Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Romo nam met zijn knieën toch vol de benen van Chong mee? Doet dat kattenpootje op de bal er dan toe? (eerlijk vraag, weet niet wat de regels zeggen). Vond het vooral dom hoe Romo zo laat nog kwam ingevlogen.

Echt niet :p Knap dat ze zich niet ingraven maar gevleid?
Hij is al aan het vallen op dat moment, en Romo speelt de bal. Veel succes om als doelman uit te komen zonder iets van de man te raken. Als dat de parameter wordt, kunt ge op een wedstrijd tien strafschoppen fluiten. :)

Ik had het daarnet niet gezien, maar De Bilde haalt ook terecht aan dat Chong als eerste op de bal is. Dan neig ik toch ook eerder naar een correcte penalty.

Romo nam met zijn knieën toch vol de benen van Chong mee? Doet dat kattenpootje op de bal er dan toe? (eerlijk vraag, weet niet wat de regels zeggen). Vond het vooral dom hoe Romo zo laat nog kwam ingevlogen.
Dus vanaf nu mag de doelman niet meer uitkomen want hij raakt zo goed als altijd de aanvaller ook al is hij eerst op de bal

Ik had het daarnet niet gezien, maar De Bilde haalt ook terecht aan dat Chong als eerste op de bal is. Dan neig ik toch ook eerder naar een correcte penalty.
Als bij een één-op-één situatie de doelman redt en de speler een milliseconde daarna over de doelman struikelt, is het dan ook strafschop?

Er is een verschil tussen de bal klemmen en die wegtikken natuurlijk. Hoe meer ik het zie hoe meer ik het ook penalty vind maar het is 65-35

Ge hebt raken en ge hebt raken he.

1. Chong is helemaal niet aan het vallen
2. Chong is eerst op de bal
3. Romo torpedeert hem helemaal, dat er dan een kattenpootje bij de bal zit...

rru4kTp.png

Als bij een één-op-één situatie de doelman redt en de speler een milliseconde daarna over de doelman struikelt, is het dan ook strafschop?
Nee, dat natuurlijk ook niet. Maar ik zal over deze situatie straks nog eens kijken als de match gedaan is. Zou de fase nog eens een paar keer in vertraging willen zien om een definitief oordeel te vellen.

't is gewoon dom van Romo om daar zo in te vliegen. Ook duwt hij de bal opnieuw tegen Chong, eventueel voordeel kan Chong daar niet meer uithalen want Chong werd tegen de grond gewerkt door Romo.
Ik vind het toch in het voordeel van een penalty. En als zo'n Brusselse ket als een De Bilde het ook een penalty vindt, zal er toch wel iets van aan zijn.

De realiteit is dat als die fase aan de overkant gebeurt, hij hem niet op de stip legt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan