Jupiler Pro League 2022-2023

Gij zijt werkelijk de enige die ik tot nu toe heb gehoord die het ook maar wat penalty vindt.
Ik vind het vooral overdreven dat die ref nu weer met alle zonden van de wereld overladen wordt voor een "fout" die er zogezegd geen is in een match die de benadeelde partij dan ook nog eens wint. Is dit dan echt waarop men wil focussen na een gewonnen match?
Ik zeg niet dat het altijd penalty is voor alle duidelijkheid, ik duid alleen maar dat het zeker niet zo is dat er helemaal niks aan de hand is. Cuesta duwt dus... de bal kan wel degelijk op de stip. Het is vooral dom van Cuesta om dat te doen op die plaats.

De ref kan het eigenlijk ook gewoon niet goed zien vanuit zijn positie
Dus dan mag de VAR toch wel tussenkomen vind ik
De VAR moet daar gewoon altijd meedelen dat dat nooit penalty is. Gewoon via het oortje zelfs, daar moet niet eens naar gekeken worden.

En zoals ik in men vorige post al zei: gewoon stoppen met die clear error zever. Dat begint echt gewoon louter een term te worden waar ze zich kunnen achter schuilen als er weer eens een verkeerde beslissing is genomen.

Zou het niet gemakkelijker zijn om de ref verplicht te laten kijken naar de beelden nadat hij een penalty fluit?
Dat zou idd gewoon handig zijn.
Bij fases met een serieuze impact waarbij het spel toch stil ligt (penalty, gele/rode kaart) de ref gewoon d'office naar het scherm roepen.

En stoppen met die clear error zever zou idd ook veel doen want dat doet toch ook niks buiten voor verwarring zorgen.

Mja, dan krijg je weer het gezeik dat alles te lang duurt en dergelijke. Je kan dat op zich wel doen, want het is natuurlijk altijd beter dan een foute call.

Maar bv. gisteren moet de VAR toch gewoon kunnen aangeven: "Kijk scheids, dit is 100% geen penalty. We zijn het er unaniem mee eens, draai je beslissing terug aub." Indien er dan nog twijfel moest zijn kan je hem altijd wel naar het scherm roepen.

20 penalty's per match hé als dat penalty is, meer dan 20 waarschijnlijk. Bij zowat elk duel in de 16 wordt er tussen verdediger en aanvaller contact gezocht. Onuachu alleen moet 5 penalty's per match mee krijgen op die manier. Voetbal is een contactsport, compleet van de pot gerukt dit.

Het erge is dat Boucaut Cuesta volgens mij niet eens kan zien aangezien de speler van Westerlo zijn zicht belemmert. En toch fluit die meteen penalty. Heel vreemd gewoon.

Mja, dan krijg je weer het gezeik dat alles te lang duurt en dergelijke. Je kan dat op zich wel doen, want het is natuurlijk altijd beter dan een foute call.

Maar bv. gisteren moet de VAR toch gewoon kunnen aangeven: "Kijk scheids, dit is 100% geen penalty. We zijn het er unaniem mee eens, draai je beslissing terug aub." Indien er dan nog twijfel moest zijn kan je hem altijd wel naar het scherm roepen.
Veel langer gaat dat niet duren denk ik. Zet twee beeldschermen bij de goals. Nadat hij een penalty fluit, loopt de ref meteen naar het scherm om de beelden te bekijken. En er kan nog overlegd worden met de VAR.

Nu staat de ref twee minuten met zijn duimen te draaien omsingeld door spelers terwijl de VAR overlegt of de fout van de ref voldoende groot is om hem naar het scherm te roepen of niet. Grote onzin is dat toch. En dan krijg je dus penalties die worden beoordeeld als geen clear error omdat er een speler lichtjes aangeraakt wordt.

Trebel - Ashimeru op het middenveld.
Dat gaat plezant worden met infiltrerende spelers als Vormer en Bruls

Ook Yari mag nog wat verder aanmodderen
Trebel en Ashimeru lopen zelf al constant overal behalve op het middenveld.

Kan zo’n wedstrijd worden zoals vroeger op de speelplaats: 6 man vanachter bij de keeper en 8 man vanvoor bij de keeper van de tegenstander aan ‘t roepen om die bal naar daar te gooien.
En Schele Rudy die de hele tijd de bal moet gaan halen als die op het basketbalveld ernaast rolt.

Ik vind het vooral overdreven dat die ref nu weer met alle zonden van de wereld overladen wordt voor een "fout" die er zogezegd geen is in een match die de benadeelde partij dan ook nog eens wint. Is dit dan echt waarop men wil focussen na een gewonnen match?
Ik zeg niet dat het altijd penalty is voor alle duidelijkheid, ik duid alleen maar dat het zeker niet zo is dat er helemaal niks aan de hand is. Cuesta duwt dus... de bal kan wel degelijk op de stip. Het is vooral dom van Cuesta om dat te doen op die plaats.
Dit dus, weer overloos gezaag op de ref, maar misschien moet die speler maar niet zo achterlijk zijn om daar te duwen?
Dat is toch gewoon oerdom verdedigen, iemand die in de lucht gaat een duw geven, op het middenveld wordt dat nochtans ook heel regelmatig gefloten hoor ...

Is het licht, natuurlijk en ik ben daar ook geen voorstander van, wel integendeel, maar dit wordt tegenwoordig gefloten, net als die handsballen waar geen haan naar zou kraaien.

Ondertussen de grote concurrent van Genk op achterstand tegen Cercle. Aanklampen van paar dagen terug wordt voorsprong van 10 punten :hurrr:

Trebel en Ashimeru lopen zelf al constant overal behalve op het middenveld.

Kan zo’n wedstrijd worden zoals vroeger op de speelplaats: 6 man vanachter bij de keeper en 8 man vanvoor bij de keeper van de tegenstander aan ‘t roepen om die bal naar daar te gooien.
En Schele Rudy die de hele tijd de bal moet gaan halen als die op het basketbalveld ernaast rolt.
Tzou fijn zijn als we met 14 mochten spelen :headshake:
Nuja dat is ook zowat onze volledige kern dan

Dit dus, weer overloos gezaag op de ref, maar misschien moet die speler maar niet zo achterlijk zijn om daar te duwen?
Dat is toch gewoon oerdom verdedigen, iemand die in de lucht gaat een duw geven, op het middenveld wordt dat nochtans ook heel regelmatig gefloten hoor ...

Is het licht, natuurlijk en ik ben daar ook geen voorstander van, wel integendeel, maar dit wordt tegenwoordig gefloten, net als die handsballen waar geen haan naar zou kraaien.

Afgelopen zondag zaten er ook honderden/duizenden idioten bij de afgekeurde goal van Lang te fluiten. Alsof ze liever hebben dat de ref na 30 seconden zegt dat het te nipt is en het daardoor buitenspel blijft in plaats van even langer te kijken en misschien een goal te krijgen.

Kvraag mij soms af of het van niet beter weten is.

Terug
Bovenaan