Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
In England worden ook soms wedstrijden geannulleerd door weersomstandigheden.

En uiteraard wordt er bespaart op zon zaken. Er zit minder geld in onze voetbal. Ook onze infrastructure is ver achter vgl met andere landen. Het is allemaal beetje gelinkt aan elkaar.

Een ploeg die nieuw stadion bouwt nu gaat ook daar nu rekening meehouden.

@SomeDude: er lag idd zand maar je hoorde gewoon dat er ook bevroren stukken tss zaten. Precies alsof ze met hun noppen op beton aan het lopen waren.

Hoe belachelijk om de match nu wel uit te stellen
Is natuurlijk een belachelijke vergelijking. Als het sneeuwvrije plein compleet, of mogelijk enkele zones bevroren zijn, dan kan je daar echt niet op spelen. Een laagje sneeuw van enkele cm is dan nog veel bespeelbaarder dan een spekglad bevroren veld. Beetje onnozel om hier enkel op het visuele af te gaan.

los daarvan is het natuurlijk compleet belachelijk dat deftige veldverwarming en alles wat erbij komt kijken om in optimale omstandigheden te kunnen voetballen niet al lang verplicht is.

Laatst bewerkt:
Is natuurlijk een belachelijke vergelijking. Als het sneeuwvrije plein compleet, of mogelijk enkele zones bevroren zijn, dan kan je daar echt niet op spelen. Een laagje sneeuw van enkele cm is dan nog veel bespeelbaarder dan een spekglad bevroren veld. Beetje onnozel om hier enkel op het visuele af te gaan.

los daarvan is het natuurlijk compleet belachelijk dat deftige veldverwarming en alles wat erbij komt kijken om in optimale omstandigheden te kunnen voetballen niet al lang verplicht is.
Dit dus hé. Sneeuw is echt iets gans anders dan ijs hé, dat wordt precies gewoon vergeten.

Ook is zo'n veldverwarming niet zomaar iets dat - 10 graden (aan de grond) zomaar kan ophalen lijkt me. Dat is geen gewoon vloerverwarming gelijk in uwe living.

Zonder die gigantisch drukke kalender maken we hier geen spel van volgens mij, daar wringt het schoentje.
Clubs in kwestie zijn wrs wel iets te verwijten, ik ken niet genoeg details momenteel, maar als die verwarming het niet kan ophalen is het zo he wat kan je dan doen als het niet lukt?
Niet toevallig ook bij de kleinere clubs waar de infrastructuur en bijhorende kosten hand in hand gaan.

De vergelijking met 1M voor een speler vs 1M voor deftig veld gaat gewoon niet op. Die 1M van het veld zijn pure "weggegooide" kosten terwijl een speler altijd terug te verkopen is en dus iets zal opleveren.

Charleroi - Club is blijkbaar ook nog onzeker.

Voor de rest vind ik het wat zever om voor een klein stukje bevroren veld een match af te lassen. Dan speel je daar een beetje voorzichtiger, tegenwoordig is het al geklaag en gezaag als het veld geen biljartlaken is.

Jullie genkies zijn de laatste tijd echt net iets te veel aant wentelen in zelfmedelijden. Snap nu hoe iedereen zich voelde toen de clubsupporters tijden de magere jaren weer maar eens afkwamen.

En dat heeft dan weer niks te maken met het feit of ge al dan niet gelijk hebt, want ploegen die als prof bestempeld worden mogen idd maken dat hun veld bespeelbaar is.
Hoe zou ge zelf zijn? In Moeskroen was goed voetbal gewoon niet mogelijk. Dat veld lag er nog 10 keer slechter bij dan nu in Oostende. Toen kregen wij hier op dit forum, op andere forums, in de pers, in extra time,... commentaar dat we calimero's waren en jankers. Nu plots is iedereen het eens dat het niet kan dat een plein in eerste klasse onbespeelbaar is in deze omstandigheden. Snapt gij dan niet dat dat frustrerend is?

Euhm, in Beveren ligt gewoon veldverwarming hoor.

Dit is toch niet de eerste keer bij grote vrieskou? Veldverwarming is vaak niet het enigste wat nodig is om de grond in deze omstandigheden te ontdooien.

Zoals Gavin zegt, het echte probleem is een veel te drukke kalender. Niet dat ene weekend waar er slechte omstandigheden zijn.

Ik snap de link eigenlijk niet? Hoezo is de drukke kalender het probleem inzake ploegen die hun veld niet in orde kunnen krijgen? Wij hebben een even druk kalender als de rest en ons veld ligt er piekfijn bij (en we zullen daar niet alleen in zijn). Net zoals de matchen ook gewoon uitgesteld worden naar een midweek datum, net zoals dat andere jaren ook moest. Dus ook qua uitstel zie ik de link niet.

Het enige wat ge met de drukke kalender hebt, is dat uw winterstop quasi onbestaand was dit seizoen (mede ook door het EK, dat gaat volgend seizoen ook anders zijn). Maar bekermatchen zijn al elk jaar doorheen de week en behalve bij interlandvoetbal wordt er elk jaar gewoon standaard elk weekend gevoetbald. Dus het is niet alsof we andere jaren ineens talloze andere weekends hadden die vrij waren voor inhaalmatchen.

Oef, toch nog iemand met wat nuchtere logica.

Eindelijk correcte actie van spelers en arbiter bij een fake blessure om tijd te winnen: gewoon negeren.

Ongelooflijk dat zo'n spelers bij een lichte aanraking minutenlang op de grond blijven liggen.

heb je de match gezien? Daar was ook geen voetbal mogelijk, bal sprong alle kanten op, bal stremde in de sneeuw, een pass van 2 meter kwam nooit aan. Spelers onder niet tackelen,... Profvoetbal onwaardig, Dit was over het ganse veld zo, nu gaan ze een match aflassen omdat er een strook minder bespeelbaar is.

Vrijdag in OHL-KVK: 1 flank was bevroren en was enkel speelbaar door extra zand te kappen, aan 1 hoekschop kon je zelf geen aanloop nemen om die te trappen,...

2 maten en 2 gewichten en dat is frustrerend

Het visuele is natuurlijk overdreven, maar soms moet je dat doen om iets in vraag te stellen

Triestig. Ik hoop dat al die ploegen 0-5 forfait aan hun broek krijgen, maar dat zal wel weer niet. Waarom krijgen sommige ploegen hun veld wel speelvrij en andere niet? Heeft het in Leuven of Luik niet gevroren misschien?

Vraag me af wanneer men deze wedstrijd gaat inplannen. Club heeft zo direct nergens plaats.

Triestig. Ik hoop dat al die ploegen 0-5 forfait aan hun broek krijgen, maar dat zal wel weer niet. Waarom krijgen sommige ploegen hun veld wel speelvrij en andere niet? Heeft het in Leuven of Luik niet gevroren misschien?

Vraag me af wanneer men deze wedstrijd gaat inplannen. Club heeft zo direct nergens plaats.
Als Club wint tegen Kiev en in de beker tegen Standard dan lukt het niet meer voor het eind vd competitie :D

Enige juiste beslissing, strafschopgebieden waren blijkbaar pure beton. Oh well, wat extra rust voor de belangrijke Europese match. Maar dat een club als Charleroi (dat al lang geen kleinje meer is kwa budget) geen veldverwarming heeft das wel een schande.

En tjah, dat krijg je met perse de Po's te willen door de strot rammen, dan krijg je een overvolle kalender.

Ge kunt hier maar een iemand voor met de vinger wijzen, ja, en dat zijn de mensen die per se de playoffs wilden doordrukken. Er is gewoon nul marge in de kalender, en eigenlijk is dat absurd.

Ge kunt hier maar een iemand voor met de vinger wijzen, ja, en dat zijn de mensen die per se de playoffs wilden doordrukken. Er is gewoon nul marge in de kalender, en eigenlijk is dat absurd.
Voila, zo denk ik er ook over.

En dat gemelk over ploegen die bewust niet de moeite doen zogezegd mag echt wel eens stoppen. Wat hebben die daar eigenlijk mee te winnen vraag ik mij af, toch ook amper iets?
Ik geloof nooit dat zelfs met veldverwarming dat veld van Charleroi er zomaar beter zou bij gelegen hebben. Al die kenners die er zogezegd zoveel van weten .... Clubs hebben (vaste) medewerkers in dienst die daar het beste van zichzelf geven om dit elke keer in orde te krijgen. Maken zijn soms fouten of verkeerde inschatting ja dat zal wel, maar hey, wij weten het wel beter hé omdat we ook af en toe eens ons gras afrijden, man man :rolleyes:
Of neen, het is bewust, één groot complot om niet te spelen, maffia! 😄

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan