures en schorsingen dus ik zie die toch ook niet 100% zeker winnen tegen Club.

Ik heb via een vage hooligan link zelfs gehoord dat moest het "nodig zijn" (aka Antwerp kampioen en Brugge dat aan het winnen zou zijn), er enkele club hooligans op het veld zouden lopen totdat er een 5-0 forfait zou komen. Zou een ongelooflijke schande zijn natuurlijk.

Smijt dan op zijn minst wat vuurpijlen op het veld, om in de toon van dit seizoen te blijven :unsure:

Had hier enkele dagen geleden vlak na de match iets gepost. Comment was gebanned als een flame. Excuses daarvoor, ik steek het op the heat of the moment.

Ik ga voor de rest hier mijn kas nog een week opfretten.
En hopen dat de spaghetti van Antwerp zondagmiddag slecht is zodat ze allemaal met de poepers zitten.

Fingers crossed.
zou schandalig zijn, maar kan nu ook weer niet zeggen dat ik van mijn stoel zou vallen van verbazing mocht dit gebeuren...

Naar Brugge moeten we niet kijken. We hebben het zelf laten liggen thuis tegen Union en we krijgen nu nog een kans om het helemaal zelf af te maken.

Al chance dat het niet in Antwerpen te doen is zondag :unsure: Risico match, kan ook op het veld wel eens lelijk worden.

Ondanks mijn Limburgse afkomst gun ik het Union wel.

Degene die het haalt is verdiend kampioen dus in dat opzicht gun ik het ze alle 3, maar qua voetbal neig ik dan (helaas) toch naar Genk. Daar heb ik doorheen het seizoen toch de mooiste dingen van gezien.

Als ik gisteren de tegenstanders hoorde om die 3 voorrondes door te komen, is dat toch niet echt een cadeau. Eerste ronde in volle voorbereiding meteen tegen Panathinaikos of Servette. Nadien Braga, PSV, Marseille en nadien nog een ronde.

Begint de vicekampioen niet in de 3de voorronde? Bij winst volgt dan de laatste play-off ronde.

Precies toch op een redelijk shady (doch legale) manier eigenaar geworden, als je het zo leest. Niet slecht geboerd (no pun intended) als hij nu kan cashen bij een verkoop.

Terug
Bovenaan