Jupiler Pro League 2022-2023

Bittere pil om te slikken. Er zal wel wat mentaal oplapwerk nodig zijn maar volgende week is er nog een herkansing.

Idd, gewoon deksel op de neus. Je staat voor met 11 tegen 10, Union was aanvallend nergens, en toch weiger je om het af te maken.

Dat, die stewards en die marginalen die flesjes gooien... sympathieker wordt Antwerp er niet door natuurlijk.
De vorige 22 keer dat we op voorsprong zijn gekomen, hebben we wel gewonnen. Dan vind ik het vreemd dat we nu plots volop ten aanval zouden moeten trekken tegen ultieme counterploeg Union. Aan het matchplan was niks verkeerd, 9 op de 10 keer win je deze match gewoon maar dat is ook voetbal.

Janssen was trouwens niet 100% fit en had vlak voor zijn wissel stevige krampen. Dus ja, logisch dat je dan je spits wisselt en Ekkelenkamp in zijn plek vooran zet.

Respectloos taalgebruik naar andere ploegen en supporters toe wordt niet getolerereerd.
Wat een stress. Opt einde met een halve b ploeg bij wijze van spreken.

En gewoon blijven knokken. Lelijk mag ook.
Fuck dit antwerp. Als we het zelf volgende week niet halen, nog liever Genk dan.
Ondanks @Niklas als ultieme kutsupporter.

Wat een gezichtjes daar in Antwerpen 😅 das al bijna even goed als de titel zelf.

Match waar eigenlijk heel weinig over te zeggen valt. Ongelooflijk kutniveau. We hebben wel onze excuses met teddy en Victor die heel seizoen fit zijn maar laatste week uitvallen 😭

Toch weer retefier

Bittere pil om te slikken. Er zal wel wat mentaal oplapwerk nodig zijn maar volgende week is er nog een herkansing.

De vorige 22 keer dat we op voorsprong zijn gekomen, hebben we wel gewonnen. Dan vind ik het vreemd dat we nu plots volop ten aanval zouden moeten trekken tegen ultieme counterploeg Union. Aan het matchplan was niks verkeerd, 9 op de 10 keer win je deze match gewoon maar dat is ook voetbal.

Janssen was trouwens niet 100% fit en had vlak voor zijn wissel stevige krampen. Dus ja, logisch dat je dan je spits wisselt en Ekkelenkamp in zijn plek vooran zet.
heb je de vorige 22 keer ook tegen 10 man uwe spits erafgehaald voor een verdedigende middenvelder? Dit was echt een verkeerde wissel en zorgt ervoor dat je zelf niet meer speelde om te scoren (en de tegenstander krijgt altijd nog een kans). Blijf je spelen voetballen om te scoren dan win je die match echt wel met 2 of 3-0 want Union was nergens met 11 man en nog minder met 10

heb je de vorige 22 keer ook tegen 10 man uwe spits erafgehaald voor een verdedigende middenvelder? Dit was echt een verkeerde wissel en zorgt ervoor dat je zelf niet meer speelde om te scoren (en de tegenstander krijgt altijd nog een kans). Blijf je spelen voetballen om te scoren dan win je die match echt wel met 2 of 3-0 want Union was nergens met 11 man en nog minder met 10
Ik weet niet of ze dat op TV in beeld hebben gebracht maar Janssen zat er volledig door en had krampen. Wij hebben maar een spits en als Janssen eraf gaat, schuift Ekkelenkamp door.

Ik weet niet goed wat Van Bommel dan moet doen. Een geblesseerde Janssen laten staan?

Ik weet niet of ze dat op TV in beeld hebben gebracht maar Janssen zat er volledig door en had krampen. Wij hebben maar een spits en als Janssen eraf gaat, schuift Ekkelenkamp door.
maar dan breng je een aanvallende speler Kerk of Scott of... maar toch geen VM waardoor je 0 druk naar voor hebt.

Dan is je kern gewoon toch niet goed? Als je maar 1 spits hebt. Ge gaat mij toch niet zeggen dat Janssen de enigste spits is in de kern van Antwerp?

Dan is je kern gewoon toch niet goed? Als je maar 1 spits hebt. Ge gaat mij toch niet zeggen dat Janssen de enigste spits is in de kern van Antwerp?
Toch wel. Normaal had je Frey nog maar die wou per se vertrekken op het einde van de winterstop. Wij zijn niet de enige ploeg die hun topschutter van vorig jaar zijn kwijtgeraakt in die transferperiode :biglaugh:

Toch wel. Normaal had je Frey nog maar die wou per se vertrekken op het einde van de winterstop. Wij zijn niet de enige ploeg die hun topschutter van vorig jaar zijn kwijtgeraakt in die transferperiode :biglaugh:

Brugge is de enige PO1 opponent die dat probleem niet heeft gehad. Zo zie je maar, geen deftige spits hebben heeft ook een voordeel, kunt 'm niet verliezen!

Je zag het eigenlijk al gebeuren vanaf de helft van de eerste helft. En het werd doorheen de match steeds meer bevestigd. Waardeloze wedstrijd van beide ploegen.

Ik weet niet goed wat Van Bommel dan moet doen. Een geblesseerde Janssen laten staan?
Er volledig door en krampen na 60 minuten voetbal? Lijkt me straf.

Een blessure wil ik nog wel aannemen, maar er fysiek door zitten kan echt geen excuus zijn na 60 min. Maar dan nog, Antwerp is na die rode kaart en de wissel van Janssen gewoon gestopt met voetballen, ongeacht hun opstelling.

maar dan breng je een aanvallende speler Kerk of Scott of... maar toch geen VM waardoor je 0 druk naar voor hebt.
Kerk is een winger en aan Scott hebben we dit seizoen nog niet veel gehad. Dat is eerder uit armoede dat die erin moet komen aangezien onze andere opties vooraan allemaal in de lappenmand liggen.

Keita erin en Ekkelenkamp doorschuiven was gewoon de enige juiste wissel.

Gwn negatief voetbal, hebben op Club ook niet geprobeerd te gaan voor de voetbal. Al die marginalen die al een week op fb de titel aan het voortijdig vieren waren hoor ik nu niet meer.

Al leef ik een heel klein beetje jammer voor Steven hier, die bewijst dat niet alle Antwerp supporters agressieve marginalen zijn!

Kerk is een winger en aan Scott hebben we dit seizoen nog niet veel gehad. Dat is eerder uit armoede dat die erin moet komen aangezien onze andere opties vooraan allemaal in de lappenmand liggen.

Keita erin en Ekkelenkamp doorschuiven was gewoon de enige juiste wissel.
Kerk kan je dan op de flank zetten Ekkelenkamp in punt en Balikwisha op de 10 (of omgekeerd) nu had je niets meer vooraan en dat heb je nu moet bekopen (jammer voor jullie) omdat je geen druk meer kon zetten vooraan. Maar agree to disagree dan :)

Antwerpen is voetballend weeral een matige ploeg gebleken, een sterke verdediging met een klasse spits (Janssen) is blijkbaar genoeg om mee te doen voor de titel in België. Het opgefokt/vijandig sfeertje (die stewards wtf?!?) erbij geeft alvast weinig reden voor de neutrale supporter om voor Antwerp te supporteren. Allez Union, Forza Genk!

Knap van Union om in deze omstandigheden een gelijkspel eruit te slepen.

Als neutrale supporter vond ik een gelijkspel wel logisch, geen van beiden verdiende deze match te winnen.
+ zo blijft het heerlijk spannend tot volgende week

Dat met die stewards begreep ik niet goed, wat was daar aan de hand? :p

Tja, we hebben het over onszelf afgeroepen. Als je nog niet overtuigend kan winnen in je eigen stadion tegen een heel zwak 10-koppig Union die geen enkele kans heeft gekregen buiten die ene kans. Een kans die bovendien nog een own-goal was (door Vermeeren). Heel knap van Union sowieso, maar dat is een ploeg dat ik het eigenlijk altijd wel gun. Kleinduimpje dat de laatste 2 jaar iedereen af kan, dus chapeau.

Maar bon, alles is nog mogelijk. Brugge zal desnoods nog zelf in z'n goal shotten om te voorkomen dat Union zou verliezen/gelijkspeelt, dus we gaan gewoon moeten winnen volgende week op Genk. Het zal moeilijk zijn, maar in voetbal kan alles. Kop op en we kunnen de mannekes van de cités wel aan.
Al gaat het wel héél moeilijk zijn moest Janssen gekwetst zijn, we hebben niemand anders deftig voor op z'n positie.

🔴 ⚪

Dat met die stewards begreep ik niet goed, wat was daar aan de hand? :p
Uit het interview van Geraerts. Dit is toch hallucinant als dit waar is. Stewards moeten de boel onder controle houden daar gaan ze boel zelf wat ophitsen. Blijkbaar was het bij Genk-Antwerpen hetzelfde spelletje.

Dat is klassiek op Antwerp", vertelde Geraerts na de wedstrijd bij rechtenhouder Eleven Sports over het voorval. “Toen Genk op bezoek kwam en Trésor rood kreeg, kwamen opeens twintig stewards de boel ophitsen aan de bank van Genk. Vandaag denk ik dat er ook anonieme politiemensen tussen liepen. Het leek me georkestreerd. Ze zijn hier soms op zoek naar onnodige polemiek. Waarschijnlijk wilden ze wat commotie creëren om het stadion weer in vuur en vlam te zetten.

Terug
Bovenaan